Συνάντηση εξομάλυνσης των διαφορών για τα ταξί είχαν χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης και στελέχη του ΠΑΣΟΚ προκειμένου να αρθούν οι αντιρρήσεις και να βρεθεί κοινός τόπος.
Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ήταν ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Χρήστος Πρωτόπαπας και ο εισηγητής του νομοσχεδίου Δημήτρης Τσιρώνης.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΠΑΣΟΚ επιδιώκει κάποιες επουσιώδεις αλλαγές για τα ταξί (π.χ. αλλαγή του συντελεστή για να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), ώστε να ηρεμήσουν οι διαφωνούντες βουλευτές, ενώ δεν έχει πρόβλημα με τις καταγγελίες Μπεγλίτη, Διαμαντίδη και Γείτονα για ρουσφετολογικές ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο.
Την "κυβερνητική κοινοπραξία" ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. επεσήμανε ο Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος τόνισε ότι ο υπουργός, για πελατειακούς και ψηφοθηρικούς λόγους, θέλει να ικανοποιήσει και τους ιδιοκτήτες ταξί και τη Ν.Δ., αλλά και να έχει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι πιέζει "για ακόμη πιο γερασμένο και επομένως ρυπογόνο στόλο ταξί".
Τόνισε δε ότι δεν έχει γίνει μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εφαρμογή του αλγόριθμου για την έκδοση αδειών και ότι "φτιάχνετε καρτέλ και ωθείτε στην υπερσυγκέντρωση", αφού καταργείται η ρύθμιση που έδινε έως 10 άδειες και δίνει δυνατότητα να συγκεντρώνονται σε κοινή ιδιοκτησία έως 600 άδειες.
Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ, η Ν.Δ. και ο ΛΑΟΣ ψήφισαν επί της αρχής το νομοσχέδιο, με τον Μ. Βορίδη να δηλώνει ανοικτός για αλλαγές. Τα θέματα που έχουν τεθεί αφορούν τις μεταβιβάσεις και το άνοιγμα της αγοράς για τα ειδικά προμισθωμένα επταθέσια και εννεαθέσια οχήματα. Όσον αφορά τις άδειες των ταξί, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι είναι αντικείμενο εθνικού δικαίου "αδειάζοντας" τους ισχυρισμούς Ραγκούση, που και χθες επέμεινε σε τηλεοπτικές εμφανίσεις του στο χάος της πλήρους απελευθέρωσης.
Ο Κώστας Γείτονας είπε ότι δεν πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες στην Αθήνα, ο Μίμης Ανδρουκάλης κάλεσε τον υπουργό να μην είναι "δογματικός" και να βρει τη "χρυσή τομή", ενώ ο Νάσος Αλευράς ρώτησε αν τίθεται θέμα εφαρμογής ευρωπαϊκών οδηγιών.
"Το μόνο ωφελημένο από τη ρύθμιση θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο" εκτίμησε ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο και ζητώντας τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μεταφορών.
Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ήταν ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Χρήστος Πρωτόπαπας και ο εισηγητής του νομοσχεδίου Δημήτρης Τσιρώνης.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΠΑΣΟΚ επιδιώκει κάποιες επουσιώδεις αλλαγές για τα ταξί (π.χ. αλλαγή του συντελεστή για να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), ώστε να ηρεμήσουν οι διαφωνούντες βουλευτές, ενώ δεν έχει πρόβλημα με τις καταγγελίες Μπεγλίτη, Διαμαντίδη και Γείτονα για ρουσφετολογικές ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο.
Δ. Παπαδημούλης: Κυβερνητική κοινοπραξία
Την "κυβερνητική κοινοπραξία" ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. επεσήμανε ο Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος τόνισε ότι ο υπουργός, για πελατειακούς και ψηφοθηρικούς λόγους, θέλει να ικανοποιήσει και τους ιδιοκτήτες ταξί και τη Ν.Δ., αλλά και να έχει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι πιέζει "για ακόμη πιο γερασμένο και επομένως ρυπογόνο στόλο ταξί".
Τόνισε δε ότι δεν έχει γίνει μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εφαρμογή του αλγόριθμου για την έκδοση αδειών και ότι "φτιάχνετε καρτέλ και ωθείτε στην υπερσυγκέντρωση", αφού καταργείται η ρύθμιση που έδινε έως 10 άδειες και δίνει δυνατότητα να συγκεντρώνονται σε κοινή ιδιοκτησία έως 600 άδειες.
Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ, η Ν.Δ. και ο ΛΑΟΣ ψήφισαν επί της αρχής το νομοσχέδιο, με τον Μ. Βορίδη να δηλώνει ανοικτός για αλλαγές. Τα θέματα που έχουν τεθεί αφορούν τις μεταβιβάσεις και το άνοιγμα της αγοράς για τα ειδικά προμισθωμένα επταθέσια και εννεαθέσια οχήματα. Όσον αφορά τις άδειες των ταξί, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι είναι αντικείμενο εθνικού δικαίου "αδειάζοντας" τους ισχυρισμούς Ραγκούση, που και χθες επέμεινε σε τηλεοπτικές εμφανίσεις του στο χάος της πλήρους απελευθέρωσης.
Β. Παπανδρέου κατά Γ. Ραγκούση
Εναντίον των θέσεων Ραγκούση τάχθηκε ουσιαστικά και η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων Βάσω Παπανδρέου λέγοντας ότι "συνεχίζεται ένα θέμα που εμείς το έχουμε αναγάγει σε εθνικό. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση της χώρας από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή είτε να τα απελευθερώσουμε είτε όχι. Υπάρχει ειδική εξαίρεση και τα ταξί ρυθμίζονται αποκλειστικά στη βάση εθνικών κριτηρίων. Για οτιδήποτε πρέπει να γίνει στη χώρα προκαλούμε ή βάζουμε δικαιολογία την τρόικα. Μην διογκώνουμε τον ρόλο της εκεί που δεν υπάρχει".
Επιτροπή είτε να τα απελευθερώσουμε είτε όχι. Υπάρχει ειδική εξαίρεση και τα ταξί ρυθμίζονται αποκλειστικά στη βάση εθνικών κριτηρίων. Για οτιδήποτε πρέπει να γίνει στη χώρα προκαλούμε ή βάζουμε δικαιολογία την τρόικα. Μην διογκώνουμε τον ρόλο της εκεί που δεν υπάρχει".
Ο Κώστας Γείτονας είπε ότι δεν πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες στην Αθήνα, ο Μίμης Ανδρουκάλης κάλεσε τον υπουργό να μην είναι "δογματικός" και να βρει τη "χρυσή τομή", ενώ ο Νάσος Αλευράς ρώτησε αν τίθεται θέμα εφαρμογής ευρωπαϊκών οδηγιών.
"Το μόνο ωφελημένο από τη ρύθμιση θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο" εκτίμησε ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο και ζητώντας τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μεταφορών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...