Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

Νίκος Γκαρέλης: Απόψεις-Θέσεις-Προτάσεις (Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2011)

ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
 ΣΤΟ ΔΙΑΦΘΑΡΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ;
            Το 2002 όλοι οι ιδιοκτήτες ταξί της χώρας ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΛΛΑΓΗ στο υπάρχον σύστημα διοίκησης της ομοσπονδίας γιατί αυτό ήταν ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΟ. Με τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις, προσεγγίσεις και πρακτικές δεν είχε την δυνατότητα να δώσει απαντήσεις στο ΣΗΜΕΡΑ και το ΑΥΡΙΟ του ΤΑΞΙ. Είχε υποθηκεύσει το μέλλον του.
Αυτές ήταν οι ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ όλων των συναδέλφων της χώρας.
Το ΔΣ της ομοσπονδίας την άνοιξη του 2002, με ομόφωνη απόφαση του, μου αναθέτει την επιμέλεια και την σύνταξη του καταστατικού. Είπαν "Νίκο Γκαρέλη σ' εμπιστευόμαστε, ελεύθερα κάνε καταστατικό, όπως εσύ το έχεις στο μυαλό σου".
Στο καταστατικό συνέδριο του Νοεμβρίου 2002, ήμουν ο γενικός εισηγητής.
Όλοι οι συνάδελφοι το επιβράβευσαν και το ενέκριναν ΟΜΟΦΩΝΑ.
Το έκανα πλέον δικό τους ΚΤΗΜΑ και σήμερα είναι το καταστατικό της ομοσπονδίας.
Βασική μας μέριμνα ήταν να καταστήσουμε την ομοσπονδία αυτόνομη και ανεξάρτητη.
Με καταστατικές διατάξεις να της δώσουμε όλα τα μέσα που χρειάζεται για να γίνει ένα σύγχρονο Δευτεροβάθμιο Συνδικάτο σε επίπεδο Ευρώπης.
Με απλά λόγια
Με καταστατική διάταξη-υποχρέωση παρέχουμε όλες τις διευκολύνσεις στην εκάστοτε ΗΓΕΣΙΑ του κλάδου για να έχει στην διάθεσή της όπως:
1.  ΓΝΩΣΗ των ΠΡΟΒλΗΜΑΤΩΝ με ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ, ΜΕΛΕΤΗ, ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
2.  Να διαμορφώνει από μόνη της το ΣΧΕΔΙΟ επίλυσης των προβλημάτων
3.  Να καταγράφει σχέδιο και πρόγραμμα που να κατευθύνει τις ατομικές επιχειρήσεις ταξί στην ανάπτυξη, σ' όλη την κλίμακα της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ στην επιβατική αγορά, για να γίνουν αυτές ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Για να πετύχουμε τους ως άνω στόχους όλοι μαζί ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΑΜΕ και ΕΓΚΡΙΝΑΜΕ  με τις καταστατικές μας διατάξεις και υποχρεώσεις:
   Διαπαραταξιακό Αναλογικό Προεδρείο - Όλοι οι εκλεγμένοι συνδυασμοί συμμετέχουν στο Προεδρείο, η ενότητα στη ΒΑΣΗ απαιτεί ενότητα στην ΚΟΡΥΦΗ. ΗΓΕΣΙΑ – ΤΕΡΜΑ στο ΔΙΧΑΣΜΟ. Καταργήσαμε το εγωκεντρικό σύστημα διοίκησης του Προέδρου. Αυτό το σύστημα έχει επιφέρει δεινά και απώλεια κατακτήσεων και απομόνωση. Βάλαμε τέλος στον Πρόεδρο – ΗΓΕΤΗ και επιβάλαμε το ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ – ΗΓΕΣΙΑ.  Όπως είναι όλα τα σύγχρονα ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ.
   ΝΕΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ - Με το ΚΛΑΔΙΚΟ συμβούλιο και το Περιφερειακό συμβούλιο, με την συμμετοχή αυτή δώσαμε ΝΕΑ ΠΝΟΗ και ΒΗΜΑ στη ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ των αποφάσεων του Δ.Σ της Ομοσπονδίας. Αυτό σημαίνει: Κατάργηση του ΑΘΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΟΥ συστήματος διοίκησης του Δ.Σ. Δηλαδή οι Διοικητικοί Σύμβουλοι προερχόμενοι από Αθήνα που αποτελούσαν την πλειοψηφία ν' αποφασίζουν και οι προερχόμενοι από την Περιφέρεια να ακολουθούν. Έτσι δώσαμε ισχύ και ενεργό δράση στα περιφερειακά και πρωτοβάθμια συνδικάτα.
   Υποχρεώσαμε σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ 9 και 27 του καταστατικού το ΔΣ να ιδρύσει και να λειτουργήσει το Ινστιτούτο Ταξί. Απαραίτητο επιστημονικό όργανο στην υπηρεσία του κλάδου για μελέτες, έρευνες αγοράς επαγγελματικής κατάρτισης κτλ., όπως έχουν όλα τα δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια συνδικάτα της χώρας.
   Υποχρεώσαμε με καταστατική διάταξη το ΔΣ να προσκαλεί σε όλα τα συνέδρια όλους τους διατελέσαντες Προέδρους και Γενικούς Γραμματείς της Ομοσπονδίας. Η εμπειρία και η γνώση τους είναι απαραίτητη για τους νέους καθώς επίσης είναι και μία απόδοση τιμής και σεβασμού σ' όλους αυτούς που αφιέρωσαν τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους στην ΥΠΗΡΕΣΙΑ του ΚΛΑΔΟΥ.
   Με το άρθρο 40 εφαρμοστέες διατάξεις – υποχρεώσαμε το ΔΣ και όλους τους ιδιοκτήτες ταξί της χώρας να επαγρυπνούν για την πιστή εφαρμογή των διατάξεων του καταστατικού. Η μη εφαρμογή του μας καθιστά όλους υπεύθυνους και τον κάθε ένα χωριστά.
Αυτές ήταν οι επιλογές και οι αποφάσεις το Νοέμβρη του 2002. Θέλαμε να φύγουμε από ένα χρεοκοπημένο σύστημα διοίκησης της ομοσπονδίας που είχε μόνο διοικητικό συμβούλιο και να πάμε όλοι μαζί σ' ένα σύγχρονο σύστημα διοίκησης με Κλαδικό Συμβούλιο -Περιφερειακό Συμβούλιο και Ινστιτούτο Ταξί.
Η ιστορία έδειξε ότι ο ΜΑΞΙΜΑΛΙΣΜΟΣ οδηγεί στην ταπείνωση και σε αδιέξοδα. Υπηρετεί μόνο εξωκλαδικά συμφέροντα και κάνει πολύ κακό για το τίποτα. Πρέπει κάποτε να σταματήσει η Ηγεσία του κλάδου να λέει στα ΜΜΕ το τι λέει για το ταξί το ΠΑΣΟΚ και το τι λέει η ΝΔ κλπ. Πρέπει κάποτε να πει στην ελληνική κοινωνία που μας ακούει τι θέλει η ίδια η ηγεσία για το κλάδο που εκπροσωπεί για να γίνει η κοινωνία σύμμαχος με τον αγώνα του ταξί.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Σήμερα το 2011 όλες οι προσδοκίες του 2002 έχουν πραγματοποιηθεί ή έχει γίνει ένα λίφτινγκ του παλαιού χρεοκοπημένου συστήματος;
Η απάντηση δυστυχώς είναι ΝΑΙ, στο παλαιό χρεοκοπημένο σύστημα διοίκησης έχει γίνει ένα συνδικαλιστικό λίφτινγκ, μπότοξ, αναπαλαίωση με την ΕΠΙΦΑΣΗ της συμμετοχής του κλάδου δια του κλαδικού και περιφερειακού συμβουλίου. Σήμερα έχουμε κλαδικό και περιφερειακό συμβούλιο αλλά δεν έχουμε όμως το πιο σημαντικό το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΑΞΙ.
Αυτό το όργανο θα εφοδίαζε όλα τα μέλη του κλαδικού και περιφερειακού συμβουλίου με ουσιαστικό περιεχόμενο θεμάτων προς συζήτηση. Όπως επιστημονικές μελέτες, έρευνες αγοράς για όλα τα σημαντικά ζητήματα του κλάδου.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙ! ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΜΩΤΗΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ!

