Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη, 25 Αυγούστου 2015

Στο δημοτικό συμβούλιο ο καθορισμός της αστικής περιοχής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με φόντο το μεταφορικό έργο..!

Αναρμόδια... γνωμοδότηση ορισμού αστικής περιοχής Αντίθετοι στην “απόφαση”, το Σωματείο Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων (Ταξί) Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος” και η
ΚΤΕΛ Α.Ε.

Αυξάνονται θεωρητικά... έως και την Αζόλιμνο τα όρια της περιοχής, στην οποία θα μπορεί να επεκταθεί μελλοντικά η δημοτική συγκοινωνία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, με το δημοτικό συμβούλιο να γνωμοδοτεί – κατά πλειοψηφία – θετικά, όσον αφορά στον καθορισμό της αστικής περιοχής, παρά τις ενστάσεις που υπήρξαν περί αναρμοδιότητας του συλλογικού οργάνου του Δήμου να λάβει μία τέτοια “απόφαση”.

Το θέμα συζητήθηκε εξ αναβολής στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία παρέστησαν εκπρόσωποι του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων (Ταξί) Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος” και της ΚΤΕΛ Α.Ε., έχοντας καταθέσει προς το γραφείο της προέδρου του δημοτικού συμβουλίου τις προηγούμενες ημέρες, σχετικά έγγραφα με τη διαφωνία, τις ενστάσεις και τα αιτήματά τους αναφορικά με τη συγκεκριμένη απόφαση, η εφαρμογή της οποίας - ισχυρίζονται ότι μακροπρόθεσμα – πέραν του ότι θα θίξει τον κλάδο τους, ταυτόχρονα, θα εκθέσει και τον ίδιο τον Δήμο, καθώς δεν έγκειται στην ευθύνη του η λήψη της.

Σημειώνεται πως, σχετική αναφορά για το θέμα είχε πραγματοποιήσει η “Κοινή Γνώμη” στο φύλλο της 26ης Μαΐου, οπότε και γνωμοδότησε θετικά η Δημοτική Κοινότητα Ερμούπολης, με τον πρόεδρο της Επιτροπής Συγκοινωνιών και αντιδήμαρχο, Σταύρο Γουσγουνέλη, να δηλώνει στην εφημερίδα πως, στόχος είναι “να χτίσουμε τη δημοτική συγκοινωνία από την αρχή” ώστε να καλύπτονται οι καταγεγραμμένες ανάγκες και να εκτελείται ομαλά το μεταφορικό έργο της πόλης και των ευρύτερων περιοχών αυτής.

Κατόπιν της επιχειρηματολογίας των δύο πλευρών που διαφώνησαν, αλλά και των στοιχείων που παρέθεσε ο νομικός εκπρόσωπος της ΚΤΕΛ Α.Ε., Μάνθος Μανθόπουλος μιλώντας στη συνεδρίαση, οι παρατάξεις της μειοψηφίας αιτήθηκαν την απόσυρση του θέματος, καθώς δεν υπήρξε γνωμοδότηση ούτε από τη νομική υπηρεσία του Δήμου επί του ζητήματος, με τα παριστάμενα μέλη τους να καταψηφίζουν την εισήγηση του προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Σταύρου Γουσγουνέλη.

Σημειώνεται πως, συνολικά οι τοποθετήσεις αλλά και ο διάλογος που αναπτύχθηκε ανάμεσα στους αιρετούς και τους εκπροσώπους του Σωματείου των ταξί και της ΚΤΕΛ Α.Ε. προβάλλεται στο web tv της “Κοινής Γνώμης”. Ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης απουσίαζε δικαιολογημένα.

Στόχος ο σωστός σχεδιασμός της δημοτικής συγκοινωνίας

Ειδικότερα, ο κ. Γουσγουνέλης κατέστησε εκ νέου σαφές, πως, ένας σωστός σχεδιασμός των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας, προϋποθέτει και τυπικά τον προσδιορισμό μίας αστικής περιοχής, η οποία πρέπει να καλύπτει δύο παραμέτρους. Αρχικά η έκτασή της να ξεπερνά τα 5km2 και ο πληθυσμός της να υπερβαίνει τον αριθμό των 10.000 κατοίκων. Αν και βάσει της τελευταίας απογραφής του 2011 ο πληθυσμός της Ερμούπολης φθάνει τους 11.000 πολίτες και άρα, η μία παράμετρος καλύπτεται, ωστόσο, η γεωγραφική έκταση του τμήματος από την περιοχή του Αγίου Δημητρίου έως την Άνω Σύρο και τα Λαζαρέττα πλησιάζει περίπου τα 35km2, γεγονός που επιβάλλει την προσθήκη στο συγκεκριμένο τμήμα και της περιοχής της Αζολίμνου, της οποίας η έκταση αφορά σε 2,4km2, προκειμένου να εκπληρώνεται και η δεύτερη παράμετρος.

