O υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης εισηγήθηκε το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, επί του οποίου ορισμένα μέλη της κυβέρνησης εξέφρασαν αντιρρήσεις.
Την αντίθεσή του με το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση της αγοράς ταξί, εξέφρασε ανοιχτά κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας (και πρώην υπουργός Μεταφορών), κ. Ι. Ραγκούσης.
Καμία νέα άδεια για ταξί, ακόμη και σε αυτά της ειδικής μίσθωσης
Καμία νέα άδεια ταξί δεν θα εκδοθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ακόμη και τα νέα ταξί ειδικής μίσθωσης, που θα λειτουργούν με κόμιστρο και όχι ταξίμετρο, θα προέρχονται από τις υπάρχουσες άδειες δημοσίας χρήσεως και μάλλον δεν θα χρειαστεί να είναι ούτε καν 9θέσια, αφού τα υφιστάμενα οχήματα θα αρκούν.
Αυτό προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την «απελευθέρωση» των ταξί, που, πρακτικά, κρατάει την αγορά ως έχει, αφήνοντας μικρά περιθώρια στους περιφερειάρχες να εκδίδουν νέες άδειες και διαιωνίζει το υφιστάμενο καθεστώς, αφού δεν «ανοίγει» ούτε καν την εναλλακτική αγορά των ταξί της ειδικής μίσθωσης.
Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το ν/σ ορίζει «σφιχτούς» μαθηματικούς τύπους, που δεν θα οδηγήσουν στην έκδοση καμίας νέας άδειας ταξί στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, ενώ θεσπίζει τα ταξί ειδικής μίσθωσης, χωρίς μετρητή, πέντε έως εννέα θέσεων - και όχι 7 έως 9 όπως σχεδίαζε αρχικά το υπουργείο -, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με προμίσθωση και θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.
Επίσης, θα επεκταθεί η περιοχή λειτουργίας των ταξί της Αθήνας σε ολόκληρο τον νομό Αττικής με μονή ταρίφα, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στη Θεσσαλονίκη σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας.
Αντίστοιχη διεύρυνση - όχι σε επίπεδο νομαρχίας, όμως - θα γίνει και σε τουριστικές περιοχές, όπου καταγράφεται εποχικά υψηλή τουριστική κίνηση. Κατά τα άλλα, οι έδρες των ταξί παραμένουν ως έχουν, δηλαδή σε Καποδιστριακούς και όχι Καλλικρατικούς δήμους.
Το νομοσχέδιο ακολουθεί σταθερά τη «γραμμή» του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα, αφού ο συντελεστής έκδοσης νέων αδειών είναι για την Αθήνα 2,5 ανά 1.000 κατοίκους και για την περιφέρεια 1,5 ανά 1.000 κατοίκους.
«Πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια» θα επιτρέπουν την αυξομείωση του συντελεστή κατά +1 ή -1, κάτι που σημαίνει από 1,5 έως 3,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα και από 0,5 έως 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην υπόλοιπη χώρα.
Δηλαδή, στην πρωτεύουσα αλλά και στην Θεσσαλονίκη θα είναι αδύνατον να εκδοθούν νέες άδειες ταξί, ενώ μικρά περιθώρια θα έχουν οι περιφέρειες της υπόλοιπης χώρας για νέες άδειες.
Οι νέες άδειες θα εκδίδονται με απόφαση περιφερειάρχη κάθε δύο χρόνια. Η νέα άδεια θα στοιχίζει 1.000 ευρώ και για την απόκτησή της θα απαιτείται η κατάθεση εγγύησης υπέρ του Δημοσίου ύψους 5.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ν/σ προβλέπει ότι, εάν οι αιτήσεις είναι περισσότερες από τις προσφερόμενες άδειες, τότε θα γίνεται κλήρωση.
Το σχέδιο νόμου εισάγει ανώτατο όριο συγκέντρωσης στο 10% του συνόλου των αδειών για την επαρχία και το 5% για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ότι για παράδειγμα ουδείς θα μπορεί να συγκεντρώσει άνω των 700 αδειών στην πρωτεύουσα, όπου κυκλοφορούν 14.000 ταξί. Όμως, καταργείται και το «πλαφόν» κατοχής δύο αδειών ανά φυσικό πρόσωπο κι επιτρέπεται η συγκέντρωση περισσοτέρων, χωρίς να απαιτείται ειδική άδεια οδήγησης ταξί.
Ωστόσο, το νομοσχέδιο προβλέπει και ένα μικρό «συμμάζεμα», καθώς όποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο συγκεντρώσει άνω των πέντε αδειών ταξί, θα πρέπει να έχει εγκαταστάσεις στάθμευσης και συντήρησης.
Επίσης, το σχέδιο νόμου νομιμοποιεί την αγοραπωλησία αδειών και προβλέπει φόρο 20% επί της υπεραξίας της άδειας. Οι ρυθμίσεις για τα ταξί εντάσσονται σε πολυνομοσχέδιο το υπουργείου Υποδομών, που θα περιλαμβάνει και την ενσωμάτωση δύο οδηγιών. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη, η τρόικα αποδέχεται τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου κι έχει στείλει παρατηρήσεις επί των διαδικασιών και όχι επί της ουσίας.
http://www.tovima
http://www.tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...