Του Μάκη Κασιδιάρη, αντιπροέδρου του ΣΑΤΑ
Παρά το γεγονός ότι στην Αθήνα βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο (εκλογές του ΣΑΤΑ) εντούτοις νοιώθω την υποχρέωση να συνεχίσω να ενημερώνω με τον ίδιο ρυθμό τους συναδέλφους σε όλη την χώρα για τις συζητήσεις και τα αιτήματα μας στο υπουργείο Μεταφορών.
Στη συνάντηση που είχαμε με τον υπουργό Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη συζητήσαμε μια σειρά θεμάτων που αφορούν τον κλάδο μα και για τα οποία δεν εκφράστηκαν ενστάσεις.. Στο σύνολό τους είναι ζητήματα που έχουμε θέσει στον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Σταθόπουλο . Κάνοντας μια καταγραφή των ζητημάτων που συζητήσαμε έχουμε τα εξής:
A) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο σε ότι αφορά τις έδρες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Οι αποφάσεις των περιφερειακών συμβουλίων για τον καθορισμό της έδρας θα είναι οριστικές ή η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια;
B) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τις έδρες (πρώην κοινότητες που δεν έχουν γίνει συνενώσεις) που δεν έχουν ταξί. Πόσος πληθυσμός απαιτείται για να βγει άδεια ταξί.
Γ) Ζητήσαμε να εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος με προσδιορισμένα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία ο περιφερειάρχης θα αποφασίζει για την μετατροπή Ε.Δ.Χ. σε ΕΙΔΙΜΙΣΘ.
Δ) Ζητήσαμε την έκδοση ΚΥΑ από υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών για τον προσδιορισμό του παραβόλου για την έκδοση νέας άδειας από τον περιφερειάρχη.
Ε) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τα νομικά πρόσωπα που έχουν συσταθεί με το Ν 3109 και έχουν πάρει προέγκριση για νέες άδειες. Στην εγκύκλιο θα πρέπει να αποσαφηνίζεται το χρονικό διάστημα που θα ισχύει η προέγκριση (αφετηρία η ημερομηνία ψήφισης του Ν 4070).
Ζ) Ζητήσαμε να τηρείται μητρώο οδηγών και υπεύθυνος-αρμόδιος υπάλληλος για την καταχώρηση στοιχείων σε κάθε περιφέρεια όπου τηρείται και αρχείο ποινών.
Η) Ζητήσαμε την έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου για ζητήματα που αφορούν τον κανονισμό λειτουργίας μας αλλά και την λειτουργία των πειθαρχικών συμβουλίων. Για παράδειγμα, τι θα ισχύει για τους οδηγούς οχημάτων ΕΙΔΙΜΙΣΘ; Θα ισχύουν και γι αυτούς οι κανονισμοί που προβλέπονται στα ΠΔ 243 και 244;
Θ) Ζητήσαμε την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 17, παράγραφος δ, του Ν 3109 που αφορά την ανάκληση αδειών από τον περιφερειάρχη όταν για οποιαδήποτε αιτία κατατεθούν η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες( άρθρο 100 Ν.4070).
Ι) Ζητήσαμε την έκδοση υπουργικής απόφασης για τις διαδικασίες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση νέων αδειών (άρθρο 106, παράγραφος 3, Ν.4070 και άρθρο 106, παράγραφος 8 Ν 4070).
ΙΑ) Ζητήσαμε την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 6 του Ν. 3109
ΙΒ) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τα ΕΔΧ ΑΜΕΑ που υπάρχουν ( Ν.2065) και ανήκουν σε συλλόγους αναπήρων. Σε ότι αφορά την ηλεκτρική ράμπα των ΑΜΕΑ ζητήσαμε την τροποποίηση της απόφασης έτσι ώστε να επιτρέπεται και μηχανική ράμπα π.χ. με δύο ράβδους μεταλλικούς ο οδηγός να κυλάει το αμαξίδιο εντός του οχήματος όπου θα υπάρχουν οι μηχανισμοί στήριξης.
