ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων κατά κύριο λόγο εντός της πόλης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το κόστος χρήσης και συντήρησης να αποτελούν τα βασικότερα κριτήρια αγοράς όπως αντίστοιχα ισχύει και για την αξιοπιστία των οχημάτων.
Η κατηγορία των Taxi επιδεικνύει πολλαπλές ιδιαιτερότητες και στην ελληνική αγορά καθώς απαρτίζεται από οχήματα που καλούνται να διανύσουν πολλαπλάσιο αριθμό χιλιομέτρων σε σχέση με τις αντίστοιχες επιβατικές τους εκδόσεις με αποτέλεσμα, η αξιοπιστία τους να αποτελεί ένα από τα βασικότερα κριτήρια επιλογής για τον σύγχρονο αυτοκινητιστή.
Το ίδιο ισχύει ωστόσο και για το κόστος συντήρησης των εν λόγω οχημάτων καθώς επίσης και για το κόστος χρήσης δεδομένου ότι, η τιμή των καυσίμων διατηρείται σταθερά σε υψηλά επίπεδα.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που πολλοί επαγγελματίες επενδύουν σε λύσεις όπως η χρήση υγραερίου ή φυσικού αερίου ως καύσιμο για τον «συνεργάτη» τους, δεδομένου του σημαντικά χαμηλότερου κόστους λιανικής των συγκεκριμένων τύπων καυσίμων σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης.
Παράλληλα όμως, με βάση και τους πίνακες τιμών που περιλαμβάνουμε στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, καθίσταται σαφές πως το κόστος αγοράς των Taxi που προσφέρουν όλες οι εταιρείες που προσφέρουν σχετικές εκδόσεις των οχημάτων τους και στην ελληνική αγορά, είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που αναμφίβολα εξυπηρετεί σημαντικά τις προσπάθειες των συνειδητοποιημένων αυτοκινητιστών που επιθυμούν την ανανέωση του οχήματος τους, προκειμένου να μειώσουν σημαντικά το λειτουργικό κόστος τους.
Μέση κατανάλωση από 3,6 lt./100χλμ.
Στην ελληνική αγορά προσφέρονται πολλαπλές επιλογές οχημάτων σε εκδόσεις Taxi που διακρίνονται για την ιδιαίτερα περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου τους.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, το Nissan Note, η νέα πρόταση στην κατηγορία από την ιαπωνική εταιρεία, διακρίνεται στον τομέα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου καθώς ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας του, απαιτεί μόλις 3,6λτ/100 χλμ. για μεικτό κύκλο κίνησης.
Στην δεύτερη θέση συναντάμε τις εκδόσεις Taxi της Skoda Octavia με 3,8λτ./100 χλμ. ενώ ακολουθούν με 4,1λτ./100 χλμ. τα Citroen C4 & C-Elysee και Peugeot 301 Taxi.
Εκπομπές ρύπων από 89 g/km
Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας συναντάμε το νέο Toyota Prius καθώς το υβριδικό Taxi της ιαπωνικής εταιρείας εκπέμπει μόλις 89 g/km.
Ωστόσο, εξαιρετική είναι η επίδοση του Nissan Note Taxi και στον τομέα των εκπομπών ρύπων καθώς για μεικτό κύκλο κίνησης, το ιαπωνικό μοντέλο εκπέμπει μόλις 92 g CO2 ανά 100 χλμ.
Στην δεύτερη θέση της σχετικής λίστας συναντάμε τις εκδόσεις της Skoda Octavia με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 105 ίππων (99 g/km) ενώ ακολουθούν ο 2,0λιτρος κινητήρας του τσέχικου μοντέλου με 106 g/km καθώς και τα Citroen C4 και Peugeot 301 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λτ.
Τα Taxi του μέλλοντος είναι ήδη εδώ
Τα Taxi αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διαπιστώσει κάποιος τα πλεονεκτήματα που φέρνει και στην ελληνική αγορά η εισαγωγή του φυσικού αερίου ως καύσιμο για τον κλάδο της αυτοκίνησης.
Με σημαντικά μειωμένη τιμή λιανικής σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα (αμόλυβδη βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης) και σαφέστατα λιγότερες εκπομπές ρύπων, το φυσικό αέριο αποτελεί την ιδανική επιλογή καυσίμου για τον αυτοκινητιστή που επιθυμεί να μειώσει το κόστος λειτουργίας του οχήματος του.
