ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ) ΞΑΝΘΗΣ
«Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΑΝΘΥΠΑΣΠΙΣΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΟΥ 2-4, ΞΑΝΘΗ, Τ.Κ. 67100
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2541072801,-2,-3, 2541029977, 2541022311
FAX: 2541077222
ΠΡΟΣ:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ (ΠΟΕΙΑΤΑ)
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 4, ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Τ.Κ. 10431
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210 5236904
FAX: 210 5235198
Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013
ΥΠΟΨΙΝ:1. Προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ, κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου
2. Μελών Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΙΑΤΑ
Σε απάντηση της από 29/07/2013 επιστολής της Ομοσπονδίας – διότι υποθέτουμε ότι για να είναι δημοσιευμένο στον ιστότοπο της ΠΟΕΙΑΤΑ η Ομοσπονδία συμμερίζεται τη θέση της Αθήνας – για το θέμα του τιμολογίου το Σωματείο Ξάνθης θα ήθελε να εκφράσει τη θέση του, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τις απόψεις της Αθήνας – Ομοσπονδίας. Θεωρούμε τουλάχιστον ανώριμη και επιπόλαια την πρωτοβουλία της πρώιμης δημοσίευσης τέτοιων προτάσεων, χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση των κατά τόπους σωματείων και των περιφερειακών συμβουλίων, μόνο και μόνο για εντυπωσιασμό και προβολή ατομικών συμφερόντων, όταν ο μόνος πιθανά κερδισμένος από την υπόθεση αυτή είναι το ΣΑΤΑ. Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν οι ομόσπονδοι συνάδελφοι από την περιφέρεια και μέλη του Δ.Σ. να μην έχουν πάρει ακόμα θέση και να σιωπούν παρά το θόρυβο και τις αντιδράσεις, που προκάλεσε το συγκεκριμένο ζήτημα. Γιατί δημιουργούμε θέμα εκ του μη όντος; Γιατί θέλουμε να προκαλέσουμε εμφύλιο, κάνοντας διαχωρισμό μεταξύ των καλών συναδέλφων της Αττικής, που επιθυμούν την μείωση του τιμολογίου, και των κακών της περιφέρειας, που πρεσβεύουν το αντίθετο;
Η απόφαση των συναδέλφων της Αθήνας – Ομοσπονδίας να ζητήσουν μείωση της διπλής ταρίφας με παράλληλη διεύρυνση του ωραρίου χρήσης της μπορεί να αποφέρει μεγαλύτερο κέρδος στα ταξί της Αττικής και να τους κάνει πιο ελκυστικούς στο εκεί κοινό, όμως είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα, τη μείωση δηλαδή των ελάχιστων εσόδων, που σήμερα έχουν οι συνάδελφοι της περιφέρειας. Το πρόσχημα της Αθήνας – Ομοσπονδίας για τη μείωση της διπλής ταρίφας είναι το ενιαίο και πιο ελκυστικό τιμολόγιο προς το επιβατικό κοινό σε όλη την επικράτεια. Οι συνάδελφοι της Αθήνας – Ομοσπονδίας δεν πρέπει να ξεχνούν ότι – πέραν της ελάχιστης μίσθωσης – το τιμολόγιο είναι ακόμα κοινό. Πώς είναι δυνατόν να μιλούμε λοιπόν για ενιαίο τιμολόγιο, όταν αυτό ήδη υπάρχει; Κι αυτό δυστυχώς μόνο ως αστείο μπορούμε να το εκλάβουμε, όταν οι συνθήκες διεξαγωγής του επαγγέλματος δεν είναι ούτε κατ’ ελάχιστο ίδιες στην Αττική σε σύγκριση με την περιφέρεια. Όταν η ακτίνα της μονής ταρίφας εκτείνεται σχεδόν στο σύνολο του νομού Αττικής, ενώ στις υπόλοιπες επαρχιακές πόλεις δεν ξεπερνά σε ακτίνα τα 5 χιλιόμετρα, αναλογιστείτε πόσο περισσότερο επηρεάζει η αλλαγή της τιμής της διπλής ταρίφας εμάς στην περιφέρεια σε αντίθεση με την Αττική. Πώς μπορούμε να μιλούμε λοιπόν για ενιαίο τιμολόγιο; Άραγε οι αιτήσεις των περιφερειακών σωματείων κατά τα προηγούμενα χρόνια για διαχωρισμό των τιμολογίων, γιατί έπεφταν στο κενό; Μήπως τότε δεν ήταν αρκετά ελκυστικό το τιμολόγιο; Ή μήπως απλά δε συνέφερε τους σημερινούς ενδιαφερόμενους; Το τιμολόγιο είναι ένα ζήτημα, που πρέπει να το δούμε ολοκληρωτικά και όχι αποσπασματικά αναλόγως με το πως βολεύει την κάθε πόλη, ή τουλάχιστον να δώσουμε την ευελιξία στον καθορισμό του ανά περιφέρεια, πόλη κτλ. με νόμιμο μέσο.
