Κ. Χατζηδάκης: Σήμερα δε χρειάστηκε να γίνω κυανόκρανος. Τόσο ο ΣΕΤΕ όσο και η Ομοσπονδία των ταξί έχουν μια κοινή θέση. Και η θέση αυτή συνίσταται στην προσπάθεια η
χώρα μας ν’ αξιοποιήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα και τον τουρισμό. Και οι δυο πλευρές αισθάνονται ότι είναι από την ίδια πλευρά του λόφου.
χώρα μας ν’ αξιοποιήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα και τον τουρισμό. Και οι δυο πλευρές αισθάνονται ότι είναι από την ίδια πλευρά του λόφου.
Η συνεργασία τους σίγουρα θα συντελέσει έτσι ώστε και εκείνοι μεν να κερδίσουν, αλλά και η πατρίδα μας να κερδίσει με καλύτερες, ποιοτικότερες υπηρεσίες στον κρίσιμο για την Ελλάδα τομέα του τουρισμού. Συγκεκριμένα, εκείνα που συμφωνήθηκαν κατ” αρχήν ανάμεσά μας είναι τ’ ακόλουθα:
Πρώτα απ’ όλα, σε σχέση με το φαινόμενο των «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών που έχουν εντοπισθεί το τελευταίο διάστημα: θα συνεχιστούν και θα ενταθούν οι έλεγχοι από την Αστυνομία και τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και αυτό πρέπει να το ξέρουν όλοι.
Επίσης, θα υπάρξει συνεννόηση με τη Διεύθυνση Μετρολογίας του Υπουργείου προκειμένου να δούμε πώς μπορεί να σφραγίζονται αποτελεσματικότερα οι ταμειακές αυτές μηχανές και να μην έχουμε τέτοιου είδους αρνητικά φαινόμενα. Θα προχωρήσουμε με νομοθετικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να υπάρχουν αυστηρότερες ποινές και να την πληρώνουν αυτοί που πράγματι φταίνε. Γι’ αυτό θα συνεργαστούμε μεταξύ μας ώστε σύντομα να έρθουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις.
Δεύτερον: Η ΠΟΕΙΑΤΑ και ο ΣΕΤΕ συμφωνούν σ’ ένα σύστημα πιστοποίησης των ταξί, το οποίο θα το προωθήσουν με περαιτέρω συνεννοήσεις μεταξύ τους, έτσι ώστε τα ταξί τα οποία θα έχουν ένα ειδικό σήμα ποιότητος, να έχουν και το «διαβατήριο», τη σφραγίδα σε σχέση με τους πελάτες, ιδιαίτερα τους τουρίστες εκείνους οι οποίοι θέλουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες.
Τρίτον: Συμφωνήσαμε και θα δούμε πώς μπορεί αυτό να γίνει πράξη από τη δική μας πλευρά, ν’ αντικατασταθεί το σύστημα το οποίο υπάρχει σήμερα για περιηγήσεις τουριστών. Μέχρι σήμερα έχουμε συγκεκριμένη χρέωση μέχρι τα 20 λεπτά περιήγησης κι από κει και πέρα ελεύθερο τιμολόγιο. Το ελεύθερο τιμολόγιο, έχουμε δει στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι λειτουργεί τελείως αρνητικά για τους τουρίστες και φυσικά για την εικόνα της χώρας διότι υπάρχουν φαινόμενα εξωφρενικών χρεώσεων, εν αγνοία των πελατών.
Επομένως προσανατολιζόμαστε σ’ ένα σύστημα το οποίο θα καταλήγει σε μια χρέωση που θα είναι κατ’ ανώτατον 25 ευρώ την ώρα για τέτοιου είδους περιηγήσεις τουριστών.
Αυτές είναι οι ρυθμίσεις. Συζητήσαμε κι άλλα, είμαστε στη διάθεση και της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΕΤΕ έτσι ώστε αυτή η συνεργασία να ενισχυθεί. Να δούμε πώς μπορούμε κι από τη δική μάς πλευρά, από την πλευρά του Υπουργείου να είμαστε χρήσιμοι σ’ αυτό, γιατί πράγματι είναι εξαιρετικά κρίσιμο ν’ αναβαθμιστούν οι τουριστικές υπηρεσίες αλλά φυσικά και οι υπηρεσίες προς τους Έλληνες πολίτες, προς τους Έλληνες καταναλωτές.
Α. Ανδρεάδης: Ευχαριστώ τον Υπουργό. Εδώ και κάποιους μήνες ξεκινήσαμε με τον Πρόεδρο της ΠΟΕΙΑΤΑ, τον κ. Λυμπερόπουλο, με παραίνεση του Πρωθυπουργού έναν διάλογο πάνω στο κομμάτι του ταξί και του τουρισμού.
