Συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι στο ΤΑΞΙ και στα ΦΔΧ.
Οι εξελίξεις στον κλάδο της μεταφοράς (ΤΑΞΙ, ΦΔΧ) μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων
της λεγόμενης απελευθέρωσης είναι συνολικά αρνητικές.
Τα αντιλαϊκά μετρά της κυβέρνησης, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων, η άγρια φορολόγηση των λαϊκών στρωμάτων, το φούντωμα της ανεργίας, τα χιλιάδες λουκέτα, έχουν οδηγήσει σε κατακόρυφη πτώση της δουλειάς μας.
Στα ΦΔΧ η κατάσταση χειροτερεύει μέρα με τη μέρα. Οι συνεχείς τροποποιήσεις του αρχικού νόμου 3887/10 δυσχαιρένουν ακόμα περισσότερο τους φορτηγατζήδες, με ορατό πλέον τον εξοστρακισμό τους από τον κλάδο. Ιδιαίτερα στην Αττική τα προβλήματα συμπληρώνονται και με τα απλήρωτα δρομολόγια από τις logistics, έχουν φτάσει σε πολλές περιπτώσεις 9 και 10 μήνες απλήρωτοι, με τα δικά τους χρέη να πολλαπλασιάζονται, οδηγώντας τους στη χρεωκοπία.
Στα ΤΑΞΙ οι ελιγμοί της κυβέρνησης και οι παραχωρήσεις που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, έχουν δημιουργήσει κλίμα επανάπαυσης που το εκμεταλλεύτηκαν οι συμβιβασμένοι συνδικαλιστές και εκφράστηκε και στις πρόσφατες εκλογές του ΣΑΤΑ. Με την τελευταία νομοθετική ρύθμιση ολοκληρώνεται σχεδόν το νομικό πλαίσιο για να προχωρήσει στην πράξη η είσοδος μεγάλων επιχειρηματικών σχημάτων στον κλάδο. Έγιναν συγκεκριμένοι οι οροί και οι ρυθμίσεις για τα ενοικιαζόμενα Ιδιωτικής Χρήσης, μετά οδηγού, που ενδιαφέρουν τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις.
• Δημιούργησαν μια κατηγορία ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ χωρίς ταξίμετρο αλλά με 5θέσια.
• Συγκεκριμενοποίησαν τους όρους και της διαδικασίες για τη δημιουργία ΑΕ.
Για να διευκολύνουν τη αποπροσανατολιστική δουλειά των κυβερνητικών συνδικαλιστών, έχουν βάλει ορισμένους περιορισμούς σχετικά με τον αριθμό που απαιτούνται για την ίδρυση ΑΕ, με την ονομαστικοποίηση των μετόχων, την διατήρηση της ιδιοκτησίας του Ταξί κλπ, που όμως είναι σίγουρο ότι θα αρθούν στην πορεία, με συνεχείς τροποποιήσεις όπως στα φορτηγά, για να προχωρήσει η συγκέντρωση σε λίγα χέρια.
Οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες της Ομοσπονδίας ΤΑΞΙ, του ΣΑΤΑ και των ιδιοκτητών ΦΔΧ στηρίζουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Είναι σε ανοιχτή γραμμή με το Υπουργείο Μεταφορών. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να κοιμίσουν το κλάδο να εμποδίσουν το ξέσπασμα νέων αγώνων. Θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να εμποδίσουν την αγωνιστική διεκδίκηση και το ξέσπασμα νέων αγώνων.
Η επίθεση στον κλάδο μας είναι κομμάτι της συνολικής επίθεσης σε εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, συνταξιούχους. Όσα αφαιρούν από εμάς, τα χαρίζουν απλόχερα οτο μεγάλο κεφάλαιο.
Μόνο με τον κοινό αγώνα μας μπορούμε να βάλουμε φρένο στην πολιτική που μας αφανίζει. Οι αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου της μεταφοράς που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ και τις επιτροπές Αγώνα, δίνουμε συνέχεια στην προσπάθεια συσπείρωσης και ενίσχυσης της αγωνιστικής πορείας.
Συντονίζουμε τις δυνάμεις μας Πανελλαδικά. Χτίζουμε το δικό μας όργανο πάλης. ΚΑΛΟΥΜΕ όσους συνδικαλιστές, αλλά και κάθε συνάδελφο που όλο το προηγούμενο διάστημα βρεθήκαμε στο κοινό αγώνα, με το αγωνιστικό πλαίσιο της ΠΑΣΕΒΕ, να συμμετέχει στην Πανελλαδική σύσκεψη της ΠΑΣΕΒΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ
Αθήνα 1 Οκτωβρη 2013
Συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι στο ΤΑΞΙΜε την ψήφο ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ και την ανοχή του ΣΥΡΙΖΑ, νομοθετήθηκαν μια σειρά ρυθμίσεις που ολοκληρώνουν τις διατάξεις του νόμου 4070\2012 που θεσμοθέτησε τη λεγόμενη απελευθέρωση στο κλάδο μας.
