Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

ΒΙΝΤΕΟ:Οι έξυπνες λύσεις του Χονγκ Κονγκ στον τομέα των μετακινήσεων..!

Καλωσορίσατε στο Urban Visions, την ματιά μας στις ενεργειακές προκλήσεις του αύριο. Σε αυτό το επεισόδιο, είμαστε στο Χονγκ
Κονγκ, 
μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις του πλανήτη. Αυτό είναι ένα μέρος που όφειλε να γίνει καινοτόμο σε ζητήματα αναφορικά με την μετακίνηση του πληθυσμού και αγαθών.

Μέτρα – κλειδιά κατά της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα στο Χονγκ Κονγκ:
Φορολογικές ελαφρύνσεις για τους ανθρώπους που αγοράζουν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα
Σταδιακή κατάργηση των 82.000 επαγγελματικών οχημάτων που κινούνται με ντίζελ
Όλα τα ταξί και τα περισσότερα μίνι-λεωφορεία λειτουργούν τώρα με υγραέριο
Κρατικές ενισχύσεις για τις δοκιμές της τεχνολογίας μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα
Νέες κάμερες κατά της ρύπανσης για ελέγχους των καυσαερίων στους δρόμους με χρήση ακτίνων λέιζερ
Διαπιστευμένοι “κυνηγοί”, που αναφέρουν τα οχήματα που… “καπνίζουν” οι εξατμίσεις τους και οφείλουν να περάσουν έλεγχο
Πρόστιμα αν οι μηχανές έχουν αφεθεί σε λειτουργία για περισσότερο από τρία λεπτά ενώ το όχημα είναι ακίνητο

Πάρτε για παράδειγμα τη μεγαλύτερη υπαίθρια κυλιόμενη σκάλα στον κόσμο, η οποία μπορεί να κινείται σε δύο κατευθύνσεις.

Εξήντα χιλιάδες άνθρωποι την ημέρα κάνουν το ημίωρης διάρκειας ταξίδι, αποφεύγοντας την μετακίνηση σε δρόμους με πολλές στροφές, μήκους οκτώ χιλιομέτρων.

Το Χονγκ Κονγκ συχνά αναδεικνύεται στην κορυφή παγκόσμιων ερευνών για τους αποτελεσματικούς, φτηνούς και καθαρούς τρόπους μετακίνησης των κατοίκων του.

«Στο ζήτημα των μετακινήσεων οφείλαμε να βρούμε μια έξυπνη λύση. Είμαστε μια πολύ μικρή έκταση, περίπου 1.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αλλά έχουμε πάνω από επτά εκατομμύρια άτομα, και το 40% της πόλης είναι στην πραγματικότητα προστατευόμενο πάρκο. Έτσι, οι άνθρωποι πραγματικά πιέζονται σε έναν πολύ στενό και μικρό χώρο», εξηγεί η υπουργός Περιβάλλοντος, Κριστίν Λοχ.

Ένας τεράστιος αριθμός πολιτών χρησιμοποιεί την δημόσια συγκοινωνία, περίπου το 90% των κατοίκων. Η ιδιοκτησία οχημάτων είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα συγκριτικά με άλλες περιοχές, αφού υπάρχουν μόλις 80 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.

Όπως συμβαίνει και με την επέκταση των δικτύων περιφερειακών μεταφορών, υπάρχει μια ώθηση προς πιο πράσινα καύσιμα και φοροαπαλλαγές για αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον.

Όλα τα ταξί και τα μικρά λεωφορεία κινούνται τώρα με υγραέριο. Η πολιτεία προωθεί την εγκατάσταση συσκευών μείωσης των εκπομπών ρύπων.

Στο στόχαστρο μπαίνουν και τα παλιά επαγγελματικά οχήματα. «Πρόσφατα θέσαμε σε εφαρμογή ένα ακριβό αλλά ελπίζω αποτελεσματικό σχέδιο για την αντικατάσταση 82.000 ντίζελ οχημάτων διαφορετικών τύπων και μεγεθών», εξηγεί η Κριστίν Λοχ.

Η αλλαγή των συνηθειών είναι επίσης ζωτικής σημασίας. Εδώ δεν επιτρέπεται να κρατήσετε σε λειτουργία τη μηχανή του αυτοκινήτου για περισσότερο από τρία λεπτά, ενώ είστε ακίνητοι.

Στην άκρη του δρόμου γίνονται διαρκώς έλεγχοι για την ρύπανση. Όπως συμβαίνει με τις κάμερες που καταγράφουν την ταχύτητα, λέιζερ ανιχνεύουν τα διερχόμενα οχήματα που υπερβαίνουν τα όρια για τα καυσαέρια.

Οι ερευνητές αναπτύσσουν διαρκώς συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων.

«Το Χονγκ Κονγκ έχει τα δικά του στάνταρτς. Πρόσφατα ακολουθήσαμε όλα τα ευρωπαϊκά, αμερικανικά και ιαπωνικά πρότυπα, αλλά το Χονγκ Κονγκ χρειάζεται τα δικά του μοναδικά πρότυπα λόγω των ξεχωριστών γεωγραφικών συνθηκών», εξηγεί ο Τζάκσον Χου.

Με τα Ηνωμένα Έθνη να προβλέπουν ότι θα αυξάνεται η μετακίνηση των ανθρώπων προς τις πόλεις (ο αστικός πληθυσμός από 52% το 2011 αναμένεται να φτάσει το 67% το 2050), όλες οι χώρες, από την Αφρική ως την Ευρώπη, αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις.

Ο Τζος Ντινγκς από την ΜΚΟ «Μεταφορές και Περιβάλλον» εξηγεί: «Υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες που συμβαίνουν στις πόλεις για μετακινήσεις πιο καθαρές και… πιο έξυπνες… Με ποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα, καθαρότερα αυτοκίνητα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και όλα τα υπόλοιπα… Το βασικό ζήτημα είναι ότι όλες αυτές οι πρωτοβουλίες δεν έχουν ακόμη προστεθεί για να σχηματίσουν μία τεράστια, μεγάλη στρατηγική για την Ευρώπη! Αυτό είναι που πρέπει να κάνουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες. Να τα συνθέσουν όλα μαζί…».

Σε αυτό, το Χονγκ Κονγκ θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης.

ΠΗΓΗ: http://gr.euronews.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...