Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Γιώργος Παπαδέας πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαμάτας: "Η κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα ταξί..!

"Η κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τα ταξί. Αντί να περιμένει ο πελάτης, περιμένουμε εμείς αρκετές ώρες", σημειώνει ο πρόεδρος του
Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαμάτας Γιώργος Παπαδέας. Επισημαίνει ότι είναι σοβαρότατο το πρόβλημα της υψηλής φορολόγησης των ταξί και προειδοποιεί πως «αν η κυβέρνηση δεν προβεί σε άμεσες ρυθμίσεις, θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις».



Ο κ. Παπαδέας παρατηρεί ότι «πιο φθηνοί δεν μπορούμε να γίνουμε, διότι τα έξοδά μας είναι μεγάλα» και αναφέρει πως «θα ήταν καλύτερη η κίνησή μας από την αύξηση στην κίνηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αν δεν υπήρχαν οι συγκεκριμένες ΚΥΑ από τα υπουργεία, με τις οποίες παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες με μας και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων»

1 Πώς είναι τα πράγματα στα ταξί της Καλαμάτας; Πόσο σας έχει επηρεάσει η κρίση;
«Οπως όλα τα επαγγέλματα έχουμε επηρεαστεί και μεις από την κρίση σε μεγάλο βαθμό. Αυτό φαίνεται άλλωστε από την αναμονή και τον αριθμό των αυτοκινήτων στις πιάτσες. Αντί να περιμένει ο πελάτης, περιμένουμε εμείς αρκετές ώρες».

2 Οι ταξιτζήδες είναι αυτοί που ζουν την τραγική κατάσταση των συνανθρώπων μας καλύτερα από τον καθένα;
«Ναι, γιατί είμαστε σε συνεχή και άμεση επαφή με ανθρώπους που προέρχονται από όλα τα επαγγέλματα. Και συζητώντας μαζί τους, ανταλλάσσουμε απόψεις και όντως διαπιστώνουμε ότι η κατάσταση είναι τραγική για όλα τα επαγγέλματα, για όλο τον κόσμο».

3 Ο κλάδος σας αντιδρά στην υψηλή φορολόγηση και ετοιμάζεται για κινητοποιήσεις. Είναι σοβαρό το πρόβλημα;
«Το πρόβλημά μας είναι σοβαρότατο. Τα έξοδά μας είναι τεράστια. Δεν μπορεί να έχουν ΦΠΑ 13% στις εισπράξεις μας και να φορολογούμαστε με 26% από το πρώτο ευρώ. Ο κλάδος βρίσκεται σε συζητήσεις με όλες τις ομοσπονδίες των επαγγελμάτων. Αν η κυβέρνηση δεν προβεί σε άμεσες ρυθμίσεις, θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις».

4 Ακόμα τα ανώτερα συνδικαλιστικά σας όργανα κάνουν λόγο για υποκλοπή έργου από τουριστικούς παράγοντες. Ετσι είναι;
«Με τις όποιες ρυθμίσεις - τροποποιήσεις που γίνονται από πλευράς υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, βγάζοντας καινούργιες ΚΥΑ, φαίνεται πως δεν επηρεάζεται το επάγγελμά μας. Επί της ουσίας, όμως, βάζουν άλλους φορείς, τουριστικούς παράγοντες, να παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες με μας».

5 Στην Καλαμάτα η αύξηση στην κίνηση του αεροδρομίου έχει βοηθήσει και τα ταξί;
«Εχει βοηθήσει. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει όντως ανέβει. Είναι περισσότερες οι πτήσεις τη φετινή τουριστική περίοδο από πέρσι. Ενας μεγάλος όγκος επισκεπτών κινείται με λεωφορεία και κάποιος μικρότερος με ταξί. Θα ήταν καλύτερη η κίνησή μας, αν δεν υπήρχαν οι συγκεκριμένες ΚΥΑ από τα υπουργεία, με τις οποίες παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες με μας και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, π.χ. παροχή υπηρεσιών με οδηγό». 

