Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Ρέππας, μίλησε στις 27/3 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη. Για το νομοσχέδιο για τις άδειες των ταξί και το ΠαΣοΚ, μεταξύ άλλων είπε:
«Είναι υπερβολική η συζήτηση που γίνεται για ένα θέμα που στην εθνική ατζέντα δε νομίζω να ήταν στα 100 πρώτα. Κι όμως έχει εγκατασταθεί στη δημόσια συζήτηση, σε κεντρική θέση, όπως δεν έπρεπε να γίνει, γιατί για το θέμα αυτό η Τρόικα ουδέποτε έθεσε θέμα. Άλλωστε, είχαμε προχωρήσει σε μια πρόταση, βάσει προεδρικού διατάγματος, που είχε τη δική μου υπογραφή και την υπογραφή του συναρμόδιου υπουργού Οικονομικών, του κ. Παπακωνσταντίνου. Ένα διάταγμα το οποίο είχαν εξετάσει οι αρμόδιες υπηρεσίες, όχι μόνο του υπουργείου μας, το οποίο έπρεπε να κατατεθεί μέχρι την 2α Ιουλίου. Δεν κατατέθηκε, γιατί έγινε εν τω μεταξύ ανασχηματισμός στις 16 Ιουνίου, άρα μετακινήθηκα. Το θέμα είναι ότι η συζήτηση που γίνεται, είναι μια συζήτηση η οποία περισσότερο σύγχυση προκαλεί στους πολίτες -στο βαθμό που την παρακολουθούν-, παρά την φωτίζει περισσότερο. Το θέμα αυτό το είχαμε προσεγγίσει με έναν τρόπο που το αντιμετωπίζει και η υπόλοιπη Ευρώπη. Στο μεγαλύτερο ποσοστό, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική, ισχύει ένα κριτήριο. Και αυτό είναι το βασικό ερώτημα, αν θα τεθεί το κριτήριο κυρίως το πληθυσμιακό, προκειμένου να εξαχθεί ο αριθμός των αδειών και των ταξί που κυκλοφορούν σε μια πόλη».
Και πρόσθεσε: «Θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, βάσει του οποίου μεταξύ των άλλων στοιχείων θα περιλαμβάνεται και μια αναλογία -και αυτό είναι η πολιτική απόφαση-, για το πόσα ταξί θέλουμε να κυκλοφορούν ανά χίλιους κατοίκους σε μια περιοχή. Αυτή η αναλογία μπορεί να διαμορφώνεται από περίοδο σε περίοδο, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν και των αναγκών που προκύπτουν. Αν δεχθούμε ότι υπάρχει αυτή η προσέγγιση, μια συνάρτηση δηλαδή η οποία βάζει ένα πλαφόν, ένα ανώτατο όριο, στις άδειες ταξί, τότε έχουμε πάρει ένα δρόμο. Αν πούμε ότι δεν δεχόμαστε ότι υπάρχει οποιοσδήποτε περιορισμός, αλλά οποιοσδήποτε ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκδίδει μια άδεια ταξί και να ασκεί το επάγγελμα, πάμε σε άλλη κατεύθυνση. Εγώ είμαι υπέρ της πρώτης κατεύθυνσης, γιατί αυτό ισχύει σε όλον τον κόσμο για λόγους περιβαλλοντικούς, συγκοινωνιακούς και όχι μόνο. Από την ώρα που δεχόμαστε ότι υπάρχει πλαφόν, εμείς θα ορίσουμε ποιο είναι το πλαφόν. Ο κ. Βορίδης στην προσέγγιση που κάνει, θα έλεγα ότι περιορίζει αυτήν την αναλογία κατά τι, σε σχέση με αυτήν που είχαμε προβλέψει εμείς. Είναι άλλο να πεις ότι κατά 1000 κατοίκους θα αντιστοιχούν 2 άδειες ταξί, άλλο 4 άδειες, άλλο 6 άδειες ταξί. Την αναλογία την ορίζεις εσύ. Αναλόγως της αναλογίας που ορίζεις, μπορείς να οδηγήσεις στο να εκδοθούν ή να μην εκδοθούν άδειες. Τόσο απλά είναι τα πράγματα».