Ως εκ τούτου, τα νέα όρια που φαίνεται να καθορίζονται με γνωμοδότηση των αιρετών συμβούλων για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης περιλαμβάνουν τις εξής περιοχές: Άγιο Δημήτριο, Καμίνια (πρ. Λατομείο Καραβέλα), Βράχος, Άνω Σύρος, Συγκρότημα Λυκείων, Λαζαρέττα και Αζόλιμνος.

“Αυτό είναι το πρώτο βήμα της όλης διαδικασίας που κάνουμε” ανέφερε ο κ. Γουσγουνέλης σε τηλεφωνική επικοινωνία με την “Κοινή Γνώμη” χθες το μεσημέρι, διευκρινίζοντας εξ αρχής πως, “Στα σχέδιά μας προς το παρόν, δεν είναι να δρομολογηθεί mini bus στην Αζόλιμνο”.
Διευκρίνισε δε, πως για την ορθή λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο επανασχεδιασμός των διαδρομών βάσει των αναγκών του μεταφορικού έργου, ώστε αφενός ο Δήμος να είναι σε θέση να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πολίτες κι αφετέρου, τα δρομολόγια να εκτελούνται σε συνάρτηση με τις καταγεγραμμένες σημερινές ανάγκες. “Μετά τον καθορισμό της περιοχής πρέπει να σχεδιαστούν οι διαδρομές και τα δημοτικά δρομολόγια. 

Να δούμε πώς θέλουμε την αστική συγκοινωνία βάσει και συγκοινωνιολόγου και γενικότερα με τις ανάγκες που έχουμε καταγράψει για όλη την πόλη. Βάσει και της καλοκαιρινής πεζοδρόμησης θα γίνει προσπάθεια τα mini bus να μην περνούν από την πλατεία” ανέφερε μεταξύ άλλων, εξηγώντας πως, για την ορθή λειτουργία των mini bus κρίνονται απαραίτητες κατά κύριο λόγο οι αποφάσεις της Περιφέρειας αλλά και των αρμόδιων Υπουργείων. “Υπάρχει μεγάλος και μακροχρόνιος σχεδιασμός που πρέπει να γίνει και δε θα γίνει σε μία ή δύο εβδομάδες. 

Απαιτούνται εγκρίσεις από την Περιφέρεια, τα αρμόδια Υπουργεία. Εμείς γνωμοδοτούμε, η Περιφέρεια αποφασίζει” τόνισε χαρακτηριστικά, καθησυχάζοντας τους επαγγελματίες οδηγούς σχετικά με τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής, στις οποίες δεν εντάσσεται η δρομολόγηση των mini bus έως την Αζόλιμνο... προς το παρόν.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε, πως, ο ίδιος στην παλαιότερη αναφορά του στην εφημερίδα, είχε σημειώσει επιπλέον, πως, “Πρέπει να οριστεί η περιοχή, να εκδοθούν οι σωστές άδειες και να καθοριστούν και τα δρομολόγια” καθώς, “Τα mini bus αυτή τη στιγμή έχουν άδεια μεταφοράς προσωπικού δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας όπως θα έπρεπε”.

Ζητούν την τήρηση των σωστών διαδικασιών και προτάσσουν το συμφέρον του κλάδου τους

Αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα, εκπρόσωποι του Σωματείου “Ο Άγιος Χριστόφορος” επικοινώνησαν με νομικό σύμβουλο, ώστε να ακολουθήσουν την ορθή οδό που θα τους επιτρέπει να υπερασπιστούν το επαγγελματικό συμφέρον τους, ενώ αντίστοιχα έπραξε και η ΚΤΕΛ Α.Ε., δια της τοποθέτησης του νομικού συμβούλου της στη συνεδρίαση. Ειδικότερα, η διαφωνία τους, όπως αποτυπώνεται και σε έγγραφο που κατέθεσαν στην πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, 

Μαρία Καζαντζάκη, έγκειται στο γεγονός πως, ο Δήμος πρωτίστως, δεν μπορεί να αποφασίσει για τον καθορισμό της αστικής περιοχής κι ως εκ τούτου, δεν μπορεί στη σχετική γνωμοδότησή του να εντάσσει ακόμη και περιοχές εκτός σχεδίου πόλης, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε και στο δημοτικό συμβούλιο από το μέλος του Σωματείου, Λεονάρδο Ρούσσο, προκειμένου να φαίνεται ότι πληροί τις αναγκαίες παραμέτρους για να οριοθετήσει μία αστική περιοχή. 

