Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Παρέμβαση του Κ. Δαμαβολίτη για την επιβίωση του κλάδου των ιδιωτικών ταξί..!

Τις καταστρεπτικές συνέπειες των μνημονιακών νομοθετημάτων για τον κλάδο των αυτοαπασχολούμενων οδηγών ταξί ανέδειξε σήμερα, με κοινοβουλευτική του
παρέμβαση, ο βουλευτής Ηρακλείου των ΑΝ.ΕΛ, Κώστας Δαμαβολίτης.
Στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 1387/1-04-2015 ερώτησή του, ο κ. Δαμαβολίτης μεταφέρει στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, τις αυξανόμενες προσδοκίες των επαγγελματιών του κλάδου, για άρση αδικιών που επέβαλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι η λεγόμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος εφαρμόστηκε εις βάρος της κοινωνίας και προς όφελος των μεγάλων τουριστικών συμφερόντων. Διερωτάται δε, «πως είναι δυνατόν να επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος με την απελευθέρωση της τουριστικής μεταφοράς, όταν αυτή μπορεί να ασκείται από οποιονδήποτε και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ελλείψει απαιτούμενων ελέγχων».
Εν αναμονή της νέας τουριστικής περιόδου και με στόχο την επανεκκίνηση και θωράκιση του κλάδου των αυτοαπασχολούμενων οδηγών ταξί, ο βουλευτής ζητά την αυστηροποίηση των ελέγχων για την πραγματική αναβάθμιση της τουριστικής μεταφοράς και ρωτά σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης και θεμιτού ανταγωνισμού.
Δείτε ολόκληρη την ερώτηση:
Προς : Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

Θέμα : «Νομοτεχνικές Διορθώσεις-Ρυθμίσεις για την επιβίωση των αυτοαπασχολούμενων οδηγών Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης Ε.Δ.Χ. ταξί»

Κύριε Υπουργέ,
Η κατακόρυφη πτώση του έργου αστικής μεταφοράς, ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, σε συνδυασμό με συγκεκριμένους χειρισμούς των μνημονιακών κυβερνήσεων, έχουν οδηγήσει τον κλάδο των αυτοαπασχολούμενων οδηγών ταξί σε πλήρη αδιέξοδο.
Με την έλευση της νέας κυβέρνησης και εν αναμονή της νέας τουριστικής περιόδου, αυξάνονται οι προσδοκίες για διόρθωση των στρεβλώσεων και των αδικιών που προκάλεσαν τέσσερα κατά σειρά νομοθετήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Πρόκειται για συγκεκριμένες διατάξεις των νομοσχεδίων 4070/2012, 4093/2012, 4199/2013 και 4254/2014, οι οποίες στοχεύουν στη λεγόμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος προς όφελος της κοινωνίας και στη βελτίωση της τουριστικής μεταφοράς για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Σύμφωνα με τους νομοθέτες των προαναφερθέντων σ/ν, οι στόχοι αυτοί δύνανται να επιτευχθούν μέσω της άρσης των περιορισμών στην δραστηριοποίηση διάφορων μορφών επιβατικού έργου (σ.σ. δυνατότητα εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ μετά οδηγού από τουριστικά γραφεία, ξεν/χεία κτλ. με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας 6 ωρών, κατάργηση των προϋποθέσεων για την άσκηση μεταφορικού έργου, γεγονός που απαξιώνει το επάγγελμα και υποβαθμίζει την υπηρεσία τουριστικής μεταφοράς, αφού ο οποιοσδήποτε μπορεί να την ασκήσει κ.α.).
Είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, η υπηρεσία εναλλακτικών μορφών ταξί (προσμισθωμένα, οχήματα πολυτελείας, 9θέσια κτλ.) είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αποτελεί όμως επίσης γεγονός, ότι τα υποτιθέμενα αναπτυξιακά μέτρα, κάθε άλλο παρά όφελος στην κοινωνία έφεραν, εφόσον οδήγησαν τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες αυτοκινητιστές στην εξαθλίωση, καθιστώντας τους μη ανταγωνιστικούς. Η κακώς εννοούμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος, αφενός δεν δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου παρέδωσε την αγορά στα μεγάλα τουριστικά συμφέροντα, θεσμοθετώντας παράλληλα την ασυδοσία εταιρικών σχημάτων, ελλείψει των απαιτούμενων ελέγχων.
Κατόπιν των ανωτέρω, και με στόχο τόσο την επανεκκίνηση όσο και την θωράκιση του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί, εν αναμονή της νέας τουριστικής περιόδου, ερωτάσθε κ. Υπουργέ,
  • σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να δημιουργήσετε συνθήκες βιώσιμης κατάστασης και θεμιτού ανταγωνισμού ;
  • διατίθεστε να αξιολογήσετε συγκεκριμένα αιτήματα αναβάθμισης της υπηρεσίας τουριστικής μεταφοράς, προκειμένου να καταστεί πιο ανταγωνιστικός ο επαγγελματίας του κλάδου (όπως για παράδειγμα η παραχώρηση δικαιώματος ταξινόμησης της υφιστάμενης άδειας ταξί σε  5-7θέσιο όχημα με ταξίμετρο) ;
  • προτίθεσθε να αυστηροποιήσετε τις υπηρεσίες ελέγχου και να επαναφέρετε την έκδοση διάτρητων τιμολογίων και αποδείξεων παροχής υπηρεσιών από τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες, για την ομαλή λειτουργία της αγοράς ;

Ο ερωτών βουλευτής                                                              Αθήνα, 1-04-2015

Κώστας Δαμαβολίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...