Ίσως συνάδελφοι της Αθήνας – Ομοσπονδίας δε γνωρίζετε πως σε πολλές πόλεις υπάρχουν «συνάδελφοι» που εκτελούν διαδρομές με αμοιβή μικρότερη της κανονικής, που δουλεύουν ουσιαστικά με δικό τους τιμολόγιο, με πολύ χαμηλό κόμιστρο, με ή και χωρίς τη χρήση ταξιμέτρου, κλέβοντας το έργο από τις πιάτσες, αναγκάζοντας ταυτόχρονα αρκετούς συναδέλφους να προβαίνουν σε «ανατολίτικα παζάρια» στις πιάτσες, για να πραγματοποιήσουν ένα δρομολόγιο. Φανταστείτε που θα μας οδηγήσετε με μια κίνηση για μείωση της διπλής ταρίφας (ακόμα μεγαλύτερα παζάρια – ακόμα χαμηλότερα κόμιστρα). Αναρωτιόμαστε επίσης τι είδους αποτέλεσμα μπορεί να έχει μια τέτοια πρόταση στις τιμές αποζημίωσης των σχολικών μεταφορών και της μεταφοράς ασθενών. Η τιμή χιλιομέτρου βασίζεται στην τιμή της διπλής ταρίφας. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι στην επαρχία το κύριο μέρος του εισοδήματος προέρχεται από τέτοιου είδους μεταφορές. Εξάλλου τη δεδομένη στιγμή ήδη η ΠΟΕΙΑΤΑ υποτίθεται ότι βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τα αρμόδια υπουργεία για τη βελτίωση της νέας κοινής υπουργικής απόφασης αναφορικά με τα μαθητικά δρομολόγια. Εκτός βέβαια αν η ομοσπονδία θεωρεί ως βελτίωση της νέας Κ.Υ.Α. τη περαιτέρω μείωση της τιμής του χιλιομέτρου. Είναι άραγε συμφέρουσα μετά τη μείωση των συντελεστών βατότητας και η μείωση της τιμής του χιλιομέτρου, που καθορίζει την τελική τιμή του δρομολογίου; Προσπαθούμε να αυξήσουμε τις τιμές με περαιτέρω μειώσεις από την πλευρά μας; Πώς είναι τούτο εφικτό;
Αν η Αθήνα – Ομοσπονδία επιθυμεί προτάσεις προς εξέταση «όλο χαρά» κάθε Σωματείο έχει να προτείνει πολλές: διπλή ταρίφα στη διπλάσια τιμή από τη μονή, κατάργηση εντελώς της διπλής ταρίφας, μείωση της μονής ταρίφας στο μισό της διπλής, ανεξαρτητοποίηση της διπλής ταρίφας με τη νυχτερινή λειτουργία του ταξί, κλιμακωτό τιμολόγιο βάση χιλιομέτρων, ανεξάρτητο τιμολόγιο καθοριζόμενο ανά περιφέρεια και πολλές άλλες, που δεν αναφέρουμε χάριν συντομίας. Το πραγματικό πρόβλημα του ταξί σήμερα σίγουρα δεν είναι η διπλή ταρίφα και γενικότερα το τιμολόγιο. Ναι, συμφωνούμε σε βελτιώσεις, αλλά μόνο μέσα από τη γενική συνέλευση του κλάδου, όπου θα ακουστούν όλες οι απόψεις, όπου θα δούμε τι ζητά η Αθήνα και τι η κάθε περιφέρεια με τις ιδιαιτερότητές της.
Πρόβλημα είναι το συνεχώς αυξανόμενο λειτουργικό κόστος του επαγγέλματός μας, το οποίο όχι μόνο δεν έχει μειωθεί, αλλά αντιθέτως αυξάνεται καθημερινά. Η τιμή του καυσίμου, τα ανταλλακτικά, τα σέρβις, η ασφάλεια του αυτοκινήτου, τα τέλη κυκλοφορίας, η φορολογία 26%, τα τέλη επιτηδεύματος, τα κάθε λογής «χαράτσια» και φυσικά οι ασφαλιστικές μας εισφορές στον ΟΑΕΕ – ο οποίος μας νοιάζεται υπερβολικά και μας στέλνει «ραβασάκια» με τα χρέη μας – είναι σοβαρότερα προβλήματα που χρήζουν άμεσης και συνολικής αντιμετώπισης και επείγουν σε σχέση με τα θέματα του τιμολογίου. Ήρθε πιστεύουμε η ώρα η Ομοσπονδία να βγει μπροστά και συνολικά να διεκδικήσει μια λύση για το φλέγον ζήτημα των ασφαλιστικών εισφορών μας στον ΟΑΕΕ, η οποία να είναι συμφέρουσα για τους ασφαλισμένους και ταυτόχρονα να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του οργανισμού.
Συμπερασματικά, το Σωματείο Ξάνθης προτείνει να ασχοληθούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με τα υπαρκτά και ρεαλιστικά προβλήματα της καθημερινής μας επιβίωσης και να μην αναλωνόμαστε σε ανούσιες φιλολογικές συζητήσεις γύρω από την τιμή του τιμολογίου, που μπορεί να έχουν μόνο πρόσκαιρο επικοινωνιακό αντίκτυπο.
Βασίλης Γεωργιάδης Μάριος Πολυχρονιάδης
Συνημμένο Αρχείο:
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΞΑΝΘΗΣ ΠΡΟΣ ΠΟΕΙΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
ΠΗΓΗ:http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...