Αυτός ο διάλογος έχει εξελιχθεί πολύ θετικά, διαπιστώσαμε ότι το 90% μας ενώνει και αυτό που μας χωρίζει είναι πολύ λίγο, το συμφέρον του τουρισμού είναι αυτό το οποίο πάνω απ’ όλα έχει σημασία και επομένως σχεδιάζουμε μέσα στην προσπάθεια όχι μόνο να κάνουμε το rebranding της χώρας και την αναβάθμιση της ταυτότητας της χώρας, στο κομμάτι της προσφοράς των υπηρεσιών, δηλαδή στο κομμάτι της ποιότητας, να κάνουμε και στο κομμάτι του ταξί μια από πολλά χρόνια αναγκαία βελτίωση.
Ο Υπουργός εξήγησε το μηχανισμό, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και για να προχωρήσουμε στο επόμενο διάστημα σε μια μορφή κατάρτισης σεμιναρίων των οδηγών ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα και να δοθεί και αυτή η σφραγίδα, αυτό το σήμα ποιότητος που θα είναι προαιρετικό άλλοι θα ταυτίζεται με μια νέα εποχή για το ταξί, μια εποχή ποιότητας, διαφορετικής από αυτήν που ως τώρα είχαμε μάθει να έχουμε. Μόνο θετικά μπορούν να προκύψουν από αυτή τη συνεννόηση και ευχαριστώ και τον Πρόεδρο της ΠΟΕΙΑΤΑ για την καλή συνεργασία.
Θ. Λυμπερόπουλος: Εγώ θέλω να ευχαριστήσω και τον Υπουργό και τον Πρόεδρο του ΣΕΤΕ και όλο το επιτελείο του εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου, διότι όσα χρόνια δε συζητούσαμε με τους άλλους φορείς ή δε μας αποδέχονταν ως κοινωνική ομάδα να συζητήσουμε, έχουμε ευθύνη γιατί δε μπορέσαμε να βρούμε λύσεις που μπορούσαμε να έχουμε βρει τόσα χρόνια και να έχουμε φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα και για τον τουρισμό αλλά και για την κοινωνία.
Σίγουρα έχουμε ευθύνες κι εμείς, είχαμε αφήσει προηγούμενες Διοικήσεις του κλάδου, το να είναι ο κλάδος μια κοινωνική ομάδα την οποία την είχαν αφήσει ανυπεράσπιστη και να τη χτυπούν για πολλούς λόγους, εμείς ξεπεράσαμε αυτό το σκαλοπάτι, το αποδείξαμε και κάποια στιγμή κατάλαβε και η κοινωνία και όλοι οι φορείς ότι δεν είμαστε ούτε εύκολοι ούτε μη διαπραγματεύσιμοι.
Μετά το νόμο που πέρασε, το 4070 του Βορίδη, ήρθε ένας άλλος νόμος, ο 4093 που ρυθμίζει την αγορά είτε σε τουριστικό επίπεδο είτε σε επιβατικό κοινό μέχρι 9 θέσεις τα ταξί. Από δω και πέρα λοιπόν είναι η διαχείριση μαζί με όλους τους φορείς, πώς θα προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες.
Εμείς είμαστε μια κοινωνική ομάδα που ο καθένας από μας έχει μια θέση εργασίας για να μπορέσει να βγάλει το ψωμί του. Και σ’ εποχές δύσκολες θα ήταν λυπηρό να μην υπήρχε διάλογος. Αυτός ο διάλογος που πραγματικά από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό επιζητήθηκε, θεωρώ ότι έχει πολλά αποτελέσματα.
Εμείς κάνουμε το βήμα της υπέρβασης θέλοντας να κάνουμε αυτοκάθαρση στον κλάδο μας, ό,τι μας δημιουργεί πύον θέλουμε να το βγάλουμε απ’ έξω, έχουμε ζητήσει πολλά πράγματα για να μπορέσει να ξεκαθαρίσει ο κλάδος και να είναι σωστή επαγγελματίες. Ένα από τα θέματα είναι ότι δε θα μπορεί να υπάρχει πιάτσα που θα υπάρχουν γκέτο μικρών ομάδων, δε θα μπορούν να κλέβουν τους πελάτες, δε θα μπορούν να χτυπούν τους συναδέλφους.
Ήδη έχω δώσει ονόματα, ήδη υπάρχουν δικογραφίες από τη δίωξη εκβιαστών, για κάποια γκέτο. Είμαστε απέναντί τους, θέλουμε όμως και τη συνεργασία ειδικά με τον τουρισμό διότι έχουμε να προσφέρουμε πολλά πράγματα και μπορούμε ν’ ανοίξουμε νέες αγορές μέσα από το ταξί, με σωστές τιμές και με ποιότητα. Και σε αυτοκίνητο και σε ήθος και καθαρότητα αυτοκινήτων.
