Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 21 Αυγούστου 2013

Τώ αγνώστω ταξιτζή....! Ο Γιώργος Χελάκης γράφει στο sport-fm.gr για τους νέο-άστεγους της Αθήνας...!

Από αμέλεια στα νεανικά μου χρόνια έφτασα να συμπεριλαμβάνομαι στους ελάχιστους νεοέλληνες που δεν ξέρουν να οδηγούν. Αυτή η αδυναμία μου έχει στοιχίσει πολλά και σε
πολλά. Μου έχει δώσει όμως τη δυνατότητα να κάνω πολλές γνωριμίες. 

Έχω μιλήσει με εκατοντάδες ταξιτζήδες κι έτσι έχω άθελά μου πραγματοποιήσει ενδιαφέρουσες όσο και κατατοπιστικές σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης. Δεν πρόκειται απλά για τις απόψεις των ταξιτζήδων αλλά κυρίως για τον απόηχο των απόψεων που έχουν οι επιβάτες, όπως βεβαίως φιλτράρονται από τους συνομιλητές μου. Σπάνια αυτή η σφυγμομέτρηση με ρίχνει στα βράχια. Συνήθως μου δίνει την άποψη που επικρατεί στην κοινή γνώμη για τα φλέγοντα θέματα της επικαιρότητας, των εκλογικών αναμετρήσεων συμπεριλαμβανομένων. 

Ωστόσο σήμερα (5-8-2013) ο φίλος ταξιτζής με ξάφνιασε με όσα μου είπε. Εκεί που εγώ τον συμπονούσα γιατί πήγαινε σπίτι του με μόλις δεκατρία ευρώ μεροκάματο, με αποστόμωσε με τα παρακάτω λόγια. 

«Υπάρχουν και πολύ χειρότερα, φίλε. Ξέρεις πόσοι ταξιτζήδες είναι άστεγοι; Νοικιάζουν το ταξί ολόκληρο και το χρησιμοποιούν και σαν σπίτι. Κοιμούνται μέσα σε αυτό. Εάν έρθεις στο αεροδρόμιο τις τρεις-τέσσερις ώρες της αναμονής, τότε θα καταλάβεις. Πάνε στις τουαλέτες, πλένουν σώβρακα και μπλούζες. Απλώνουν τα ρούχα στο πορτ-μπαγκάζ για να στεγνώσουν. Τώρα ξέρω αρκετές περιπτώσεις αστέγων που νοικιάζουν ΤΑΧΙ και για τις δύο βάρδιες για να το χρησιμοποιούν και σαν στέγη. Έτσι κι αλλιώς όταν νοικιάζεις διπλοβάρδια θες πάνω-κάτω δεκαέξι ώρες δουλειάς για να βγάλεις μόνο τα έξοδα…». 

Αυτά και άλλα πολλά μου είπε ο φίλος ταξιτζής με δεκατρία ευρώ μεροκάματο, ο οποίος –παρακαλώ- αρνήθηκε να μου πάρει χρήματα για τη διαδρομή επειδή πήγαινε για αλλαγή βάρδιας και είχε κλείσει την ταμιακή μηχανή…! 

Όταν κατέβηκα από το ΤΑΧΙ θυμήθηκα την πρόσφατη διήγηση του φίλου μου του Βασίλη: 

Απέναντι από το σπίτι του, λίγα μέτρα πιο πέρα από το αστυνομικό τμήμα πάρκαρε κάθε βράδυ το ίδιο αυτοκίνητο. Μέσα σ’ αυτό παρέμεινε η νεαρή οδηγός. Μετά από μία εβδομάδα ο φίλος μου πήγε στο αυτοκίνητο, μίλησε με την κοπέλα και έμαθε την ιστορία της. Ήταν άστεγη, απολυμένη πριν από κάποιους μήνες με μόνο εισόδημα τα περίπου 350 ευρώ επίδομα ανεργίας. Χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο σαν στέγη και το πάρκαρε κάθε βράδυ δίπλα στο αστυνομικό τμήμα για να είναι κατά το δυνατό ασφαλής, τις ώρες που κοιμάται. Για τις καθημερινές της ανάγκες χρησιμοποιεί ένα γυμναστήριο σε άλλη περιοχή στο οποίο έχει πληρώσει εξαμηνιαία συνδρομή… 

Αυτές είναι δύο πραγματικές εικόνες από την Ελλάδα των μνημονίων και της τρόικας. 

Ο καθένας και η καθεμία από τους (τις) επισκέπτες (τριες) αυτού του ιστότοπου μπορεί να τις αντιπαραβάλει με την πραγματικότητα που βιώνει και να βγάλει τα συμπεράσματά του… 


ΠΗΓΗ:http://www.sport-fm.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...