Με την επίσημη ανακοίνωση από το ΥΜΕ για το άνοιγμα της λεωφορειακής μεταφοράς εκτός των άλλων συναφών με εμάς θεμάτων επανέρχεται στο μυαλό μας το θέμα της
Δημοτικής συγκοινωνίας και το μέγεθος του προβλήματος που δημιούργησε κατά τόπους την προηγούμενη δεκαετία.
Δημοτικής συγκοινωνίας και το μέγεθος του προβλήματος που δημιούργησε κατά τόπους την προηγούμενη δεκαετία.
Μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό δημιουργίας της είναι αναγκαία.
Με την ψήφιση του Ν. 2963/2001 αρκετοί Δήμαρχοι εκμεταλλεύτηκαν τις ευεργετικές γι’ αυτούς διατάξεις του άρθρου 19 και προχώρησαν σε συμβάσεις έργου με τα τοπικά ΚΤΕΛ, για την δημιουργία αστικών συγκοινωνιών.
Οι περισσότεροι εξ αυτών δεν έκαναν καμιά παρέμβαση στο κόστος του εισιτηρίου, ορισμένοι ασκούσαν πολιτική μειωμένων εισιτηρίων και λιγοστοί προχώρησαν σε εντελώς δωρεάν παροχή συγκοινωνίας.
Αυτές οι συμβάσεις παροχής συγκοινωνιακού έργου, αποτέλεσαν και την βάση για την υλοποίηση του προγράμματος Συν-κοινωνία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι καμία ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό των περιοχών όπου ενεργοποιήθηκε δεν προέκυψε σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη. Το δε κόστος αυτού του εγχειρήματος ήταν πολλαπλάσιο σε σχέση με το όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Μετά την ψήφιση του 4070 και 4093 εκτιμούμε ότι ο κλάδος θα πρέπει να μπει ενόψει αυτού του ανοίγματος (λεωφορείων) δυναμικά στην συγκοινωνιακή διασύνδεση οικισμών και όχι μόνο, με τα πολυθέσια οχήματα συνεπικουρούμενα από τα συμβατικά ταξί, που θα έχουν οι κατά τόπους συλλογικότητες του κλάδου.
Να θυμηθούμε ότι σήμερα 12 χρόνια μετά, ο μόνος (σύμφωνα με την έρευνα μας) Δήμος που παρέχει Δωρεάν Δημοτική Συγκοινωνία στους πολίτες, με πρόσχημα την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, είναι ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, ο οποίος μάλιστα καταβάλει ετησίως στην ΚΤΕΛ Α.Ε. το ποσό των 550.000€ για την λειτουργία της.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η «Δημοτική Συγκοινωνία» λειτουργεί με κατ’ εξαίρεση απόφαση του τότε Υπουργού Χ. Βερελή, διότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την λειτουργία αστικής συγκοινωνίας στο νησί.
Εάν και αυτή τη φορά μείνουμε με σταυρωμένα χέρια περιμένοντας τις εξελίξεις αυτές δυστυχώς για μια ακόμη φορά θα μας ξεπεράσουν και όλοι θα αναζητούμε ευθύνες από άλλους.
Για αυτό προτείνουμε να ανοίξει εσωτερικός διάλογος άμεσα με ευθύνη της Διοίκησης ώστε
να σχεδιάσουμε την δράση μας ως κλάδος για να μη περιορισθούν ακόμη περισσότερο τα περιθώρια επιβίωσής μας.
Για τη Ν. ΠΝΟΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...