Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

Πρόεδρος Σωματείου Ταξί Κοζάνης: “Το 90% των οδηγών είμαστε ανασφάλιστοι, χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη….!”

Με “μελανά” χρώματα περιέγραψε το παρόν και δη το μέλλον του κλάδου, ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Κοζάνης κ. Αντώνης Γαλάνης, σε μια αποκλειστική και εφ’ όλης
της ύλης συνέντευξή του στον “Π“.

Η κατακόρυφη πτώση της πελατείας, η τιμή του πετρελαίου κίνησης και γενικά τα έξοδα συντήρησης ενός ταξί, η μισθοδοσία των εργαζομένων στο τηλεφωνικό κέντρο των ταξί, η ανάπλαση της κεντρικής πλατείας και η νέα “πιάτσα” των ταξί, αλλά κυρίαρχα το ζήτημα των εισφορών των οδηγών ταξί στον Ο.Α.Ε.Ε. απασχόλησαν μεταξύ πολλών άλλων θεμάτων τη συνέντευξη.

Ξεκινώντας από την ανάπλαση του κέντρου της Κοζάνης, οι προβλεπόμενες εργασίες περιελάμβαναν και τη μεταφορά της “πιάτσας” των ταξί από την οδό Τσόντσα-στενό της Εθνικής Τράπεζας- στην οδό Ιπποκράτους έως την ολοκλήρωση του έργου.

Ο πρόεδρος των Ταξί Κοζάνης σχολιάζοντας το όλο έργο της ανάπλασης και δη την μεταφορά των ταξί, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη νέα -προσωρινή- αυτή θέση του Σταθμού, επισημαίνοντας όμως παράλληλα και κάποιες παραλείψεις που θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί: “Ο νέος μας Σταθμός επί της οδού Ιπποκράτους μας καλύπτει, καθώς μας δόθηκαν οι ίδιες θέσεις που καλύπταμε και επί της οδού Τσόντσα. Το μόνο που μας προβληματίζει στη νέα αυτή θέση είναι το ότι δεν υπάρχει ένας χώρος ανάπαυσής μας και κάποιοι κάδοι για τα όποια απορρίμματά μας, καθώς η δουλειά απαιτεί να βρισκόμαστε πολλές ώρες στον Σταθμό”, όπως είπε, θίγοντας προς τους αρμοδίους και ακόμη ένα ζήτημα, αυτό της απομάκρυνσης του περιπτέρου που βρίσκεται στην είσοδο της οδού Ιπποκράτους με Π. Μελά, ένα περίπτερο που εμποδίζει την ορατότητα στην έξοδο των ταξί από τον Σταθμό.

Γενικότερα όμως, πέραν των παραπάνω παρατηρήσεων-επισημάνσεων, ο κλάδος -σύμφωνα πάντα με τον κ. Γαλάνη- είναι αρκετά ικανοποιημένος από την προσωρινή θέση του Σταθμού.

Επίσης από τα “ευχάριστα” του κλάδου είναι το γεγονός πως οι εμπλεκόμενοι φορείς ξεχρεώνουν σιγά-σιγά τους οδηγούς ταξί για το πρόγραμμα μεταφοράς των μαθητών. “Ως προς το σχολικό πρόγραμμα μεταφοράς των μαθητών φέτος τα πράγματα πηγαίνουν πολύ καλά. Μας οφείλουν μόνο 2-3 μήνες και σε σύγκριση με τα ποσά που μας όφειλαν τις περασμένες χρονιές φέτος προχωράμε πολύ καλά στην πληρωμή από την Περιφέρεια”, εξήγησε ο κ. Γαλάνης, για να ενημερώσει πως το πρόγραμμα της μεταφοράς των μαθητών θα συνεχιστεί και τη νέα σχολική χρονιά. “Για το λόγο αυτό θα υπάρξουν συζητήσεις με την Περιφέρεια και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς, όπου θα συζητηθούν τα νέα δεδομένα”, ενημέρωσε ο κ. Γαλάνης.

Πέραν των παραπάνω ικανοποιητικών νέων για τον κλάδο, δυστυχώς υπάρχει και η πιο “θλιβερή” πλευρά του επαγγέλματος.

