ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Κύριε Χρυσοχοϊδη καλημέρα σας.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Καλημέρα κ. Παπαδημητρίου.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Είναι αλήθεια ότι
έχουν μπει μπροστά τα έργα ή έχουν σχεδόν μπει ή λίγο μπει μπροστά;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι, δεν έχουν μπει μπροστά τα έργα, ούτε ‘’σχεδόν’’ θα έλεγα. Έχει γίνει μια μικρή επανεκκίνηση, ορισμένα απ’ αυτά δουλεύουν, όπως είναι ο δρόμος προς την Τρίπολη προς τη Σπάρτη, όπως επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ο δρόμος που αυτή τη στιγμή γίνεται στα Τέμπη και πάνω στον Πλαταμώνα, στη Βόρεια Ελλάδα. Τα υπόλοιπα ακόμα δεν έχουν επανεκκινήσει όπως θα θέλαμε, δεν είναι στο φουλ οι μηχανές δηλαδή,ούτε καν σ’ αυτά τα δύο.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Ποιο είναι το πρόβλημα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το πρόβλημα είναι ότι τα έργα αυτά σταμάτησαν κάποια στιγμή πριν από 2,5-3 χρόνια περίπου λόγω της κρίσης.H επανεκκίνησή τους σημαίνει μια τεράστια διαπραγμάτευση πρώτα-πρώτα με τους Ευρωπαίους, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μια σειρά ζητήματα που υπάρχουν, ας μη μπούμε σε λεπτομέρειες. Από το μέλλον των δρόμων αυτών εξαρτώνται περίπου 50 Τράπεζες, εκ των οποίων πάρα πολλές είναι ελληνικές, μάλλον όλες είναι ελληνικές οι οποίες βρίσκονται σε πολύ ευαίσθητη οικονομική θέση, εξαρτώνται επίσης οι κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες αν δεν τελειώσουν αυτά τα έργα θα καταστραφούν και γενικότερα η ελληνική οικονομία και τα έργα και οι υποδομές.
Άρα λοιπόν υπάρχει ένα σύνθετο πακέτο το οποίο χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή ως προς τη διαπραγμάτευσή του. Ελπίζω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα, μπαίνοντας προς το φθινόπωρο να έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, να πάμε στη Βουλή και να ξεκινήσουν τα έργα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Άρα θα πάμε με νέες συμβάσεις στη Βουλή πια.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Με τροποποιημένες συμβάσεις σε πολλά σημεία, οι οποίες θα σηματοδοτήσουν και θα ολοκληρώσουν τη διαπραγμάτευση και ταυτόχρονα θ’ αρχίσουν πάλι τα έργα. Στο φουλ οι μηχανές, επαναλαμβάνω. Η δική μου επιδίωξη είναι ακόμη και τώρα ν’ αρχίσουν να δουλεύουν ορισμένα από αυτά τα έργα και πράγματι έχουμε μια αύξηση στο ρυθμό, όμως είναι, επαναλαμβάνω, οι μηχανές πολύ χαμηλά.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Λέτε ότι το φθινόπωρο θα είμαστε σε θέση να βάλουμε μπροστά. Αν αυτό γίνει το φθινόπωρο, αν γίνει το χειμώνα, θα είμαστε καθυστερημένοι περίπου 4 χρόνια. Στη διάρκεια αυτού του κενού που υπήρξε, τα έργα αυτά απλώς σταμάτησαν ή και χρειάζεται τώρα ν’ ανασχεδιαστούν, να διορθωθούν και πράγματα που αυτά τα 4 χρόνια χάλασαν;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι, δεν χάλασαν. Θα έλεγα ότι υπάρχουν ορισμένα εγκαταλελειμμένα έργα συνολικότερα, όχι από τις συγκεκριμένες διαδικασίες των παραχωρήσεων, αλλά λόγω της κρίσης, τα οποία πράγματι εμφανίζουν τέτοια προβλήματα, θα έλεγα ότι απλώς τα έργα σηματοδοτήθηκαν, λύθηκαν τα θέματα ασφαλείας για τους ανθρώπους που κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά από κει και πέρα εγκαταλείφθηκαν.
