Στη μάχη ενάντια στη μόλυνση, αλλά και στην ηχορύπανση, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εστιάσει εδώ και πολλά χρόνια το ενδιαφέρον τους στα υβριδικά αυτοκίνητα,
δηλαδή αυτοκίνητα τα οποία μπορούν χρησιμοποιούν εναλλακτικά μηχανές εσωτερικής καύσης και ηλεκτρική ενέργεια.
Η Τογιότα ασχολείται με τα υβριδικά αυτοκίνητα τα τελευταία 15 χρόνια και το Prius θεωρείται σταθμός σε αυτό τον τομέα.Τώρα όμως ένα νέο μοντέλο που έχει αναπτύξει η Πεζό- Σιτροέν μπορεί να εκθρονίσει το Πρίους από την κορυφή. Ο επαναστατικός του σχεδιασμός στηρίζεται στην αντικατάσταση των μπαταριών με συμπιεσμένο αέρα.
Πριν από λίγες μέρες, οι επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίασαν το υβριδικό πρωτότυπο.
Κάτω από τα καθίσματα, ένα μπλε κιβώτιο γεμίζει με συμπιεσμένο αέρα, καθώς πατάμε το φρένο. Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με τρεις τρόπους: με εσωτερική καύση, με συμπιεσμένο αέρα, ή με ένα συνδυασμό και των δύο για γρήγορη επιτάχυνση.
Εάν ο οδηγός σταματά και ξεκινά συνεχώς, υπάρχει μια σταθερή παροχή συμπιεσμένου αέρα γι’ αυτή τη διαδικασία, κάτι που είναι ιδανικό για όσους οδηγούν μέσα στην πόλη.
Σε μια ώρα οδήγησης, αυτός ο κινητήρας μπορεί να παραμένει σβηστός για περίπου 50 λεπτά. Τα υπόλοιπα λεπτά το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα. Η κατανάλωση καυσίμου λοιπόν μειώνεται θεαματικά: πέφτει στα 2.9 λίτρα στα 100 χλμ, σε σχέση με τα 6 λίτρα που καταναλώνουν κατά μέσο όρο τα αυτοκίνητα σήμερα.
Η αποθηκευμένη ενέργεια επιτρέπει στον οδηγό να κινήσει το όχημα για μερικές εκατοντάδες μέτρα, αλλά το κιβώτιο χρειάζεται περίπου δέκα δευτερόλεπτα για να ξαναγεμίσει, καθώς το όχημα επιβραδύνει. Η Πεζό-Σιτροέν σχεδιάζει να εφαρμόσει την καινοτομία σε κάποια αυτοκίνητά της από το 2016.
ΠΗΓΗ
δηλαδή αυτοκίνητα τα οποία μπορούν χρησιμοποιούν εναλλακτικά μηχανές εσωτερικής καύσης και ηλεκτρική ενέργεια.
Η Τογιότα ασχολείται με τα υβριδικά αυτοκίνητα τα τελευταία 15 χρόνια και το Prius θεωρείται σταθμός σε αυτό τον τομέα.Τώρα όμως ένα νέο μοντέλο που έχει αναπτύξει η Πεζό- Σιτροέν μπορεί να εκθρονίσει το Πρίους από την κορυφή. Ο επαναστατικός του σχεδιασμός στηρίζεται στην αντικατάσταση των μπαταριών με συμπιεσμένο αέρα.
Πριν από λίγες μέρες, οι επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίασαν το υβριδικό πρωτότυπο.
Κάτω από τα καθίσματα, ένα μπλε κιβώτιο γεμίζει με συμπιεσμένο αέρα, καθώς πατάμε το φρένο. Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με τρεις τρόπους: με εσωτερική καύση, με συμπιεσμένο αέρα, ή με ένα συνδυασμό και των δύο για γρήγορη επιτάχυνση.
Εάν ο οδηγός σταματά και ξεκινά συνεχώς, υπάρχει μια σταθερή παροχή συμπιεσμένου αέρα γι’ αυτή τη διαδικασία, κάτι που είναι ιδανικό για όσους οδηγούν μέσα στην πόλη.
Σε μια ώρα οδήγησης, αυτός ο κινητήρας μπορεί να παραμένει σβηστός για περίπου 50 λεπτά. Τα υπόλοιπα λεπτά το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα. Η κατανάλωση καυσίμου λοιπόν μειώνεται θεαματικά: πέφτει στα 2.9 λίτρα στα 100 χλμ, σε σχέση με τα 6 λίτρα που καταναλώνουν κατά μέσο όρο τα αυτοκίνητα σήμερα.
Η αποθηκευμένη ενέργεια επιτρέπει στον οδηγό να κινήσει το όχημα για μερικές εκατοντάδες μέτρα, αλλά το κιβώτιο χρειάζεται περίπου δέκα δευτερόλεπτα για να ξαναγεμίσει, καθώς το όχημα επιβραδύνει. Η Πεζό-Σιτροέν σχεδιάζει να εφαρμόσει την καινοτομία σε κάποια αυτοκίνητά της από το 2016.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...