Δημοσιογράφος: Συμφωνείτε με την εκτίμηση που ειπώθηκε -αν δεν κάνω λάθος και χθες στην σύσκεψη που είχατε υπό τον κ. Βενιζέλο-, ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι το νομοσχέδιο του κ. Λυμπερόπουλου;
Δ. Ρέππας: «Όχι, δεν συμφωνώ, με την έννοια ότι το νομοσχέδιο αυτό έχει πολλές ρυθμίσεις, πέραν αυτών που αφορούν τα ταξί. Η συζήτηση η οποία γίνεται για το θέμα των ταξί και το νομοσχέδιο του σημερινού υπουργού είναι μια συζήτηση η οποία είχε την βάση της στην συζήτηση που έγινε επί των ημερών των δικών μας. Είχαμε φροντίσει τότε, ολοκληρώνοντας το προεδρικό διάταγμα, να έχουμε μια άτυπη έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, για το ότι είναι σύμφωνη με το νόμο...».
Δημοσιογράφος: Η χθεσινή θέση, όπως διατυπώθηκε στη σύσκεψη, σας καλύπτει;
Δ. Ρέππας: «Απολύτως. Δοθέντος ότι... Έχει στον πυρήνα της αυτήν την επιλογή την οποία είχαμε υιοθετήσει και εμείς. Ότι θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, ώστε βάσει κάποιων κριτηρίων -κυρίως πληθυσμιακών-, να ορίζεται ο αριθμός των αδειών...
Σε χώρες τουριστικές, όπως είναι η Ελλάδα, υπάρχουν πολίτες -κυρίως επισκέπτες-, με εισόδημα σχετικά υψηλό, που αντί να μισθώνουν ένα ταξί για τις μετακινήσεις τους, επιθυμούν να μισθώνουν -κατόπιν συμφωνίας- ένα αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει τους ίδιους και τις οικογένειές τους, χωρίς να χρειαστεί να χωρίζονται σε δύο - τρία αυτοκίνητα. Είναι επταθέσια ή εννιαθέσια αυτά τα βανάκια, με χιλιομετρομίσθωση ή χρονομίσθωση, αναλόγως της συμφωνίας που έχει γίνει και προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο στον ενδιαφερόμενο. Αυτή η υπηρεσία δεν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα. Θα πρέπει να υπάρξει και αυτή η υπηρεσία, ιδίως την τουριστική περίοδο που έχουμε επισκέπτες υψηλού εισοδήματος...
Το μεγάλο θέμα εδώ είναι αν θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος και ένα κριτήριο πληθυσμιακό -εγώ λέω ναι και την αναλογία θα την βρούμε- ή δεν θα υπάρχει. Εγώ λέω, λοιπόν, να υπάρχει...».
«Αυτά τα χρόνια έλειψε η εθνική συνέργεια. Μιλήσαμε στο όνομα της σωτηρίας της χώρας, αλλά μέσα σε αυτό το κάδρο δεν εντάξαμε και τον ελληνικό λαό. Μιλήσαμε για τη χώρα και αφήσαμε κατά μέρος τον ελληνικό λαό. Αν δεν σώσεις τον λαό, δεν σώζεις την χώρα. Χώρα και λαός είναι δύο πράγματα τα οποία είναι αδιαχώριστα. Το ένα δίνει περιεχόμενο και έμπνευση στο άλλο. Δεν σώζεις την χώρα, αν δεν σώσεις και τον λαό. Δεν σώζεις τον λαό, αν δεν προοδεύει η χώρα σου και δεν αναπτύσσεται, ώστε να μπορεί να συγκρίνεται με τις άλλες χώρες, με τις οποίες συμμετέχεις στην ίδια "οικογένεια"».