Επιβεβαιώνεται η προειδοποίηση των αγωνιστικών δυνάμεων, της ΠΑΣΕΒΕ, όταν όλοι πανηγύριζαν για την σωτηρία του κλάδου, ότι εφόσον έγινε η αρχή ήταν θέμα λίγου χρόνου με τις ανάλογες τροπολογίες να υλοποιηθεί ο στόχος της παράδοσης του κλάδου σε επιχειρηματικά σχήματα.
• Με τις διατάξεις του 4093\ 2012 ( Μεσοπρόθεσμο), έγινε η πρώτη τροποποίηση και δόθηκε η δυνατότητα σε τουριστικές επιχειρήσεις και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να μισθώνουν τα Ε.Ι.Χ αυτοκίνητά τους και με αυτόν τον τρόπο να εκτοπίσουν από τη δουλειά τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ.
• Με τις νέες ρυθμίσεις , εξειδικεύονται και καθορίζονται ζητήματα σχετικά με την διακριτικά γνωρίσματα των ΕΙΧ που θα εκμισθώνουν τα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων καθώς και ζητήματα σχετικά με τους οδηγούς τους. Η εφαρμογή τους θα οδηγήσει στην μεταφορά ενός σημαντικού μεριδίου της δουλειάς μας στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και στις τουριστικές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι στα ΤΑΞΙ να χάσουν τη δουλειά τους. Η θέσπιση περισσότερων τυπικών προσόντων για τους οδηγούς δεν αλλάζει την ουσία.
• Με την δημιουργία μιας ακόμα τρίτης κατηγορίας Ε.Δ.Χ. της λεγόμενης ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ χωρίς ταξίμετρο, με 5 -7 θέσεις δηλαδή λιγότερες από τα ΤΑΞΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ αλλά με τους ίδιους όρους λειτουργίας,ένα ακόμα μερίδιο της δουλειάς που σήμερα είναι στα χέρια μας θα μεταφερθεί σε επιχειρηματικά σχήματα.
• Προχωρεί παραπέρα τη λεγόμενη απελευθέρωση με την παραχώρηση της δυνατότητας ίδρυσης ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ στον κλάδο του ΤΑΞΙ. Η πρόβλεψη για τη δυνατότητα ίδρυσης και συνεταιρισμών είναι άνευ αξίας, οι οικονομικοί όροι και το καθεστώς λειτουργίας των συνεταιρισμών είναι δυσμενέστερο από αυτό των ΑΕ. Η εφαρμογή του θα οδηγήσει ανεξάρτητα από το ρυθμό υλοποίησης στην κυριαρχία μονοπωλιακών επιχειρήσεων στον κλάδο. Οι οποίοι περιορισμοί τίθενται είτε σχετικά με τις έδρες - ενιαίες διοικητικές μονάδες, είτε με τον αριθμό ιδιοκτητών ΕΔΧ αυτοκινήτων που απαιτείται για τη σύσταση ΑΕ, είτε με την πρόβλεψη ότι μέτοχοι μπορούν να γίνουν μόνο ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, είτε με την παραχώρηση κατά χρήση των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων κλπ, δεν αλλάζουν την ουσία.
Ένας λόγος που υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί είναι για να διευκολύνουν την συνδικαλιστική ηγεσία (Λυμπεροπουλος, Δήμου κλπ) που πρόσκειται στην ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να παρουσιάσει ότι κάτι πέτυχε για την προστασία του κλάδου. Εξάλλου είναι σίγουρο ότι όπως έχει γίνει επανειλημμένα, στην πορεία και αυτοί θα αρθούν μέσα από τροπολογίες.
Με το σύστημα των ΤΑΞΙ χωρίς μετρητή και με τις προμισθώσεις καταργείται έμμεσα το ενιαίο κόμιστρο.
• Γίνονται ρυθμίσεις σχετικά με τα ραδιοταξί. Διαφωνούμε με τη διάταξη που επιτρέπει μόνο σε ιδιοκτήτες ΕΔΧ να συμμετέχουν στη σύσταση και εκμετάλλευση των Ραδιοταξι. Μέχρι σήμερα σχεδόν σε όλους τους συνεταιρισμούς Ρ/Τ έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν και οδηγοί που έχουν μισθώσει και εκμεταλλεύονται νόμιμα τα ΤΑΞΙ. Να δοθεί και σε αυτούς αυτό το δικαίωμα γιατί με τη ρύθμιση αυτή βλάπτονται επαγγελματικά.
• Αυξάνει κατά 2 χρόνια τα όρια ηλικίας οδήγησης των οδηγών ΤΑΞΙ στα 69, των λεωφορείων στα 67 και των σχολικών στα 65, τα προσαρμόζει στην αυξηση των οριων της συνταξιοδότησης.
