ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ
ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ ΤΟΥ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ Αρ.Πρωτ.05/13
ΛΑΡΙΣΑ 20/04/2013
ΠΡΟΣ: ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Αξιότιμοι Κύριοι, ύστερα από αίτηση σας να γράψουμε ένα υπόμνημα με τα όποια προβλήματα μας αποφασίσαμε με χαρά να ανταποκριθούμε. Πρώτα από όλα σας ευχαριστούμε για τη δυνατότητα που μας δίνετε και ελπίζουμε να έχουμε και άλλες τέτοιες ευκαιρίες στο μέλλον. Επικεντρωνόμαστε στα βασικότερα προβλήματα μας αυτή τη στιγμή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλα σημαντικά θέματα. Το κάνουμε αυτό για να δώσουμε έμφαση στα προβλήματα που θα σας αναφέρουμε. Γράφουμε αυτή την επιστολή θέλοντας να λάβετε σοβαρά υπόψη σας:
1) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΔΕΚΑ ΝΕΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ.
Σε επιστολή μας στις 20/02/13 με αριθμό πρωτοκόλλου 03/13 στον αξιότιμο Υπουργό Μεταφορών Κύριο Χατζηδάκη, επιστολή που έχει κοινοποιηθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας καθώς επίσης και στην Αντιπεριφέρεια Λάρισας αναφέρουμε τις θέσεις μας σχετικά με το θέμα. Συγκεκριμένα:
Η υποχρεωτική έκδοση των δέκα νέων αδειών οχημάτων ειδικής μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) που προβλέπει ο νομός 4070/12 είναι κατά τη γνώμη μας υπερβολικός αριθμός για την πόλη της Λάρισας. Οι δέκα αυτές άδειες είναι οι περισσότερες κατ αναλογία πληθυσμού από τις πέντε πόλεις που ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική έκδοση Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ. Χωρίς η Λάρισα να έχει ΟΥΤΕ αεροδρόμιο, ΟΥΤΕ λιμάνι όπως οι άλλες τέσσερις πόλεις. Χωρίς η Λάρισα να είναι τουριστικός προορισμός.
Μετά την ψήφιση του νόμου 4093/12, στο κομμάτι που μας αφορά, οι οποίες ανάγκες εάν υπάρξουν μπορούν να καλυφθούν με οχήματα Ε.Ι.Χ. Κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό κατά την ψήφιση του νόμου 4070/12.
Οι άδειες Ε.Δ.Χ. ταξί στη Λάρισα είναι υπεράριθμες, όπως και σε όλη τη Θεσσαλία. Με δεδομένο ότι ο νόμος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο της μετατροπής των ΕΙΔΜΙΣΘ σε συμβατικά αυτοκίνητα ταξί, θεωρούμε ότι στο όχι μακρινό μέλλον η έκδοση των αδειών αυτών θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.
Με αυτά τα δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι άδειες αυτές δίνονται χωρίς να έχει συσταθεί επιστημονική ομάδα εργασίας για εκπόνηση σχετικής μελέτης, όπως προβλέπει ο νόμος 4070/12 άρθρο 85 παράγραφος 4, σας ζητάμε διετή αναστολή της έκδοσης Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ για τη Λάρισα και για όλη τη Θεσσαλία. Κατά τη διάρκεια της διετίας θα υπάρξει εικόνα για το κατά ποσό οι όποιες ανάγκες δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν με Ε.Ι.Χ. του νόμου 4093/12 και η επιστημονική ομάδα εργασίας που θα συσταθεί θα μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με το κατά πόσο πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες στην περιοχή μας.
Περιμένοντας την απάντηση του Κυρίου Υπουργού που ελπίζουμε να είναι θετική θέτουμε εις γνώση σας το θέμα και ελπίζουμε στη συνεργασία για την καλύτερη διευθέτηση του.
2) ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΕΣ Ή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Κατ΄ αρχήν, η συμμετοχή μας στην απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου μας κατά τη διάρκεια του θέρους έγινε στα πλαίσια του Συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος μας συμμετοχής στις απεργιακές κινητοποιήσεις που αποφασίζουν τα ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα μας. Η απεργία ήταν καθόλα νόμιμη και ουδείς προσέβαλε το κύρος αυτής.
