«Έτσι θ’ αντιμετωπιστεί η πειρατεία με τα Ι.Χ…»
• Στο σύνολο του Δήμου Πωγωνίου θα ισχύει η μονή ταρίφα στα Ταξί, ενώ - με
επικείμενη απόφαση του Περιφερειάρχη – θα καθοριστούν οι «πιάτσες» που σχεδιάζεται να είναι στις έδρες όλων των Δημοτικών Ενοτήτων.
Εξάλλου όλα τα Ταξί (και τα 14) που έχουν έδρα το Δήμο Πωγωνίου, θα μπορούν να μεταφέρουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες από οποιαδήποτε τοπική κοινότητα (που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα), ενώ θα υπάρξει και μείωση του κομίστρου.
Τα παραπάνω τονίζει η Περιφέρεια Ηπείρου σε απάντησή της στον «Πρωινό Λόγο», με αφορμή δημοσίευμα στο φύλλο του Σαββάτου που αναφερόταν και στην πρόσφατη απόφαση για τις έδρες των Ταξί στο Δήμο Πωγωνίου.
Η απάντηση
Το πλήρες κείμενο της απάντησης της Περιφέρειας Ηπείρου στον «Π.Λ.» έχει ως εξής:
«Κύριε Διευθυντά,
Σχετικά με την πρωτοσέλιδη αναφορά στο θέμα των αδειών ταξί, το οποίο δημοσιεύεται στο φύλλο του Σαββάτου – Κυριακής 28-29 Ιουλίου 2012, και στο οποίο φιλοξενούνται δηλώσεις του Δημάρχου Πωγωνίου, θέλουμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
1ον: Ο καθορισμός των εδρών, έγινε στη βάση των διατάξεων του σχετικού νόμου. Η αρμοδιότητα ανήκει εξ ολοκλήρου στην Περιφέρεια, καθώς είναι ζήτημα υπερτοπικού ενδιαφέροντος και είναι απαραίτητο στη λήψη των αποφάσεων να ξεπερνιούνται τυχόν τοπικιστικές αντιλήψεις.
2ον: Για την κατάρτιση της πρότασης εξετάστηκαν αντικειμενικά δεδομένα, πληθυσμιακά κριτήρια, αριθμός ταξί κατά γεωγραφική ενότητα, διασφάλιση θέσεων απασχόλησης, οι απόψεις φορέων και τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίες ήταν γνωμοδοτικού και όχι δεσμευτικού χαρακτήρα για την Περιφέρεια και το Περιφερειακό Συμβούλιο.
3ον : Ο Δήμος Πωγωνίου, ήταν από τους Δήμους με τις περισσότερες αναλογικά άδειες ταξί και με το μικρότερο ίσως μεταφορικό φορτίο. Έγιναν συζητήσεις με το Δήμαρχο, τους 13 από τους 14 επαγγελματίες ταξί που ζητούσαν την ενοποίηση των εδρών καθώς και με τον 14ο, που διαφωνούσε λόγω εντοπιότητας (έχει έδρα σήμερα το Καλπάκι). Από τις απόψεις που εκφράστηκαν δεν πρόεκυψαν στοιχεία που να επιτρέπουν αλλαγή της αρχικής πρότασης, πλην της προσθήκης ως έδρας και του Μεθοριακού Σταθμού Κακαβιάς, την οποία αποδέχτηκε και ο κ. Δήμαρχος.
Σημειώνεται ότι για τα Επαγγελματικά Δημοσίας Χρήσεως Αυτοκίνητα, υπήρχε, γραπτό αίτημα – πρόταση από το 2001 του τότε δημάρχου Καλπακίου και νυν Πωγωνίου, με το οποίο (επικαλούμενους και τους τότε δημάρχους Άνω Καλαμά και Άνω Πωγωνίου) ζητούσε την «ανασύσταση της κοινής περιοχής Πωγωνίου».