Παράλληλα, η συνεχής ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων της ΔΕΠΑ σε πολλές πόλεις της ευρύτερης ελληνικής επικράτειας όπως επίσης και των συνεργείων που είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν διασκευές στα οχήματα για την χρήση του Fisikon, λύνει τα χέρια των επαγγελματιών. Ωστόσο, ήδη και στην ελληνική αγορά, οι εταιρείες προσφέρουν πλέον έτοιμες λύσεις οχημάτων που μπορούν να κάνουν χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, σε εκδόσεις Ταξί.
Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Volkswagen με το Passat EcoFuel και της Mercedes-Benz με την E-Class 200 NGT, δύο μοντέλα που μπορούν να αποκτηθούν με σύστημα που επιτρέπει την χρήση δύο τύπων καυσίμου από τον κινητήρα, γεγονός που μεταξύ άλλων αυξάνει σημαντικά και την αυτονομία του οχήματος.
Τα χαρακτηριστικά του ιδανικού Taxi
Όπως προαναφέραμε και στο εισαγωγικό, τα οχήματα της κατηγορίας των Taxi επιβάλλεται να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές προκειμένου να αποτελούν λύσεις… ουσίας για τον σύγχρονο αυτοκινητιστή.
Σαφέστατα οι μεγάλοι και άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές καθώς και η ευελιξία εντός της πόλης ή το υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο, συγκαταλέγονται στα προτερήματα που πρέπει να επιδεικνύουν ωστόσο, τα βασικά κριτήρια αγοράς είναι άλλα.
Το χαμηλό κόστους χρήσης είναι ουσιαστικά το βασικότερο κριτήριο που επιβάλλεται να λαμβάνεται υπόψη σε ότι αφορά στα οχήματα Taxi και όλοι οι παράγοντες που το επηρεάζουν όπως:
- Περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου
- Ευέλικτα προγράμματα χρηματοδότησης
- Χαμηλή τιμή αγοράς
- Κορυφαία προγράμματα και υπηρεσίες στον κλάδο του after-sales
- Περιορισμένο κόστος συντήρησης
- Επάρκεια ανταλλακτικών κ.ά.
Η γκάμα Taxi της Citroen
Η Citroen προσφέρει μια πληρέστατη γκάμα στην κατηγορία των Taxi με εκπροσώπους όπως το C-Elysee, το C4 αλλά και το C5.
H πιο προσιτή από πλευράς κόστους αγοράς πρόταση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το C-Elysee, ένα μοντέλο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που προσφέρεται με τρία πακέτα εξοπλισμού (Trend, Attraction και Exclusive) και έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λτ. που αποδίδει ισχύ 90 ίππων.
Το C4 Taxi είναι διαθέσιμο επίσης με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λτ. και διακρίνεται για τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Τέλος, η κορυφαία πρόταση (από πλευράς… πρεστίζ, επιπέδου εξοπλισμού και διαστάσεων) είναι το C5 Taxi που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις (Elegance και Ambience) με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λτ. με ισχύ 115 ίππων.
Η γκάμα Taxi της Mercedes-Benz
Οι εκπρόσωποι της Mercedes-Benz ανέκαθεν κατατάσσονταν στο άνω άκρο της κατηγορίας των Taxi αναφορικά με το κόστος αγοράς τους ωστόσο, το επίπεδο της άνεσης, ασφάλειας καθώς και της εφαρμοσμένης τεχνολογίας στα μηχανικά τους μέρη δεν επιδέχεται αρνητικής κριτικής.
Στην παρούσα φάση, η B-Class αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή με κόστος από 26.900 ευρώ ωστόσο, η μεγαλύτερη E-Class κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των λίγων –προς το παρόν- μοντέλων που είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας με κινητήρα που είναι σε θέση να κάνει χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμό.
Η γκάμα Taxi της Nissan
H Nissan προσφέρει στην παρούσα φάση την πιο ετερόκλητη γκάμα εκπροσώπων στην κατηγορία των Taxi της ελληνικής αγοράς.
Από τη μια πλευρά συναντάμε το Note, ένα μοντέλο με περιορισμένες διαστάσεις (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και από την άλλη έχουμε την επιβατική έκδοση
του NV200 με την ονομασία Evalia, ένα μοντέλο που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και 7 επιβάτες στο εσωτερικό του καθώς και ένα σεβαστό όγκο αποσκευών.
Σε κάθε περίπτωση, το στοιχείο που χαρακτηρίζει αμφότερα τα μοντέλα Taxi της Nissan είναι η πολύ καλή ευελιξία, το περιορισμένο κόστος χρήσης και συντήρησης αλλά και το χαμηλό κόστος αγοράς που ορίζεται στα 13.690 ευρώ για το Note Taxi και στα 19.490 ευρώ για το
Evalia Taxi.
