ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ – ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν. ΑΧΑΪΑΣ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε
Αράτου 21, 1ος όροφος, Τ.Κ. 262 21 ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ:2610-274.047 FAX:2610-275.778
E-mail: oebesna1@otenet.gr
Website:www.oebesna.gr
Αρ. αρχείου: Φ011/Δ/2 Πάτρα 26-04-2017
Αρ. πρωτοκ:191/2017
ΠΡΟΣ:
τον ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΤΡΕΩΝ
κ. Κ. Πελετίδη
ΚΟΙΝ:
Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
Κα Κ. Γεροπαναγιώτη
======================
ΘΕΜΑ: «Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στα όρια του Δήμου Πατρέων»
Κύριε Δήμαρχε,
Κυρία Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,
Η θέση της Ομοσπονδίας μας, είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια και αποδεικνύεται με τις αποφάσεις του Διοικητικού μας Συμβουλίου και την αλληλογραφία μας με τους τοπικούς φορείς, αλλά και την κεντρική εξουσία. Πάντοτε ζητούμενο ήταν ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών στην πόλη μας & αυτό δεν αλλάζει ανάλογα με τις φρούδες υποσχέσεις των πολιτικών και τους ανταγωνισμούς των παρατάξεων & των κομμάτων για πολιτικό όφελος ή τις οικονομικές & άλλες σκοπιμότητες της ΕΡΓΟΣΕ.
Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι η ΟΕΒΕΣΝΑ έχει προτείνει πλήρη ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ του σιδηροδρόμου στον ιστό της πόλης, από την περιοχή πριν την Αγυιά ως και μετά τις Ιτιές. Έχουμε συστήσει να γίνει βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά την διέλευσή του τρένου από τις συνοικίες και να κατασκευαστούν επίπεδες γέφυρες, ώστε να μην αποκόπτονται οι συνοικίες, ούτε να δημιουργούνται τείχη που θα υποβαθμίζουν τις περιοχές της πόλης και θα δημιουργούν εικόνες γκέτο.
Επιμένοντας στην ορθή κατασκευή του σιδηροδρόμου με σχεδιασμό μεγαλόπνοου έργου (όπως στην πραγματικότητα πρέπει να είναι), θα εξυπηρετήσει την πόλη μας σε βάθος χρόνου και όχι περιοριστικά για μια δεκαετία και ουσιαστικά επενδύουμε στο μέλλον και αφήνουμε ένα σπουδαίο έργο στις επόμενες γενιές. Αυτόματα, με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, αποκτά ταυτόχρονα η πόλη και ΜΕΤΡΟ, αφού ο προαστιακός θα χρησιμοποιεί την υπόγεια αυτή γραμμή και τους υπόγειους σταθμούς που θα δημιουργηθούν.
Χτίζεται έτσι σταδιακά το υπόβαθρο ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να κατασκευαστούν και κάθετες υπόγειες γραμμές με στόχο στο απώτερο μέλλον να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ΜΕΤΡΟ, που θα καλύπτει την ευρύτερη περιοχή των Πατρών και των Προαστίων της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας. Αυτό είναι απαραίτητο για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη & είναι αυτονόητο ότι το δικαιούνται και οι πολίτες – κάτοικοι των Πατρών και σαφώς βελτιώνεται η ποιότητα ζωής τους.
Τέτοιες επενδύσεις και κατασκευές που αφορούν το απώτερο μέλλον, πρέπει να γίνονται χωρίς εκπτώσεις. Σημειώνουμε ότι το κόστος και οι προϋπολογισμοί που παρουσιάζονται από την ΕΡΓΟΣΕ και την Κεντρική Πολιτεία είναι συχνά παραπλανητικοί και αυτοαναιρούνται στις διαφορετικές μελέτες που παρουσιάζουν ανά καιρούς.
Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση και να εκβιάσουν τους πολίτες και την τοπική κοινωνία να δεχτεί ένα έργο ημιτελές και πρόχειρο χωρίς προοπτική και μέλλον, που δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες των μεταφορών που θα μπορούσαν να καταστήσουν την Πάτρα σπουδαίο διαμετακομιστικό κέντρο, συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, το ΒΙΟ.ΠΑ, την ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο είναι το ζητούμενο και όραμα για εμάς.
