Της Αλεξάνδρας Kασσίμη Αλλαγές της τελευταίας στιγμής στο σχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Το νομοσχέδιο κατατέθηκε με εξπρές διαδικασίες στη Βουλή, χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και παρά τις αντιρρήσεις της τρόικας. Οι παρατηρήσεις της τρόικας πρόκειται να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο πριν από την ψήφισή του και σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπουν την έκδοση νέων αδειών ταξί στην περιφέρεια, αλλά όχι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, δεν θα ισχύσει 4μηνη μεταβατική περίοδος, ύστερα από τις σχετικές αντιρρήσεις που εξέφρασε η τρόικα. Η διαφωνία της τρόικας στο ζήτημα των ελεύθερων μεταβιβάσεων των αδειών θα αντιμετωπιστεί με τη δημιουργία επιτροπής η οποία θα επιβλέπει τη διαδικασία των μεταβιβάσεων. Το διοικητικό κόστος έκδοσης νέας άδειας θα ανέρχεται στα 1.000 ευρώ, ενώ θα απαιτείται και εγγυητική επιστολή ύψους 5.000 ευρώ. Παράλληλα, θεσμοθετείται η δημιουργία ειδικού τύπου ταξί πέντε έως εννέα θέσεων, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο, με προσυμφωνημένο μίσθωμα και δεν θα μπορούν να παραλαμβάνουν επιβάτες από τον δρόμο. Η αντίδραση του τουριστικού κλάδου στην εν λόγω πρόβλεψη επικεντρώνεται στο γεγονός ότι δεν θα εκδοθούν νέες άδειες ειδικού τύπου ταξί, καθώς μόνο υφιστάμενες άδειες θα μετατρέπονται σε 5-9 θέσεων ταξί. Στο μεταξύ, έντονη πολιτική αντιπαράθεση έχει προκαλέσει το εν λόγω νομοσχέδιο, το οποίο συζητήθηκε σε χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποίησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλος με τους υπουργούς του κόμματός του. Ο κ. Βενιζέλος τόνισε ότι έχει ζητήσει τροποποιήσεις από τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη. Οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ ζήτησαν επίσης να εξασφαλιστεί η έγκριση της τρόικας πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου. «Δεν έχει ψηφιστεί ακόμη από τη Βουλή και δεν έχει λάβει ακόμη την έγκριση της τρόικας», δήλωσε σχετικά ο εκπρόσωπος του επιτρόπου Ολι Ρεν, Αμαντέου Αλταφάζ. Σε περίπτωση που ο κ. Βορίδης δεν δεχθεί να προχωρήσει στις παραπάνω αλλαγές, ο κ. Βενιζέλος διεμήνυσε ότι θα θέσει το ζήτημα στον πρωθυπουργό. Υπέρ της άποψης ότι το νομοσχέδιο δεν θα έπρεπε να έρθει στη Βουλή προεκλογικά τάχθηκαν ο υπουργός Υγείας και ο υφυπουργός Υποδομών κ. Λοβέρδος και Μαγκριώτης. Ο δεύτερος έκανε μάλιστα λόγο για «νομοσχέδιο που έγραψε ο Λυμπερόπουλος» (σ.σ. ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί). Το νομοσχέδιο, επίσης, προβλέπει επιδότηση ύψους 45 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου των ΚΤΕΛ. Παρέχει τη δυνατότητα σε όλα τα λεωφορεία να ταξινομούνται ως τουριστικά. Ωστόσο, επιτρέπει και στα τουριστικά λεωφορεία να αποσύρονται στα 27 χρόνια, όπως συμβαίνει και στα ΚΤΕΛ. Το πολυνομοσχέδιο εξαιρεί από το μέτρο της εφεδρείας και ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων του ΟΣΕ. |
http://news.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...