4ον: Η ενοποίηση της έδρας, στην πράξη στοχεύει σε καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες για το επιβατικό κοινό: Πρώτον γιατί όλα τα ταξί που έχουν έδρα το Δήμου Πωγωνίου, θα μπορούν να μεταφέρουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες από οποιαδήποτε τοπική κοινότητα του (που δεν ίσχυε ως σήμερα) και δεύτερον, θα υπάρξει μείωση του κόστους κομίστρου. Ταυτόχρονα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπιστεί η «πειρατεία» με Ι.Χ. και η, συνέπεια αυτής, φοροδιαφυγή.
5ον: Η ανησυχία που εκφράζεται για τα κόμιστρα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς δεν έχει οριστεί όριο 15 χιλιομέτρων από την έδρα, όπως αναφέρει ο κ. Δήμαρχος. Ο καθορισμός της περιμετρικής ζώνης, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα γίνει μεταγενέστερα με απόφαση Περιφερειάρχη και η οποία θα περιλαμβάνει το σύνολο του Δήμου Πωγωνίου (στον οποίο θα ισχύει δηλαδή μονή ταρίφα).
6ον: Εκφράζονται ανησυχίες για «συσσώρευση ταξί» στην έδρα και για «πλημμελή» εξυπηρέτηση των κατοίκων των απομακρυσμένων χωριών. Ως προς το πρώτο, ο χρόνος θα δείξει αν υπάρχει τόση μεγάλη επιβατική κίνηση, ώστε να σταθμεύουν όλα τα ταξί στο Καλπάκι. Ως προς το δεύτερο, με επικείμενη απόφαση του Περιφερειάρχη - όπως την έχει ήδη δημοσιοποιήσει- θα καθοριστούν οι «πιάτσες» ταξί, που σχεδιάζεται να είναι στις έδρες των Δημοτικών Ενοτήτων. Σε κάθε περίπτωση όμως ισχύει η δήλωση που έκανε ο Περιφερειάρχης, αμέσως μετά την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σύμφωνα με την οποία: «Η Περιφέρεια θα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τον τρόπο λειτουργίας των ταξί και ιδιαίτερα της κάλυψης των αναγκών των κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών και σε περίπτωση που διαπιστωθούν προβλήματα θα προβεί σε διορθωτικές παρεμβάσεις».
επικείμενη απόφαση του Περιφερειάρχη – θα καθοριστούν οι «πιάτσες» που σχεδιάζεται να είναι στις έδρες όλων των Δημοτικών Ενοτήτων.
Εξάλλου όλα τα Ταξί (και τα 14) που έχουν έδρα το Δήμο Πωγωνίου, θα μπορούν να μεταφέρουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες από οποιαδήποτε τοπική κοινότητα (που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα), ενώ θα υπάρξει και μείωση του κομίστρου.
Τα παραπάνω τονίζει η Περιφέρεια Ηπείρου σε απάντησή της στον «Πρωινό Λόγο», με αφορμή δημοσίευμα στο φύλλο του Σαββάτου που αναφερόταν και στην πρόσφατη απόφαση για τις έδρες των Ταξί στο Δήμο Πωγωνίου.
Η απάντηση
Το πλήρες κείμενο της απάντησης της Περιφέρειας Ηπείρου στον «Π.Λ.» έχει ως εξής:
«Κύριε Διευθυντά,
Σχετικά με την πρωτοσέλιδη αναφορά στο θέμα των αδειών ταξί, το οποίο δημοσιεύεται στο φύλλο του Σαββάτου – Κυριακής 28-29 Ιουλίου 2012, και στο οποίο φιλοξενούνται δηλώσεις του Δημάρχου Πωγωνίου, θέλουμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
1ον: Ο καθορισμός των εδρών, έγινε στη βάση των διατάξεων του σχετικού νόμου. Η αρμοδιότητα ανήκει εξ ολοκλήρου στην Περιφέρεια, καθώς είναι ζήτημα υπερτοπικού ενδιαφέροντος και είναι απαραίτητο στη λήψη των αποφάσεων να ξεπερνιούνται τυχόν τοπικιστικές αντιλήψεις.
