ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 4 Σεπτεμβρίου 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»
ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Β. ΧΙΩΤΗ
Μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ποια θα είναι τα επόμενα βήματά σας στην απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί;
Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα τεθεί προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο καθεστώς της άδειας και στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης και για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων, που δεν είναι μόνο οι ιδιοκτήτες ταξί.
Αυτό που θα ήθελα να σημειώσω είναι ότι στο «άνοιγμα των ταξί» -αλλά και σε άλλα μέτωπα - αποτυπώνεται τελικά μια πολύ βαθύτερη και ουσιαστικότερη μάχη. Συγκρούονται δηλαδή δύο διαφορετικές αντιλήψεις, δύο διαφορετικές Ελλάδες. Το διακύβευμα είναι αν βάλουμε μπροστά το γενικό συμφέρον ή το συντεχνιακό. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουμε στις απαιτήσεις καμιάς «κακομαθημένης» συντεχνίας, κακομαθημένης βεβαίως από το ίδιο το κομματικό σύστημα της Μεταπολίτευσης, αριστερό και δεξιό.
Έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι μετά την αντιπαράθεση του καλοκαιριού οι ρυθμίσεις κρατούνται στο συρτάρι σας.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, την ερχόμενη Τετάρτη θα συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο, όπου και θα συζητηθεί το προσχέδιο νόμου που έχουμε ετοιμάσει.
Η πρότασή μας θα βασίζεται στις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης. Θα υπηρετεί τέσσερις αδήριτες ανάγκες και εθνικές προτεραιότητες: Πρώτον, ενίσχυση της απασχόλησης με όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης. Δεύτερον, ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης με βάση αναβαθμισμένες, ποιοτικές υπηρεσίες, με υψηλές προδιαγραφές αλλά και “νέα προϊόντα” και νέες υπηρεσίες. Τρίτον, προάσπιση και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που συνιστούν οι άδειες- περιουσία που δεν μπορεί να ιδιοποιείται από κανέναν. Και, τέταρτον, αμείλικτη πάταξη της φοροδιαφυγής, χωρίς να αφήνουμε κανένα περιθώριο απώλειας δημοσίων εσόδων σε έναν τζίρο δισεκατομμυρίων ευρώ .
Οι ιδιοκτήτες ταξί απαιτούν να θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια υποστηρίζοντας ότι το επάγγελμα είναι κορεσμένο...
Κατ’ αρχάς, αν το επάγγελμα ήταν κορεσμένο, τότε γιατί η μεταπώληση της άδειας στη μαύρη αγορά είναι τόσο ακριβή, ώστε να φτάνει μέχρι πρόσφατα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ως και τις 200.000 ευρώ κατά μέσον όρο; Όλοι έχουν καταλάβει εδώ και καιρό ότι οι ιδιοκτήτες ταξί αυτό που απαιτούν είναι να τεθούν τέτοια πληθυσμιακά κριτήρια, ώστε να μην εκδοθεί ούτε μία νέα άδεια. Ωστόσο, κύριε Χιώτη, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο είναι τα επιστημονικά τεκμηριωμένα πληθυσμιακά κριτήρια και άλλο τα πληθυσμιακά τεχνάσματα για να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και να μην εκδοθεί ούτε μία νέα άδεια, π.χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Άλλωστε σε πολλές χώρες όπως η Σουηδία, η Ιρλανδία, η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ουγγαρία και στην πόλη του Λονδίνου δεν υπάρχουν πληθυσμιακά κριτήρια.
Γενικώς, δίνετε την εντύπωση πάντως στην κυβέρνηση ότι δεν τολμάτε ακόμη και σήμερα να προχωρήσετε σε μεταρρυθμίσεις…
Οι αλλαγές πρέπει να συνεχιστούν και να είναι τολμηρές και άμεσες. Δεν υπάρχουν περιθώρια για μικροδιορθώσεις, μικρά βήματα και συμβιβασμούς οι οποίοι κρατούν τελικά τα πράγματα στάσιμα. Ο κόσμος λέει: «Αν θες να μην αλλάξει κάτι, άλλαξέ το λίγο». Είναι απαραίτητο λοιπόν όχι απλώς να μιλάμε για αλλαγές και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, αλλά να τις κάνουμε πράξη. Γιατί οι «εχθροί» των μεταρρυθμίσεων δεν είναι τόσο όσοι αντικειμενικά ξεβολεύονται ή πλήττονται στα συμφέροντά τους, αλλά εκείνοι που συνεχίζουν να είναι αμετανόητα προσκολλημένοι στο παρελθόν νομίζοντας ότι αρκεί μια δήθεν μεταρρυθμιστική ρητορική. Να κοροϊδεύουμε εαυτούς και αλλήλους, να κοροϊδεύουμε την ελληνική και τη διεθνή κοινωνία. Άλλα να λέμε, άλλα να εννοούμε και στο τέλος άλλα να πράττουμε. Δηλαδή, «τα παλιά της συγχωρεμένης», που λέει και ο λαός μας. Όπου «συγχωρεμένη» ως γνωστόν, είναι η σκοτεινή πλευρά της Μεταπολίτευσης.
