Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Δικαιωμένοι για όσα πετύχαμε..!

Άρθρο του Θύμιου Λυμπερόπουλου, προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ

Πετύχαμε να σταματήσουμε θεσμικά την απελευθέρωση του ταξί και να κρατάμε εμείς
την τύχη στα χέρια μας. Όποιος θεωρεί αυτή την εξέλιξη αρνητική ή μη σημαντική απλά υποβαθμίζει το μέγεθος της επιτυχίας ολόκληρου του κλάδου.
Τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τις εκλογές του 2011 ήταν τα σημαντικότερα στη σύγχρονη ιστορία του ταξί. Σ’ αυτό το διάστημα κληθήκαμε να δώσουμε έναν αγώνα χωρίς αύριο. Έναν αγώνα επιβίωσης. Σας είχα υποσχεθεί κι εγώ και η παράταξη της ΔΑΚΜΜΕ ότι δεν θα αφήσουμε κανέναν να λεηλατήσει τον κλάδο μας και να ποδοπατήσει όσα με κόπο είχαμε καταφέρει τα προηγούμενα χρόνια.  Μπήκαμε σε μια μεγάλη δοκιμασία με όπλα μας, την αποφασιστικότητα, το θάρρος, και  την πίστη ότι  αυτά για τα οποία αγωνιζόμαστε έχουν οικονομική και ηθική αξία ανυπολόγιστη. Τα καταφέραμε και βγήκαμε νικητές. Πετύχαμε να σταματήσουμε θεσμικά την απελευθέρωση του ταξί και να κρατάμε εμείς την τύχη στα χέρια μας. Όποιος θεωρεί αυτή την εξέλιξη αρνητική ή μη σημαντική απλά υποβαθμίζει το μέγεθος της επιτυχίας ολόκληρου του κλάδου.
Τον Μάιο του 2011 μας δώσατε την εντολή να  οδηγήσουμε με ασφάλεια το ταξί σε ένα περιβάλλον άκρως  εχθρικό λόγω της οικονομικής κρίσης. Το πρώτο μας μέλημα ήταν να προστατέψουμε το ταξί από την απαξίωση. Η προσπάθειά μας μόνο εύκολη δεν ήταν αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή (η απαξίωση του ταξί) ήταν ο μεγάλος στόχος της τότε πολιτικής ηγεσίας. Στηριχτήκαμε στις δικές μας δυνάμεις (κάθε συνάδελφος έδωσε και την ψυχή του σε κείνο τον αγώνα) γι αυτό και η επιτυχία είναι τόσο ξεχωριστή. Σήμερα δυο χρόνια μετά αισθανόμαστε δικαιωμένοι για όσα μαζί  καταφέραμε.
Διασπαστικές κινήσεις
Την μεγάλη επιτυχία του κλάδου μας αμαύρωσε προσωρινά η προσπάθεια διάσπασης της ενότητας του κλάδου. Ευτυχώς, όσοι έβαλαν το ατομικό τους συμφέρον πάνω από τον κλάδο έτυχαν της αντιμετώπισης που έπρεπε και από το ΣΑΤΑ αλλά και από το σύνολο των συναδέλφων. Η απομόνωσή τους ήταν μονόδρομος και την επέβαλε ο ίδιος ο κλάδος. Συμπεριφορές που προσβάλλουν τον συνάδελφο και το επάγγελμά μας θα είναι πάντα κατακριτέες τουλάχιστον από μας. Σαν προεδρείο, θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν και νόμιμο για να σταματήσουν φαινόμενα παραβατικότητας στις πιάτσες. Με παραστάσεις, με υπομνήματα, με πιέσεις προς κάθε αρμόδια ελεγκτική αρχή, προσπαθούμε να διορθώσουμε ότι ανορθόδοξο υπάρχει στους σταθμούς στάθμευσης των ταξί.