Συνεπώς έχουμε μια προσπάθεια η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή, ανασύνταξης των εργοταξίων, αλλά και κάποιες αλλαγές που θα γίνουν στις ίδιες τις μελέτες προκειμένου τα έργα να γίνουν καλύτερα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Μπορούμε να πούμε στους εργολάβους, σε όποιον αναλάβει τελικώς, ξεκινήσει το έργο το Σεπτέμβρη, ότι «στη δουλειά θα παίρνεις μόνον όσους έχουν νόμιμη άδεια εργασίας, δε θα πάρεις κανένα γιατί θα σε ελέγχουμε», εδώ ο Βρούτσης ψάχνει να ελέγξει γενικότερα στην αγορά. Εσείς νομίζω ότι έχετε μεγαλύτερες δυνατότητες να ελέγξετε αυτά τα έργα διότι είναι εκεί και έχετε μια εποπτεία έτσι κι αλλιώς. μπορείτε να το πείτε αυτό; Μπορούμε να πιστεύουμε ότι τουλάχιστον κάποιοι άνεργοι θα βρουν δουλειά εκεί;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Στον τομέα τον κατασκευαστικό 100%, νομίζω δεν υπάρχουν τέτοια θέματα. Εννοώ σ’ αυτό το επίπεδο, το κατασκευαστικό. Μ’ αυτές τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, ελληνικές και ξένες, δεν υπάρχουν τέτοια ζητήματα. Είναι πολύ εξειδικευμένες οι εργασίες που γίνονται, είναι εξειδικευμένοι οι τεχνίτες, στο 90% είναι και συμπολίτες μας Έλληνες.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Θα σας ρωτούσα γι’ αυτό. Πολλοί θα σας πουν, και δεν εξετάζω τα ιδεολογικά ή τα ιδεοληπτικά κίνητρα του καθενός, πολλοί όμως θα σας πουν «πάρτε μόνο Έλληνες». Πώς θ’ αντιδράσετε εσείς;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Αυτό δεν είναι σωστό. Όχι μόνο δεν είναι σωστό λόγω ηθικών ή πολιτικών λόγων, αλλά και οικονομικοί λόγοι. Δηλαδή υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι εδώ που είναι νόμιμοι χρόνια, δουλεύουν, έχουν τα παιδιά τους, αλίμονο, το ίδιο συνεισφέρουν κι αυτοί στην οικονομία. Τι πάει να πει;
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Δε θα κάνουν δηλαδή οι εργολάβοι εισαγωγή εργαζομένων.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι βέβαια, ιδιαίτερα στον κατασκευαστικό τομέα έχουμε τόσους πολλούς άνεργους οικοδόμους, τεχνίτες, πάρα πολλούς και καλούς τεχνίτες, η χώρα μας έχει πολύ μεγάλο knowhow και εμπειρία στα ζητήματα των κατασκευών, θεωρώ ότι είμαστε από τους καλύτερους στην Ευρώπη πια, άρα λοιπόν δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε εισαγωγή.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Θα μπορούσαμε όμως και θα με συγχωρήσετε που επιμένω αλλά ξέρω ότι απασχολεί όλους και το ξέρετε κι εσείς άλλωστε, θα μπορούσατε να πείτε ότι θα πάρετε από τον ΟΑΕΔ γιατί οι άνθρωποι είναι γραμμένοι εκεί οι άνεργοι, παίρνουν επιδόματα τώρα, απ’ αυτούς θα πάρετε.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ενδεχομένως κάποιοι απλοί εργάτες να είναι από κει υποθέτω, αλλά οι επιχειρήσεις αυτές έχουν μόνιμους υπαλλήλους, οι οποίοι βεβαίως όταν υπάρχει ανεργία και δεν έχουν έργα, είναι και αυτοί οι άνθρωποι στην ανεργία και μπαίνουν στον ΟΑΕΔ. Αλλά όταν ξαναρχίζουν τα έργα, επειδή έχουν μια σχέση με τις εταιρείες αυτές μόνιμη σε όλη τους τη ζωή, ξαναδουλεύουν.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Από την άλλη μεριά, το Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων ήταν το πρώτο που σφαγιάστηκε αγρίως από τη στιγμή που η χώρα ετούτη μπήκε σε κρίση και ιδιαίτερα από τότε που μπήκαμε σε μνημόνιο, με αποτέλεσμα να είναι ένα γλίσχρο υπόλοιποι των δαπανών που γίνονταν με το ΠΔΕ παλαιότερα. Μέσα στην κυβέρνηση συζητάτε πότε θα μπορέσει ν’ αυξηθεί; Διότι όταν λέμε να ξαναβάλουμε μπροστά την οικονομία, ένας βασικός τρόπος είναι και αυτό. Συζητάτε, θα υπάρξει ποτέ περιθώριο; Ή απλώς λέμε τώρα θα φτάσουμε σε πρωτογενές πλεόνασμα εκεί, έχουμε ξεχάσει το ΠΔΕ το οποίο το έχουμε καταφάει;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Απλώς να θυμίσω πιστεύαμε ότι ΠΔΕ είναι κάποιοι εθνικοί πόροι, τους οποίους εμείς βάζαμε σα συμμετοχή στους ευρωπαϊκούς πόρους. Αυτή η συμμετοχή πια δεν απαιτείται, λόγω του γεγονότος, όπως θα θυμάστε πριν 2-2,5 χρόνια όταν ήμουν Υπουργός Ανάπτυξης, τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να καταργήσει την εθνική συμμετοχή..
