Νέο νομοσχέδιο, το τρίτο κατά σειρά, για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του ιδιοκτήτη ταξί ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών. Ο Μ.Βορίδης σχεδιάζει να το παρουσιάσει πριν από τις γιορτές, προκειμένου να ψηφιστεί εντός του Ιανουαρίου. Από τα όσα έχουν γίνει γνωστά, τα κριτήρια για την απελευθέρωση θα είναι περιβαλλοντικά και
συγκοινωνιακά, ενώ το κόστος της άδειας δεν θα είναι υπέρογκο. Όσον αφορά στο «καυτό» ζήτημα της μεταβίβασης της άδειας, ο ιδιοκτήτης θα μπορει να την μεταβιβάζει σε οποιονδήποτε, είτε συγγενή, είτε άλλο πρόσωπο, το οποίο θα φορολογείται για την μεταβίβαση, πιθανώς με 20% της υπεραξίας του ταξί.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, ο κ. Βορίδης ανέφερε την Πέμπτη ότι οι δεσμεύσεις στις οποίες θα στηριχθεί το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί είναι:
«Ο Νόμος 3919 ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις οι οποίες στηρίζονται σε υπέρτερο δημόσιο συμφέρον. Το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον είναι προφανώς η προστασία της συγκοινωνίας, της συγκοινωνιακής υποδομής, των διοικητικών ενοτήτων και βεβαίως το περιβάλλον. Τα δύο κριτήρια, στα οποία έχω αναφερθεί, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά, μπορούν να εισάγουν θετικούς περιορισμούς στον αριθμό των αδειών», διευκρίνισε χθες ο κ. Βορίδης.
Ταυτόχρονα, μια άδεια θα μπορεί να μεταβιβάζεται σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου
βαθμού, ενώ ο νέος ιδιοκτήτης εξετάζεται να φορολογείται με το 20% της υπεραξίας του ταξί.
συγκοινωνιακά, ενώ το κόστος της άδειας δεν θα είναι υπέρογκο. Όσον αφορά στο «καυτό» ζήτημα της μεταβίβασης της άδειας, ο ιδιοκτήτης θα μπορει να την μεταβιβάζει σε οποιονδήποτε, είτε συγγενή, είτε άλλο πρόσωπο, το οποίο θα φορολογείται για την μεταβίβαση, πιθανώς με 20% της υπεραξίας του ταξί.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, ο κ. Βορίδης ανέφερε την Πέμπτη ότι οι δεσμεύσεις στις οποίες θα στηριχθεί το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί είναι:
- Η άρση της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών, η οποία προκύπτει από το Μνημόνιο.
- Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί με βάση όσα ορίζει ο Νόμος 3919 για τα κλειστά επαγγέλματα.
- Το διοικητικό κόστος της άδειας, το οποίο σε καμία περίπτωση δε θα είναι υπέρογκο, αλλά θα απηχεί το πραγματικό διοικητικό κόστος, όπως υπογράμμισε ο υπουργός.
«Ο Νόμος 3919 ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις οι οποίες στηρίζονται σε υπέρτερο δημόσιο συμφέρον. Το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον είναι προφανώς η προστασία της συγκοινωνίας, της συγκοινωνιακής υποδομής, των διοικητικών ενοτήτων και βεβαίως το περιβάλλον. Τα δύο κριτήρια, στα οποία έχω αναφερθεί, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά, μπορούν να εισάγουν θετικούς περιορισμούς στον αριθμό των αδειών», διευκρίνισε χθες ο κ. Βορίδης.
Ταυτόχρονα, μια άδεια θα μπορεί να μεταβιβάζεται σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου
βαθμού, ενώ ο νέος ιδιοκτήτης εξετάζεται να φορολογείται με το 20% της υπεραξίας του ταξί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...