Αυτή τη συνεργασία την προχωράμε, τα υπόλοιπα θεσμικά τα έχουμε προχωρήσει σχεδόν όλα, κάποια στιγμή θα τ’ ανακοινώσει ο Υπουργός, έχουμε βρει λύσεις.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε και τον Υπουργό και το ΣΕΤΕ. Θα είμαστε συνεργάσιμοι κι έχουμε πολλά πράγματα να προτείνουμε, ειδικά με τον τουρισμό, με καλές τιμές, απευθείας και με τον κ. Βερνίκο που μιλήσαμε που είναι από το ΣΕΤΕ και τον κ. Ανδρεάδη, να μπορούμε μέσα τα κρουαζιερόπλοια να έρχονται με σωστές τιμές σε χιλιάδες ταξιτζήδες και όχι να τους κλέβουν κάποιοι λίγοι με υπερβολικά ποσά και να μη μπορούν να δουλέψουν οι καθαροί ταξιτζήδες.
Γρήγορα θ’ ακούσετε πολλά αποτελέσματα συνεργασίας που θα είναι προς όφελος πρώτα της χώρας και μετά του τουρισμού, που είναι το μεγάλο εθνικό προϊόν.
Εγώ ευχαριστώ για τη συνεργασία και τους δύο και θα είμαι στη διάθεσή τους για οτιδήποτε χρειάζονται από δω και πέρα.
Να είστε καλά.
Δημοσιογράφος: Σχετικά με το θέμα των τιμών που είπε και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, θέλω να κάνω μια γενικότερη ερώτηση και σ’ εσάς και στον Υπουργό Ανάπτυξης.
Κύριε Πρόεδρε, μπαίνουμε ήδη στην τουριστική περίοδο μ’ ένα ακανθώδες θέμα το οποίο θίγει καίρια τον ελληνικό τουρισμό και έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες και ο κ. Χατζηδάκης και η κα Κεφαλογιάννη κι άλλα στελέχη της κυβέρνησης αλλά συναντώνται αντιδράσεις. Είναι το θέμα του ΦΠΑ, του 23%. Τι βλέπετε να γίνεται μ’ αυτό το θέμα; Ήδη έχουν αρχίσει τα πακέτα να τρέχουν. Τι γίνεται μ’ αυτή την ιστορία;
Και να ρωτήσω και τον Υπουργό πώς μπορούμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί στο θέμα των τιμών σε σχέση με τους γείτονές μας όταν υπάρχει μια τόσο υψηλή φορολόγηση;
Α. Ανδρεάδης: Ξέρετε την πάγια θέση του ΣΕΤΕ, από την πρώτη στιγμή είπαμε ήταν ένα μέγα λάθος όταν μπήκε και μην ξεχνάμε ότι δεν το επέβαλλε η τρόικα, εμείς το προτείναμε σαν ένα μέτρο κάπου το Μάιο του 2011. Ήταν μεγάλο λάθος τότε. Έπρεπε να έχουμε προτείνει κάτι άλλο. Όταν μπει κάτι δύσκολα βγαίνει.
Η εκτίμησή μας παρ’ όλα αυτά είναι ότι είναι τόσο προφανές ότι βγαίνουμε εκτός ανταγωνισμού όταν όλοι οι ανταγωνιστές είναι μεταξύ 7% και 10% ώστε το έχει καταλάβει και η τρόικα, ξέρουμε καλά ότι και ο Πρωθυπουργός και όλο το επιτελείο της Κυβέρνησης το υποστηρίζουν, η εκτίμηση η δική μας είναι ότι από την 1η Ιουλίου ο ΦΠΑ θα έχει περάσει στο 13%.
Ήταν καλύτερο να γίνει την 1η Μαΐου αναμφίβολα, να έχει προλάβει όλη τη σαιζόν, αλλά με τη διαπραγμάτευση του Ιουνίου πιστεύουμε από την 1η Ιουλίου ότι θα έχει γίνει πραγματικότητα αυτό. Πιστεύω και δεν μπορώ να φανταστώ ότι δε θα μπορέσει η Κυβέρνηση τότε να πείσει για το αυτονόητο, είμαι βέβαιος ότι θα το καταφέρει.
Κ. Χατζηδάκης: Γνωρίζετε ότι ο Πρωθυπουργός έχει θέσει αυτό το θέμα κατ΄ επανάληψη στην τρόικα. Είναι στόχος της Κυβέρνησης να πάμε προς την κατεύθυνση της μείωσης, υπάρχουν δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών πρόσφατες και νομίζω πρέπει να μείνουμε σε αυτές.