Η κινητοποίηση μας τις ημέρες εκείνες έφερε το χαρακτήρα διαμαρτυρίας με συγκέντρωση των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ σε διάφορα σημεία του Εθνικού δικτύου για μικρό χρονικό διάστημα χωρίς να δημιουργηθούν συνθήκες αδύνατης και μη ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας των διερχόμενων οχημάτων, αφού η στάθμευση των οχημάτων έγινε συντεταγμένα ύστερα από υπόδειξη των παρευρισκόμενων οργάνων της τροχαίας, γεγονός που επέτρεπε την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των διερχόμενων την ώρα εκείνη οχημάτων.
Ως εκ τούτου θεωρούμε άδικη την ύπαρξη δικογραφιών εις βάρος μας και προσδοκούμε από εσάς για την πολιτική διευθέτηση του θέματος. Θέμα το οποίο δεν έχει διευθετηθεί ακόμα παρά το ότι η κυβέρνηση είχε ενημερώσει την Ομοσπονδία μας εδώ και αρκετό καιρό για της θετικές της προθέσεις απέναντι στα δίκαια αιτήματα μας.
3) ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ.
Κύριοι, η αναφορά μας στο συγκεκριμένο θέμα γίνεται όχι γιατί είναι ένα τοπικό πρόβλημα ούτε γιατί είναι μόνο κλαδικό. Είναι γενικό. Ο λόγος που γίνεται η αναφορά είναι ότι οι συνάδελφοι έχουν φτάσει πλέον στα όρια τους. Δεν μιλάμε πλέον για χαμηλό επίπεδο διαβίωσης άλλα για επίπεδο μη διαβίωσης. Πλέον με τζίρο που δεν ξεπερνά τα πενήντα ευρώ τις καλύτερες μέρες στην πόλη της Λάρισας δεν καταλαβαίνουμε πως μπορεί να είναι εφικτό να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις όταν αποδεδειγμένα τα έξοδα της ημέρας για ένα ταξί στην πόλη της Λάρισας ξεκινάνε από 42 ευρώ προ φόρων και ανάλογα την περίπτωση μπορεί να είναι και παραπάνω. Ποιες οι ποινικές ευθύνες ενός συναδέλφου όταν έχει να επιλέξει μεταξύ του να πληρώσει την εφορία και να δώσει γάλα στο παιδί του;
Το ελάχιστο που περιμένουμε από εσάς είναι η μείωση αν όχι η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος τουλάχιστον στους ιδιοκτήτες ταξί στην περιφέρεια.
4) Ο.Α.Ε.Ε.
Όπως σας έχουμε αναφέρει στην προηγούμενη παράγραφο τα έσοδα μας είναι μηδαμινά. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των εσόδων και μεγάλο βάρος είναι η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών. Δεν καταλαβαίνουμε πως είναι δυνατόν οι ασφαλιστικές μας εισφορές να ανέρχονται στο ένα τρίτο του τζίρου μας και παρόλα αυτά το ασφαλιστικό μας ταμείο να περιμένει να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας. Το θεωρούμε αδύνατο όσο καλή πρόθεση και να έχουμε να ανταπεξέλθουμε.
Επίσης θα σας προτείναμε την κεφαλαιοποίηση των ληξιπροθέσμων εισφορών στο ταμείο μας. Πως είναι δυνατών κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τα 800 ευρώ της ασφάλειας να μπορέσει να πληρώσει και τον οποίο διακανονισμό στις δύσκολες μέρες που ζούμε; Είναι η καλύτερη και ίσως η μόνη λύση και για τον ελεύθερο επαγγελματία άλλα και για τον Ο.Α.Ε.Ε. για να πάρει κάποια χρήματα από ανθρώπους που δεν θα μπορέσουν να τα δώσουν αλλιώς.
Τέλος θα θέλαμε να καταγγείλουμε την απαράδεκτη κατά τη γνώμη μας πρακτική, κάποιος που χρεωστάει στο ταμείο να μη μπορεί να θεωρήσει το βιβλιάριο υγείας κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ζητάμε την θεώρηση του βιβλιαρίου υγείας για όσο καιρό διατηρεί κάποιος μαγαζί ή στην περίπτωση μας ταξί ακόμα και αν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα οι εισφορές. Θεωρούμε ότι, το ότι καταγράφονται σαν οφειλές είναι αρκετό. Οι εισφορές κάποια στιγμή θα καταβληθούν, η ανάγκη για περίθαλψη δεν μπορεί να περιμένει. Είμαστε αυτοί που σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς προσπαθούμε να στηρίξουμε το κράτος. Περιμένουμε από το κράτος να μας στηρίξει για να μπορούμε να συνεχίσουμε να το στηρίζουμε.