Για όσους θεωρήσουν τις θέσεις μας ουτοπικές και βιαστούν να μας κατηγορήσουν για μεγαλοϊδεατισμό και πλειοδοσία ή ότι οι προτάσεις μας απλά δημιουργούν εντυπώσεις, θα υπενθυμίσουμε ότι με επιμονή & σθεναρές προσπάθειες 20ετίας, η πόλη μας απέκτησε ένα σύγχρονο Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟ.ΠΑ), ενώ αντιθέτως με τον συμβιβασμό και την υποχώρηση, το Φυσικό Αέριο θα έρθει στην πόλη μας ανορθόδοξα και με ξεπερασμένο τρόπο και όχι με αγωγό, όπως γίνεται παγκοσμίως.
Επισημαίνουμε ότι ακόμα και στην Τρίπολη και στην Μεγαλόπολη, περιοχές υποδεέστερες πληθυσμιακά και επιχειρηματικά της Πάτρας η οποία είναι η πύλη της Δυτικής Ελλάδας, το φυσικό αέριο έχει πάει με αγωγό.
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι το θέμα είναι πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό ή οικονομικό. Σε αυτά τα πλαίσια θα πρέπει λοιπόν να ενεργήσουμε ώστε να έχουμε θετικό αποτέλεσμα. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της πόλης ΔΕΝ πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτές τις πρόχειρες προτάσεις. Πρέπει να επιμείνουμε στην ορθή και ολοκληρωμένη κατασκευή του σιδηροδρόμου, όπως ακριβώς σύσσωμη η τοπική κοινωνία επέμεινε και κατάφερε να αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο στην πόλη. Σε ό,τι λοιπόν αφορά την ΟΕΒΕΣΝΑ, αυτά πρεσβεύουμε και για αυτά θα αγωνιζόμαστε διαχρονικά και ως την επίτευξή τους.
Για την Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α
Ο Ο
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Παναγιώτης Σκέντζος Δημήτρης Νικολακόπουλος
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ – ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν. ΑΧΑΪΑΣ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε
Αράτου 21, 1ος όροφος, Τ.Κ. 262 21 ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ:2610-274.047 FAX:2610-275.778
E-mail: oebesna1@otenet.gr
Website:www.oebesna.gr
Αρ. αρχείου: Φ011/Δ/2 Πάτρα 26-04-2017
Αρ. πρωτοκ:191/2017
ΠΡΟΣ:
τον ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΤΡΕΩΝ
κ. Κ. Πελετίδη
ΚΟΙΝ:
Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
Κα Κ. Γεροπαναγιώτη
======================
ΘΕΜΑ: «Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στα όρια του Δήμου Πατρέων»
Κύριε Δήμαρχε,
Κυρία Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,
Η θέση της Ομοσπονδίας μας, είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια και αποδεικνύεται με τις αποφάσεις του Διοικητικού μας Συμβουλίου και την αλληλογραφία μας με τους τοπικούς φορείς, αλλά και την κεντρική εξουσία. Πάντοτε ζητούμενο ήταν ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών στην πόλη μας & αυτό δεν αλλάζει ανάλογα με τις φρούδες υποσχέσεις των πολιτικών και τους ανταγωνισμούς των παρατάξεων & των κομμάτων για πολιτικό όφελος ή τις οικονομικές & άλλες σκοπιμότητες της ΕΡΓΟΣΕ.
Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι η ΟΕΒΕΣΝΑ έχει προτείνει πλήρη ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ του σιδηροδρόμου στον ιστό της πόλης, από την περιοχή πριν την Αγυιά ως και μετά τις Ιτιές. Έχουμε συστήσει να γίνει βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά την διέλευσή του τρένου από τις συνοικίες και να κατασκευαστούν επίπεδες γέφυρες, ώστε να μην αποκόπτονται οι συνοικίες, ούτε να δημιουργούνται τείχη που θα υποβαθμίζουν τις περιοχές της πόλης και θα δημιουργούν εικόνες γκέτο.