Δημοσιογράφος: Ένα δεύτερο θέμα που έχει να κάνει πάλι με τον τουρισμό -και για τους δύο τους Προέδρους- είναι το θέμα των Κυριακών. Η αγορά από τη μία λέει ότι δεν αντέχει τόσες πολλές Κυριακές που προωθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης, 52 Κυριακές ανοιχτά το χρόνο. Θα ήθελα την άποψη και των δύο Προέδρων πόσες αγορές σηκώνει η αγορά;
Α. Ανδρεάδης: Κοιτάξτε, ξανά η θέση του ΣΕΤΕ είναι πάγια διαχρονική ότι ειδικά σε περιόδους κρίσης δεν έχουμε κανένα λόγο να περιορίζουμε την αγορά σε ένα μέτρο που είναι προαιρετικό, όπως και αυτό που είπαμε στην ποιότητα των ταξί, όποιος θέλει ανοίγει κι όποιος δε θέλει δεν ανοίγει. Επομένως να σκεφτόμαστε τον πελάτη, να σκεφτόμαστε τον τουρίστα.
Εγώ δεν ξέρω πόλη της κλίμακας της Αθήνας ή πρωτεύουσες οι οποίες να μην έχουν ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές, επομένως νομίζω ότι εκεί είναι η πάγια θέση του τουρισμού ότι είναι καλό εφόσον είναι προαιρετικό τα καταστήματα να ανοίγουν και τις Κυριακές.
Η άποψή μας είναι ότι έπρεπε να ανοίγουν όλες τις Κυριακές, τουλάχιστον σε σημεία όπως το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και τα λοιπά, αλλά επειδή κανείς δεν μπορεί να πει τι είναι κέντρο και τι είναι απόκεντρο, δυστυχώς ή ευτυχώς και σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης το ίδιο ισχύει.
Πιστεύουμε ότι από τη στιγμή που είναι ένα προαιρετικό μέτρο όποιος θέλει ανοίγει κι όποιος θέλει δεν ανοίγει. Για ποιο λόγο να περιορίζουμε τον καταναλωτή και να του επιβάλουμε τέτοιους περιορισμούς; Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε με αυτή τη λογική.
Δημοσιογράφος: Κύριε Λυμπερόπουλε;
Θ. Λυμπερόπουλος: Εγώ θα πω μία κουβέντα, το θέμα είναι πολιτικό για μένα και πολιτικό δεν είναι σε ένα στυλ ότι όλα ελεύθερα και λύνονται τα προβλήματα της κοινωνίας.
Για μένα έχοντας και πολύ καλές σχέσεις με τη Γενική Συνομοσπονδία Εμπόρων θεωρώ και από ότι βλέπω αυτά τα μαγαζιά κάποια στιγμή που είναι μικρά μαγαζιά θα δημιουργηθεί όλη η υποδομή να φτιαχτούν τα καρτέλ των μεγάλων μαγαζιών για να κλείσουν.
Πρέπει να προστατεύσουμε λοιπόν τα μικρά μαγαζιά, που είναι εκατοντάδες χιλιάδες, γιατί μία κλειστή κοινωνία σε καρτέλ δε διαφέρει το κρατικό μονοπώλιο από το ιδιωτικό σε τίποτα για να γίνει.
Δημοσιογράφος: Η θέση του Υπουργείου;
Κ. Χατζηδάκης: Η θέση του Υπουργείου είναι γνωστή: 7 Κυριακές ανοιχτοί όλοι, τις υπόλοιπες Κυριακές εάν το θέλουν μόνο όσοι έχουν μικρά καταστήματα. Όποιος θέλει ανοίγει, όποιος θέλει δεν ανοίγει.
Γίνεται μια συζήτηση πολιτική. Όπως για κάθε καινούριο θέμα που μπαίνει στην ατζέντα, είναι λογικό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Υπάρχουν κάποιοι κοινοί παρονομαστές, ήδη δέχονται σχεδόν όλοι ότι κάποιες Κυριακές πρέπει να είναι ανοιχτά όλα τα καταστήματα, το δέχονται και οι ίδιοι οι έμποροι που έχουν μικρά καταστήματα. Υπάρχουν από κει και πέρα επιμέρους αποκλίνουσες απόψεις. Είμαστε εδώ για να βρούμε την καλύτερη λύση.
Αλλά η κατεύθυνσή μας είναι να πάμε σε αυτό που γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Και βεβαίως για να πάμε εκεί χρειάζεται να πείσουμε, χρειάζεται να συζητήσουμε και αυτό είναι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και πιστεύουμε ότι κάθε ιδέα προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να συμβάλλει θετικά. Ο διάλογος μόνο καλό μπορεί να κάνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...