Με εκτίμηση,
Σωματείο Ταξί Λάρισας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΚΟΝΙΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΗΓΗ
ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ ΤΟΥ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ Αρ.Πρωτ.05/13
ΛΑΡΙΣΑ 20/04/2013
ΠΡΟΣ: ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Αξιότιμοι Κύριοι, ύστερα από αίτηση σας να γράψουμε ένα υπόμνημα με τα όποια προβλήματα μας αποφασίσαμε με χαρά να ανταποκριθούμε. Πρώτα από όλα σας ευχαριστούμε για τη δυνατότητα που μας δίνετε και ελπίζουμε να έχουμε και άλλες τέτοιες ευκαιρίες στο μέλλον. Επικεντρωνόμαστε στα βασικότερα προβλήματα μας αυτή τη στιγμή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλα σημαντικά θέματα. Το κάνουμε αυτό για να δώσουμε έμφαση στα προβλήματα που θα σας αναφέρουμε. Γράφουμε αυτή την επιστολή θέλοντας να λάβετε σοβαρά υπόψη σας:
1) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΔΕΚΑ ΝΕΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ.
Σε επιστολή μας στις 20/02/13 με αριθμό πρωτοκόλλου 03/13 στον αξιότιμο Υπουργό Μεταφορών Κύριο Χατζηδάκη, επιστολή που έχει κοινοποιηθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας καθώς επίσης και στην Αντιπεριφέρεια Λάρισας αναφέρουμε τις θέσεις μας σχετικά με το θέμα. Συγκεκριμένα:
Η υποχρεωτική έκδοση των δέκα νέων αδειών οχημάτων ειδικής μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) που προβλέπει ο νομός 4070/12 είναι κατά τη γνώμη μας υπερβολικός αριθμός για την πόλη της Λάρισας. Οι δέκα αυτές άδειες είναι οι περισσότερες κατ αναλογία πληθυσμού από τις πέντε πόλεις που ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική έκδοση Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ. Χωρίς η Λάρισα να έχει ΟΥΤΕ αεροδρόμιο, ΟΥΤΕ λιμάνι όπως οι άλλες τέσσερις πόλεις. Χωρίς η Λάρισα να είναι τουριστικός προορισμός.
Μετά την ψήφιση του νόμου 4093/12, στο κομμάτι που μας αφορά, οι οποίες ανάγκες εάν υπάρξουν μπορούν να καλυφθούν με οχήματα Ε.Ι.Χ. Κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό κατά την ψήφιση του νόμου 4070/12.
Οι άδειες Ε.Δ.Χ. ταξί στη Λάρισα είναι υπεράριθμες, όπως και σε όλη τη Θεσσαλία. Με δεδομένο ότι ο νόμος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο της μετατροπής των ΕΙΔΜΙΣΘ σε συμβατικά αυτοκίνητα ταξί, θεωρούμε ότι στο όχι μακρινό μέλλον η έκδοση των αδειών αυτών θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.
Με αυτά τα δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι άδειες αυτές δίνονται χωρίς να έχει συσταθεί επιστημονική ομάδα εργασίας για εκπόνηση σχετικής μελέτης, όπως προβλέπει ο νόμος 4070/12 άρθρο 85 παράγραφος 4, σας ζητάμε διετή αναστολή της έκδοσης Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ για τη Λάρισα και για όλη τη Θεσσαλία. Κατά τη διάρκεια της διετίας θα υπάρξει εικόνα για το κατά ποσό οι όποιες ανάγκες δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν με Ε.Ι.Χ. του νόμου 4093/12 και η επιστημονική ομάδα εργασίας που θα συσταθεί θα μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με το κατά πόσο πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες στην περιοχή μας.
Περιμένοντας την απάντηση του Κυρίου Υπουργού που ελπίζουμε να είναι θετική θέτουμε εις γνώση σας το θέμα και ελπίζουμε στη συνεργασία για την καλύτερη διευθέτηση του.
2) ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΕΣ Ή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Κατ΄ αρχήν, η συμμετοχή μας στην απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου μας κατά τη διάρκεια του θέρους έγινε στα πλαίσια του Συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος μας συμμετοχής στις απεργιακές κινητοποιήσεις που αποφασίζουν τα ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα μας. Η απεργία ήταν καθόλα νόμιμη και ουδείς προσέβαλε το κύρος αυτής.
