Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ..!

Με στοχο να ψηφιστει από την ολομελεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα, προχωρά η κατ' άρθρο συζήτηση του πολύπαθου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί. 


Οι αλλαγες που έχουν προαναγγελθεί από την ημέρα που παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο, αναμένεται να κατατεθούν από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την Παρασκευή, στο πλαίσιο της δεύτερης ανάγνωσης και θα αφορούν κυρίως το «άνοιγμα» της ειδικής μεταφοράς των 9θέσιων ταξι και τους συντελεστές έκδοσης νέων αδειών.

Το νομοσχέδιο πήρε τη θετική ψήφο επί της αρχής, με τη στήριξη των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ, ωστόσο, οι ισχυρές πιέσεις για αλλαγες καταγράφηκαν και αναμένεται να φανούν και στην πράξη τη Παρασκευή.

Οι ρυθμίσεις που θα γίνουν αφορούν στις νέες άδειες για όλη την Ελλάδα, στα 9θεσια ταξι και στον τρόπο που θα αντιπροσωπεύονται οι καταναλωτές στις περιφερειακές επιτροπές από τις οποίες θα δίνονται οι άδειες.

Οι πιέσεις που ασκούνται προς τον κ. Βορίδη, είναι να αλλάξει ο μαθηματικός τύπος της αναλογίας πληθυσμού και ταξί, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην καθίσταται απαγορευτική η έκδοση νέων αδειών, τουλάχιστον στην περιφέρεια.

Μείζον ζήτημα έχει προκύψει και με τα 9θεσια ταξί, ειδικής μεταφοράς, τομέας που αφορά άμεσα τους φορείς του τουρισμού, καθώς το υπάρχον νομοσχέδιο προβλέπει σχετικές άδειες μόνο μετά από μετατροπή άδειας ταξί. Η παρέμβαση στη συγκεκριμένη πρόβλεψη θεωρείται σίγουρη.


Πάντως, αναφερόμενος στο ζήτημα αυτό ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προανήγγειλε, μιλώντας στη επιτροπή της Βουλής, ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί ρύθμιση η οποία θα δίνει τη δυνατότητα χορήγησης αδειών σε τουριστικές επιχειρήσεις για επταθέσια ή εννιαθέσια προμισθωμένα ταξί.

Παρέπεμψε μάλιστα το ζήτημα στο μέλλον, λέγοντας ότι είναι ένα θέμα που πρέπει να κριθεί από τη λειτουργία της αγοράς ενώ ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά άλλα αρμόδια υπουργεία. «Η ρύθμιση της αγοράς ταξί αφορά πρόσωπα και μάλιστα σε ένα συγκεκριμένο χώρο, αν υπάρχουν ειδικές ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων αυτό είναι άλλη συζήτηση», είπε.

Παρέμβαση αναμένεται να υπάρξει και στο ζήτημα των μεταβιβάσεων, προκειμένου να γίνεται αυστηρός έλεγχος και να μην υπάρχουν περιθώρια απόκρυψης και διαφυγόντων εσόδων για το Δημόσιο. Στη κατεύθυνση αυτή εξετάζεται η σύσταση επιτροπής ελέγχου των μεταβιβάσεων με ισχυρό ρόλο.

Βασικές ρυθμίσεις 

Στις βασικές του ρυθμίσεις το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες επί της αρχής από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής προβλέπει, την έκδοση νέων αδειών με βάσει πληθυσμιακά κριτήρια, καθιστώντας στην ουσία αδύνατη την έκδοσή τους τουλάχιστον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Πάντως, στις περιοχές που τελικά εκδοθούν άδειες θα απαιτείται η καταβολή του διοικητικού τέλους περίπου 1.000 ευρώ και εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ για κάθε άδεια.

Ο αριθμός των αδειών θα καθορίζεται από ειδικό μαθηματικό τύπο λαμβάνοντας υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, ενώ τον αριθμό των αδειών θα καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια.

Άδειες δίνονται σε υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εταιρείες με έδρα σε χώρα της Ε.Ε., ενώ ο αριθμός των αδειών που κατέχει ένας ιδιώτης ή μια εταιρεία δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% των αδειών που διατίθενται συνολικά στη συγκεκριμένη Περιφέρεια.

Ο συντελεστής έκδοσης νέων αδειών είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5). Σήμερα στην Αθήνα τα ταξί που κυκλοφορούν υπερκαλύπτουν τη συγκεκριμένη πρόβλεψη καθώς ανέρχονται σε 4,5 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.

Θεσπίζεται η ειδική μεταφορά, χαρακτηριζόμενη κατηγορία "ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ", που αφορά οχήματα 5 έως 9 θέσεων, τα οποία δεν θα φέρουν μετρητή, ενώ θα λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού). Οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αδειών δεν θα μπορούν να παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο.

Σημειώνεται ότι για την έκδοση άδειας αυτοκινήτων ειδικής μίσθωσης τα ποσά ανέρχονται σε 1000 ευρώ για την άδεια και 5.000 ευρώ εγγύηση, ενώ για τους ιδιοκτήτες ταξί που μετατρέπουν την άδειά τους στην εν λόγω κατηγορία μεταφοράς δεν απαιτείται η καταβολή οικονομικού αντίτιμου οποιασδήποτε μορφής.

Επιτρέπεται η μεταβίβαση αδειών Μεταβίβαση αδειών η οποία φορολογείται βάσει του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Αλλαγές επέρχονται και στα γεωγραφικά όρια των εδρών και συγκεκριμένα στη έδρα της Αττικής όπου η μονή ταρίφα θα ισχύει σε όλο το νομό εκτός των νησιών του.

Επίσης, επιτρέπεται η «εποχιακή» μετακίνηση των εδρών και συγκεκριμένα, με κοινή απόφαση των οικείων Περιφερειαρχών, επιτρέπεται σε Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο ΤΑΞΙ για χρονικό διάστημα έως έξι μήνες ανά έτος, να σταθμεύει σε έδρα άλλη από αυτήν που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, υπό τον όρο ότι η άλλη έδρα ανήκει σε διαφορετική Περιφέρεια από αυτήν στην οποία ανήκει η έδρα του.

Επίσης, πάντα με απόφαση του Περιφερειάρχη, επιτρέπεται η μεταστάθμευση από μία έδρα σε άλλη της ιδίας Περιφέρειας και για το χρονικό διάστημα από 1ης Ιουνίου μέχρι 30ής Σεπτεμβρίου, για εξυπηρέτηση εποχιακών συγκοινωνιακών αναγκών.
Euro2Day



http://www.bloglines.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...