Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Αυστραλία - Βικτώρια: Πισώπλατη μαχαιριά * Η κυβέρνηση της Βικτώριας αφαιρεί από χιλιάδες ιδιοκτήτες αδειών ταξί τις περιουσίες τους * Εξαγριωμένες οι οικογένειες ιδιοκτητών..!

"Πισώπλατη μαχαιριά" χαρακτηρίζει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών αδειών ταξί της Βικτώριας την απόφαση της κυβέρνησης Andrews να τις καταργήσει, ανατρέποντας
το υφιστάμενο καθεστώς και με απώτερο στόχο τη νομιμοποίηση της Uber. 
Το κόστος της ολικής ανατροπής των όσων ίσχυαν μέχρι στιγμής, θα το πληρώσουν -και πάλι- οι φορολογούμενοι καθώς θα επιβληθεί τέλος $2 σε κάθε δρομολόγιο με ταξί ή όχημα Uber, ποσό που, αφενός, θα καλύψει τη μετάβαση στο νέο καθεστώς και, αφετέρου, θα χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση αποζημίωσης σε ιδιοκτήτες αδειών ταξί, που εντός των επόμενων χρόνων δεν θα υφίστανται πλέον. 
Ο πρωθυπουργός, Daniel Andrews, και η αρμόδια υπουργός Συγκοινωνιών της Βικτώριας, Jacinta Allan, ανακοίνωσαν δέσμη μεταρρυθμίσεων καθώς και πακέτο αποζημιώσεων για χιλιάδες ιδιοκτήτες αδειών ταξί και ενοικιαζόμενων οχημάτων που δεν θα ξεπερνούν τις $100.000 ανά άδεια. Το ειδικό τέλος των δύο δολαρίων θα καταβάλλεται από τους επιβάτες για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Τόσο είναι και το διάστημα που υπολογίζει η κυβέρνηση ότι θα χρειαστεί ώστε να εφαρμοστούν οι μεταρρυθμίσεις. 
Προεκλογικά οι Εργατικοί ανέφεραν αορίστως, ότι θα επιλύσουν τα προβλήματα που δημιούργησε στον κλάδο των ταξί η εμφάνιση της Uber, και χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί ανέμεναν ότι η κυβέρνηση θα απαγόρευε την Uber στη Βικτώρια. Η Ένωση Ταξί Βικτώριας (Victorian Taxi Association) και η αντιπολίτευση συμφωνούν με τις περισσότερες αλλαγές, ωστόσο οικογένειες των ιδιοκτητών αδειών ταξί, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός είναι συμπάροικοι, είναι εξαγριωμένοι.
ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ 
Οι πιο σημαντικές αλλαγές είναι οι εξής: 
- Η κυβέρνηση θα δαπανήσει $453 εκατομμύρια για την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, από τα οποία τα $378 εκατομμύρια θα διατεθούν στους κατόχους αδειών επαγγελματικών επιβατικών οχημάτων για την ομαλή μετάβασή τους στο νέο καθεστώς. Επιπλέον, $75 εκατομμύρια θα δοθούν σε μορφή αποζημιώσεων σε εκείνους που έχασαν χρήματα τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της μείωσης της αξίας των αδειών τους και αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Η κυβέρνηση θα δαπανήσει επιπλέον $25 εκατομμύρια ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση ατόμων με κινητικές και άλλες δυσκολίες. 
- Οι αποζημιώσεις θα περιορίζονται μόνο σε δύο άδειες: για την πρώτη άδεια η αποζημίωση θα φτάνει τις $100.000 και για τη δεύτερη τις $50.000. Οι άδειες ταξί που κατέχουν εταιρίες του κλάδου θα είναι,
επίσης, νόμιμες, δηλαδή οι εταιρίες αυτές θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης. Όσοι ιδιοκτήτες έχουν πάνω από δύο άδειες θα λάβουν αποζημίωση μόνο για τις δύο και για καμία άλλη πέρα απ' αυτές. 
- Οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν με την κατάθεση νομοσχεδίων σε δύο φάσεις και κατά τη διάρκεια των επόμενων οκτώ ετών: Η πρώτη δέσμη των νομοθετικών αλλαγών θα περιλαμβάνει την κατάργηση του τεστ γνώσεων και των τελών που σχετίζονται με τις άδειες μίσθωσης επαγγελματικών οχημάτων. Θα ιδρυθεί ένα Δίκτυο Παροχής Υπηρεσιών, στο οποίο θα ενταχθούν όσοι προσφέρουν υπηρεσιών μεταφορών. 
Η δεύτερη νομοθετική "παρτίδα" των μεταρρυθμίσεων -η οποία θα είναι και η πιο σημαντική-, θα περιλαμβάνει την εισαγωγή του φόρου $2 για όλες τις διαδρομές με επαγγελματικά επιβατικά οχήματα, τις αλλαγές στις ταρίφες των ταξί και την αναθεώρηση των συμφωνιών των έμμισθων οδηγών. 
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 
Ο πρωθυπουργός της Βικτώριας, Daniel Andrews, είπε ότι οι προτεινόμενες αλλαγές είναι δίκαιες και ότι η κυβέρνησή του πρόκειται να καταστήσει τις μεταφορές των πολιτών της Βικτώριας ασφαλέστερες. Όλοι οι οδηγοί που θα απασχολούνται στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών, θα πρέπει να περνούν από αστυνομικό έλεγχο, σε έλεγχο της οδηγικής τους ικανότητας, αλλά και από ιατρικές εξετάσεις. Οι οδηγοί ταξί θα πρέπει να εγκαταστήσουν υποχρεωτικά κάμερες και τα ταξίμετρα θα συνεχίσουν να υπάρχουν. 