Η κινητοποίηση μας τις ημέρες εκείνες έφερε το χαρακτήρα διαμαρτυρίας με συγκέντρωση των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ σε διάφορα σημεία του Εθνικού δικτύου για μικρό χρονικό διάστημα χωρίς να δημιουργηθούν συνθήκες αδύνατης και μη ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας των διερχόμενων οχημάτων, αφού η στάθμευση των οχημάτων έγινε συντεταγμένα ύστερα από υπόδειξη των παρευρισκόμενων οργάνων της τροχαίας, γεγονός που επέτρεπε την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των διερχόμενων την ώρα εκείνη οχημάτων.
Ως εκ τούτου θεωρούμε άδικη την ύπαρξη δικογραφιών εις βάρος μας και προσδοκούμε από εσάς για την πολιτική διευθέτηση του θέματος. Θέμα το οποίο δεν έχει διευθετηθεί ακόμα παρά το ότι η κυβέρνηση είχε ενημερώσει την Ομοσπονδία μας εδώ και αρκετό καιρό για της θετικές της προθέσεις απέναντι στα δίκαια αιτήματα μας.
3) ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ.
Κύριοι, η αναφορά μας στο συγκεκριμένο θέμα γίνεται όχι γιατί είναι ένα τοπικό πρόβλημα ούτε γιατί είναι μόνο κλαδικό. Είναι γενικό. Ο λόγος που γίνεται η αναφορά είναι ότι οι συνάδελφοι έχουν φτάσει πλέον στα όρια τους. Δεν μιλάμε πλέον για χαμηλό επίπεδο διαβίωσης άλλα για επίπεδο μη διαβίωσης. Πλέον με τζίρο που δεν ξεπερνά τα πενήντα ευρώ τις καλύτερες μέρες στην πόλη της Λάρισας δεν καταλαβαίνουμε πως μπορεί να είναι εφικτό να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις όταν αποδεδειγμένα τα έξοδα της ημέρας για ένα ταξί στην πόλη της Λάρισας ξεκινάνε από 42 ευρώ προ φόρων και ανάλογα την περίπτωση μπορεί να είναι και παραπάνω. Ποιες οι ποινικές ευθύνες ενός συναδέλφου όταν έχει να επιλέξει μεταξύ του να πληρώσει την εφορία και να δώσει γάλα στο παιδί του;
Το ελάχιστο που περιμένουμε από εσάς είναι η μείωση αν όχι η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος τουλάχιστον στους ιδιοκτήτες ταξί στην περιφέρεια.
4) Ο.Α.Ε.Ε.
Όπως σας έχουμε αναφέρει στην προηγούμενη παράγραφο τα έσοδα μας είναι μηδαμινά. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των εσόδων και μεγάλο βάρος είναι η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών. Δεν καταλαβαίνουμε πως είναι δυνατόν οι ασφαλιστικές μας εισφορές να ανέρχονται στο ένα τρίτο του τζίρου μας και παρόλα αυτά το ασφαλιστικό μας ταμείο να περιμένει να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας. Το θεωρούμε αδύνατο όσο καλή πρόθεση και να έχουμε να ανταπεξέλθουμε.
Επίσης θα σας προτείναμε την κεφαλαιοποίηση των ληξιπροθέσμων εισφορών στο ταμείο μας. Πως είναι δυνατών κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τα 800 ευρώ της ασφάλειας να μπορέσει να πληρώσει και τον οποίο διακανονισμό στις δύσκολες μέρες που ζούμε; Είναι η καλύτερη και ίσως η μόνη λύση και για τον ελεύθερο επαγγελματία άλλα και για τον Ο.Α.Ε.Ε. για να πάρει κάποια χρήματα από ανθρώπους που δεν θα μπορέσουν να τα δώσουν αλλιώς.
Τέλος θα θέλαμε να καταγγείλουμε την απαράδεκτη κατά τη γνώμη μας πρακτική, κάποιος που χρεωστάει στο ταμείο να μη μπορεί να θεωρήσει το βιβλιάριο υγείας κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ζητάμε την θεώρηση του βιβλιαρίου υγείας για όσο καιρό διατηρεί κάποιος μαγαζί ή στην περίπτωση μας ταξί ακόμα και αν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα οι εισφορές. Θεωρούμε ότι, το ότι καταγράφονται σαν οφειλές είναι αρκετό. Οι εισφορές κάποια στιγμή θα καταβληθούν, η ανάγκη για περίθαλψη δεν μπορεί να περιμένει. Είμαστε αυτοί που σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς προσπαθούμε να στηρίξουμε το κράτος. Περιμένουμε από το κράτος να μας στηρίξει για να μπορούμε να συνεχίσουμε να το στηρίζουμε.
Με εκτίμηση,
Σωματείο Ταξί Λάρισας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΚΟΝΙΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...