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Άρα δεν υπάρχει εθνική συμμετοχή, άρα και η μείωσή του εξηγείται μ’ αυτό τον τρόπο..
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ακριβώς. Επίσης θα έλεγα ότι είναι θετικό το γεγονός ότι τα έργα γίνονται εν πάση περιπτώσει με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να μάθουμε να τα κάνουμε καλύτερα, διαφανέστερα και οικονομικότερα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Αυτή η κυβέρνηση πολλοί λένε ότι δε θ’ αντέξει. Η δική σας άποψη είναι ότι θ’ αντέξει τουλάχιστον μέχρι το χειμώνα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η δική μου άποψη είναι ότι, αν λίγο κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε ότι υπάρχει ένα περιβάλλον το οποίο μας επηρεάζει άμεσα. Η Ελλάδα δεν είναι μόνη της σ’ αυτό τον πλανήτη και κυρίως η Ελλάδα είναι η εμβληματική χώρα της κρίσης. Είναι μια χώρα την οποία παρακολουθούν όλοι πολύ στενά, άλλοι με γυμνό μάτι και άλλοι με τα κιάλια, και με γυαλιά μυωπίας, για να φαίνεται καλύτερα. Άρα λοιπόν, εδώ πέρα πρέπει ν’ αντιληφθούμε ότι εάν τυχόν συμβεί οτιδήποτε σημαντικά κακό στην Ελλάδα, θα συμβεί κάτι πολύ μεγαλύτερο ακόμα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Άρα λοιπόν εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση αυτή, εάν στοιχειωδώς κάνει καλά τη δουλειά της, όχι μόνο δε θα πέσει, αλλά θ’ αναδείξει την Ελλάδα σε εμβληματική χώρα της ανάκαμψης.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Συμμερίζεστε την ανησυχία του κ. Στουρνάρα για το ότι το πολιτικό ζήτημα είναι το πιο επίφοβο, το πιο δύσκολο ν’ αντιμετωπισθεί στους επόμενους μήνες;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ναι, γιατί υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις και όλα τα πράγματα ξεκινούν από το γεγονός ότι, σε λίγο θα πέσουμε, σε λίγο θα καταστραφούμε, σε λίγο θα πέσει η κυβέρνηση, πράγματα δηλαδή τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Διότι σκεφτείτε ότι αυτή τη στιγμή στη Γερμανία το κεντρικό ζήτημα της προεκλογικής περιόδου των πολιτικών κομμάτων εκεί, είναι η Ελλάδα.
Και η μεν αντιπολίτευση κατηγορεί την κα Μέρκελ ότι δεν έπιασαν τόπο τα λεφτά στην Ελλάδα, η δε κα Μέρκελ λέει ότι η Ελλάδα είναι μια επιτυχημένη υπόθεση. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής. Άρα λοιπόν, και ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας της και της πορείας της είναι υπόθεση των διεθνών Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Λιου προχθές, ο Υπουργός Οικονομικών, ξέφυγε από τους G-20 στη Μόσχα και ήρθε εδώ, η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που επισκέφθηκε. Κάτι σημαίνουν όλα αυτά. Σημαίνουν ότι η Ελλάδα είναι σημαντική και την προσέχουν σαν τα μάτια τους να μην πέσει. Το θέμα ξέρετε ποιο είναι; Το ζήτημα είναι, κι έχει δίκιο ο κ. Στουρνάρας, εμείς είμαστε στραμμένοι στα δικά μας τα πιο εσωτερικά, κάθε πολίτης στην οικογένειά του, υπάρχουν μεγάλα προβλήματα, κι εδώ χρειάζεται προσοχή να μη γίνει κάποιο ατύχημα που μπορεί να είναι και χωρίς επιστροφή, καταστροφή δηλαδή.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Σας ευχαριστώ πολύ που ήσαστε κοντά μας.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Καλημέρα κ. Παπαδημητρίου.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Είναι αλήθεια ότι
