Στην άμεση εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων που προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, προχωρεί το υπουργείο, καθώς μετά το τέλος της διαβούλευσης που ξεκίνησε χθες και θα διαρκέσει εως τις 14 Σεπτεμβρίου, το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί και να τεθεί σε ισχύ σε διάστημα ενός περίπου μήνα.
Ετσι, μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα χορηγηθούν και οι πρώτες νέες άδειες ταξί στα πρότυπα που θα ορίζει ο νέος νόμος. Οι αυτοκινητιστές έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου και προχωρούν σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις σήμερα και το Σάββατο.
Οπως διευκρίνισε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Ραγκούσης, το παράβολο, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης, θα είναι πλέον ενιαίο για όλη τη χώρα και θα αφορά όλους τους τύπους αυτοκινήτων χωρίς να εξαιρούνται τα οχήματα ειδικής μίσθωσης (9θέσια). Ο υπουργός έσπευσε να ξεκαθαρίσει για ακόμη μία φορά ότι δεν θα θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια στην αδειοδότηση των νέων ταξί και τα όποια προβλήματα προκύψουν από την εφαρμογή του νέου νόμου, ειδικά το πρώτο εξάμηνο, θα αντιμετωπιστούν, καθώς η ειδική επιτροπή που θα συσταθεί (Παρατηρητήριο ΕΔΧ Αυτοκινήτων και ΜΔΧ), θα έχει ως αρμοδιότητα τον έλεγχο της λειτουργίας της εν λόγω αγοράς και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή δημιουργίας καρτέλ.
Παράλληλα, και προκειμένου να αποφευχθεί μία τεράστια αύξηση των κυκλοφορούντων ταξί, τα μέλη της επιτροπής θα μπορούν εισηγηθούν την επιβολή πλαφόν στην έκδοση αδειών, καθώς και την αύξηση ή μείωση του παράβολου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο κ. Ραγκούσης, σήμερα σε όλη την Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια Ι.Χ. και 27.000 ταξί, ενώ στην περιοχή της Αττικής κυκλοφορούν 2,5 εκατομμύρια Ι.Χ. και 13.500 ταξί.
Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που θα ληφθούν για τους ιδιοκτήτες ταξί, που αγόρασαν τις άδειές τους τα τελευταία χρόνια ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις για όσους αποδειχθεί ότι το δικαιούνται, παράλληλα όμως θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους εισέπραξαν μεγάλα, αδήλωτα ποσά από την πώληση αδειών ταξί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον υπουργό ήδη υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών για τα πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν καθώς έχει γίνει διασταύρωση των μεταβιβάσεων αδειών και των φορολογικών δηλώσεων, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν ενάντια σε ποιους θα πρέπει να στραφούν.
ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΙΣΤΡΩΝ
Η μείωση του κομίστρου των ταξί κατά 10%-20% θα γίνει με υπουργική απόφαση μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου και όπως σημείωσε ο κ. Ραγκούσης τα κόμιστρα θα επιστρέψουν στα επίπεδα που ήταν πριν από «τη θηριώδη αύξηση επί κυβέρνησης ΝΔ».
Σημειώνεται ότι το τελικό σχέδιο νόμου, όπως αυτό θα προκύψει μετά τη διαβούλευση, θα εγκριθεί εκ νέου από το υπουργικό συμβούλιο.
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει την απόφαση των αυτοκινητιστών να προχωρήσουν σε απεργίες, αντιδρώντας στις διατάξεις του σχεδίου νόμου, ο υπουργός υποστήριξε ότι όσα έγιναν το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια της μεγάλης κινητοποίησης των αυτοκινητιστών, βάρυναν πολύ τις σχέσεις τους με την ελληνική κοινωνία.
Πηγή: kerdos.gr
Ετσι, μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα χορηγηθούν και οι πρώτες νέες άδειες ταξί στα πρότυπα που θα ορίζει ο νέος νόμος. Οι αυτοκινητιστές έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου και προχωρούν σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις σήμερα και το Σάββατο.
Οπως διευκρίνισε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Ραγκούσης, το παράβολο, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης, θα είναι πλέον ενιαίο για όλη τη χώρα και θα αφορά όλους τους τύπους αυτοκινήτων χωρίς να εξαιρούνται τα οχήματα ειδικής μίσθωσης (9θέσια). Ο υπουργός έσπευσε να ξεκαθαρίσει για ακόμη μία φορά ότι δεν θα θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια στην αδειοδότηση των νέων ταξί και τα όποια προβλήματα προκύψουν από την εφαρμογή του νέου νόμου, ειδικά το πρώτο εξάμηνο, θα αντιμετωπιστούν, καθώς η ειδική επιτροπή που θα συσταθεί (Παρατηρητήριο ΕΔΧ Αυτοκινήτων και ΜΔΧ), θα έχει ως αρμοδιότητα τον έλεγχο της λειτουργίας της εν λόγω αγοράς και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή δημιουργίας καρτέλ.
Παράλληλα, και προκειμένου να αποφευχθεί μία τεράστια αύξηση των κυκλοφορούντων ταξί, τα μέλη της επιτροπής θα μπορούν εισηγηθούν την επιβολή πλαφόν στην έκδοση αδειών, καθώς και την αύξηση ή μείωση του παράβολου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο κ. Ραγκούσης, σήμερα σε όλη την Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια Ι.Χ. και 27.000 ταξί, ενώ στην περιοχή της Αττικής κυκλοφορούν 2,5 εκατομμύρια Ι.Χ. και 13.500 ταξί.
Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που θα ληφθούν για τους ιδιοκτήτες ταξί, που αγόρασαν τις άδειές τους τα τελευταία χρόνια ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις για όσους αποδειχθεί ότι το δικαιούνται, παράλληλα όμως θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους εισέπραξαν μεγάλα, αδήλωτα ποσά από την πώληση αδειών ταξί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον υπουργό ήδη υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών για τα πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν καθώς έχει γίνει διασταύρωση των μεταβιβάσεων αδειών και των φορολογικών δηλώσεων, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν ενάντια σε ποιους θα πρέπει να στραφούν.
ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΙΣΤΡΩΝ
Η μείωση του κομίστρου των ταξί κατά 10%-20% θα γίνει με υπουργική απόφαση μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου και όπως σημείωσε ο κ. Ραγκούσης τα κόμιστρα θα επιστρέψουν στα επίπεδα που ήταν πριν από «τη θηριώδη αύξηση επί κυβέρνησης ΝΔ».
Σημειώνεται ότι το τελικό σχέδιο νόμου, όπως αυτό θα προκύψει μετά τη διαβούλευση, θα εγκριθεί εκ νέου από το υπουργικό συμβούλιο.
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει την απόφαση των αυτοκινητιστών να προχωρήσουν σε απεργίες, αντιδρώντας στις διατάξεις του σχεδίου νόμου, ο υπουργός υποστήριξε ότι όσα έγιναν το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια της μεγάλης κινητοποίησης των αυτοκινητιστών, βάρυναν πολύ τις σχέσεις τους με την ελληνική κοινωνία.
Πηγή: kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...