Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ: « Προβλήματα από την εφαρμογή νέας ΚΥΑ για μαθητικά δρομολόγια» αναμενόμενες διευκρινίσεις και προτάσεις της ΠΟΕΙΑΤΑ..!

 ΠΡΟΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
κ.  Γιάννη Μιχελάκη
Τηλ. 213 13664905  ΦΑΞ 213 13664401


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Ταχ. Δνση Ευαγγελιστρίας 2     Αθήνα
Τηλ. 213 1361024/ 134    Φαξ 2131361155
Υπόψιν   Γ. Περδικάκη – Δ.  Ποντικάκη
ΑΘΗΝΑ 21/10/13
Αρ.Πρωτ.:781

ΘΕΜΑ: «   Προβλήματα  από την εφαρμογή  νέας ΚΥΑ για μαθητικά δρομολόγια»  αναμενόμενες  διευκρινίσεις  και προτάσεις της ΠΟΕΙΑΤΑ


Κύριε Υπουργέ

Στις 11/6/2013 βγήκε η ΚΥΑ 24001/11-6-2013  για την οποία είχαμε καταθέσει τις προτάσεις μας κατά το στάδιο της επεξεργασίας  της  και δυστυχώς σε πολλά σημεία δεν λήφθηκαν  καθόλου  υπόψιν .
Επισημαίνουμε ότι αυτή η ΚΥΑ είναι χειρότερη από την προηγούμενη  που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα  κατά τις διαγωνιστικές διαδικασίες  με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε σε παρατάσεις  συμβάσεων  κάθε χρόνο.

Το ίδιο συνέβη και φέτος  και ψηφίσθηκε ο Ν 4182 άρθρο 100 που έδινε συνέχεια στις συμβάσεις του ΙΟΥΝΙΟΥ  μέχρις ολοκλήρωσης
των διαγωνιστικών διαδικασιών.
Το θέμα θα κυλούσε ομαλά   σύμφωνα  με την παράγραφο  3 του ανωτέρω άρθρου 100  και δεν θα υπήρχαν προβλήματα.

Όμως  στο ίδιο άρθρο  η παράγραφος 5 του ανωτέρω νόμου αναφέρει η παράταση των συμβάσεων θα γίνει όχι με τιμές ΙΟΥΝΙΟΥ 2013 που αναφέρεται στην προηγούμενη  παράγραφο  3 του ανωτέρω άρθρου   αλλά με τιμή που διαμορφώνεται από την  νέα  ΚΥΑ  24011 που όπως σας αναφέραμε δεν απέδωσε ποτέ κατά τις διαγωνιστικές διαδικασίες.










Από εδώ ξεκινούν μια σειρά από προβλήματα όπως:

1)  Διαφορετική αντιμετώπιση από τις περιφέρειες της τιμολόγησης  του κάθε δρομολογίου .
Άλλες περιφέρειες υπολογίζουν  το τελικό κόστος στο σύνολο της έμφορτης διαδρομής  με επιστροφή και άλλες ανά κατεύθυνση .
Το θέμα περιπλέκεται κα δημιουργούνται παράλογα πράγματα όσο μεγαλώνει το μήκος μιας διαδρομής.
Θεωρούμε ότι η διαδρομή πρέπει να υπολογίζεται ανά κατεύθυνση και αφού υπάρχει επιστροφή επί δύο .


2) Σχεδιασμός δρομολογίων.
Ο σχεδιασμός πρέπει να γίνεται από τις περιφέρειες βάσει του παραρτήματος της ΚΥΑ 24001 και τα μέσα όπως περιγράφονται στην παράγραφο 2  του παραρτήματος.
Παρατηρείται μικρός αριθμός μαθητών  να μεταφέρονται με Μικρά η μεγάλα Λεωφορεία και τα ταξί να αποκλείονται από το μεταφορικό έργο.
Παράδειγμα 8 η 10 η και 12 μαθητές να μεταφέρονται με ένα μέσον το οποίο κάνει τον γύρο των περιοχών , αυξάνουν τα χιλιόμετρα , ταλαιπωρούνται οι μαθητές από τις 06.30 το πρωί στο αυτοκίνητο
για να φθάσουν στις 08.15 και τα ταξί αποκλείονται από τις περιφέρειες από την συμμετοχή λόγω της ομαδοποίησης.
Δεν επιτρέπεται π.χ. 2 η 3 ταξί να δώσουν προσφορά η οποία θα είναι ισάξια η και χαμηλότερου κόστους  που θα είναι και εξυπηρέτηση για τους μαθητές.
Θεωρούμε ότι πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν αφού καλύπτουν με το ίδιο κόστος το δρομολόγιο και να μην αποκλείονται όπως συμβαίνει σήμερα  σε αρκετές περιπτώσεις και με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών να επιλέγεται η συμφέρουσα για το κράτος.