Επιμένοντας στην ορθή κατασκευή του σιδηροδρόμου με σχεδιασμό μεγαλόπνοου έργου (όπως στην πραγματικότητα πρέπει να είναι), θα εξυπηρετήσει την πόλη μας σε βάθος χρόνου και όχι περιοριστικά για μια δεκαετία και ουσιαστικά επενδύουμε στο μέλλον και αφήνουμε ένα σπουδαίο έργο στις επόμενες γενιές. Αυτόματα, με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, αποκτά ταυτόχρονα η πόλη και ΜΕΤΡΟ, αφού ο προαστιακός θα χρησιμοποιεί την υπόγεια αυτή γραμμή και τους υπόγειους σταθμούς που θα δημιουργηθούν.
Χτίζεται έτσι σταδιακά το υπόβαθρο ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να κατασκευαστούν και κάθετες υπόγειες γραμμές με στόχο στο απώτερο μέλλον να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ΜΕΤΡΟ, που θα καλύπτει την ευρύτερη περιοχή των Πατρών και των Προαστίων της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας. Αυτό είναι απαραίτητο για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη & είναι αυτονόητο ότι το δικαιούνται και οι πολίτες – κάτοικοι των Πατρών και σαφώς βελτιώνεται η ποιότητα ζωής τους.
Τέτοιες επενδύσεις και κατασκευές που αφορούν το απώτερο μέλλον, πρέπει να γίνονται χωρίς εκπτώσεις. Σημειώνουμε ότι το κόστος και οι προϋπολογισμοί που παρουσιάζονται από την ΕΡΓΟΣΕ και την Κεντρική Πολιτεία είναι συχνά παραπλανητικοί και αυτοαναιρούνται στις διαφορετικές μελέτες που παρουσιάζουν ανά καιρούς.
Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση και να εκβιάσουν τους πολίτες και την τοπική κοινωνία να δεχτεί ένα έργο ημιτελές και πρόχειρο χωρίς προοπτική και μέλλον, που δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες των μεταφορών που θα μπορούσαν να καταστήσουν την Πάτρα σπουδαίο διαμετακομιστικό κέντρο, συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, το ΒΙΟ.ΠΑ, την ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο είναι το ζητούμενο και όραμα για εμάς.
Για όσους θεωρήσουν τις θέσεις μας ουτοπικές και βιαστούν να μας κατηγορήσουν για μεγαλοϊδεατισμό και πλειοδοσία ή ότι οι προτάσεις μας απλά δημιουργούν εντυπώσεις, θα υπενθυμίσουμε ότι με επιμονή & σθεναρές προσπάθειες 20ετίας, η πόλη μας απέκτησε ένα σύγχρονο Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟ.ΠΑ), ενώ αντιθέτως με τον συμβιβασμό και την υποχώρηση, το Φυσικό Αέριο θα έρθει στην πόλη μας ανορθόδοξα και με ξεπερασμένο τρόπο και όχι με αγωγό, όπως γίνεται παγκοσμίως.
Επισημαίνουμε ότι ακόμα και στην Τρίπολη και στην Μεγαλόπολη, περιοχές υποδεέστερες πληθυσμιακά και επιχειρηματικά της Πάτρας η οποία είναι η πύλη της Δυτικής Ελλάδας, το φυσικό αέριο έχει πάει με αγωγό.
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι το θέμα είναι πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό ή οικονομικό. Σε αυτά τα πλαίσια θα πρέπει λοιπόν να ενεργήσουμε ώστε να έχουμε θετικό αποτέλεσμα. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της πόλης ΔΕΝ πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτές τις πρόχειρες προτάσεις. Πρέπει να επιμείνουμε στην ορθή και ολοκληρωμένη κατασκευή του σιδηροδρόμου, όπως ακριβώς σύσσωμη η τοπική κοινωνία επέμεινε και κατάφερε να αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο στην πόλη. Σε ό,τι λοιπόν αφορά την ΟΕΒΕΣΝΑ, αυτά πρεσβεύουμε και για αυτά θα αγωνιζόμαστε διαχρονικά και ως την επίτευξή τους.
Για την Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α
Ο Ο
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Παναγιώτης Σκέντζος Δημήτρης Νικολακόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...