Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

«Στάσιμα» τα κλασικά ταξί, κυκλοφορούν τα 80 νέα μίνι βαν..!

Θα είναι των 7-9 θέσεων, με προσυμφωνημένο μίσθωμα – Κάθετη η πτώση για τα «κίτρινα» που βλέπουν τους πελάτες να περνούν...
Της Αλεξανδρας Κασσιμη

Συνολικά 80 νέα ταξί των 7-9 θέσεων επιβατών πρόκειται να βγουν στους δρόμους της πρωτεύουσας, την ώρα που η αγορά των «κλασικών» ταξί πλήττεται σημαντικά, όπως λένε ιδιοκτήτες και οδηγοί, από την οικονομική συγκυρία.
Πολλοί δρόμοι της πρωτεύουσας έχουν μετατραπεί σε αυτοσχέδιες πιάτσες, με τους οδηγούς ταξί να περιμένουν ακόμα και αυτούς τους πελάτες που στο παρελθόν «απέρριπταν», διότι ο προορισμός τους ήταν ή πολύ κοντινός ή πολύ απομακρυσμένος ή ελάχιστα «εμπορικός», με ό,τι κάτι τέτοιο... συνεπαγόταν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επαγγελματιών του χώρου, η ζήτηση για ταξί έχει περιοριστεί κατά τουλάχιστον 60% τα τελευταία πέντε χρόνια. Η εξήγηση θα πρέπει να αναζητηθεί σε πρόσφατη έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στην οποία το 88% των μετακινούμενων πολιτών δήλωνε ότι το κόστος χρήσης των ταξί «είναι απαγορευτικό».
Το γεγονός έχει ως συνέπεια ο τζίρος του κλάδου να έχει περιοριστεί σημαντικά. Εκτιμάται ότι ένας ιδιοκτήτης ταξί εισπράττει ημερησίως από 50-70 ευρώ, χωρίς ωστόσο αυτό να αποτελεί κανόνα. Εννοείται, βεβαίως, πως το ποσό αυτό είναι «μεικτό» καθώς δεν συνυπολογίζονται τα λειτουργικά έξοδα του οχήματος.


Eρευνα του ΑΠΘ

Η γενικότερη μείωση των μετακινήσεων μέσα στην πόλη, που είναι συνδεδεμένη με την κρίση, έχει απομακρύνει τους πολίτες από τα ταξί. Τα τελευταία, στο παρελθόν ήταν η εναλλακτική λύση για τα καθημερινά δρομολόγια, λόγω των δυσλειτουργιών που παρουσίαζαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ωστόσο, η υψηλή ανεργία έχει περιορίσει δραματικά τις διαδρομές και η οικονομική δυσπραγία τις μετακινήσεις για ψυχαγωγία ή αγορές. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του ΑΠΘ, παρατηρείται σαφής στροφή των μετακινούμενων προς τις αστικές συγκοινωνίες, με περαιτέρω ανοδική τάση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 59% του επιβατικού κοινού δήλωσε ότι θα επέλεγε τη μετακίνηση με λεωφορείο και κατά τις νυχτερινές ώρες, εάν εκτελούνταν δρομολόγια.
Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν, ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά της πρωτεύουσας άλλα 80 ταξί ειδικής μίσθωσης, τα λεγόμενα μίνι βαν των 7-9 θέσεων. Από αυτά, τα 58 αφορούν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, νέα ταξί και τα 9 προκύπτουν από μετατροπή υφιστάμενης άδειας σε ταξί ειδικής μίσθωσης. Οι 12 άδειες εκδόθηκαν για ειδικά διαμορφωμένα ταξί για χρήση ΑμΕΑ, ενώ η μία αφορά μετατροπή υφιστάμενης άδειας σε ειδικής μίσθωσης για ΑμΕΑ.
Τα μίνι βαν θα είναι λευκά και δεν θα διαθέτουν ταξίμετρο, καθώς το κόστος διαδρομής θα αποτελεί προϊόν διαπραγμάτευσης μεταξύ του οδηγού και των πελατών, ενώ το κόμιστρο για ορισμένες «σταθερές διαδρομές» θα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα των εταιρειών των ταξί ή του ιδιοκτήτη. Τα ειδικής μίσθωσης ταξί δεν θα παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο, παρά μόνον ύστερα από ραντεβού και με προσυμφωνημένο μίσθωμα.


Νέες άδειες

Μένει να διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα εμφανισθούν τα πρώτα ταξί των 7-9 θέσεων στους δρόμους, αφού παρά το γεγονός ότι έχουν εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις από την Περιφέρεια Αττικής για την έκδοση των νέων αδειών και έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταξύ των δικαιούχων με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, εκκρεμούν ακόμα κάποιες αποφάσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σημειώνεται ότι ο σχετικός νόμος για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί προβλέπει την εφαρμογή μαθηματικού τύπου για τον μέγιστο αριθμό των ταξί που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ανά γεωγραφική περιφέρεια. Στην έδρα της Αττικής για παράδειγμα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ταξί είναι 11.525, ενώ σήμερα κυκλοφορούν σχεδόν 14.000, με αποτέλεσμα να μην προβλέπεται έκδοση νέων αδειών «κλασικών» ταξί, παρά μόνον αυτές των 7-9 θέσεων. Οι υφιστάμενες άδειες δεν θα καταργηθούν, ενώ κατά τη διαδικασία αδειοδότησης, προτεραιότητα είχαν οι αιτήσεις για μετατροπή άδειας έναντι αυτών για έκδοση νέας άδειας.
Απόρροια του μαθηματικού τύπου για την Αττική ήταν η δυνατότητα έκδοσης συνολικά 100 αδειών ειδικής μίσθωσης, εκ των οποίων οι 30 αφορούν ειδικά διασκευασμένα οχήματα ώστε να μπορούν να μεταφέρουν ΑμΕΑ.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...