Όχι σε ρατσιστικές συμπεριφορές
Το τελευταίο διάστημα έκανε την εμφάνισή της και στον κλάδο μας,  παράταξη που υιοθετεί ακραίες και ρατσιστικές συμπεριφορές. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι σε ένα –αποδεδειγμένα- δημοκρατικό χώρο σαν και τον δικό μας θα βρει υποστηρικτές που θα την στηρίξουν με την ψήφο τους. Δεν έχουμε ούτε την πολυτέλεια, ούτε το δικαίωμα να διώχνουμε πελάτες.
Για τις πιάτσες
Κάποιοι για λόγους ψηφοθηρίας μας κατηγορούν ότι δεν υπάρχουν πιάτσες στην Αθήνα και δεν κάνουμε τίποτα γι αυτό. Το ΣΑΤΑ έχει προβεί σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται, αιτήθηκε πιάτσες σε κάθε περιοχή της Αττικής, πιέζει και τον ΟΑΣΑ αλλά και την εκάστοτε δημοτική αρχή για την ταχύτερη παράδοση αυτών των σταθμών στάθμευσης.
Το ΣΑΤΑ δεν μπορεί μόνο του και αυθαίρετα να χαράξει μια πιάτσα. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία (μελέτη – έγκριση από ΟΑΣΑ,  έγκριση και ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, έγκριση από Περιφέρεια Αττικής) που  απαιτεί χρόνο. Σε κάποιες περιοχές έχουν δημιουργηθεί πιάτσες (Περιστέρι, Πειραιάς) σε άλλες (Ηλιούπολη, Καλλιθέα) περιμένουμε την έγκριση από την περιφέρεια και σε άλλες (όπως στο Δήμο Αθηναίων που έχουν εγκριθεί  αρχικά 17 νέες πιάτσες, ή στο Μαρούσι και στην Κηφισιά  που εγκρίθηκαν 8 πιάτσες) την απόφαση δημοτικού συμβουλίου.
Όλοι στη Γενική Συνέλευση
Σε λίγες ημέρες (στις 22 Απριλίου) έχει οριστεί η Γενική Συνέλευση του ΣΑΤΑ. Εκεί το προεδρείο θα κάνει τον απολογισμό για την διετία που πέρασε και θα ενημερώσει τους συναδέλφους για ότι νεότερο υπάρχει. Είναι σημαντικό να έχουμε μαζική συμμετοχή και να ακουστούν όλες οι απόψεις.
ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΜΕ
α) Κατάργηση προσκόμισης βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας από τον ΟΑΕΕ για την διενέργεια τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ (17/10/2011), Αριθμ. Πρωτοκόλλου 45529/5041.
β) Αυξήθηκε το όριο απόσυρσης των αυτοκινήτων στα 15 έτη για Ε.Δ.Χ. έως 1950 κ.ε. και στα 18 έτη για Ε.Δ.Χ. από 2.000 κ.ε. και άνω.
γ) Οι ασφαλισμένοι των Ο.Α.Ε.Ε. μπορούν να επιλέξουν την κατάταξή τους σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία.
δ) Ψήφιση του Νόμου 4070.  Ο νόμος Ραγκούση κατέληξε στο καλάθι των αχρήστων και ο ίδιος ο υπουργός σε μόνιμες διακοπές στο νησί του.  Με την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού και τη νέα κυβέρνηση άρχισε και ο σχεδιασμός ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα κάλυπτε τις βασικές απαιτήσεις του απεργιακού μας αγώνα, θα βρισκόταν στο ίδιο μήκος κύματος με τις θέσεις της κυβέρνησης και θα εξασφάλιζε την έγκριση της τρόικα.  Ο ρόλος της ΔΑΚΜΜΕ σε όλη αυτή τη διαδικασία της σχεδίασης και τελικά της ψήφισης του Ν. 4070 ήταν καταλυτικός.  Χωρίς να παραβλέπουμε τις ατέλειες του - που προσπαθούμε να τις διορθώσουμε - θεωρούμε ότι αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τον κλάδο μας.  Διατηρήσαμε την περιουσία μας καθώς και το δικαίωμα της μεταβίβασης.  Αποφύγαμε την έκδοση νέων αδειών με τη χρήση των πληθυσμιακών κριτηρίων και δόθηκε το δικαίωμα στους ιδιοκτήτες ταξί να χρησιμοποιήσουν για τη δουλειά τους επταθέσια και εννιαθέσια οχήματα.