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤOΛΟΓΙΑΣ
1.  Μελέτη για την ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΜΙΣΤΡΩΝ που να απαντάει στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ της δουλειάς και στο ΚΕΡΔΟΣ για όλες τις περιφέρειες του ταξί της χώρας.
2.  Μελέτη για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ του μεταφορικού έργου του ταξί. Εξειδίκευση αγορών. Προβολή του έργου του ταξί και η συμμετοχή του στην παραγωγική διαδικασία της οικονομίας της χώρας.
3.  Επαγγελματική κατάρτιση των οδηγών. Δεν φτάνει να έχεις αυτοκίνητα πολυτελείας. Χρειάζεται να έχεις και καλούς πωλητές των υπηρεσιών του ταξί. Ο οδηγός του ταξί είναι ο πρεσβευτής της χώρας και της πόλης που έχει έδρα του ταξί του. ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟΣ ΠΟΤΕ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΣ.
Το ταξί χρειάζεται τέτοιες και πολλές άλλες μελέτες για να φύγει από την ΥΦΕΣΗ και να πάει στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Δυστυχώς άλλο ήταν το όραμα και οι προσδοκίες όλων των συναδέλφων του συνεδρίου 2002 και άλλα μας βρήκαν και έχουμε σήμερα. Άλλα φανταζόμασταν όταν ο πρόεδρος κ. Λ. Τερζάκης δημοσίευε φωτογραφία του ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΤΑΞΙ της Γαλλίας, 5όροφο κτήριο που οι τρεις όροφοι ήταν το Ινστιτούτο Ταξί των Γάλλων συναδέλφων και οι 2 όροφοι ήταν τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους. Φύγαμε από το χρεοκοπημένο σύστημα διοίκησης πριν το 2002 και σήμερα έχουμε ένα ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ σύστημα διοίκησης.
Συνέπεια αυτού του συστήματος: ο κλάδος σήμερα βρίσκεται σε  ΑΠΑΞΙΩΣΗ και ΒΑΘΕΙΑ ΥΦΕΣΗ. 
ΛΥΠΑΜΑΙ ΚΑΙ ΟΡΓΙΖΟΜΑΙ!
Απαξίωση και ύφεση γιατί:
1. Το 1,2 εκατομμύρια ευρώ από το ΤΣΙΠΑΚΙ δεν αξιοποιήθηκαν για να γίνει το Ινστιτούτο ταξί και να λειτουργήσει. Ο λόγος που θεσμοθετήθηκε το ΤΣΙΠΑΚΙ ήταν η ΕΥΡΕΣΗ ΠΟΡΩΝ για να βοηθήσουν το ταξί στην Επαγγελματική Κατάρτιση, στην Μελέτη, στην Έρευνα Αγοράς, για να διευρύνει τον κύκλο εργασιών του στην επιβατική του αγορά σε πορεία ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, για να μην πέσει στην ύφεση που είναι σήμερα. Αυτά τα χρήματα του 1,2 εκατομμύρια ευρώ το σύστημα της Διοίκησης τα θεώρησε ΛΑΦΥΡΑ της εξουσίας που κατέκτησε και όλοι ενωμένοι τα κατασπάραξαν. Ήταν η περίοδος που ήταν όλοι ενωμένοι για τη νομή των λάφυρων της εξουσίας. Σήμερα τα λάφυρα δεν επαρκούν για όλους και γι' αυτό έχουμε στην εξουσία μόνο τον ΚΟΡΜΟ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. Κάπου κάπου όμως παρουσιάζονται κάτι λαγοί, Σαλώμες και οσφυοκάμπτες που με διάφορα τεχνάσματα δίνουν εξετάσεις στον ΚΟΡΜΟ του συστήματος για να ξαναμπούν στην ΝΟΜΗ των ΛΑΦΥΡΩΝ της εξουσίας. Σα δε ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ!
2.  Το ΔΙΑΦΘΑΡΜΕΝΟ σύστημα διοίκησης δεν αξιοποίησε το νόμο 3109/2003 στους τομείς της οργάνωσης και των ειδικών αγορών με τα 7θέσια. Το ποσό των 60 εκατομμυρίων ευρώ του νόμου Βερελή δεν αξιοποιήθηκε όλο, τα 24 εκατομμύρια ευρώ επιστρέψανε στα ταμεία του κράτους το 2004 επί κυβέρνησης της Ν.Δ.
Για όλους αυτούς τους λόγους χάσαμε το τραίνο της ανάπτυξης.
Είπαν τότε όλοι οι διεφθαρμένοι ΟΧΙ στα βιβλία και στις ταμειακές μηχανές.
Δεν ήθελαν οι συνάδελφοι να αποκτήσουν αξιοπρέπεια και να μην τους λένε κλέφτες.
Δεν ήθελαν οι συνάδελφοι να αποκτήσουν το δικαίωμα με τα τιμολόγια να διευρύνουν το κύκλο εργασιών τους.
Ήθελαν έναν ταξιτζή κακόμοιρο, να του κάνουν τις φορολογικές δηλώσεις κάθε αρχή του έτους οι ΑΔΗΦΑΓΟΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ και να μην μπει στις συμβάσεις μεταφορικού έργου γιατί ήταν δικό τους έργο.
Όλοι αυτοί είχαν βιβλία και τιμολόγια.
Αυτό το ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙ.

 ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΛΕΣΜΑ
Απευθύνομαι σ' όλα τα ελεύθερα, ανοιχτά και φωτισμένα μυαλά του κλάδου, σ' όλους τους ελεύθερους και σκεπτόμενους συναδέλφους. Σ' αυτούς που έχουν αναλυτική σκέψη και εξετάζουν το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ και την ΟΥΣΙΑ των ΑΠΟΨΕΩΝ και ΟΧΙ το ΠΟΙΟΣ τις λέει.
Απευθύνομαι στους ΓΙΟΥΣ της ΚΑΘΕ ΓΕΡΑΚΙΝΑΣ που δεν ΓΟΝΑΤΙΖΟΥΝ και ΔΕΝ ΦΙΛΟΥΝ ΧΕΡΙΑ και να τους λέω:
Είστε Το Μέλλον Του Κλάδου
Προχωρήστε Μπροστά Ενωμένοι Μέσα Από Τα Περιφερειακά Συμβούλια.
Αυτό Είναι Το Ζυμωτήρι Για Να Βρει Το Ταξί Το Δρόμο Του.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
ΦΙΛΙΚΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΓΚΑΡΕΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΓΓΟΝΑΚΙΑ ΤΟΥ

Πηγή: http://spartitaxi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...