ΙΓ) Ζητήσαμε να επιτραπεί –με απόφαση περιφερειάρχη- η μετατροπή ΕΔΧ σε λιμουζίνα όπου ζητηθεί και χρειάζεται. Επίσης να επιτρέπεται η μετατροπή των Ε.Δ.Χ. σε επταθέσια με ταξίμετρο όπου ζητηθεί και χρειάζεται με την σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους σωματείων.
ΙΔ) Ζητήσαμε την έκδοση υπουργικής απόφασης που θα απαλλάσσει τους οδηγούς ταξί από πρόστιμα όταν οι επιβάτες δεν φορούν ζώνη ασφαλείας.
ΙΕ) Ζητήσαμε την κατάργηση της διάταξης που προβλέπει αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας από τα Ε.Δ.Χ για παράνομη στάθμευση.
ΙΣΤ) Σε ότι αφορά το Ν 3852/2010 (Καλλικράτης) υπάρχει σύγκρουση αρμοδιοτήτων (μετά την ψήφιση του Ν. 4070) μεταξύ Περιφέρειας και Δήμων. Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για το ποια αρχή (ειδικά σε νησιωτικούς δήμους) θα έχει αρμοδιότητες έκδοσης αποφάσεων για Ε.Δ.Χ.
ΙΖ) Ζητήσαμε οριστική λύση στο ζήτημα με το νόμο που αφορά την μεταφορά λαθρομεταναστών.
Το τελευταίο διάστημα έχουν διακοπεί –εντελώς δικαιολογημένα- πολλές από τις συμφωνίες για την μεταφορά μαθητών ιδιαίτερα στην επαρχία. Το προεδρείο σε συνάντηση που είχε με τον αρμόδιο υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη απέσπασε την υπόσχεση ότι μέσα στην εβδομάδα θα υπάρχει νέα συνάντηση προκειμένου να εκδοθεί ΚΥΑ που θα δίνει λύση στα προβλήματα που έχουν προκύψει.
Στο σύνολό τους είναι ζητήματα που έχουμε θέσει στον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Σταθόπουλο και για τα οποία δεν
εκφράστηκαν ενστάσεις.Παρά το γεγονός ότι στην Αθήνα βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο (εκλογές του ΣΑΤΑ) εντούτοις νοιώθω την υποχρέωση να συνεχίσω να ενημερώνω με τον ίδιο ρυθμό τους συναδέλφους σε όλη την χώρα για τις συζητήσεις και τα αιτήματα μας στο υπουργείο Μεταφορών.
Στη συνάντηση που είχαμε με τον υπουργό Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη συζητήσαμε μια σειρά θεμάτων που αφορούν τον κλάδο μα και για τα οποία δεν εκφράστηκαν ενστάσεις.. Στο σύνολό τους είναι ζητήματα που έχουμε θέσει στον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Σταθόπουλο . Κάνοντας μια καταγραφή των ζητημάτων που συζητήσαμε έχουμε τα εξής:
A) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο σε ότι αφορά τις έδρες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Οι αποφάσεις των περιφερειακών συμβουλίων για τον καθορισμό της έδρας θα είναι οριστικές ή η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια;
B) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τις έδρες (πρώην κοινότητες που δεν έχουν γίνει συνενώσεις) που δεν έχουν ταξί. Πόσος πληθυσμός απαιτείται για να βγει άδεια ταξί.
Γ) Ζητήσαμε να εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος με προσδιορισμένα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία ο περιφερειάρχης θα αποφασίζει για την μετατροπή Ε.Δ.Χ. σε ΕΙΔΙΜΙΣΘ.
Δ) Ζητήσαμε την έκδοση ΚΥΑ από υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών για τον προσδιορισμό του παραβόλου για την έκδοση νέας άδειας από τον περιφερειάρχη.
Ε) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τα νομικά πρόσωπα που έχουν συσταθεί με το Ν 3109 και έχουν πάρει προέγκριση για νέες άδειες. Στην εγκύκλιο θα πρέπει να αποσαφηνίζεται το χρονικό διάστημα που θα ισχύει η προέγκριση (αφετηρία η ημερομηνία ψήφισης του Ν 4070).