2ον: Για την κατάρτιση της πρότασης εξετάστηκαν αντικειμενικά δεδομένα, πληθυσμιακά κριτήρια, αριθμός ταξί κατά γεωγραφική ενότητα, διασφάλιση θέσεων απασχόλησης, οι απόψεις φορέων και τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίες ήταν γνωμοδοτικού και όχι δεσμευτικού χαρακτήρα για την Περιφέρεια και το Περιφερειακό Συμβούλιο.
3ον : Ο Δήμος Πωγωνίου, ήταν από τους Δήμους με τις περισσότερες αναλογικά άδειες ταξί και με το μικρότερο ίσως μεταφορικό φορτίο. Έγιναν συζητήσεις με το Δήμαρχο, τους 13 από τους 14 επαγγελματίες ταξί που ζητούσαν την ενοποίηση των εδρών καθώς και με τον 14ο, που διαφωνούσε λόγω εντοπιότητας (έχει έδρα σήμερα το Καλπάκι). Από τις απόψεις που εκφράστηκαν δεν πρόεκυψαν στοιχεία που να επιτρέπουν αλλαγή της αρχικής πρότασης, πλην της προσθήκης ως έδρας και του Μεθοριακού Σταθμού Κακαβιάς, την οποία αποδέχτηκε και ο κ. Δήμαρχος.
Σημειώνεται ότι για τα Επαγγελματικά Δημοσίας Χρήσεως Αυτοκίνητα, υπήρχε, γραπτό αίτημα – πρόταση από το 2001 του τότε δημάρχου Καλπακίου και νυν Πωγωνίου, με το οποίο (επικαλούμενους και τους τότε δημάρχους Άνω Καλαμά και Άνω Πωγωνίου) ζητούσε την «ανασύσταση της κοινής περιοχής Πωγωνίου».
4ον: Η ενοποίηση της έδρας, στην πράξη στοχεύει σε καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες για το επιβατικό κοινό: Πρώτον γιατί όλα τα ταξί που έχουν έδρα το Δήμου Πωγωνίου, θα μπορούν να μεταφέρουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες από οποιαδήποτε τοπική κοινότητα του (που δεν ίσχυε ως σήμερα) και δεύτερον, θα υπάρξει μείωση του κόστους κομίστρου. Ταυτόχρονα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπιστεί η «πειρατεία» με Ι.Χ. και η, συνέπεια αυτής, φοροδιαφυγή.
5ον: Η ανησυχία που εκφράζεται για τα κόμιστρα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς δεν έχει οριστεί όριο 15 χιλιομέτρων από την έδρα, όπως αναφέρει ο κ. Δήμαρχος. Ο καθορισμός της περιμετρικής ζώνης, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα γίνει μεταγενέστερα με απόφαση Περιφερειάρχη και η οποία θα περιλαμβάνει το σύνολο του Δήμου Πωγωνίου (στον οποίο θα ισχύει δηλαδή μονή ταρίφα).
6ον: Εκφράζονται ανησυχίες για «συσσώρευση ταξί» στην έδρα και για «πλημμελή» εξυπηρέτηση των κατοίκων των απομακρυσμένων χωριών. Ως προς το πρώτο, ο χρόνος θα δείξει αν υπάρχει τόση μεγάλη επιβατική κίνηση, ώστε να σταθμεύουν όλα τα ταξί στο Καλπάκι. Ως προς το δεύτερο, με επικείμενη απόφαση του Περιφερειάρχη - όπως την έχει ήδη δημοσιοποιήσει- θα καθοριστούν οι «πιάτσες» ταξί, που σχεδιάζεται να είναι στις έδρες των Δημοτικών Ενοτήτων. Σε κάθε περίπτωση όμως ισχύει η δήλωση που έκανε ο Περιφερειάρχης, αμέσως μετά την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σύμφωνα με την οποία: «Η Περιφέρεια θα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τον τρόπο λειτουργίας των ταξί και ιδιαίτερα της κάλυψης των αναγκών των κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών και σε περίπτωση που διαπιστωθούν προβλήματα θα προβεί σε διορθωτικές παρεμβάσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...