Σύμφωνα με τα όσα ορίζονται από τον νόμο 4070/2012, το όριο ηλικίας για την απόσυρση των οχημάτων Taxi στην Αθήνα
και την Θεσσαλονίκη ορίζεται στα 15 ή 18 έτη, αναλόγως του κινητήρα τους ενώ σε πόλεις εκτός των προαναφερθέντων, τα όρια ηλικίας ανέρχονται στα 20 έτη.
Επιπρόσθετα για τα οχήματα με έδρα πόλεις κάτω των 3.000 κατοίκων, το όριο αυξάνεται στα 24 έτη…
Σύμφωνα ωστόσο με τις πληροφορίες, η μέση ηλικία του στόλου των Taxi που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ανέρχεται στα 10,1 έτη με το 61,5% εξ αυτών να έχει ηλικία άνω των 10 ετών και κινητήρα που καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων του πρωτοκόλλου Euro 3 ή και παλαιότερου.
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές πως μόνο για την περιφέρεια Αττικής και τα 16.900 καταγεγραμμένα Taxi που δραστηριοποιούνται εντός των ορίων της, τα προβλήματα είναι σημαντικά αναφορικά με την κατάσταση των οχημάτων και φυσικά, το κατά πόσο επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με βλαβερές εκπομπές ρύπων.
Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος των «νεότερων» σε ηλικία Taxi που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας, ουσιαστικά ανανεώθηκε κατά τη διάρκεια της Ολυμπιάδας του 2004 (πριν από 13 έτη δηλαδή), δεν είναι λίγες οι φωνές που ήδη ζητούν την επέκταση των παραπάνω ορίων απόσυρσης των Taxi καθώς, όπως είναι φυσικό, χρήματα για να αντικατασταθούν τα εν λόγω οχήματα που πλησιάζουν, με βάση την νομοθεσία, στο τέλος της ζωής τους, δεν υπάρχουν.
Αντίθετα προκρίνονται λύσεις όπως π.χ. η παράταση του ορίου αντικατάσταση των Taxi έως και στα 22 έτη, μια πρόταση στην οποία, αντιτίθεται και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων.
Θεωρώντας πως το όριο απόσυρσης των Taxi στην Ελλάδα είναι ήδη αρκετά μεγάλο, σε σχετική ανακοίνωση του, ο ΣΕΑΑ προτείνει μια εναλλακτική πολιτική με κίνητρα και αντικίνητρα για την αντικατάσταση τους, δεδομένου ότι στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, η απόσυρση των οχημάτων Taxi έχει οριστεί στο όριο της 10ετίας.
Μεταξύ άλλων, ο ΣΕΑΑ αναφέρει πως τα Taxi κυκλοφορώντας καθημερινά στους δρόμους της επιβαρυμένης κυκλοφοριακά πρωτεύουσας, συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας ενώ τα σχεδόν 17.000 οχήματα που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία εκπέμπουν περίπου 46.000 τόνους αιωρούμενων μικροσωματιδίων και 600.000 τόνους οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) και άλλων τύπων υδρογονανθράκων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, μεταξύ των προτάσεων που θέτει o ΣΕΑΑ συγκαταλέγονται τα εξής:
-Καλύτερο έλεγχο της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των οχημάτων Taxi τόσο στα ΚΤΕΟ όσο και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τους, από ειδικά κλιμάκια ελέγχου.
-Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών τύπων καυσίμου.
-Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα Taxi, προκειμένου να πιο «πράσινα» οχήματα να απολαμβάνουν οφέλη όπως χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.ο.κ.
-Ουσιαστικό και αποφασιστικό πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων Taxi, με οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro6).
ΠΗΓΗ: http://pro.autotriti.gr
και την Θεσσαλονίκη ορίζεται στα 15 ή 18 έτη, αναλόγως του κινητήρα τους ενώ σε πόλεις εκτός των προαναφερθέντων, τα όρια ηλικίας ανέρχονται στα 20 έτη.
Επιπρόσθετα για τα οχήματα με έδρα πόλεις κάτω των 3.000 κατοίκων, το όριο αυξάνεται στα 24 έτη…
Σύμφωνα ωστόσο με τις πληροφορίες, η μέση ηλικία του στόλου των Taxi που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ανέρχεται στα 10,1 έτη με το 61,5% εξ αυτών να έχει ηλικία άνω των 10 ετών και κινητήρα που καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων του πρωτοκόλλου Euro 3 ή και παλαιότερου.
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές πως μόνο για την περιφέρεια Αττικής και τα 16.900 καταγεγραμμένα Taxi που δραστηριοποιούνται εντός των ορίων της, τα προβλήματα είναι σημαντικά αναφορικά με την κατάσταση των οχημάτων και φυσικά, το κατά πόσο επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με βλαβερές εκπομπές ρύπων.
Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος των «νεότερων» σε ηλικία Taxi που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας, ουσιαστικά ανανεώθηκε κατά τη διάρκεια της Ολυμπιάδας του 2004 (πριν από 13 έτη δηλαδή), δεν είναι λίγες οι φωνές που ήδη ζητούν την επέκταση των παραπάνω ορίων απόσυρσης των Taxi καθώς, όπως είναι φυσικό, χρήματα για να αντικατασταθούν τα εν λόγω οχήματα που πλησιάζουν, με βάση την νομοθεσία, στο τέλος της ζωής τους, δεν υπάρχουν.
Αντίθετα προκρίνονται λύσεις όπως π.χ. η παράταση του ορίου αντικατάσταση των Taxi έως και στα 22 έτη, μια πρόταση στην οποία, αντιτίθεται και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων.
Θεωρώντας πως το όριο απόσυρσης των Taxi στην Ελλάδα είναι ήδη αρκετά μεγάλο, σε σχετική ανακοίνωση του, ο ΣΕΑΑ προτείνει μια εναλλακτική πολιτική με κίνητρα και αντικίνητρα για την αντικατάσταση τους, δεδομένου ότι στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, η απόσυρση των οχημάτων Taxi έχει οριστεί στο όριο της 10ετίας.
Μεταξύ άλλων, ο ΣΕΑΑ αναφέρει πως τα Taxi κυκλοφορώντας καθημερινά στους δρόμους της επιβαρυμένης κυκλοφοριακά πρωτεύουσας, συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας ενώ τα σχεδόν 17.000 οχήματα που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία εκπέμπουν περίπου 46.000 τόνους αιωρούμενων μικροσωματιδίων και 600.000 τόνους οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) και άλλων τύπων υδρογονανθράκων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, μεταξύ των προτάσεων που θέτει o ΣΕΑΑ συγκαταλέγονται τα εξής:
-Καλύτερο έλεγχο της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των οχημάτων Taxi τόσο στα ΚΤΕΟ όσο και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τους, από ειδικά κλιμάκια ελέγχου.
-Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών τύπων καυσίμου.
-Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα Taxi, προκειμένου να πιο «πράσινα» οχήματα να απολαμβάνουν οφέλη όπως χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.ο.κ.
-Ουσιαστικό και αποφασιστικό πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων Taxi, με οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro6).
ΠΗΓΗ: http://pro.autotriti.gr
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή