Μέσω κινητού τηλεφώνου θα πληρώνουν την ελεγχόμενη στάθμευση, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι οποίοι θα μπορούν με ειδικές κάρτες να προαγοράζουν
χρόνο. Μάλιστα, θα πληρώνουν τον ακριβή χρόνο στάθμευσης του αυτοκινήτου τους, στέλνοντας ένα sms την ώρα που παρκάρουν και ένα ακόμη τη στιγμή που αποχωρούν προκειμένου να γίνεται χρονοχρέωση με ακρίβεια.
Τη συγκεκριμένη μέθοδο εισηγείται το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) ύστερα από σχετική έρευνα που διενήργησε, με εντολή του δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο την καταγραφή τεχνικών προδιαγραφών για την ελεγχόμενη στάθμευση.
“Μπορεί να διαπιστώνουμε μείωση της κινητικότητας, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για στάθμευση στο κέντρο της πόλης, δύο με τρεις φορές περισσότερη σε σχέση με την προσφορά” διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συγκοινωνιολόγος, ερευνήτρια του Ι.ΜΕΤ. Μαρία Μορφουλάκη προσθέτοντας ότι αυτοί που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να μεταβούν στο κέντρο, δεν είναι όσοι ζουν στα πέντε δημοτικά διαμερίσματα, αλλά όσοι κατοικούν στα προάστια.
Το Ινστιτούτο προτείνει στον Δήμο τη χρονοχρέωση μέσω κινητού τηλεφώνου για την ελεγχόμενη στάθμευση, μέθοδο που θα συμφέρει περισσότερο οικονομικά τους οδηγούς Ι.Χ.
“Με την αφαίρεση των συγκεκριμένων λεπτών στάθμευσης από την ειδική κάρτα, ο οδηγός θα χρεώνεται τον ακριβή χρόνο, αντίθετα με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα με τις απλές κάρτες στάθμευσης” σημειώνει η κ.Μορφουλάκη.
Η νομιμότητα των σταθμευμένων αυτοκινήτων θα ελέγχεται από τη δημοτική αστυνομία με φορητή μονάδα που θα σκανάρει την πινακίδα κυκλοφορίας και θα δίνει πληροφορίες για το αν βρίσκεται σε καθεστώς χρονοχρέωσης.
“Για να λειτουργήσει βέβαια αποτελεσματικά το μέτρο, που είναι ένα σύστημα νέας τεχνολογίας, απαιτείται αποτελεσματική αστυνόμευση” τόνισε η κ.Μορφουλάκη.
Πρόσφατα, πάντως, ο δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι προκειμένου να περιορίσει την παράνομη στάθμευση, θα επιστρατεύσει γερανούς που θα απομακρύνουν τα οχήματα όσων παρκάρουν παράνομα ενώ θα ληφθούν άμεσα και μέτρα για τα ταξί που εξακολουθούν να παρκάρουν στους λεωφορειόδρομους.
Χωρίς εφαρμογή η πρόταση για φθηνά πάρκινγκ “Στον αέρα” παραμένει, εξάλλου, η εξαγγελία του δήμου Θεσσαλονίκης για συμφωνία με ιδιωτικά πάρκινγκ που θα επιτρέψει στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου της πόλης να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας το αντίτιμο των 75 ευρώ το μήνα.
Αν και η ανακοίνωση είχε γίνει αρχές Οκτωβρίου, εντούτοις η συμφωνία δεν προχώρησε αφού “σκόνταψε” στα ανταποδοτικά οφέλη που ζητούσαν τα πάρκινγκ για να μειώσουν τις τιμές τους.
“Τώρα, ετοιμάζουμε την προγραμματική σύμβαση, με ανοιχτή πρόσκληση σε όλα τα πάρκινγκ για χρέωση μηνιαίας στάθμευσης στους κατοίκους του κέντρου, 75 ευρώ χωρίς το ΦΠΑ” ανακοίνωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος αστικού σχεδιασμού, πολεοδομίας και δικτύων Ανδρέας Κουράκης εξηγώντας ότι, σε ανταπόδοση, όσα πάρκινγκ συμφωνήσουν, θα απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη.
“Μέχρι στιγμής πάντως” συμπλήρωσε οκ.Κουράκης “ οι τιμές των πάρκινγκ κυμαίνονται από 150 έως 290 ευρώ μηνιαίως, κόστος που θέλουμε να μειώσουμε και να επιμερίσουμε μεταξύ του δήμου, των ιδιοκτητών πάρκινγκ και των κατοίκων του κέντρου”.
Ειδικά για την στάθμευση των αυτοκινήτων κατοίκων του κέντρου, μετά μάλιστα και τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών θέσεων στάθμευσης, το Ινστιτούτο Μεταφορών, προτείνει από την πλευρά του τη χρησιμοποίηση συγκεκριμένων οδών όπου θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους.