Όλα τα παραπάνω μέτρα είναι αυτά που απαιτούσε ο ΣΕΤΕ, ο συλλογικός εκπρόσωπος των μεγάλων επιχειρήσεων τουρισμού και ενοικίασης αυτοκινήτων που ετοιμάζονται να εισβάλουν στον κλάδο. Αυτών τα αιτήματα και συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβέρνηση.
Οι συμβιβασμένοι της Ομοσπονδίας και του ΣΑΤΑ, δεν λένε κουβέντα για τα νέα μέτρα. ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ πανηγυρίζουν ότι έσωσαν τον κλάδο, το τελευταίο διάστημα το μόνο που κάνουν σε συνεργασία με την κυβέρνηση και διάφορους επιχειρηματίες είναι να κρατάνε τους συναδέλφους αιχμάλωτους σε αυταπάτες και συγχρόνως συζητάνε πώς ένα κομμάτι από αυτούς θα ωφεληθεί με την ένταξη τους στα επιχειρηματικά σχήματα που ετοιμάζονται σε βάρος της πλειοψηφίας των συναδέλφων.
Αδιαφορούν που η μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου κινδυνεύει να μείνει χωρίς δουλειά ή να υποχρεωθεί εκβιαστικά να ενταχθεί στις ΑΕ με όρους φτηνού εργαζόμενου.
Σκορπάνε αυταπάτες, ιδιαίτερα στους συναδέλφους της περιφέρειας, ότι θα μπορέσουν να συστήσουν εταιρείες και να συνεχίσουν να δουλεύουν όπως πριν.
Κοροϊδεύουν ασύστολα τους συναδέλφους. Οι συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι που θα ξεγελαστούν και πιστέψουν ότι θα γίνουν επιχειρηματίες, πολύ γρήγορα θα προσγειωθούν ανώμαλα. Θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέα αδιέξοδα και χρέη και θα κινδυνεύσουν να χάσουν τη δουλειά τους. Η απελευθέρωση δεν έγινε για τους αυτοαπασχολούμενους. Όσο συνεχίζεται η φιλομονοπωλιακή πολιτική τόσο θα δυσκολεύεται η ζωή των αυτοαπασχολούμενων, τόσο το μεροκάματο θα βγαίνει και πιο δύσκολα.
Μοναδική προοπτική και για τους αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ είναι ο Αγώνας για άλλο δρόμο ανάπτυξης της κοινωνίας και της οικονομίας, χωρίς μονοπώλια για δημόσια κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα μεταφοράς που θα εξασφαλίζει σταθερή δουλειά, ικανοποιητικό μεροκάματο, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και πλήρη κάλυψη ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Όχι στην παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο.
• Κατάργηση του νόμου της λεγόμενης απελευθέρωσης.
• Η άδεια ΤΑΞΙ να μείνει προσωπική.
• Όχι στην κατάργηση του ενιαίου κομίστρου.
• Όχι στα πενταθέσια, επταθέσια και εννιαθέσια χωρίς ταξίμετρο και στην ενοικίαση μετά οδηγού.
• Να σταματήσει κάθε δίωξη ενάντια στους ταξιτδήδες για την συμμετοχή στην απεργία.
• Μείωση 50% των ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα, αρκετά κερδίζουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στην πλάτη μας.
• Πάγωμα των χρεών προς το δημόσιο και τις τράπεζες. Αναστολή των κατασχέσεων όσο διαρκεί η οικονομική κρίση. Κατάργηση του ανατοκισμού.
• Επίδομα ανεργίας για τους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί που αναγκάζονται να παραδώσουν το ταξί γιατί δεν βγαίνουν.
• Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Ανανέωση τώρα όλων των βιβλιαρίων ανεξάρτητα από τα χρέη.
• Μείωση κατά 20% των εισφορών και πάγωμα των χρεών προς το ταμείο όσο διαρκεί η κρίση. Να σταματήσουν οι δικαστικές διώξεις των ασφαλισμένων.
• Αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ οικογενειακό στα 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45% άμεσα.
• Κατάργηση των δημοτικών τελών. Μείωση κατά 30% όλων των τιμολογίων των ΔΕΚΟ.
Κατάργηση των διοδίων.
• Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να συνεχίσουμε στο ίδιο αγωνιστικό δρόμο, που ακολουθήσαμε και στις απεργίες και μετά, να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να παραμερίσουμε τις συμβιβασμένες ηγεσίες.
Παλεύουμε για την κατάργηση των νόμων που διαλύουν τη δουλειά μας.
Η πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε. και στο θέμα της απελευθέρωσης και σε όλα τα ζητήματα δεν διορθώνεται. Μόνο ανατρέπεται!
Συνημμένα Αρχεία:
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΑΞΙ 2013
ΠΗΓΗ:http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...