Ο περισσότερος κόσμος έχει μια συγκεκριμένη άποψη για τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους επαγγελματίες κάθε κλάδου. Οι γιατροί είναι έτσι, οι δικηγόροι είναι αλλιώς… Από το «καζάνι» δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Πόσο, όμως, έχει αλλάξει το προφίλ των συγκεκριμένων σε σχέση με εκείνο που οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας για αυτούς;
Αν, για πολλούς, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές αποτελούν μια καρικατούρα περασμένων εποχών, σήμερα οι άνθρωποι που κάθονται πίσω από το τιμόνι των ταξί έχουν ένα πολύ διαφορετικό πρόσωπο να επιδείξουν. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Οι «παλιοί ταξιτζήδες»
Οι αποκαλούμενοι «παλιοί ταξιτζήδες» ή «ταρίφες» ήταν στην πλειονότητά τους, άνθρωποι που μπήκαν στο επάγγελμα ψάχνοντας ένα σίγουρο τρόπο να βγάλουν τα προς το ζην. Λαϊκής καταγωγής, απλοί και φιλικοί, έπιαναν την κουβέντα με τους επιβάτες προσπαθώντας να περάσουν κάπως πιο ευχάριστα τις ατελείωτες ώρες τους στο τιμόνι. Σπάνιες ήταν οι περιπτώσεις εκείνων που είχαν φτάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ακόμα λιγότερες όσων κατείχαν και μεταπτυχιακούς τίτλους. Μειοψηφία ήταν, ωστόσο, οι οδηγοί εκείνοι που πράγματι δεν συμπεριφέρονταν καλά και δυσφημούσαν τον κλάδο. Τέτοια φαινόμενα έχουν πλέον σχεδόν εκλείψει και τα πράγματα σήμερα είναι πολύ διαφορετικά…
Οι επαγγελματίες σήμερα
Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει αλλάξει πολύ -προς το καλύτερο- λόγω των νέων ανθρώπων που έχουν μπει και έχουν ενσωματώσει μια άλλη φιλοσοφία και παιδεία. Η οικονομική κρίση ανάγκασε πολλούς επιστήμονες, απόφοιτους σημαντικών πανεπιστημιακών σχολών και ανθρώπους με εκτεταμένες γνώσεις πάνω σε διάφορα επαγγελματικά πεδία να απευθυνθούν στον κλάδο του ταξί για να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα. Άνθρωποι που, εξαιτίας τόσο της μόρφωσής τους όσο και της αγάπης τους για την Ελλάδα και της θέλησής τους να μείνουν και να στηρίξουν τη χώρα τους, έχουν συμβάλλει σημαντικά και σε πολλά επίπεδα στην αναμόρφωση του κλάδου.
Πλέον, σπάνια θα συναντήσεις επαγγελματία αυτοκινητιστή να μιλάει στο κινητό, να καπνίζει ή να έχει δυνατά το ραδιόφωνο. Η ευγένεια και η καλή οδική συμπεριφορά του οδηγού, είτε το ταξί είναι ελεύθερο είτε κατειλημμένο, αποτελεί πλέον δεδομένο, με τους περισσότερους να προσφέρουν το χαμόγελο και την ευγένειά τους ακόμα και μπροστά στην ιδιοτροπία του πελάτη. Οι συζητήσεις γίνονται σε πιο ήπιους τόνους και μόνο εφόσον ο πελάτης δείχνει τη διάθεση να μιλήσει. Η εικόνα των οδηγών είναι πια περισσότερο προσεγμένη και περιποιημένη, ενώ και τα οχήματα ταξί βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση καθαριότητας.
Επιπλέον, η βελτίωση αυτή αποτελεί ένα ζήτημα που επηρεάζει και τον ελληνικό τουρισμό, η ανάπτυξη του οποίου στηρίζεται στην εικόνα που διαμορφώνουν οι ξένοι τουρίστες στις πρώτες τους επαφές με την ελληνική κουλτούρα. Καθώς οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της… γνωριμίας, το γεγονός ότι πλέον οι περισσότεροι αποτελούνυπόδειγμα καλής συμπεριφοράς, σίγουρα ευνοεί σε μεγάλο βαθμό και τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας.
Τελικά, ουδέν κακό αμιγές καλού; Πιστεύετε ότι σε μια εποχή κρίσης και παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, συνέβησαν και πράγματα που μάλλον ωφέλησαν την κοινωνία και τους επαγγελματίες; Έχει, κατά τη γνώμη σας, περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης ο Έλληνας επαγγελματίας αυτοκινητιστής;
ΠΗΓΗ: http://taxianddriver.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...