Δημοσιογράφος: Ήταν απροετοίμαστο το πολιτικό προσωπικό που επελέγη;
Δ. Ρέππας: «Εγώ σας λέω ότι, ναι, αιφνιδιαστήκαμε. Αυτά τα οποία γνωρίζουμε τώρα και μπορούμε να κάνουμε τώρα, μακάρι να τα γνωρίζαμε και να μπορούσαμε να τα κάνουμε το 2009. Σας το λέω ευθέως, δεν είχαμε πλήρη άποψη για το μέγεθος και το βάθος της κρίσης την πρώτη περίοδο...».
Δημοσιογράφος: Σε ποια εκλογική περιφέρεια θα είστε υποψήφιος;
Δ. Ρέππας: «Όπου επιλέξει το κόμμα μου. Αν με θεωρεί κατάλληλο και χρήσιμο να δώσω τη μάχη. Επειδή δεν θέλω να είμαι λιποτάκτης αυτή τη δύσκολη ώρα, θέλω να υπερασπιστώ το κόμμα το οποίο με τίμησε και με το οποίο έχω ταυτίσει την πολιτική μου παρουσία. Αυτό λοιπόν θα μου πει πού πρέπει να δώσω τη μάχη».
Δημοσιογράφος: "Λιποτακτούν" όσοι δεν θα είναι υποψήφιοι;
Δ. Ρέππας: «Θα έλεγα ότι αυτοί οι οποίοι έχουν θέση ευθύνης -και εγώ βρέθηκα σε θέση ευθύνης- και είναι σε μια ηλικία μάχιμη, οφείλουν -εφόσον τους το ζητήσει το κόμμα-, να είναι παρόντες. Εκτός αν το κόμμα κρίνει ότι η απουσία μας, μπορεί να είναι πιο χρήσιμη από την παρουσία μας».
http://www.athina984* Για τις άδειες των ταξί:
«Είναι υπερβολική η συζήτηση που γίνεται για ένα θέμα που στην εθνική ατζέντα δε νομίζω να ήταν στα 100 πρώτα. Κι όμως έχει εγκατασταθεί στη δημόσια συζήτηση, σε κεντρική θέση, όπως δεν έπρεπε να γίνει, γιατί για το θέμα αυτό η Τρόικα ουδέποτε έθεσε θέμα. Άλλωστε, είχαμε προχωρήσει σε μια πρόταση, βάσει προεδρικού διατάγματος, που είχε τη δική μου υπογραφή και την υπογραφή του συναρμόδιου υπουργού Οικονομικών, του κ. Παπακωνσταντίνου. Ένα διάταγμα το οποίο είχαν εξετάσει οι αρμόδιες υπηρεσίες, όχι μόνο του υπουργείου μας, το οποίο έπρεπε να κατατεθεί μέχρι την 2α Ιουλίου. Δεν κατατέθηκε, γιατί έγινε εν τω μεταξύ ανασχηματισμός στις 16 Ιουνίου, άρα μετακινήθηκα. Το θέμα είναι ότι η συζήτηση που γίνεται, είναι μια συζήτηση η οποία περισσότερο σύγχυση προκαλεί στους πολίτες -στο βαθμό που την παρακολουθούν-, παρά την φωτίζει περισσότερο. Το θέμα αυτό το είχαμε προσεγγίσει με έναν τρόπο που το αντιμετωπίζει και η υπόλοιπη Ευρώπη. Στο μεγαλύτερο ποσοστό, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική, ισχύει ένα κριτήριο. Και αυτό είναι το βασικό ερώτημα, αν θα τεθεί το κριτήριο κυρίως το πληθυσμιακό, προκειμένου να εξαχθεί ο αριθμός των αδειών και των ταξί που κυκλοφορούν σε μια πόλη».
