Η εκτεταμένη αυτονομία και οι χώροι του Tesla Model S του επιτρέπουν να χρησιμοποιηθεί και ως ταξί, γράφοντας πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο.
Ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιθανό να μη γράφει πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Όχι όμως αν το έχει αγοράσει για να το χρησιμοποιήσει ως… ταξί! Αυτό έκανε ο Ari Nyyssö, ένας αυτοκινητιστής από τη Φινλανδία, ο οποίος πριν από τρία χρόνια επέλεξε για ταξί ένα Tesla Model S. Και μάλλον νιώθει δικαιωμένος για την επιλογή του, αφού μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 400.000 χιλιόμετρα, έχοντας στην πορεία αντιμετωπίσει μόλις μία βλάβη στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Και έχοντας γλιτώσει τις δεκάδες αλλαγές λαδιών κ.λπ. που θα χρειαζόταν ένα συμβατικό αυτοκίνητο με την ίδια χρήση.
Σύμφωνα με τον Juha Pyrhönen, καθηγητή στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Πολυτεχνείο της Lappeenranta, μπορεί το νούμερο των 400.000 χιλιομέτρων χωρίς κανένα πρόβλημα να ακούγεται εντυπωσιακό, όμως δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει. «Τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι πολύ πιο ανθεκτικά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ είναι συνηθισμένο να δουλεύει απροβλημάτιστα για τουλάχιστον 100.000 ώρες λειτουργίας. Σε ένα αυτοκίνητο, αυτό μεταφράζεται σε… 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα».
Υποθέτοντας ότι τα 400.000 km πραγματοποιήθηκαν με φόρτιση κάθε 400 χιλιόμετρα περίπου, όπως ισχυρίζεται ο Nyyssö, ουσιαστικά οι μπαταρίες του συγκεκριμένου Tesla έχουν φορτιστεί 1.000 φορές. Νούμερο αστείο, όταν οι πιο προηγμένες μπαταρίες σήμερα αντέχουν κάπου 15.000 πλήρεις εκφορτίσεις, σύμφωνα πάντα με τον Pyrhönen. Όμως ακόμα κι αν κάποιο στοιχείο της μπαταρίας πάθει κάτι, όπως συνέβη στην περίπτωση του Nyyssö, η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει την αντικατάσταση του συγκεκριμένου τμήματος, εύκολα, χωρίς να αχρηστεύεται ολόκληρη η μπαταρία.
ΠΗΓΗ: http://taxianddriver.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...