Η γκάμα Taxi της Peugeot
Οι επιλογές στην γκάμα των Taxi της Peugeot είναι δύο και αφορούν στις σχετικές εκδόσεις των μοντέλων 301 και 508 αντίστοιχα.
Η βασική επιλογή είναι φυσικά το 301 Taxi που συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο οικονομικών προτάσεων της αγοράς δεδομένου ότι το κόστος του ξεκινά από τα 14.500 ευρώ.
Εφοδιασμένο με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λτ. που αποδίδει ισχύ 92 ίππων, το γαλλικό μοντέλο είναι διαθέσιμο στα πακέτα εξοπλισμού Access, Active και Allure. Αντίστοιχα το νέο 508 Taxi προσφέρεται με κόστος από 23.950 ευρώ και διακρίνεται για τον πληρέστατο βασικό εξοπλισμό των πακέτων Access και Active με τα οποία είναι διαθέσιμο.
Μοναδική επιλογή στη γκάμα των κινητήρων του είναι ένας 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 115 ίππων.
Η γκάμα Taxi της Seat
Η Seat συγκαταλέγεται στις εταιρείες που προσφέρουν εκδόσεις οχημάτων Taxi στην ελληνική αγορά καθώς έχει να επιδείξει τα ποιοτικά Seat Altea και Altea XL.
Το περιορισμένο κόστος αγοράς αμφότερων των οχημάτων (από 16.800 ευρώ) αποτελεί ένα από τα βασικότερα δέλεαρ για τον υποψήφιο αγοραστή ενώ δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό για έως και πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Παράλληλα, η ιδιαίτερη σχεδίαση τους τα καθιστά μια διαφορετική πρόταση στην κατηγορία ενώ, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο αξιόπιστος και φιλικός προς το περιβάλλον πετρελαιοκινητήρας των 105 ίππων που καταναλώνει μόλις 4,5λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. εκπέμποντας μόλις 119 g CO2/km.
Η γκάμα Taxi της Skoda
Η Skoda έχει καταφέρει να κυριαρχήσει ολοκληρωτικά στην κατηγορία των Taxi της ελληνικής αγοράς κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας με αιχμή του δόρατος στη γκάμα της την Octavia, ένα μοντέλο που καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά το περιορισμένο κόστος χρήσης με τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του για επιβάτες και αποσκευές.
Ωστόσο, μέσα στο 2013 (και στις αρχές του 2014), ένας νέος εκπρόσωπος της, το Rapid, είναι το μοντέλο που έχει πάρει τα σκήπτρα στις πωλήσεις των Taxi στην ελληνική αγορά. Με βασικότερο προσόν του όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Octavi συν το κόστος αγοράς που ξεκινά από τα 15.190 ευρώ, το Rapid προς το παρόν δεν έχει αντίπαλο.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως η Skoda προσφέρει σε εκδόσεις Taxi δύο ακόμη μοντέλα, το Roomster και το πολυτελές νέο Superb.
Η γκάμα Taxi της Toyota
Παρά το γεγονός ότι το κόστος αγοράς τους δεν είναι και το χαμηλότερο στην ελληνική αγορά (από 24.900 ευρώ), οι εκπρόσωποι της Toyota στην κατηγορία των Taxi έχουν να επιδείξουν μια πολύ καλή εμπορική πορεία δεδομένης της αξιοπιστίας και αλλά και του κορυφαίου επιπέδου της τεχνολογίας που υιοθετούν στα μηχανικά τους μέρη.
Σε περίοπτη θέση συναντάμε το Toyota Prius, το μοναδικό υβριδικό μοντέλο της κατηγορίας που χάρη στον συνδυασμό ενός 1.800άρη βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 80 ίππων, είναι σε θέση να κινηθεί με εξαιρετικά «οικολογικό» τρόπο εκπέμποντας μόλις 89 g CO2/km. Παράλληλα, είναι διαθέσιμο και το Avensis σε εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες 2,0 και 2,2 λτ. και πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Το VW Passat EcoFUEL είναι το πρώτο Taxi της ελληνικής αγοράς που διατέθηκε με δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Η γκάμα Taxi της Volkswagen
Η VW έχει να επιδείξει μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία των Taxi. Ο λόγος φυσικά για το Passat EcoFuel που ήταν και το πρώτο όχημα της κατηγορίας του που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά με δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Ο κινητήρας TSI των 1,4λτ. αποδίδει ισχύ 150 ίππων και 220 Nm ροπής από τις 1.500σ.α.λ. μόλις την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 6,8 λτ./100χλμ. (βενζίνη) και στα 6,6 kg/100χλμ. (φυσικό αέριο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...