Αθήνα 8/12/2011
Επιστολή κατέθεσε ο βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ν. Καβάλας κ. Χρήστος Παπουτσής στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γεώργιο Κουτρουμάνη, σε αναφορά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ταξί με τον ασφαλιστικό τους φορέα (Ο.Α.Ε.Ε.).
Η επιστολή έχει ως εξής:
Προς: Υπουργό Εργασίας
& Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γεώργιο Κουτρουμάνη.
Κοιν.: α. Υφυπουργό Εργασίας
& Κοινωνικής Ασφάλισης
κ. Ιωάννη Κουτσούκο,
β. Γενική Γραμματέα
Κοινωνικής Ασφάλισης
κα. Αθηνά Δρέττα,
γ. Διοικητή Ο.Α.Ε.Ε.
κ. Γεράσιμο Βουδούρη.
ΘΕΜΑ: «Εξομάλυνση προβλημάτων επαγγελματιών ταξί με τον ασφαλιστικό τους φορέα (Ο.Α.Ε.Ε.)».
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την κάτωθι επιστολή μου θέλω να επαναφέρω ένα ζήτημα, για το οποίο σας έχω κατ’ επανάληψη απασχολήσει μέσω των διαδικασιών του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και συγκεκριμένα με τις ερωτήσεις μου, με αρ. πρωτ. 15584/3.5.2011 και 19168/8.7.2011 αντίστοιχα, σε αναφορά με την αδυναμία των επαγγελματιών/ιδιοκτητών ταξί του Ν. Καβάλας να ανταπεξέλθουν, έγκαιρα, στις οφειλόμενες εισφορές τους προς τον ασφαλιστικό τους φορέα (Ο.Α.Ε.Ε.) και τα προβλήματα, τα οποία αυτή τους η αδυναμία συνεπάγεται.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο εκτός από τη σοβαρότητα του ιδίου έχει πολλαπλές επιμέρους επιπτώσεις και σε άλλες επαφές των εν λόγω επαγγελματιών με τη δημόσια διοίκηση, δεδομένου ότι η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας αποτελεί ουσιαστικό προαπαιτούμενο, για την εξασφάλιση της συμμετοχής τους σε επιδοτούμενα σεμινάρια μέσω του Ε.Σ.Π.Α., στην ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ασφαλισμένων, αλλά κυρίως για την πάγια και επιβεβλημένη διαδικασία ελέγχου των οχημάτων ταξί από τα Κ.Τ.Ε.Ο..
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την κρίση που διέρχεται το συγκεκριμένο επάγγελμα λόγω των αυξήσεων στα κόμιστρα, που αποθαρρύνουν τους πολίτες από τη χρησιμοποίηση ταξί, της υψηλής τιμής του πετρελαίου κίνησης, αλλά και των ίδιων των πάγιων εξόδων των ιδιοκτητών ταξί (τέλη κυκλοφορίας και υψηλή τιμή ασφάλισης των οχημάτων, δάνεια οικείας ή για αγορά οχήματος κ.α.) συνθέτουν μια ζοφερή εικόνα για τον κλάδο.
Στο πλαίσιο των παραπάνω και με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των επαγγελματιών ταξί οφείλει ακόμη τις ασφαλιστικές του εισφορές, τα αντίστοιχα Σωματεία ταξί του Ν. Καβάλας και των υπολοίπων Νομών της Περιφέρειας Α.ΜΑ.ΘΡΑ. κατέθεσαν υπόμνημα προς το Διοικητή του Ο.Α.Ε.Ε., με το οποίο του γνωστοποιούν τις προτάσεις τους, αναφορικά με την άρση του αδιεξόδου αυτής της επαγγελματικής ομάδας με τον ασφαλιστικό της φορέα.
Συγκεκριμένα, προτείνουν, μεταξύ άλλων, την κλιμακωτή μείωση των εισφορών από 20% έως 10% από την κατηγορία 6 και προς τα κάτω έως την 1η κατηγορία.
Επίσης, προτείνεται η δημιουργία νέων ασφαλιστικών κατηγοριών, όπου σε αυτές θα εντάσσονται, προαιρετικά, και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμούν, οι επαγγελματίες που αδυνατούν να πληρώσουν.