6 Με την απελευθέρωση του κλάδου τι γίνεται;
«Οπως είπαμε, από πλευράς κυβέρνησης οι οποιεσδήποτε ενέργειες - ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο μας, φαίνεται ότι δεν επηρεάζουν το επάγγελμά μας. Επί της ουσίας, όμως, γίνεται απελευθέρωση σε ό,τι αφορά το καλύτερο μέρος του έργου του ταξί, εφόσον υπάρχουν και άλλοι φορείς που παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες με μας. Υπάρχουν αιτήματα πάνω σε αυτό και προσπαθούμε να δώσουμε κάποιες λύσεις».

7 Το ταξί δεν εξακολουθεί να είναι ακριβό για τον Ελληνα;
«Από την πλευρά μας για να προσφέρουμε πιο φθηνό ταξί, όλα τα ραδιοταξί και εμείς πρώτοι ως ραδιοταξί Καλαμάτας, δε χρεώνουμε την τηλεφωνική κλήση, συμμεριζόμενοι τον κόσμο στις δυσκολίες που περνάει. Πιο φθηνοί δεν μπορούμε να γίνουμε, διότι τα έξοδά μας είναι μεγάλα, λειτουργικά και ασφάλεια (ΤΕΒΕ) και το τιμολόγιό μας ελεγχόμενο από το κράτος».

8 Πόσο είναι η ελάχιστη διαδρομή στην Καλαμάτα; Πόσο πληρώνει κάποιος από την κεντρική πλατεία της πόλης μέχρι το Νοσοκομείο και το "Φιλοξένια";
«Η ελάχιστη είναι 3,40 ευρώ. Ενδεικτικά, ανάλογα από πού θα πάρει το ταξί, για το Νοσοκομείο πληρώνει κάποιος 7 με 8 ευρώ και για το "Φιλοξένια" 5 με 6 ευρώ».

9 Δεν έχει πολλά ταξί η Καλαμάτα αναλογικά με τον πληθυσμό της;
«Ναι, τα ταξί της Καλαμάτας είναι πολλά, βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων που έχουν θεσπιστεί στο τελευταίο νομοσχέδιο επί υπουργίας Βορίδη. Ηδη υπάρχουν 155 ταξί, ενώ θα έπρεπε να είναι γύρω στα 80».

10 Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση;
«Η πληθώρα των ταξί στην Καλαμάτα είναι αποτέλεσμα των πελατειακών σχέσεων των παλιών Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Μεσσηνίας που εξέδιδαν άδειες, χωρίς να προσέχουν, να λαμβάνουν υπόψη τους το αποτέλεσμα στο μέλλον».

11 Το πρόβλημα και οι αντιδικίες με τα ταξί των δημοτικών διαμερισμάτων έχουν επιλυθεί;
«Εχουν επιλυθεί. Αυτό έγινε μετά το νόμο 4070 του 2012, που δίνει το δικαίωμα όμορες έδρες να συνενωθούν. Επειτα από αρκετές διαβουλεύσεις και μεταξύ μας και με την Περιφέρεια, έγιναν οι πολυπόθητες συνενώσεις και δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου στα δημοτικά διαμερίσματα και στο Νοσοκομείο Καλαμάτας με πιο φθηνό ταξί, λόγω του ανοίγματος, όσο επιτρεπόταν από τον περιμετρικό».

12 Με το άνοιγμα αυτό, με τη μείωση της διαδρομής της διπλής ταρίφας υπήρξε βελτίωση στην κίνησή σας;
«Με το άνοιγμα του περιμετρικού λόγω των συνενώσεων, οι μετακινήσεις προς τα δημοτικά διαμερίσματα και το Νοσοκομείο είναι φθηνότερες από πριν. Και ο πολίτης απολαμβάνει φθηνότερο ταξί, καλύτερη εξυπηρέτηση και μεις περισσότερες διαδρομές».

