Στον... μαγικό κόσμο της τεχνολογίας μπαίνει ύστερα από το κύμα αντιδράσεων των προηγούμενων ετών και ο Σύνδεσμος Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ο
οποίος «εκσυγχρονίζεται» και σύντομα θα είναι έτοιμος να λανσάρει τη δική του κινητή εφαρμογή για την αναζήτηση ταξί.
οποίος «εκσυγχρονίζεται» και σύντομα θα είναι έτοιμος να λανσάρει τη δική του κινητή εφαρμογή για την αναζήτηση ταξί.
Η νέα τεχνολογία, η οποία έχει προσελκύσει μέχρι τώρα πάνω από 2.500 αυτοκινητιστές ταξί που έχουν γίνει συνδρομητές στις εταιρείες που ήδη λειτουργούν, φαίνεται ότι κατάφερε να διαπεράσει ακόμα και τον... σκληρό συνδικαλιστικό πυρήνα του ΣΑΤΑ που βλέπει ότι χρόνο με τον χρόνο όλο και λιγότερα χέρια σηκώνονται στους δρόμους για ταξί.
«Η απόφαση του ΣΑΤΑ να δημιουργήσει τη δική του εφαρμογή είναι άκρως απαραίτητη. Η χρήση της τεχνολογίας στις υπηρεσίες ταξί αυξάνεται και σε λίγα χρόνια θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των κλήσεων. Καταλήξαμε σε αυτή την απόφαση βλέποντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κλάδο μας. Χαμένο έργο, απώλεια εισοδήματος και κίνδυνος να χαθεί στο μέλλον το βασικό μας πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από το πελατολόγιό μας» εξηγεί στο «Εθνος» ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Μάκης Κασιδιάρης.
Αν και όπως παραδέχονται οι ίδιοι, σκέφτονται εδώ και αρκετό καιρό τη δημιουργία μιας τέτοιας εφαρμογής, η εμφάνιση της Uber, η οποία θεωρήθηκε από τον κλάδο ιδιαίτερα επιθετική, επέσπευσε τις διαδικασίες.
Ετσι, το τελευταίο διάστημα το Συνδικάτο δέχτηκε αρκετές προσφορές και είδε πολλές παρουσιάσεις εφαρμογών τόσο από την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή αγορά ώστε να καταλήξει στην ιδανική λύση.
Ο χρήστης θα μπορεί να «κατεβάσει» την εφαρμογή στο κινητό του δωρεάν και να τη χρησιμοποιήσει από την πρώτη στιγμή χωρίς να έχει καμία πρόσθετη χρέωση.
Η λειτουργία της θα είναι αντίστοιχη με αυτήν των υπόλοιπων εταιρειών, αφού ο πελάτης που θέλει να καλέσει ταξί απλά θα την ανοίγει, θα εισάγει τη διεύθυνση στην οποία θέλει να έρθει το ταξί και στη συνέχεια θα διαλέγει μέσα από τις επιλογές που θα του προσφέρει η εφαρμογή το πλησιέστερο όχημα. Μέσω της εφαρμογής θα ξέρει ανά πάσα στιγμή πόσο έχει πλησιάσει το ταξί.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή θα είναι δωρεάν και για τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν τάμπλετ ή ένα εξελιγμένο smartphone θα μπορούν να γραφτούν στη βάση της χωρίς να πληρώνουν μηνιαία συνδρομή.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Παρέμβαση ύστερα από διαμαρτυρία της Uber
Ρύθμιση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σχεδιάζει η Κομισιόν
Το ενδεχόμενο ενιαίας ρύθμισης της αγοράς των κινητών εφαρμογών αναζήτησης και εύρεσης ταξί φαίνεται ότι αφήνει ανοιχτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ύστερα από επιστολή διαμαρτυρίας της Uber για τη Γαλλία και τη Γερμανία, εξετάζει την πραγματοποίηση μελέτης για το ζήτημα.
Αυτό επισημαίνουν σε χθεσινό τους δημοσίευμα οι «Financial Times» υπογραμμίζοντας ότι «η Κομισιόν έδωσε την πιο ξεκάθαρη ένδειξη ότι εξετάζει τρόπους να ρυθμίσει σε ευρωπαϊκό παρά σε εθνικό επίπεδο», τη νέα αγορά που διαμορφώνεται.
Τονίζει μάλιστα ότι η αρμόδια επίτροπος Violeta Bulc σε επιστολή της προς την Uber κάνει λόγο για σχέδια διενέργειας μιας σε βάθος μελέτης της ευρωπαϊκής αγοράς ταξί, «η οποία θα παράσχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στην Κομισιόν ώστε να αποφασίσει αν χρειάζεται κάποια πρόσθετη ενέργεια από την Ευρωπαϊκή Ενωση καθώς επίσης και την πιθανή μορφή αυτής της ενέργειας».
Μέχρι τώρα, πάντως, το ζήτημα της Uber αντιμετωπίζεται από κάθε χώρα ξεχωριστά. Ετσι, ενώ είναι νόμιμη σε χώρες όπως η Αγγλία, σε άλλες λειτουργεί σε μια μάλλον «γκρίζα» ζώνη νομιμότητας, ενώ σε χώρες όπως η Ισπανία η εφαρμογή για τα ταξί έχει απαγορευτεί.
Η παρουσία της Uber στις ευρωπαϊκές πόλεις έχει συνοδευτεί συχνά από κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών ταξί, ενώ οι οδηγοί της- όπως επισημαίνεται και στο δημοσίευμα- έχουν έρθει πολλές φορές αντιμέτωποι με πρόστιμα αλλά και κατασχέσεις αυτοκινήτων.
Αντιδράσεις
Αρνητική ήταν η αντιμετώπιση στην έλευση της Uber και στην Ελλάδα από την πλευρά του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί τον περασμένο Νοέμβριο. Η εταιρεία είχε αναρτήσει αγγελίες αναζήτησης τόσο επαγγελματιών αυτοκινητιστών όσο και ιδιωτών, που θα ήθελαν να κάνουν διαδρομές επί πληρωμή με τα ΙΧ τους, υπηρεσία που προσφέρει η εταιρεία σε άλλες χώρες. Τελικώς στην Ελλάδα δραστηριοποιήθηκε μόνο με επαγγελματίες καθώς και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχε προειδοποιήσει ότι η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει μόνο τη δραστηριοποίηση ταξί, μισθωμένων οχημάτων με οδηγό, λιμουζινών με άδεια και οχημάτων mini bus για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων.
Αρνητική ήταν η αντιμετώπιση στην έλευση της Uber και στην Ελλάδα από την πλευρά του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί τον περασμένο Νοέμβριο. Η εταιρεία είχε αναρτήσει αγγελίες αναζήτησης τόσο επαγγελματιών αυτοκινητιστών όσο και ιδιωτών, που θα ήθελαν να κάνουν διαδρομές επί πληρωμή με τα ΙΧ τους, υπηρεσία που προσφέρει η εταιρεία σε άλλες χώρες. Τελικώς στην Ελλάδα δραστηριοποιήθηκε μόνο με επαγγελματίες καθώς και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχε προειδοποιήσει ότι η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει μόνο τη δραστηριοποίηση ταξί, μισθωμένων οχημάτων με οδηγό, λιμουζινών με άδεια και οχημάτων mini bus για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων.
Η Uber θεωρείται σήμερα η πιο «ακριβή» startup με την αξία της να ανέρχεται σε περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι υπηρεσίες της ήδη έχουν επεκταθεί σε περισσότερες από 200 πόλεις, συμπεριλαμβάνοντας από μετακινήσεις μέσω πολυτελών οχημάτων έως μεταφορές με απλά IX ή και κανονικά ταξί που συνεργάζονται με την εταιρεία.
ΠΗΓΗ: http://www.ethnos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...