Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδος, ολιγοπώλια που διατηρούνται στην αγορά των καυσίμων και αθέμιτες πρακτικές, συμβάλλουν στην διατήρηση της τιμής των
καυσίμων σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα πορίσματα της σχετικής έρευνας που διεξήγαγε η Τράπεζα της Ελλάδος για την αγορά των καυσίμων, οι βενζινοπώλες καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές της βενζίνης όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέφτει, ενώ αντίθετα, τα… αντανακλαστικά τους είναι ταχύτητα όταν αυτή ανεβαίνει.
Παράλληλα στην έκθεση διαπιστώνονται «συνθήκες δυοπωλίου» στην αγορά διύλισης ενώ γίνεται και λόγος για μη ξεκάθαρο τρόπο τιμολόγησης από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.
Συγκεκριμένα, η ΤτΕ ερευνά «αν υπάρχει ασυμμετρία στις προσαρμογές της εγχώριας τιμής της βενζίνης στις μεταβολές της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά την περίοδο Ιανουαρίου 2005- Ιουλίου 2012». Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανάλυση δείχνει ότι η προσαρμογή των εγχώριων λιανικών τιμών της βενζίνης είναι ασύμμετρη. Το εύρημα αυτό πιθανόν καταδεικνύει την επιχειρηματική στρατηγική που ακολουθούν οι πωλητές της βενζίνης, με στόχο να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Δηλαδή, καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές όταν η διεθνής τιμή πέφτει, ενώ αντίθετα σπεύδουν να τις αυξήσουν όταν αυτή ανεβαίνει.
Παράλληλα όμως στην έρευνα της ΤτΕ επισημαίνεται και πως ο αριθμός των πρατηρίων υγρών καυσίμων στην χώρα μας είναι μεγάλο. Ένα βενζινάδικο αντιστοιχεί σε 1.400 κατοίκους την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη αναλογία στην ΕΕ ορίζεται στο ένα πρατήριο για κάθε 3.800 κατοίκους.
http://www.autotritipro.gr/
καυσίμων σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα πορίσματα της σχετικής έρευνας που διεξήγαγε η Τράπεζα της Ελλάδος για την αγορά των καυσίμων, οι βενζινοπώλες καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές της βενζίνης όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέφτει, ενώ αντίθετα, τα… αντανακλαστικά τους είναι ταχύτητα όταν αυτή ανεβαίνει.
Παράλληλα στην έκθεση διαπιστώνονται «συνθήκες δυοπωλίου» στην αγορά διύλισης ενώ γίνεται και λόγος για μη ξεκάθαρο τρόπο τιμολόγησης από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.
Συγκεκριμένα, η ΤτΕ ερευνά «αν υπάρχει ασυμμετρία στις προσαρμογές της εγχώριας τιμής της βενζίνης στις μεταβολές της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά την περίοδο Ιανουαρίου 2005- Ιουλίου 2012». Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανάλυση δείχνει ότι η προσαρμογή των εγχώριων λιανικών τιμών της βενζίνης είναι ασύμμετρη. Το εύρημα αυτό πιθανόν καταδεικνύει την επιχειρηματική στρατηγική που ακολουθούν οι πωλητές της βενζίνης, με στόχο να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Δηλαδή, καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές όταν η διεθνής τιμή πέφτει, ενώ αντίθετα σπεύδουν να τις αυξήσουν όταν αυτή ανεβαίνει.
Παράλληλα όμως στην έρευνα της ΤτΕ επισημαίνεται και πως ο αριθμός των πρατηρίων υγρών καυσίμων στην χώρα μας είναι μεγάλο. Ένα βενζινάδικο αντιστοιχεί σε 1.400 κατοίκους την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη αναλογία στην ΕΕ ορίζεται στο ένα πρατήριο για κάθε 3.800 κατοίκους.
http://www.autotritipro.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...