α) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010: 290 ευρώ.
β) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που ψηφίστηκε τελικά από την Βουλή, διαφοροποιούνται μεταξύ άλλων και τα τέλη κυκλοφορίας για τα επαγγελματικά οχήματα. Στα φορτηγά, αναλόγως του είδους και του μεικτού, το κόστος τους κυμαίνεται από 75- 1490 ευρώ.
β) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που ψηφίστηκε τελικά από την Βουλή, διαφοροποιούνται μεταξύ άλλων και τα τέλη κυκλοφορίας για τα επαγγελματικά οχήματα. Στα φορτηγά, αναλόγως του είδους και του μεικτού, το κόστος τους κυμαίνεται από 75- 1490 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία του νέου μεσοπρόθεσμου προγράμματος που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, παρατηρούνται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης για το 2012.
Σε ότι αφορά στα φορτηγά αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης, τα νέα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
- Μεικτό έως 1.500 κιλά 75€
- Μεικτό από 1.501- 3.500 κιλά 105€
- Μεικτό από 3.501- 10.000 κιλά 300€
- Μεικτό από 10.001- 20.000 κιλά 600€
- Μεικτό από 20.001- 30.000 κιλά 940€
- Μεικτό από 30.001- 40.000 κιλά 1.320€
- Μεικτό άνω των 40.001 κιλών 1.490 ευρώ.
Αντίστοιχα για τα λεωφορεία, τα νέα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
- Έως 33 θέσεις καθήμενων 210€ - Από 34- 50 θέσεις καθήμενων 410€ - Από 51 θέσεις καθήμενων και άνω 510€
Αντίστοιχα και σε ότι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα Δημοσίας Χρήσης, τα νέα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
- Μεικτό έως 3.500 κιλά 125€ - Μεικτό από 3.501- 10.000 κιλά 195€ - Μεικτό από 10.001- 19.000 κιλά 340€ - Μεικτό από 19.001- 26.000 κιλά 495€ - Μεικτό από 26.001- 33.000 κιλά 650€ - Μεικτό από 33.001- 40.000 κιλά 925€ - Μεικτό άνω των 40.001 κιλών 1.460 ευρώ.
Για τα λεωφορεία τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 διαμορφώνονται ως εξής:
Αστικά
- Έως 50 θέσεις (καθ. και όρθιων) 210€ - Από 51 θέσεις και άνω 385€
Υπεραστικά
- Έως 50 θέσεις (καθ. και όρθιων) 215€ - Από 51 θέσεις και άνω 300€
Τουριστικά
- Έως 40 θέσεις (καθήμενων) 430€ - Από 41 θέσεις και άνω 595€
Τέλος για τα αλλοδαπά φορτηγά, για κάθε ταξίδι, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις ειδικές συμβάσεις της χώρας μας με άλλα κράτη, τα τέλη κυκλοφορίας για το 2012 ορίζονται στα 100€.
Πιο αναλυτικά σας ενημερώνουμε, για τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2012. Το υπουργείο οικονομικών τα έχει συμπεριλάβει στον Νόμο 3986/1-7-2011 «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012−2015».
Στους παρακάτω πίνακες που επισυνάπτουμε υπάρχουν σε κατηγορίες τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2012.
Α) Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α ) Όσων αφορά επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010, καθώς και δίκυκλες, τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι ως εξής :
Κατηγορία | Κινητήρας σε κυβικά εκατοστά | Τέλη Κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α΄ | Έως 300 | 22 |
Β΄ | 301 – 785 | 55 |
Γ΄ | 786 – 1071 | 120 |
Δ΄ | 1072 – 1357 | 135 |
Ε΄ | 1358 – 1548 | 240 |
ΣΤ΄ | 1549 – 1738 | 265 |
Ζ ΄ | 1379 – 1928 | 300 |
Η΄ | 1929 – 2357 | 660 |
Θ΄ | 2358 – 3000 | 880 |
Ι΄ | 3001 – 4000 | 1.100 |
Κ΄ | 4001 – και άνω | 1.320 |
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 (σε ευρώ) |
0 – 100 | 0 |
101 – 120 | 0,90 |
121 – 140 | 1,10 |
141 – 160 | 1,70 |
161 – 180 | 2,25 |
181 – 200 | 2,55 |
201 – 250 | 2,80 |
Άνω των 250 | 3,40 |
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση τον α.ν. 89/1967 (ΦΕΚ 132 Α’). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.