Και πρόσθεσε: «Θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, βάσει του οποίου μεταξύ των άλλων στοιχείων θα περιλαμβάνεται και μια αναλογία -και αυτό είναι η πολιτική απόφαση-, για το πόσα ταξί θέλουμε να κυκλοφορούν ανά χίλιους κατοίκους σε μια περιοχή. Αυτή η αναλογία μπορεί να διαμορφώνεται από περίοδο σε περίοδο, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν και των αναγκών που προκύπτουν. Αν δεχθούμε ότι υπάρχει αυτή η προσέγγιση, μια συνάρτηση δηλαδή η οποία βάζει ένα πλαφόν, ένα ανώτατο όριο, στις άδειες ταξί, τότε έχουμε πάρει ένα δρόμο. Αν πούμε ότι δεν δεχόμαστε ότι υπάρχει οποιοσδήποτε περιορισμός, αλλά οποιοσδήποτε ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκδίδει μια άδεια ταξί και να ασκεί το επάγγελμα, πάμε σε άλλη κατεύθυνση. Εγώ είμαι υπέρ της πρώτης κατεύθυνσης, γιατί αυτό ισχύει σε όλον τον κόσμο για λόγους περιβαλλοντικούς, συγκοινωνιακούς και όχι μόνο. Από την ώρα που δεχόμαστε ότι υπάρχει πλαφόν, εμείς θα ορίσουμε ποιο είναι το πλαφόν. Ο κ. Βορίδης στην προσέγγιση που κάνει, θα έλεγα ότι περιορίζει αυτήν την αναλογία κατά τι, σε σχέση με αυτήν που είχαμε προβλέψει εμείς. Είναι άλλο να πεις ότι κατά 1000 κατοίκους θα αντιστοιχούν 2 άδειες ταξί, άλλο 4 άδειες, άλλο 6 άδειες ταξί. Την αναλογία την ορίζεις εσύ. Αναλόγως της αναλογίας που ορίζεις, μπορείς να οδηγήσεις στο να εκδοθούν ή να μην εκδοθούν άδειες. Τόσο απλά είναι τα πράγματα».
Δημοσιογράφος: Συμφωνείτε με την εκτίμηση που ειπώθηκε -αν δεν κάνω λάθος και χθες στην σύσκεψη που είχατε υπό τον κ. Βενιζέλο-, ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι το νομοσχέδιο του κ. Λυμπερόπουλου;
Δ. Ρέππας: «Όχι, δεν συμφωνώ, με την έννοια ότι το νομοσχέδιο αυτό έχει πολλές ρυθμίσεις, πέραν αυτών που αφορούν τα ταξί. Η συζήτηση η οποία γίνεται για το θέμα των ταξί και το νομοσχέδιο του σημερινού υπουργού είναι μια συζήτηση η οποία είχε την βάση της στην συζήτηση που έγινε επί των ημερών των δικών μας. Είχαμε φροντίσει τότε, ολοκληρώνοντας το προεδρικό διάταγμα, να έχουμε μια άτυπη έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, για το ότι είναι σύμφωνη με το νόμο...».
Δημοσιογράφος: Η χθεσινή θέση, όπως διατυπώθηκε στη σύσκεψη, σας καλύπτει;
Δ. Ρέππας: «Απολύτως. Δοθέντος ότι... Έχει στον πυρήνα της αυτήν την επιλογή την οποία είχαμε υιοθετήσει και εμείς. Ότι θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, ώστε βάσει κάποιων κριτηρίων -κυρίως πληθυσμιακών-, να ορίζεται ο αριθμός των αδειών...