Για καθέναν που δυσαρεστούμε, είμαι βέβαιος, θα κινητοποιούμε πέντε πολίτες οι οποίοι πιστεύουν ότι μόνο έτσι θα πάει μπροστά ο τόπος.
Τι πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη σας, για να συνεχιστούν ομαλά οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα;
Το μήνυμα των τελευταίων εξελίξεων είναι ένα: Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις τώρα, χωρίς καμία καθυστέρηση, κανέναν δισταγμό και χωρίς παλινωδίες.
Σας ζήτησε η τρόικα αλλαγές στο πρόγραμμα εξυγίανσης των ΔΕΚΟ;
Το 2011 έχουν γίνει θετικά βήματα τόσο στον περιορισμό των δαπανών όσο και στην αύξηση των εσόδων. Παρ’ όλα αυτά, οι στόχοι που είχαν τεθεί αρχικά, για τον μηδενισμό του λειτουργικού ελλείμματος το 2011, για να επιτευχθούν θα πρέπει να αναθεωρηθούν σε ορισμένες περιπτώσεις τα επιχειρησιακά σχέδια εξυγίανσης. Με την ευκαιρία θέλω να υπογραμμίσω ότι, με βάση τα αποτελέσματα, ως προς την επίτευξη των στόχων για τους οποίους έχουν δεσμευτεί θα κριθούν και οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ.
Τριάντα επτά χρόνια μετά την ιδρυτική διακήρυξη του ΠαΣοΚ πολλοί υποστηρίζουν ότι η επέτειος της 3ης Σεπτέμβρη έχει χάσει την αξία της. Εσείς τι λέτε;
Στην κοινωνία συντελούνται αυτή την περίοδο τεκτονικές αλλαγές. Ιστορική ευθύνη της δημοκρατικής παράταξης, για να μην έχει το ΠαΣοΚ το τέλος της Ένωσης Κέντρου, είναι ο συνεχής αγώνας να ανταποκρίνεται στις νέες κοινωνικές απαιτήσεις, να αντιστοιχείται με τις εθνικές προτεραιότητες και να εκφράζει τη συμμαχία των παραγωγικών, δημιουργικών δυνάμεων της κοινωνίας με τις κοινωνικές ομάδες που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της περιθωριοποίησης. Η πολυσυλλεκτικότητα του ΠαΣοΚ οφείλει να οικοδομηθεί εκ νέου στη βάση αξιών. Ένα συνοθύλευμα επί μέρους συντεχνιακών συμφερόντων στη λογική του «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ» απαξίωσε την πολιτική αξιοπιστία και οδήγησε σε κρίση το κομματικό σύστημα. Πλέον απαιτείται μια νέα πολυσυλλεκτικότητα, η οποία για να είναι πραγματικά προοδευτική και συνεκτική οφείλει να θεμελιώνεται σε θέσεις αρχών : Στην απόφαση να βάλουμε τέλος ως έθνος στην εξάρτηση αλλά και ταπείνωση της υπερχρέωσης. Στην απόφαση να οικοδομήσουμε μια πολιτεία κανόνων και όχι εξαιρέσεων, ξεπερνώντας οριστικά την πελατειακή αντίληψη και τη συντεχνιακή νοοτροπία. Στο τέλος της ήσσονος προσπάθειας και στη συνειδητοποίηση ότι τα αγαθά μόνο «κόποις κτώνται», με ανυποχώρητη μάχη κατά του παρασιτισμού.
Ως υπουργός Εσωτερικών είχατε πει ότι αυτή η κυβέρνηση δεν έχει λερώσει τα χέρια της με ρουσφέτια. Αλλά με τα σχέδια που ακούμε τώρα για πρόσληψη ανέργων μέσω ΜΚΟ, δημιουργείται η εντύπωση ότι θα αρχίσουν τα «πράσινα» ρουσφέτια, όπως στην προηγούμενη κυβέρνηση βολευόνταν τα «γαλάζια» παιδιά…
Η κυβέρνησή μας είναι η πρώτη –από συστάσεως του ελληνικού κράτους- η οποία, αφού κατοχύρωσε τον αδιάβλητο και αντικειμενικό χαρακτήρα των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, δεν έκανε καμία πρόσληψη στο Δημόσιο έξω από αυτές τις αδιάβλητες διαδικασίες. Είμαι βέβαιος ότι θα το περιφρουρήσουμε όλοι, όπως κάνουν οι συνάδελφοι υπουργοί, με τη συνείδηση ότι δεν δικαιούμαστε να επιτρέψουμε αυτό το εθνικό κεκτημένο αξιοκρατίας να αμαυρωθεί για οποιονδήποτε λόγο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...