ε) Περιορισμοί στο Ν. 4093.  Το Νοέμβριο του 2012 η κυβέρνηση και κάτω από την ασφυκτική πίεση της τρόικας ψήφισε το Ν. 4093 ο οποίος επιτρέπει την εκμίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό από τουριστικά γραφεία, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.  Ακόμα και σε αυτή την δύσκολη περίπτωση η ΔΑΚΜΜΕ ήταν εκεί και με τον αγώνα της κατάφερε τέτοιες τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου που έκανε δύσκολη και μη συμφέρουσα την ενασχόληση πολλών ξενοδοχείων ή τουριστικών γραφείων με το μεταφορικό έργο.  Κατ' αρχήν όλα τα οχήματα πρέπει να είναι άνω των 1500 κ.εκ. (έχει συμφωνηθεί ήδη το όριο να είναι πάνω από 2.000 κ.εκ.) να εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO V ή μεταγενέστερη (άρα μιλάμε για καινούρια οχήματα με σημαντικό κόστος κτήσης) και η οποία σύμβαση θα πρέπει να έχει ελάχιστη διάρκεια 12 ωρών.  Με πρωτοβουλία της ΔΑΚΜΜΕ δημιουργήθηκε ομάδα εργασίας αποτελούμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών, του υπουργείου Τουρισμού, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και του ΣΕΤΕ με σκοπό την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης (ΥΜΕ, υπουργείο Τουρισμού) που θα ρυθμίζει τη συγκεκριμένη αγορά.  Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα θεσμοθετηθούν κι άλλοι περιορισμοί σε ότι αφορά και τους οδηγούς και τα οχήματα που θα χρησιμοποιεί κάποιος γι' αυτή την δραστηριότητα.
στ) Δημιουργήθηκαν με ενέργειες του Προεδρείου νέες πιάτσες σε πολλά σημεία της πρωτεύουσας και είναι στη διαδικασία έγκρισης ακόμη περισσότεροι σταθμοί στάθμευσης.
ζ) Σε κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα συναδέλφων (είτε με την Τροχαία, είτε με τον ΟΑΕΕ, είτε με την εφορία) ήμασταν και θα συνεχίζουμε να είμαστε δίπλα τους.
η) Στον τομέα της ενημέρωσης, δημιουργήσαμε την ιστοσελίδα του Συνδικάτου παρέχοντας στους συναδέλφους καθημερινή ενημέρωση για θέματα του κλάδου μας.
ΤΙ ΣΤΟΧΕΥΟΥΜΕ
-Πάγωμα και κεφαλαιοποίησης των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών στον ΟΑΕΕ και μείωση εισφορών.
-Θεσμοθέτηση κι άλλων περιορισμών σε ότι αφορά τους οδηγούς και τα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν από τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν. 4093.
-Περαιτέρω, Μείωση στο κόστος ασφάλισης του αυτοκινήτου.
-Ψήφιση της τροπολογίας για παραγραφή των αδικημάτων που εκκρεμούν για παρακώληση συγκοινωνιών από τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
-Στη δημιουργία καταναλωτικού συνεταιρισμού για όλους τους συναδέλφους της Αττικής.
-Τέλος στην παραβατικότητα στις πιάτσες.  Όλοι οι σταθμοί στάθμευσης να είναι προσβάσιμοι για τους επαγγελματίες.
-Εκπροσώπηση όλων των περιοχών του λεκανοπεδίου στις εκλογές του ΣΑΤΑ με ταυτόχρονη καταγραφή των ζητημάτων των ταξί ανά περιοχή.
-Περισσότερες πιάτσες στην Αθήνα, ειδικότερα σε σημεία που παρατηρείται έντονη κίνηση επιβατών (π.χ. νοσοκομεία, σταθμοί μετρό, αφετηρίες λεωφορείων, δημόσιες υπηρεσίες κ.ο.κ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...