Σε χώρες τουριστικές, όπως είναι η Ελλάδα, υπάρχουν πολίτες -κυρίως επισκέπτες-, με εισόδημα σχετικά υψηλό, που αντί να μισθώνουν ένα ταξί για τις μετακινήσεις τους, επιθυμούν να μισθώνουν -κατόπιν συμφωνίας- ένα αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει τους ίδιους και τις οικογένειές τους, χωρίς να χρειαστεί να χωρίζονται σε δύο - τρία αυτοκίνητα. Είναι επταθέσια ή εννιαθέσια αυτά τα βανάκια, με χιλιομετρομίσθωση ή χρονομίσθωση, αναλόγως της συμφωνίας που έχει γίνει και προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο στον ενδιαφερόμενο. Αυτή η υπηρεσία δεν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα. Θα πρέπει να υπάρξει και αυτή η υπηρεσία, ιδίως την τουριστική περίοδο που έχουμε επισκέπτες υψηλού εισοδήματος...
Το μεγάλο θέμα εδώ είναι αν θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος και ένα κριτήριο πληθυσμιακό -εγώ λέω ναι και την αναλογία θα την βρούμε- ή δεν θα υπάρχει. Εγώ λέω, λοιπόν, να υπάρχει...».
* Για το ΠαΣοΚ και την υποψηφιότητά του στις εκλογές:
«Αυτά τα χρόνια έλειψε η εθνική συνέργεια. Μιλήσαμε στο όνομα της σωτηρίας της χώρας, αλλά μέσα σε αυτό το κάδρο δεν εντάξαμε και τον ελληνικό λαό. Μιλήσαμε για τη χώρα και αφήσαμε κατά μέρος τον ελληνικό λαό. Αν δεν σώσεις τον λαό, δεν σώζεις την χώρα. Χώρα και λαός είναι δύο πράγματα τα οποία είναι αδιαχώριστα. Το ένα δίνει περιεχόμενο και έμπνευση στο άλλο. Δεν σώζεις την χώρα, αν δεν σώσεις και τον λαό. Δεν σώζεις τον λαό, αν δεν προοδεύει η χώρα σου και δεν αναπτύσσεται, ώστε να μπορεί να συγκρίνεται με τις άλλες χώρες, με τις οποίες συμμετέχεις στην ίδια "οικογένεια"».
Δημοσιογράφος: Ήταν απροετοίμαστο το πολιτικό προσωπικό που επελέγη;
Δ. Ρέππας: «Εγώ σας λέω ότι, ναι, αιφνιδιαστήκαμε. Αυτά τα οποία γνωρίζουμε τώρα και μπορούμε να κάνουμε τώρα, μακάρι να τα γνωρίζαμε και να μπορούσαμε να τα κάνουμε το 2009. Σας το λέω ευθέως, δεν είχαμε πλήρη άποψη για το μέγεθος και το βάθος της κρίσης την πρώτη περίοδο...».
Δημοσιογράφος: Σε ποια εκλογική περιφέρεια θα είστε υποψήφιος;
Δ. Ρέππας: «Όπου επιλέξει το κόμμα μου. Αν με θεωρεί κατάλληλο και χρήσιμο να δώσω τη μάχη. Επειδή δεν θέλω να είμαι λιποτάκτης αυτή τη δύσκολη ώρα, θέλω να υπερασπιστώ το κόμμα το οποίο με τίμησε και με το οποίο έχω ταυτίσει την πολιτική μου παρουσία. Αυτό λοιπόν θα μου πει πού πρέπει να δώσω τη μάχη».
Δημοσιογράφος: "Λιποτακτούν" όσοι δεν θα είναι υποψήφιοι;
Δ. Ρέππας: «Θα έλεγα ότι αυτοί οι οποίοι έχουν θέση ευθύνης -και εγώ βρέθηκα σε θέση ευθύνης- και είναι σε μια ηλικία μάχιμη, οφείλουν -εφόσον τους το ζητήσει το κόμμα-, να είναι παρόντες. Εκτός αν το κόμμα κρίνει ότι η απουσία μας, μπορεί να είναι πιο χρήσιμη από την παρουσία μας».
«ΑΘΗΝΑ 9.84» - ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...