έχουν μπει μπροστά τα έργα ή έχουν σχεδόν μπει ή λίγο μπει μπροστά;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι, δεν έχουν μπει μπροστά τα έργα, ούτε ‘’σχεδόν’’ θα έλεγα. Έχει γίνει μια μικρή επανεκκίνηση, ορισμένα απ’ αυτά δουλεύουν, όπως είναι ο δρόμος προς την Τρίπολη προς τη Σπάρτη, όπως επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ο δρόμος που αυτή τη στιγμή γίνεται στα Τέμπη και πάνω στον Πλαταμώνα, στη Βόρεια Ελλάδα. Τα υπόλοιπα ακόμα δεν έχουν επανεκκινήσει όπως θα θέλαμε, δεν είναι στο φουλ οι μηχανές δηλαδή,ούτε καν σ’ αυτά τα δύο.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Ποιο είναι το πρόβλημα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το πρόβλημα είναι ότι τα έργα αυτά σταμάτησαν κάποια στιγμή πριν από 2,5-3 χρόνια περίπου λόγω της κρίσης.H επανεκκίνησή τους σημαίνει μια τεράστια διαπραγμάτευση πρώτα-πρώτα με τους Ευρωπαίους, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μια σειρά ζητήματα που υπάρχουν, ας μη μπούμε σε λεπτομέρειες. Από το μέλλον των δρόμων αυτών εξαρτώνται περίπου 50 Τράπεζες, εκ των οποίων πάρα πολλές είναι ελληνικές, μάλλον όλες είναι ελληνικές οι οποίες βρίσκονται σε πολύ ευαίσθητη οικονομική θέση, εξαρτώνται επίσης οι κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες αν δεν τελειώσουν αυτά τα έργα θα καταστραφούν και γενικότερα η ελληνική οικονομία και τα έργα και οι υποδομές.
Άρα λοιπόν υπάρχει ένα σύνθετο πακέτο το οποίο χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή ως προς τη διαπραγμάτευσή του. Ελπίζω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα, μπαίνοντας προς το φθινόπωρο να έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, να πάμε στη Βουλή και να ξεκινήσουν τα έργα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Άρα θα πάμε με νέες συμβάσεις στη Βουλή πια.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Με τροποποιημένες συμβάσεις σε πολλά σημεία, οι οποίες θα σηματοδοτήσουν και θα ολοκληρώσουν τη διαπραγμάτευση και ταυτόχρονα θ’ αρχίσουν πάλι τα έργα. Στο φουλ οι μηχανές, επαναλαμβάνω. Η δική μου επιδίωξη είναι ακόμη και τώρα ν’ αρχίσουν να δουλεύουν ορισμένα από αυτά τα έργα και πράγματι έχουμε μια αύξηση στο ρυθμό, όμως είναι, επαναλαμβάνω, οι μηχανές πολύ χαμηλά.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Λέτε ότι το φθινόπωρο θα είμαστε σε θέση να βάλουμε μπροστά. Αν αυτό γίνει το φθινόπωρο, αν γίνει το χειμώνα, θα είμαστε καθυστερημένοι περίπου 4 χρόνια. Στη διάρκεια αυτού του κενού που υπήρξε, τα έργα αυτά απλώς σταμάτησαν ή και χρειάζεται τώρα ν’ ανασχεδιαστούν, να διορθωθούν και πράγματα που αυτά τα 4 χρόνια χάλασαν;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι, δεν χάλασαν. Θα έλεγα ότι υπάρχουν ορισμένα εγκαταλελειμμένα έργα συνολικότερα, όχι από τις συγκεκριμένες διαδικασίες των παραχωρήσεων, αλλά λόγω της κρίσης, τα οποία πράγματι εμφανίζουν τέτοια προβλήματα, θα έλεγα ότι απλώς τα έργα σηματοδοτήθηκαν, λύθηκαν τα θέματα ασφαλείας για τους ανθρώπους που κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά από κει και πέρα εγκαταλείφθηκαν.