3. Μαθηματικός τύπος

Ο μαθηματικός τύπος που υπολογίζει το μέγιστο κόστος για τα ΕΔΧ ταξί είναι συγκριτικά άδικος σε σχέση με τα Λεωφορεία.
Βάσει της ΚΥΑ  ΙΒ 6071/98 έχουμε μια μείωση της τάξης του 45% ενώ για τους άλλους φορείς η μείωση είναι της τάξης του 10%.
Δεν λαμβάνονται πουθενά οι παρακάτω παράμετροι.

Α) Προμίσθωση του οχήματος.
Πριν την εκτέλεση του δρομολογίου το ΕΔΧ 1 ώρα νωρίτερα δεν μπορεί να εκτελέσει καμία μίσθωση.
Ειδικά το μεσημέρι στα μεγάλα αστικά κέντρα ο χρόνος είναι 1 ώρα και 30΄ τουλάχιστον πριν την έναρξη του δρομολογίου.

Β) Αναμονή κατά την διάρκεια εκτέλεσης του δρομολογίου.

Γ) Κενά χιλιόμετρα.  Τα 7 χιλιόμετρα  είναι πολύ λίγα και όσο περισσότερα είναι τα έμφορτα  ( εκτός πόλεως με μικρή  κλίση ) περικόπτονται κατά το ήμισυ.

Δ)  Πρόβλεψη συνοδού.
Σε πολλές περιπτώσεις μαθητών ΑΜΕΑ είναι απαραίτητη και προβλέπεται η ύπαρξη συνοδού. Με δύο εργατοώρες δηλαδή 10,00 δέκα ευρώ  είναι αδύνατον να αποζημιωθεί ένας συνοδός.





ΠΡΟΤΑΣΗ.
Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού κόστους για τα ΕΔΧ ταξί  πρέπει να βελτιωθεί , να λαμβάνει  υπ ΄ όψιν του όλες τις παραπάνω παραμέτρους και να υπάρχει μια μείωση σε σχέση με τον τύπο  ΙΒ 6071/98 της τάξης του 15%.


4. Διαθεσιμότητα Μέσων – Ομαδοποίηση.

Η ομαδοποίηση των δρομολογίων έχει τις παρακάτω παρενέργειες.
Α)  Μεγάλη διάρκεια των δρομολογίων
Β) αύξηση του κόστους
Β) ταλαιπωρία των μαθητών
Και σε πολλές περιπτώσεις οι φορείς δεν διαθέτουν τη δύναμη των μέσων που χρειάζονται για το σύνολο της ομάδας των δρομολογίων όπως  γίνονται στην προκήρυξη του διαγωνισμού.


5. Εγγυητικές Επιστολές- Πληρωμές
Το ποσόν που απαιτείται 5% για τη συμμετοχή και 10% για την καλή εκτέλεση  είναι πολύ μεγάλο και πρέπει να μειωθεί.
Γνωρίζεται επίσης ότι οι πληρωμές είναι πίσω και πρέπει είτε να ομαλοποιηθούν είτε να κόβεται το τιμολόγιο όταν πρόκειται να γίνει η πληρωμή.


6. Ιδιωτικά Μέσα  ΕΙΧ
Γνωρίζεται ότι το έργο της μεταφοράς απαιτεί γνώση εμπειρία ασφάλεια και πρέπει να γίνεται από επαγγελματίες οδηγούς  με ΕΔΧ οχήματα.
Πέραν αυτών το μεταφορικό έργο έχει συρρικνωθεί και υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου οι επαγγελματίες περιμένουν από αυτό το έργο να εισπράξουν για να πληρώσουν τις εισφορές στον ΟΑΕΕ.

Προτείνουμε σε κάθε περίπτωση εξάντληση των διαγωνιστικών διαδικασιών και από κει και πέρα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ΕΔΧ ακόμα και από διαφορετική έδρα η και άλλη περιφέρεια.
Κύριε Υπουργέ
Ευελπιστούμε στην  άμεση αντιμετώπιση των παραπάνω ζητημάτων με την έκδοση των ανάλογων αποφάσεων ώστε  και οι μαθητές να μεταφέρονται με ασφάλεια και  να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα και οι αδικίες για την τρέχουσα σχολική περίοδο.


Για την ΠΟΕΙΑΤΑ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                   Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Θύμιος Λυμπερόπουλος                                        Κων/νος Δήμος

ΠΗΓΗ:http://www.poeiata.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...