Ο κλάδος των ταξί είναι από τους νούμερο ένα κλάδους που πλήττονται από την κρίση και δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικονομολόγος για να το διακρίνει αυτό. “Το Σωματείο μας αριθμεί περί τα 120 μέλη που παλεύουν καθημερινά για την επιβίωση και το μεροκάματο. Κάποτε υπήρχε δουλειά και βγάζαμε τα προς το ζην, πλέον όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η χρήση του ταξί θεωρείται ως κάτι που μπορεί να το στερηθεί ο πολίτης. Θα προτιμήσει να πάει με τα πόδια ή με άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να εξοικονομήσει κάποια Ευρώ”, τα χαρακτηριστικά λόγια του προέδρου, ο οποίος περιγράφοντας ακριβώς με μία πρότασή του το μέγεθος της κρίσης στα Ταξί είπε: “Το Ραδιοταξί της Κοζάνης ήταν το πρώτο σε αριθμό κλήσεων που άγγιζαν τις 1.200 με 2.000 κλήσεις την ημέρα. Πλέον μιλάμε για 200-250 κλήσεις πελατών την ημέρα”.

Και μιας περί Τηλεφωνικού Κέντρου η συζήτηση, αξιοσημείωτη είναι η κίνηση των μελών του Σωματείου των Ταξί Κοζάνης να καλύπτουν τη μισθοδοσία 4 τηλεφωνητριών από ιδίους πόρους χωρίς καμία επιχορήγηση. Μάλιστα ο κ. Γαλάνης σχολιάζοντας το θέμα ανέφερε: “Αυτή τη στιγμή όλοι οι οδηγοί βάζουμε χρήματα από τη τσέπη μας για να καλύψουμε τη μισθοδοσία των 4 εργαζομένων μας στο τηλεφωνικό κέντρο. Ζητούμε να μπει ο κλάδος μας σε κάποιο πρόγραμμα διατήρησης θέσεων από τον ΟΑΕΔ γιατί δυστυχώς δεν επιχορηγούμαστε και δεν παίρνουμε ούτε 1 Ε από πουθενά. Μέσα στα σχέδιά μας είναι η συνάντηση με τους τοπικούς φορείς ώστε να βρούμε λύσεις στα προβλήματά μας και δη στο θέμα της απασχόλησης και διατήρησης θέσεων εργασίας…”, ανέφερε.

Το κυρίαρχο θέμα που απασχολεί καθημερινά τον κλάδο και έναν προς έναν τους οδηγούς των ταξί είναι αυτό των εισφορών στον Ο.Α.Ε.Ε. Αυτή τη στιγμή δεκάδες είναι οι οδηγοί ταξί που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην πληρωμή των εισφορών με αποτέλεσμα τα χρέη να συσσωρεύονται και δυστυχώς οι περισσότεροι να μην μπορούν να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. “Πρόσφατα συνάδερφός μας έπαθε έμφραγμα και δυστυχώς δεν καλυπτόταν η περίθαλψή του από τον Ο.Α.Ε.Ε. λόγω παρελθόντων χρεών.

Το 90% των συναδέλφων είμαστε σε αυτή την κατάσταση. Δεν μπορούμε να πληρώσουμε τις εισφορές μας, δεν μπορούμε να έχουμε ασφάλιση. Μας υποσχέθηκαν πως το θέμα θα διευθετηθεί όμως μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα και οι προτεινόμενοι διακανονισμοί πληρωμής δεν μας καλύπτουν. Δεν μπορεί με ένα μεροκάματο μικτά 35-40Ε να πληρώσουμε στον ΟΑΕΕ 1.000 Ε το δίμηνο. Είναι ακατόρθωτο και αδιανόητο”, τα χαρακτηριστικά λόγια του προέδρου των Ταξί.

Η λύση του προβλήματος αυτού απασχολεί σε καθημερινή βάση το Σωματείο που μάλιστα θα έχει εντός των ημερών συναντήσεις με τη νέα Δημοτική και Περιφερειακή αρχή όπου θα τεθούν επί τάπητος τα κρίσιμα αυτά για τον κλάδο θέματα και θα ζητηθεί η παρέμβαση-βοήθεια των τοπικών “αρχόντων”.

ΠΗΓΗ: 
http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...