13 Με το κυκλοφοριακό της πόλης τι γίνεται; Πώς το βιώνετε καθημερινά;
«Το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης σε στιγμές φόρτου είναι σε απελπιστική κατάσταση. Οι πολίτες δε δίνουν προσοχή στο παρκάρισμα, στις γωνίες και στο διπλοπαρκάρισμα. Στη Φαρών παρά την ανάπλαση εξακολουθούν να διπλοπαρκάρουν. Από την πλευρά μας προσπαθούμε όσο μπορούμε να μη δημιουργούμε πρόβλημα στην κυκλοφορία με την επιβίβαση - αποβίβαση και να μην ενοχλούμε στις πιάτσες, όπου λόγω της κρίσης μαζεύονται πολλά αυτοκίνητα».

14 Οι σχέσεις σας με τη δημοτική αρχή πώς είναι;
«Είναι άψογες οι σχέσεις μας με το Δήμο Καλαμάτας. Σε αρκετές περιπτώσεις ο δήμος, ο δήμαρχος έχει σταθεί στο πλάι μας, λύνοντας θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, όπως και ζητήματα που ρυθμίζουν τη στάση και τη στάθμευση των ταξί. Ηδη έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις, ώστε να οριοθετηθούν κάποιες πιάτσες στο κέντρο και στην παραλία».

15 Υπάρχει ζήτημα, είναι εντάξει οι θέσεις που έχουν καθοριστεί για τις πιάτσες;
«Συζητάμε, ελέγχοντας τον αριθμό των αυτοκινήτων που σταθμεύουν, να δημιουργήσουμε καινούργιες ή να μαζέψουμε πιάτσες που βρίσκονται πολύ κοντά, σε μεγάλες και ενιαίες».

16 Με το χρώμα στα ταξί της Καλαμάτας τι γίνεται; Πότε θα γίνουν όλα άσπρα;
«Το αίτημα να τα κάνουμε άσπρα, ήταν δικό μας. Βάσει νόμου το αίτημά μας έγινε δεκτό από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του βαψίματος είναι μέχρι το τέλος του 2014. Θα είχε ολοκληρωθεί, αλλά λόγω κρίσης πάμε με αργό ρυθμό».

17 Τι απαντάτε στον κόσμο που εκφράζεται απαξιωτικά, δεν έχει σε υπόληψη τους ταξιτζήδες;
«Προσπαθώ να τους εξηγήσω την ελληνική παροιμία ότι "όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια". Και είμαι σίγουρος ότι η καινούργια γενιά των οδηγών - ιδιοκτητών ταξί είναι σε άριστο επίπεδο, σεβόμενοι τον εαυτό τους και τους πελάτες».

18 Ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος θα δώσει λύση, κυκλοφοριακή ανάσα;
«Θα δώσει σημαντική λύση, όπως σημαντική λύση για μας θα είναι και η αμφίδρομη κίνηση στη Βασ. Γεωργίου».

19 Αν ξεκινούσατε από την αρχή, θα γινόμασταν ξανά οδηγός και ιδιοκτήτης ταξί;
«Οχι δε θα γινόμουν. Γιατί βλέποντας τη συνέχεια του επαγγέλματος, δεν οδηγείται πουθενά, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να επιβιώσουμε αξιοπρεπώς. Ή θα πρέπει να γίνουμε υπάλληλοι πολυεθνικών».

20 Ποια είναι η δέσμευσή σας απέναντι στους συναδέλφους σας;
«Εμείς σαν σωματείο δεσμευόμαστε ότι θα υποστηρίξουμε τα συμφέροντα του κλάδου και θα προσπαθήσουμε να είμαστε άξιοι απέναντι σε αυτούς που μας έχουν στηρίξει και να τους εκπροσωπούμε μέσα από το συνδικαλισμό για το καλό του κλάδου μας».

ΠΗΓΗ: http://www.eleftheriaonline.gr/Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/koinonia/perivallon-paideia-syllogoi/item/40353-papadeas-taxi
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/koinonia/perivallon-paideia-syllogoi/item/40353-papadeas-taxi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...