Ζ) Ζητήσαμε να τηρείται μητρώο οδηγών και υπεύθυνος-αρμόδιος υπάλληλος για την καταχώρηση στοιχείων σε κάθε περιφέρεια όπου τηρείται και αρχείο ποινών.
Η) Ζητήσαμε την έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου για ζητήματα που αφορούν τον κανονισμό λειτουργίας μας αλλά και την λειτουργία των πειθαρχικών συμβουλίων. Για παράδειγμα, τι θα ισχύει για τους οδηγούς οχημάτων ΕΙΔΙΜΙΣΘ; Θα ισχύουν και γι αυτούς οι κανονισμοί που προβλέπονται στα ΠΔ 243 και 244;
Θ) Ζητήσαμε την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 17, παράγραφος δ, του Ν 3109 που αφορά την ανάκληση αδειών από τον περιφερειάρχη όταν για οποιαδήποτε αιτία κατατεθούν η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες( άρθρο 100 Ν.4070).
Ι) Ζητήσαμε την έκδοση υπουργικής απόφασης για τις διαδικασίες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση νέων αδειών (άρθρο 106, παράγραφος 3, Ν.4070 και άρθρο 106, παράγραφος 8 Ν 4070).
ΙΑ) Ζητήσαμε την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 6 του Ν. 3109
ΙΒ) Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τα ΕΔΧ ΑΜΕΑ που υπάρχουν ( Ν.2065) και ανήκουν σε συλλόγους αναπήρων. Σε ότι αφορά την ηλεκτρική ράμπα των ΑΜΕΑ ζητήσαμε την τροποποίηση της απόφασης έτσι ώστε να επιτρέπεται και μηχανική ράμπα π.χ. με δύο ράβδους μεταλλικούς ο οδηγός να κυλάει το αμαξίδιο εντός του οχήματος όπου θα υπάρχουν οι μηχανισμοί στήριξης.
ΙΓ) Ζητήσαμε να επιτραπεί –με απόφαση περιφερειάρχη- η μετατροπή ΕΔΧ σε λιμουζίνα όπου ζητηθεί και χρειάζεται. Επίσης να επιτρέπεται η μετατροπή των Ε.Δ.Χ. σε επταθέσια με ταξίμετρο όπου ζητηθεί και χρειάζεται με την σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους σωματείων.
ΙΔ) Ζητήσαμε την έκδοση υπουργικής απόφασης που θα απαλλάσσει τους οδηγούς ταξί από πρόστιμα όταν οι επιβάτες δεν φορούν ζώνη ασφαλείας.
ΙΕ) Ζητήσαμε την κατάργηση της διάταξης που προβλέπει αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας από τα Ε.Δ.Χ για παράνομη στάθμευση.
ΙΣΤ) Σε ότι αφορά το Ν 3852/2010 (Καλλικράτης) υπάρχει σύγκρουση αρμοδιοτήτων (μετά την ψήφιση του Ν. 4070) μεταξύ Περιφέρειας και Δήμων. Ζητήσαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για το ποια αρχή (ειδικά σε νησιωτικούς δήμους) θα έχει αρμοδιότητες έκδοσης αποφάσεων για Ε.Δ.Χ.
ΙΖ) Ζητήσαμε οριστική λύση στο ζήτημα με το νόμο που αφορά την μεταφορά λαθρομεταναστών.
Σε δύο ζητήματα ο υπουργός εξέφρασε την αντίθεσή του στις προτάσεις μας, α) στην αναστολή για δύο χρόνια του άρθρου 85 του Ν 4070 και β) στο χρώμα των ΕΙΔΙΜΙΣΘ το οποίο παραμένει λευκό.
Το τελευταίο διάστημα έχουν διακοπεί –εντελώς δικαιολογημένα- πολλές από τις συμφωνίες για την μεταφορά μαθητών ιδιαίτερα στην επαρχία. Το προεδρείο σε συνάντηση που είχε με τον αρμόδιο υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη απέσπασε την υπόσχεση ότι μέσα στην εβδομάδα θα υπάρχει νέα συνάντηση προκειμένου να εκδοθεί ΚΥΑ που θα δίνει λύση στα προβλήματα που έχουν προκύψει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...