Η μασκότ του Λονδίνου απειλείται με εξαφάνιση και εμείς ανατρέχουμε μερικούς αιώνες πίσω για να δούμε τη φημισμένη ιστορία τους.
OMG, που θα έλεγε και η Kate Middleton, τι τραγικά νέα είναι αυτά; Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου, ένα από τα σήματα-κατατεθέν της Βρετανικής πρωτεύουσας, κινδυνεύει να βγει εκτός δρόμου.
Σε περίπτωση που δεν το έχεις μάθει ακόμα, ο λόγος είναι πως η Manganese Bronze, η εταιρεία που κατασκευάζει τον "μαύρο στόλο" της Αγγλίας από το 1948, κήρυξε πτώχευση. Πάλι καλά να λες που προλάβαμε να δούμε τις Spice Girls καβάλα σε πέντε από δαύτα κατά την τελετή έναρξης των τελευταίων Ολυμπιακών Αγώνων.
Όπως σε κάθε περίπτωση τύπου "η ζωή εδώ τελειώνει, σβήνει το καντήλι μου" και "να ζήσουμε να τον θυμόμαστε το μακαρίτη" ας μάθουμε μερικά πράγματα παραπάνω για αυτή την πολύ classy μασκότ τεσσάρων τροχών του Λονδίνου, ώστε να το τιμήσουμε.
Μάθημα Ιστορίας
Το πρώτο μαύρο ταξί στο Λονδίνο ήταν στην ουσία η αγοραία άμαξα (hackney) τον 17ο αιώνα. Το "hackney" προέρχεται από τη γαλλική λέξη "hacquence" που χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα άλογο γενικής χρήσης. Κυριολεκτικά σημαίνει "αλογάκι που περπατά". Και επειδή σε βλέπω έχει την απορία, η πρώτη πιάτσα με αγοραίες άμαξες σχηματίστηκε το 1636, όταν ένας ιδιοκτήτης τεσσάρων αμαξών της πάρκαρε έξω από το Μaypole Inn.
Αν και αρχικά (το 1636) ο Κάρολος ο Α' είχε βγάλει μόνο 50 άδειες για άμαξα, το 1833 δεν υπήρχε κανένας περιορισμός και ο μόνος όρος για να έχεις taxi ήταν τόσο το όχημα όσο και ο οδηγός να είναι "κατάλληλοι και γεροί", κάτι που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Η λέξη "cab" προέκυψε όταν οι οδηγοί άρχισαν να χρησιμοποιούν πιο ελαφριά καμπριολέ, δίτροχα οχήματα από τη Γαλλία, στις αρχές του 19ου αιώνα. Το όνομα προέρχεται από τη γαλλική λέξη που σημαίνει "πηδάει σαν κατσίκι", και ταίριαζε ταμάμ μιας και επειδή ήταν τόσο ελαφριά όντως πήδαγαν έτσι στο δρόμο.
Τα πρώτα μηχανοκίνητα ταξί στο Λονδίνο ήταν ηλεκτρικά και ονομαζόντουσαν Berseys προς τιμή του Walter C. Bersey, τον μάνατζερ της Λονδρέζικης Εταιρείας Ηλεκτρικού Ταξί, ενώ την εμφάνισή τους την έκαναν το 1897.Έξι χρόνια αργότερα ο κόσμος γνώρισε αυτά που ήθελαν βενζίνη για να τσουλίσουν.
Επειδή ένα κενό θα το έχεις, ένα "cab" γίνεται "taxicab" εξαιτίας του ταξίμετρου, το οποίο μπήκε στη ζωή των οδηγών το 1907.
Οι "μαυροφορεμένοι ιππότες" της ασφάλτου πέρασαν δύο πολέμους, αρκετές αλλάγες, αλλά πάντα διατηρήθηκε το vintage στυλ τους ακόμα και σήμερα.
Το τελευταίο μοντέλο ταξί που εγκρίθηκε για χρήση στους δρόμους του Λονδίνου είναι βασισμένο στο Mercedes-Benz Vito Traveliner MPV. Και κάπως έτσι το μονοπώλιο της Manganese Bronze έσπασε και οι τίτλοι τέλους για τα κλασσικά μαύρα ταξί πέφτουν.
Μερικά Facts για να περάσει η ώρα
Το 1685 απαγορευόταν για τα ταξί (άμαξες) να περνούν μέσα από το Hyde Park. Ο λόγος ήταν πως μερικές κυρίες έβρισκαν ευκαιρία να κάνουν "ανάρμοστα" πράγματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Το 1687 αυτή η απαγόρευση καταργήθηκε για να ισχύσει και πάλι το 1711 μέχρι το 1924.
Οι οδηγοί ταξί δεν είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να δίνουν ρέστα. Αν δωθεί ένα μεγάλο ποσό ο οδηγός το παίρνει και μπορεί να ταχυδρομήσει τα ρέστα στο σπίτι του πελάτη.
Το "Knowledge of London" έκανε την εμφάνισή του το 1851 από τον Sir Richard Mayne μετά από παράπονα ότι οι οδηγεί δεν ήξεραν τους δρόμους. Αυτή η "Γνώση" καλύπτει 25.000 δρόμους και έχει τα πάντα (club, νοσοκομεία, ξενοδοχεία, σταθμούς, πάρκα, θέατρα, εστιατόρια, κολέγια, δικαστήρια, κυβερνητικά κτίρια). Παίρνει τρία χρόνια για να περάσεις το τεστ, συμπεριλαμβανομένου έξι μήνες που διαρκεί το τεστ.
Μόνο το 1% των οδηγών ταξί στο Λονδίνο είναι γυναίκες.
Η τελευταία άμαξα που είχε το ρόλο ταξί παρέδωσε την άδειά του στις 3 Απριλίου το 1947.
Και πάρε και ένα βιντεάκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...