Η αντιπολίτευση χαρακτήρισε τον νέο φόρο των $2 ως αθέτηση των προεκλογικών υποσχέσεων του κ. Andrews, ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιβάλει νέους φόρους. Ο αναπληρωτής αρχηγός της αντιπολίτευσης και σκιώδης υπουργός Μεταφορών, David Hodgett, δήλωσε ότι οι αλλαγές θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε εκείνους που κάνουν συχνή χρήση των επαγγελματικών επιβατικών οχημάτων και θα πρέπει να πληρώνουν $4 στις μετ' επιστροφής μετακινήσεις τους. 
"Ο Daniel Andrews εξαγοράζει, ουσιαστικά, τις ψήφους των οδηγών που διαθέτουν άδειες ταξί και οι κάτοικοι της Βικτώριας πρόκειται να πληρώσουν το νέο φόρο για κάθε μετακίνησή τους με Uber και ταξί για τα επόμενα οκτώ ή και περισσότερα χρόνια". Ο κ. Hodgett είπε ότι τα $2 είναι υπερβολικά, ωστόσο, δεν είπε ποια θα θεωρούσε καλύτερη τιμή. Ο κ. Hodgett χαιρέτισε τις ευρύτερες αλλαγές στον κλάδου των ταξί. "Νομίζω ότι η απελευθέρωση του κλάδου είναι ένα καλό πράγμα. Για πολύ καιρό τώρα, εδώ και 18 μήνες, έχουμε πει στον κ. Andrews ότι υπάρχει ανάγκη να γίνουν αλλαγές και έτσι χαιρετίζουμε ορισμένες από τις αλλαγές, αλλά θέλουμε να δούμε και τις λεπτομέρειες τους" είπε. 
Η Ένωση Ταξί Βικτώριας υποστηρίζει σε γενικές γραμμές την κυβερνητική προσέγγιση και την ανάγκη για την εκ βάθρων μεταρρύθμιση των κανονισμών που διέπουν τη βιομηχανία επαγγελματικών επιβατικών οχημάτων στη Βικτώρια. Ο διευθύνων σύμβουλός της, David Samuel, πιστεύει ότι οι αλλαγές, σε βάθος χρόνου, θα οδηγήσουν σε μικρότερες χρεώσεις για τους επιβάτες. Ωστόσο, η Ένωση εξακολουθεί να έχει σοβαρές ανησυχίες για τις επιπτώσεις στους κατόχους αδειών από το προτεινόμενο σύστημα μετάβασης. Τονίζει ότι "ανέκαθεν υποστήριζε με σθένος μια λύση που θα δικαίωνε όλους όσους έχουν επενδύσει στον κλάδο". 
Ο γενικός διευθυντής της Uber στη Βικτώρια, Matt Denman, δήλωσε ότι η απόφαση για τις αλλαγές δείχνει τον σημαντικό θετικό που παίζει η Uber. Είπε ότι σήμερα πάνω από 500.000 κάτοικοι της Βικτώριας έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την υπηρεσία, αλλά δεν ξεκαθάρισε αν η Uber συμφωνεί με τις αλλαγές όπως έχουν ή αν θα υπάρξει αντιπρότασή της. Επίσης, δεν ξεκαθαρίζεται αν το κόστος των $2 του νέου φόρου στους επιβάτες της Uber θα το πληρώνουν οι οδηγοί ή οι επιβάτες. 
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ" 
Για "άνοδο του κομμουνισμού στη Βικτώρια και την Αυστραλία" κάνει λόγο σε ανάρτησή της στην επίσημη σελίδα της στο Facebook, η Ένωση Οικογενειών Οδηγών Ταξί και χαρακτήρισε την περασμένη Τρίτη, ημέρα των ανακοινώσεων της κυβέρνησης Andrews για τις αλλαγές στον κλάδο των ταξί, ως "μία πολύ κακή ημέρα για την δημοκρατία στη χώρα". 
Η ανάρτηση αναφέρει ότι η κυβέρνηση με "μια απότομη κίνηση λήστεψε τα περιουσιακά στοιχεία των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων. Οι ενέργειές της αποδεικνύουν ότι δεν ενδιαφέρεται ή δεν σέβεται τον κλάδο". Η ανάρτηση - ανακοίνωση αναφέρει ότι η πρακτική της κυβέρνησης μπορεί θεωρητικά να εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους της οικονομίας και περιουσίες και επιχειρήσεις μπορεί να χαθούν χωρίς καμία ή ανεπαρκή αποζημίωση. Καλεί τον κόσμο σε επαγρύπνηση καθώς αν δεν γίνει κάτι, "ποια θα είναι η διαφορά ανάμεσα στην κυβέρνηση της Βικτώριας με τους τυράννους ή τους δικτάτορες" αναρωτιέται η Ένωση. 
Σύμφωνα με την Ένωση Οικογενειών, κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 65.000.000 διαδρομές με ταξί στη Βικτώρια. Αν η κυβέρνηση επιβάλει $2 για κάθε ναύλο, αυτό ισοδυναμεί με $130 εκατομμύρια ετησίως και στα οκτώ χρόνια η κυβέρνηση θα εισπράξει $1.04 δισ. Με τον πληθωρισμό, το ποσό θα ανέλθει στα $1.3 δισ. και θα είναι τρεις φορές παραπάνω από το ποσό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στο πακέτο αποζημίωσης. Επίσης, θεωρεί ότι είναι άδικο οι αποζημιώσεις να περιορίζονται στα δύο οχήματα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...