Μέτρα για την οικονομική επιβράβευση των σχετικά μακρινών δρομολογίων, φαίνεται ότι εξετάζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, σε μια προσπάθεια να τονώσουν
τον τζίρο τους, ο οποίος εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 50% τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της κρίσης, οδηγώντας σε εκατοντάδες απολύσεις οδηγών μόνο στη Θεσσαλονίκη (από 700 εργαζομένους στα ταξί προ τριετίας, σήμερα απασχολούνται μόνο 300, σε 1.971 οχήματα).
Αναλυτικότερα, με έμπνευση από το αντίστοιχο βρετανικό σύστημα, οι ιδιοκτήτες των ταξί φαίνεται ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν στο υπουργείο Μεταφορών την καθιέρωση ενιαίου τιμολογίου, το οποίο θα μπορεί να έχει πτωτική τάση, αναλόγως διανυόμενης απόστασης, π.χ., με μείωση κόστους για τον πελάτη μετά από πέντε ή δέκα (οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί) χιλιόμετρα διαδρομής, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης «Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
Στο περιθώριο κοινής συνέντευξης Τύπου με τους φορείς του εμπορίου και της βιοτεχνίας για τις κινητοποιήσεις της 18ης Οκτωβρίου, ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει μικρή μείωση και στην ελάχιστη χρέωση («πέσιμο σημαίας»), ώστε να ωφεληθούν και οι πελάτες, που επιλέγουν κοντινότερα δρομολόγια. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι ουδεμία απόφαση έχει ληφθεί μέχρι στιγμής, ενώ πρόσθεσε ότι τα νεότερα για το θέμα αναμένονται πριν από τα Χριστούγεννα, κατόπιν συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ.Γιαννακάκη, η κρίση έχει χτυπήσει σημαντικά και τα ταξί, όχι σε επίπεδο αριθμού αυτοκινήτων, αλλά από άποψη τζίρου. Έτσι, ενώ τα ταξί στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν μειωθεί σε σχέση με τα χρόνια προ κρίσης, ο τζίρος τους έχει συρρικνωθεί αισθητά. «Στις καλές εποχές, σε μια βάρδια 10-12 ωρών, έβγαζες μέχρι 130 ευρώ, ενώ σήμερα περίπου 50–70 ευρώ», υποστήριξε.
Κατά τον ίδιο, με βάση τον αριθμό των υφιστάμενων ταξί στη Θεσσαλονίκη (1.971) αντιστοιχεί σήμερα περίπου 1,5 άδεια ανά 1000 κατοίκους.
Βάσει νόμου, στη Θεσσαλονίκη υπάρχει το περιθώριο για συνολικά 1,8 άδειες/1000 κατοίκους, αν και ο νόμος δίνει στον περιφερειάρχη το δικαίωμα να προσθέσει στον συντελεστή αυτό άλλη μισή μονάδα (0,5).
Πάντως, σύμφωνα με τον κ.Γιαννακάκη, αυτό δεν θα ήταν καλό να γίνει, καθώς τα ταξί στην πόλη ήδη πλεονάζουν κι «αντί να βρουν κάποιοι δουλειά, θα γίνουν περισσότεροι επαγγελματίες φτωχοί»._
http://www.express.gr/
τον τζίρο τους, ο οποίος εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 50% τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της κρίσης, οδηγώντας σε εκατοντάδες απολύσεις οδηγών μόνο στη Θεσσαλονίκη (από 700 εργαζομένους στα ταξί προ τριετίας, σήμερα απασχολούνται μόνο 300, σε 1.971 οχήματα).
Αναλυτικότερα, με έμπνευση από το αντίστοιχο βρετανικό σύστημα, οι ιδιοκτήτες των ταξί φαίνεται ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν στο υπουργείο Μεταφορών την καθιέρωση ενιαίου τιμολογίου, το οποίο θα μπορεί να έχει πτωτική τάση, αναλόγως διανυόμενης απόστασης, π.χ., με μείωση κόστους για τον πελάτη μετά από πέντε ή δέκα (οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί) χιλιόμετρα διαδρομής, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης «Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
Στο περιθώριο κοινής συνέντευξης Τύπου με τους φορείς του εμπορίου και της βιοτεχνίας για τις κινητοποιήσεις της 18ης Οκτωβρίου, ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει μικρή μείωση και στην ελάχιστη χρέωση («πέσιμο σημαίας»), ώστε να ωφεληθούν και οι πελάτες, που επιλέγουν κοντινότερα δρομολόγια. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι ουδεμία απόφαση έχει ληφθεί μέχρι στιγμής, ενώ πρόσθεσε ότι τα νεότερα για το θέμα αναμένονται πριν από τα Χριστούγεννα, κατόπιν συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ.Γιαννακάκη, η κρίση έχει χτυπήσει σημαντικά και τα ταξί, όχι σε επίπεδο αριθμού αυτοκινήτων, αλλά από άποψη τζίρου. Έτσι, ενώ τα ταξί στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν μειωθεί σε σχέση με τα χρόνια προ κρίσης, ο τζίρος τους έχει συρρικνωθεί αισθητά. «Στις καλές εποχές, σε μια βάρδια 10-12 ωρών, έβγαζες μέχρι 130 ευρώ, ενώ σήμερα περίπου 50–70 ευρώ», υποστήριξε.
Κατά τον ίδιο, με βάση τον αριθμό των υφιστάμενων ταξί στη Θεσσαλονίκη (1.971) αντιστοιχεί σήμερα περίπου 1,5 άδεια ανά 1000 κατοίκους.
Βάσει νόμου, στη Θεσσαλονίκη υπάρχει το περιθώριο για συνολικά 1,8 άδειες/1000 κατοίκους, αν και ο νόμος δίνει στον περιφερειάρχη το δικαίωμα να προσθέσει στον συντελεστή αυτό άλλη μισή μονάδα (0,5).
Πάντως, σύμφωνα με τον κ.Γιαννακάκη, αυτό δεν θα ήταν καλό να γίνει, καθώς τα ταξί στην πόλη ήδη πλεονάζουν κι «αντί να βρουν κάποιοι δουλειά, θα γίνουν περισσότεροι επαγγελματίες φτωχοί»._
http://www.express.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...