γ) Φορτηγά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες:
Κατηγορία | Μικτό βάρος σε χιλιόγραμμα | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α΄ | έως 1.500 | 75 |
Β΄ | 1.501 – 3.500 | 105 |
Γ΄ | 3.501 – 10.000 | 300 |
Δ΄ | 10.001 – 20.000 | 600 |
Ε΄ | 20.001 – 30.000 | 940 |
ΣΤ΄ | 30.001 – 40.000 | 1.320 |
Ζ ΄ | 40.001 και άνω | 1.490 |
δ) Λεωφορεία:
Κατηγορία | Θέσεις καθημένων | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α΄ | Έως 33 | 210 |
Β΄ | 34 – 50 | 410 |
Γ΄ | 51 και άνω | 510 |
Β. Αυτοκίνητα οχήματα δημόσιας χρήσης.
α) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010: 290 ευρώ.
β) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 (σε ευρώ) |
0 – 100 | 0 |
101 – 150 | 2,25 |
Άνω των 151 | 2,80 |
Κατηγορία | Μικτό βάρος σε χιλιόγραμμα | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α΄ | έως 3.500 | 125 |
Β΄ | 3.501 – 10.000 | 195 |
Γ΄ | 10.001 – 19.000 | 340 |
Δ΄ | 19.001 – 26.000 | 495 |
Ε΄ | 26.001 – 33.000 | 650 |
ΣΤ΄ | 33.001 – 40.000 | 925 |
Ζ ΄ | 40.001 και άνω | 1.460 |
δ) Για τα Λεωφορεία:
Κατηγορία | Θέσεις καθημένων και ορθίων | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Αστικά Α | Έως 50 | 210 |
Αστικά Β | 50 και άνω | 385 |
Υπεραστικά Α | Έως 50 | 215 |
Υπεραστικά Β | 50 και άνω | 300 |
Τουριστικά | Έως 40 | 430 |
41 και άνω | 595 |
Γ. Για τα αλλοδαπά φορτηγά αυτοκίνητα, για κάθε ταξίδι, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις ειδικές συμβάσεις της χώρας μας με άλλα κράτη: 100 ευρώ.
Δ. Για τη χορήγηση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων: 4 ευρώ ανά ημέρα.
Ε. Για τη δοκιμαστική κυκλοφορία των αυτοκινήτων οχημάτων:
α) Για μοτοσικλέτες: 30 ευρώ.
β) Για λοιπά οχήματα: 150 ευρώ.
ΣΤ. Τα τέλη κυκλοφορίας των δίτροχων, τρίτροχων μοτοποδηλάτων ορίζονται σε 12 ευρώ.
Ζ. Για τα οχήματα για τα οποία προβλέπεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, το ειδικό σήμα χορηγείται έναντι ποσού 5 ευρώ που αποτελεί το κόστος παραγωγής και διάθεσής του.
Τα υβριδικά και υδρογόνου επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), καθώς και οι δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης της κατηγορίας αυτής, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Για τα πιο πάνω οχήματα, ανεξάρτητα κυλινδρισμού κινητήρα, που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα αν αυτά είναι ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης οχήματα.
Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων. Οι επιβατικές ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Έκτακτη Εισφορά Αυτοκινήτων
Σύμφωνα με το άρθρο 30 του ίδιου Νόμου θεσπίστηκε Έκτακτη Εισφορά σε αυτοκίνητα. Η Έκτακτη εισφορά επιβάλλεται ως εξής:
Για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των χιλίων εννιακοσίων είκοσι εννέα (1.929) κυβικών εκατοστών, η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%). Από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα (10) ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Η εισφορά του παρόντος άρθρου βεβαιώνεται οίκοθεν από τον προϊστάμενο της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας που είναι αρμόδιος για τη φορολογία του φυσικού προ σώπου με βάση τους τίτλους βεβαίωσης που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 74 του Κ.Φ.Ε. Για τον υπολογισμό της εισφοράς εκδίδεται εκκαθα ριστικό σημείωμα, αντίγραφο του οποίου αποστέλλεται στον υπόχρεο.
Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής.
Με αποφάσεις του Υπουργού Οικο νομικών μπορεί να καθορίζονται τυχόν απαιτούμενες πρόσθετες λεπτομέρειες και θέματα της διαδικασίας εφαρμογής των διατάξεων της έκτακτης εισφοράς.
Για οποιαδήποτε απορία η διευκρίνιση επικοινωνήστε με τους Λογιστές.
Πηγές: www.4troxoi.gr , www.aggelopoulos.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...