“Θα έπρεπε να οριστούν οδοί για αποκλειστική στάθμευση κατοίκων του κέντρου και οδοί για στάθμευση των επισκεπτών όπου θα μπορούν να παρκάρουν τα οχήματά τους οι κάτοικοι του κέντρου, μόνο μεταξύ 9 το βράδυ με 8 το πρωί” κατέληξε η κ. Μορφουλάκη.
http://www.satataxi.gr/
χρόνο. Μάλιστα, θα πληρώνουν τον ακριβή χρόνο στάθμευσης του αυτοκινήτου τους, στέλνοντας ένα sms την ώρα που παρκάρουν και ένα ακόμη τη στιγμή που αποχωρούν προκειμένου να γίνεται χρονοχρέωση με ακρίβεια.
Τη συγκεκριμένη μέθοδο εισηγείται το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) ύστερα από σχετική έρευνα που διενήργησε, με εντολή του δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο την καταγραφή τεχνικών προδιαγραφών για την ελεγχόμενη στάθμευση.
“Μπορεί να διαπιστώνουμε μείωση της κινητικότητας, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για στάθμευση στο κέντρο της πόλης, δύο με τρεις φορές περισσότερη σε σχέση με την προσφορά” διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συγκοινωνιολόγος, ερευνήτρια του Ι.ΜΕΤ. Μαρία Μορφουλάκη προσθέτοντας ότι αυτοί που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να μεταβούν στο κέντρο, δεν είναι όσοι ζουν στα πέντε δημοτικά διαμερίσματα, αλλά όσοι κατοικούν στα προάστια.
Το Ινστιτούτο προτείνει στον Δήμο τη χρονοχρέωση μέσω κινητού τηλεφώνου για την ελεγχόμενη στάθμευση, μέθοδο που θα συμφέρει περισσότερο οικονομικά τους οδηγούς Ι.Χ.
“Με την αφαίρεση των συγκεκριμένων λεπτών στάθμευσης από την ειδική κάρτα, ο οδηγός θα χρεώνεται τον ακριβή χρόνο, αντίθετα με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα με τις απλές κάρτες στάθμευσης” σημειώνει η κ.Μορφουλάκη.
Η νομιμότητα των σταθμευμένων αυτοκινήτων θα ελέγχεται από τη δημοτική αστυνομία με φορητή μονάδα που θα σκανάρει την πινακίδα κυκλοφορίας και θα δίνει πληροφορίες για το αν βρίσκεται σε καθεστώς χρονοχρέωσης.
“Για να λειτουργήσει βέβαια αποτελεσματικά το μέτρο, που είναι ένα σύστημα νέας τεχνολογίας, απαιτείται αποτελεσματική αστυνόμευση” τόνισε η κ.Μορφουλάκη.
Πρόσφατα, πάντως, ο δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι προκειμένου να περιορίσει την παράνομη στάθμευση, θα επιστρατεύσει γερανούς που θα απομακρύνουν τα οχήματα όσων παρκάρουν παράνομα ενώ θα ληφθούν άμεσα και μέτρα για τα ταξί που εξακολουθούν να παρκάρουν στους λεωφορειόδρομους.
Χωρίς εφαρμογή η πρόταση για φθηνά πάρκινγκ “Στον αέρα” παραμένει, εξάλλου, η εξαγγελία του δήμου Θεσσαλονίκης για συμφωνία με ιδιωτικά πάρκινγκ που θα επιτρέψει στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου της πόλης να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας το αντίτιμο των 75 ευρώ το μήνα.
Αν και η ανακοίνωση είχε γίνει αρχές Οκτωβρίου, εντούτοις η συμφωνία δεν προχώρησε αφού “σκόνταψε” στα ανταποδοτικά οφέλη που ζητούσαν τα πάρκινγκ για να μειώσουν τις τιμές τους.
“Τώρα, ετοιμάζουμε την προγραμματική σύμβαση, με ανοιχτή πρόσκληση σε όλα τα πάρκινγκ για χρέωση μηνιαίας στάθμευσης στους κατοίκους του κέντρου, 75 ευρώ χωρίς το ΦΠΑ” ανακοίνωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος αστικού σχεδιασμού, πολεοδομίας και δικτύων Ανδρέας Κουράκης εξηγώντας ότι, σε ανταπόδοση, όσα πάρκινγκ συμφωνήσουν, θα απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη.
“Μέχρι στιγμής πάντως” συμπλήρωσε οκ.Κουράκης “ οι τιμές των πάρκινγκ κυμαίνονται από 150 έως 290 ευρώ μηνιαίως, κόστος που θέλουμε να μειώσουμε και να επιμερίσουμε μεταξύ του δήμου, των ιδιοκτητών πάρκινγκ και των κατοίκων του κέντρου”.
Ειδικά για την στάθμευση των αυτοκινήτων κατοίκων του κέντρου, μετά μάλιστα και τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών θέσεων στάθμευσης, το Ινστιτούτο Μεταφορών, προτείνει από την πλευρά του τη χρησιμοποίηση συγκεκριμένων οδών όπου θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους.
“Θα έπρεπε να οριστούν οδοί για αποκλειστική στάθμευση κατοίκων του κέντρου και οδοί για στάθμευση των επισκεπτών όπου θα μπορούν να παρκάρουν τα οχήματά τους οι κάτοικοι του κέντρου, μόνο μεταξύ 9 το βράδυ με 8 το πρωί” κατέληξε η κ. Μορφουλάκη.
http://www.satataxi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...