Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Ναι στο σχέδιο για τα ταξί, αλλά χωρίς... τους ξενοδόχους..!


Εβαλαν στην άκρη τις επιμέρους ενστάσεις τους, με αποτέλεσμα οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της Νέας Δημοκρατίας και του ΛΑΟΣ να υπερψηφίσουν χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί.

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μάκης Βορίδης εμφανίστηκε ανοιχτός σε αλλαγές, οι οποίες, όπως είπε, μπορεί να διατυπωθούν κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου την ερχόμενη Τετάρτη στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο κ. Βορίδης υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για το ζήτημα της ρύθμισης της συγκεκριμένης αγοράς». 

Πρόσθεσε μάλιστα ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί γίνεται βάσει προγενέστερου νόμου για λόγους δημοσίου συμφέροντος, με μείωση του διοικητικού κόστους - δηλαδή το παράβολο να μην είναι μεγάλο για τον κάτοχο άδειας ταξί -, ενώ η σχετική υπουργική απόφαση «δεν λέει ότι δεν θα υπάρχει κριτήριο στον αριθμό των αδειών αλλά να μην υπάρχει κλειστός περιορισμένος αριθμός και η απελευθέρωση να γίνει, όπως προβλέπει το Μνημόνιο, βάσει των καλύτερων διεθνών πρακτικών».

Πάντως κατά τη χθεσινή συνεδρίαση η ΝΔ και ο ΛΑΟΣ χαμήλωσαν τους τόνους. Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο βουλευτής του κόμματος Θόδωρος Καράογλου όχι μόνον εξήραν «τη μεγάλη κινητικότητα που έχει επιδείξει έως τώρα ο αρμόδιος υπουργός», αλλά τάχθηκαν υπέρ του σχεδίου νόμου με την εκτίμηση ότι ο κ. Βορίδης θα προχωρήσει σε επιμέρους βελτιωτικές προτάσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος οι βουλευτές του ΛΑΟΣ Αστ. Ροντούλης και Π. Μαρκάκης υποστήριξαν ότι «είναι σωστές οι πρόνοιες του νομοσχεδίου για τα ταξί», αν και τόνισαν πως «πρέπει να μπει ένα αριθμητικό όριο στα νομικά πρόσωπα που δικαιούνται άδεια ταξί, καθώς και συγκεκριμένα πληθυσμιακά μεγέθη ανά περιφέρεια».

Αντίθετα με το σχέδιο νόμου ήταν τα κόμματα της Αριστεράς. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος εξέφρασε την άποψη ότι «το μόνο ωφελημένο από τη ρύθμιση θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο», ενώ από τον ΣΥΡΙΖΑ ο βουλευτής Δημήτρης Παπαδημούλης έκανε λόγο για «κοινοπραξία ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας» κατηγορώντας τον αρμόδιο υπουργό πως «επιχειρεί να ικανοποιήσει για ψηφοθηρικούς λόγους τους ιδιοκτήτες των ταξί».

Νωρίτερα ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης δήλωσε ότι πρέπει να γίνουν επιπλέον βελτιώσεις προκειμένου να είναι «ελεγχόμενο και όχι αλόγιστο το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί», ενώ ο πρώην υπουργός Κώστας Γείτονας διαφώνησε στο ενδεχόμενο έκδοσης νέων αδειών στην Αθήνα. Ο Νάσος Αλευράς υπογράμμισε την ανάγκη της τήρησης των ευρωπαϊκών οδηγιών και ο Μίμης Ανδρουλάκης εξέφρασε την ελπίδα να συγκεράσει τις ενστάσεις της επιτροπής η ηγεσία του υπουργείου και τάχθηκε υπέρ της χρησιμοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο υπουργός Μεταφορών αντέτεινε ότι είναι ανοιχτός στο να επανεξετάσει το θέμα των αδειών σε μεγάλες περιφέρειες, π.χ. Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...