Συνεπώς έχουμε μια προσπάθεια η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή, ανασύνταξης των εργοταξίων, αλλά και κάποιες αλλαγές που θα γίνουν στις ίδιες τις μελέτες προκειμένου τα έργα να γίνουν καλύτερα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Μπορούμε να πούμε στους εργολάβους, σε όποιον αναλάβει τελικώς, ξεκινήσει το έργο το Σεπτέμβρη, ότι «στη δουλειά θα παίρνεις μόνον όσους έχουν νόμιμη άδεια εργασίας, δε θα πάρεις κανένα γιατί θα σε ελέγχουμε», εδώ ο Βρούτσης ψάχνει να ελέγξει γενικότερα στην αγορά. Εσείς νομίζω ότι έχετε μεγαλύτερες δυνατότητες να ελέγξετε αυτά τα έργα διότι είναι εκεί και έχετε μια εποπτεία έτσι κι αλλιώς. μπορείτε να το πείτε αυτό; Μπορούμε να πιστεύουμε ότι τουλάχιστον κάποιοι άνεργοι θα βρουν δουλειά εκεί;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Στον τομέα τον κατασκευαστικό 100%, νομίζω δεν υπάρχουν τέτοια θέματα. Εννοώ σ’ αυτό το επίπεδο, το κατασκευαστικό. Μ’ αυτές τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, ελληνικές και ξένες, δεν υπάρχουν τέτοια ζητήματα. Είναι πολύ εξειδικευμένες οι εργασίες που γίνονται, είναι εξειδικευμένοι οι τεχνίτες, στο 90% είναι και συμπολίτες μας Έλληνες.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Θα σας ρωτούσα γι’ αυτό. Πολλοί θα σας πουν, και δεν εξετάζω τα ιδεολογικά ή τα ιδεοληπτικά κίνητρα του καθενός, πολλοί όμως θα σας πουν «πάρτε μόνο Έλληνες». Πώς θ’ αντιδράσετε εσείς;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Αυτό δεν είναι σωστό. Όχι μόνο δεν είναι σωστό λόγω ηθικών ή πολιτικών λόγων, αλλά και οικονομικοί λόγοι. Δηλαδή υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι εδώ που είναι νόμιμοι χρόνια, δουλεύουν, έχουν τα παιδιά τους, αλίμονο, το ίδιο συνεισφέρουν κι αυτοί στην οικονομία. Τι πάει να πει;
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Δε θα κάνουν δηλαδή οι εργολάβοι εισαγωγή εργαζομένων.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όχι βέβαια, ιδιαίτερα στον κατασκευαστικό τομέα έχουμε τόσους πολλούς άνεργους οικοδόμους, τεχνίτες, πάρα πολλούς και καλούς τεχνίτες, η χώρα μας έχει πολύ μεγάλο knowhow και εμπειρία στα ζητήματα των κατασκευών, θεωρώ ότι είμαστε από τους καλύτερους στην Ευρώπη πια, άρα λοιπόν δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε εισαγωγή.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Θα μπορούσαμε όμως και θα με συγχωρήσετε που επιμένω αλλά ξέρω ότι απασχολεί όλους και το ξέρετε κι εσείς άλλωστε, θα μπορούσατε να πείτε ότι θα πάρετε από τον ΟΑΕΔ γιατί οι άνθρωποι είναι γραμμένοι εκεί οι άνεργοι, παίρνουν επιδόματα τώρα, απ’ αυτούς θα πάρετε.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ενδεχομένως κάποιοι απλοί εργάτες να είναι από κει υποθέτω, αλλά οι επιχειρήσεις αυτές έχουν μόνιμους υπαλλήλους, οι οποίοι βεβαίως όταν υπάρχει ανεργία και δεν έχουν έργα, είναι και αυτοί οι άνθρωποι στην ανεργία και μπαίνουν στον ΟΑΕΔ. Αλλά όταν ξαναρχίζουν τα έργα, επειδή έχουν μια σχέση με τις εταιρείες αυτές μόνιμη σε όλη τους τη ζωή, ξαναδουλεύουν.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Από την άλλη μεριά, το Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων ήταν το πρώτο που σφαγιάστηκε αγρίως από τη στιγμή που η χώρα ετούτη μπήκε σε κρίση και ιδιαίτερα από τότε που μπήκαμε σε μνημόνιο, με αποτέλεσμα να είναι ένα γλίσχρο υπόλοιποι των δαπανών που γίνονταν με το ΠΔΕ παλαιότερα. Μέσα στην κυβέρνηση συζητάτε πότε θα μπορέσει ν’ αυξηθεί; Διότι όταν λέμε να ξαναβάλουμε μπροστά την οικονομία, ένας βασικός τρόπος είναι και αυτό. Συζητάτε, θα υπάρξει ποτέ περιθώριο; Ή απλώς λέμε τώρα θα φτάσουμε σε πρωτογενές πλεόνασμα εκεί, έχουμε ξεχάσει το ΠΔΕ το οποίο το έχουμε καταφάει;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Απλώς να θυμίσω πιστεύαμε ότι ΠΔΕ είναι κάποιοι εθνικοί πόροι, τους οποίους εμείς βάζαμε σα συμμετοχή στους ευρωπαϊκούς πόρους. Αυτή η συμμετοχή πια δεν απαιτείται, λόγω του γεγονότος, όπως θα θυμάστε πριν 2-2,5 χρόνια όταν ήμουν Υπουργός Ανάπτυξης, τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να καταργήσει την εθνική συμμετοχή..