Παράλληλα, αυτές οι ασφαλιστικές κατηγορίες προτείνεται να έχουν ως ύψος ασφαλίστρου το μέσο όρο, που προκύπτει από την πρόσθεση των ποσών της τελευταίας ασφαλιστικής κατηγορίας του Ο.Α.Ε.Ε. και της μεγαλύτερης του ΟΓΑ.
Σκοπός αυτής της πρότασης είναι η ελάφρυνση των επαγγελματιών ταξί, έτσι ώστε να μπορέσουν να κάνουν μια προσπάθεια για την καταβολή των ασφαλίστρων.
Παράλληλα εκτιμάται ότι και ο Ο.Α.Ε.Ε. θα αυξήσει τα έσοδά του, από τη στιγμή όπου περισσότεροι επαγγελματίες θα μπορούν να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
Επιπλέον, καλό θα ήταν να εξεταστεί η απεμπλοκή της διαδικασίας ελέγχου οχημάτων από τα ΚΤΕΟ και η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας από τον Ο.Α.Ε.Ε. κυρίως σε αναφορά με τα συνεταιρικά αυτοκίνητα, γιατί σε κάθε περίπτωση το εργαλείο δουλειάς (όχημα ταξί) δεν θα πρέπει να εμπλέκεται με τα χρέη του επαγγελματία προς τον ασφαλιστικό του φορέα.
Αντιθέτως, η ασφαλιστική ενημερότητα ως δικαιολογητικό θα πρέπει να περιοριστεί στη θεώρηση των βιβλίων και των στοιχείων της επιχείρησης, όπως ακριβώς συμβαίνει και με άλλους επαγγελματίες – επιτηδευματίες, όταν αυτοί καλούνται να ελέγξουν στα ΚΤΕΟ, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν στην άσκηση του επιτηδεύματός τους.
Το συγκεκριμένο θέμα είναι μείζον, σε σχέση με τα συνεταιρικά αυτοκίνητα όπου ο ένας συνέταιρος είναι σε θέση να προσκομίσει ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ ο άλλος όχι.
Παράλληλα, εκτιμώ ότι δεν είναι και νομικά βάσιμο το να παρεμποδίζεται ο ένας εκ των συνιδιοκτητών αυτοκινήτου Δημοσίας Χρήσης στην τέλεση της εργασίας του, εξαιτίας της μη τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων από πλευράς του συνεταίρου του.
Επιπρόσθετα, εκτιμώ ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο της δυνατότητας καταβολής μόνο των εισφορών που αφορούν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ασφαλισμένων στον Ο.Α.Ε.Ε. επαγγελματιών ταξί από αυτές που αφορούν τη συνταξιοδοτική και αντίστροφα, ιδίως από τη στιγμή όπου μεγάλος αριθμός των εν λόγω επαγγελματιών, έχοντας εγκλωβιστεί από τις συνταξιοδοτικές οφειλές δεν έχουν δικαίωμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους.
Μια τέτοια αντιμετώπιση από πλευράς του Ο.Α.Ε.Ε. πιστεύω ότι θα έδινε λύση σε ένα φλέγον κοινωνικό πρόβλημα, γιατί ανάμεσα στους μη έχοντες δικαίωμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης επαγγελματίες ταξί υπάρχουν και άτομα, τα οποία χρήζουν στενής ιατρικής παρακολούθησης και ακριβών φαρμάκων λόγω μακροχρόνιων ασθενειών, ενώ παράλληλα θα ανακουφίζονταν και ο αντίστοιχος φορέας υγείας, από τη στιγμή που οι εισφορές, αποκομμένες από το συνταξιοδοτικό σκέλος θα εισπράττονταν κανονικά.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ.
Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν μια πλήρη πρόταση για την άρση του αδιεξόδου μεταξύ των επαγγελματιών ταξί και του ασφαλιστικού τους φορέα.
Εκτιμώ ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτών των προτάσεων μπορεί να εξεταστεί προσεκτικά από την πλευρά σας, αλλά και από την πλευρά των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου σας και να βρεθεί μια χρυσή τομή για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Για όλα τα παραπάνω λοιπόν αναμένω τις πρωτοβουλίες σας.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Π. Παπουτσής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...