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Άρα δεν υπάρχει εθνική συμμετοχή, άρα και η μείωσή του εξηγείται μ’ αυτό τον τρόπο..
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ακριβώς. Επίσης θα έλεγα ότι είναι θετικό το γεγονός ότι τα έργα γίνονται εν πάση περιπτώσει με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να μάθουμε να τα κάνουμε καλύτερα, διαφανέστερα και οικονομικότερα.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Αυτή η κυβέρνηση πολλοί λένε ότι δε θ’ αντέξει. Η δική σας άποψη είναι ότι θ’ αντέξει τουλάχιστον μέχρι το χειμώνα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η δική μου άποψη είναι ότι, αν λίγο κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε ότι υπάρχει ένα περιβάλλον το οποίο μας επηρεάζει άμεσα. Η Ελλάδα δεν είναι μόνη της σ’ αυτό τον πλανήτη και κυρίως η Ελλάδα είναι η εμβληματική χώρα της κρίσης. Είναι μια χώρα την οποία παρακολουθούν όλοι πολύ στενά, άλλοι με γυμνό μάτι και άλλοι με τα κιάλια, και με γυαλιά μυωπίας, για να φαίνεται καλύτερα. Άρα λοιπόν, εδώ πέρα πρέπει ν’ αντιληφθούμε ότι εάν τυχόν συμβεί οτιδήποτε σημαντικά κακό στην Ελλάδα, θα συμβεί κάτι πολύ μεγαλύτερο ακόμα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Άρα λοιπόν εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση αυτή, εάν στοιχειωδώς κάνει καλά τη δουλειά της, όχι μόνο δε θα πέσει, αλλά θ’ αναδείξει την Ελλάδα σε εμβληματική χώρα της ανάκαμψης.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Συμμερίζεστε την ανησυχία του κ. Στουρνάρα για το ότι το πολιτικό ζήτημα είναι το πιο επίφοβο, το πιο δύσκολο ν’ αντιμετωπισθεί στους επόμενους μήνες;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ναι, γιατί υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις και όλα τα πράγματα ξεκινούν από το γεγονός ότι, σε λίγο θα πέσουμε, σε λίγο θα καταστραφούμε, σε λίγο θα πέσει η κυβέρνηση, πράγματα δηλαδή τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Διότι σκεφτείτε ότι αυτή τη στιγμή στη Γερμανία το κεντρικό ζήτημα της προεκλογικής περιόδου των πολιτικών κομμάτων εκεί, είναι η Ελλάδα.
Και η μεν αντιπολίτευση κατηγορεί την κα Μέρκελ ότι δεν έπιασαν τόπο τα λεφτά στην Ελλάδα, η δε κα Μέρκελ λέει ότι η Ελλάδα είναι μια επιτυχημένη υπόθεση. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής. Άρα λοιπόν, και ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας της και της πορείας της είναι υπόθεση των διεθνών Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Λιου προχθές, ο Υπουργός Οικονομικών, ξέφυγε από τους G-20 στη Μόσχα και ήρθε εδώ, η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που επισκέφθηκε. Κάτι σημαίνουν όλα αυτά. Σημαίνουν ότι η Ελλάδα είναι σημαντική και την προσέχουν σαν τα μάτια τους να μην πέσει. Το θέμα ξέρετε ποιο είναι; Το ζήτημα είναι, κι έχει δίκιο ο κ. Στουρνάρας, εμείς είμαστε στραμμένοι στα δικά μας τα πιο εσωτερικά, κάθε πολίτης στην οικογένειά του, υπάρχουν μεγάλα προβλήματα, κι εδώ χρειάζεται προσοχή να μη γίνει κάποιο ατύχημα που μπορεί να είναι και χωρίς επιστροφή, καταστροφή δηλαδή.
ΜΠ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Σας ευχαριστώ πολύ που ήσαστε κοντά μας.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Καλημέρα σας.
ΠΗΓΗ:http://www.yme.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...