Μάλιστα, κατέστη ξεκάθαρο, πως, μία τέτοια εισήγηση δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει στοιχεία ή μετρήσεις για τις πραγματικές ανάγκες του μεταφορικού έργου, μερίδιο από το οποίο οι ίδιοι εξήγησαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν, δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, χωρίς αυτό να σημαίνει – όπως τόνισε ο εκπρόσωπός τους – ότι τους ενδιαφέρει μόνον το στενό συντεχνιακό συμφέρον. Αν κι εκ μέρους της Δημοτικής 

Αρχής υπήρξαν ξεκάθαρες αναφορές πως, δεν “απειλείται” ο συγκεκριμένος κλάδος των ταξί, ωστόσο, οι εκπρόσωποι του Σωματείου, επέμειναν πως, με μία τέτοια απόφαση επιχειρείται να “ανοίξει” η δυνατότητα της επέκτασης των γραμμών της δημοτικής συγκοινωνίας έως και την Αζόλιμνο, περιορίζοντας την επαγγελματική δραστηριότητά τους. Καταλήγοντας, αιτήθηκαν να μην προβεί στη γνωμοδότηση μίας τέτοιας πρότασης ο Δήμος, δεδομένου ότι ο πλέον αρμόδιος για το θέμα είναι η Περιφέρεια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η τοποθέτηση του κ. Μανθόπουλου, ο οποίος συνηγόρησε στη θέση να αποσυρθεί το θέμα, υποστηρίζοντας πως το σώμα ενεργεί παράτυπα.

Όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία για το δικαίωμα καθορισμού αστικής περιοχής

Ειδικότερα, η νομοθεσία που επικαλέστηκαν και οι δύο πλευρές που εξέφρασαν τη διαφωνία τους, τόσο το Σωματείο, όσο και η ΚΤΕΛ Α.Ε., σχετικά με το γεγονός που θέλει το δημοτικό συμβούλιο να μην έχει αρμοδιότητα ως προς το ζήτημα του καθορισμού της αστικής περιοχής, έχει ως ακολούθως: 

“1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Ν. 2963/2001 ο χαρακτηρισμός των αστικών περιοχών γίνεται με αποφάσεις των οικείων Νομαρχιακών Συμβουλίων, ενώ ο χαρακτηρισμός γραμμών ως αστικών ή υπεραστικών γίνεται με αποφάσεις των οικείων Νομαρχών, με τις οποίες, για κάθε γραμμή καθορίζεται η αφετηρία, η διαδρομή, οι στάσεις και το τέρμα αυτής. 

2. Με το άρθρο 94 του Ν. 3852/2010, ως ισχύει, μεταβιβάστηκαν πρόσθετες αρμοδιότητες στους Δήμους και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ο καθορισμός των αστικών γραμμών λεωφορείων της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος και ο καθορισμός των προδιαγραφών των στάσεων και των στεγάστρων. Επίσης ο καθορισμός κομίστρων αστικών φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου. 3. Με το άρθρο 283 παρ. 3 του ανωτέρω Νόμου (3852/2010) ρητώς ορίζεται ότι λοιπές αρμοδιότητες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που είχαν ορισθεί και ασκούνταν με διατάξεις τυπικών νόμων κλπ., και δεν έχουν απονεμηθεί στις Περιφέρειες με το άρθρο 186 ή δεν έχουν μεταβιβασθεί στους δήμους ασκούνται, μετά την εγκατάσταση των οικείων αιρετών οργάνων, από την Περιφέρεια. 

Κατά συνέπεια, η απόφαση για καθορισμό αστικής περιοχής στην πόλη της Ερμούπολης με τα προάστια και τους οικισμούς και/ή τα κέντρα παραθερισμού κλπ. που βρίσκονται κοντά σ’ αυτή μπορεί να γίνει μόνο από το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο και όχι από το Δήμο στον οποίο η συγκεκριμένη αρμοδιότητα δεν έχει μεταβιβασθεί ρητά. 

Ως εκ τούτου, θα μπορούσε μόνο από το ανωτέρω όργανο να εξετασθεί ο καθορισμός αστικής περιοχής στην εν λόγω πόλη, εφόσον δεν λειτουργεί αστική συγκοινωνία, με τη δημιουργία νέας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 2963/2001 και την Υπουργική Απόφαση 54871/4060/2003 (Β 1364)”.
Αντίθετες οι παρατάξεις της μειοψηφίας

“Είναι ξεκάθαρο πως πρέπει να αποσυρθεί το θέμα” τόνισε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, επισημαίνοντας πως είναι “το ελάχιστο που πρέπει να κάνει το δημοτικό συμβούλιο”, καθώς έθεσε επί τάπητος μία εισήγηση, η οποία δεν συνοδευόταν από έγγραφο της νομικής υπηρεσίας, ώστε το σώμα να γνωρίζει πώς θα πρέπει να ενεργήσει. 

Παράλληλα, ο δημοτικός σύμβουλος, Γιάννης Βρούτσης, άφησε αιχμές για ενέργεια της Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να αποσπάσει την εύνοια της κοινής γνώμης, σχετικά με την προσπάθεια να παρέχει σε περισσότερους πολίτες τη δυνατότητα χρήσης mini bus, αν και εκ των προτέρων τα μέλη της γνωρίζουν ότι η Αποκεντρωμένη θα απορρίψει μία τέτοια απόφαση, ενώ το μέλος της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Κομνηνός Στρογγύλης έκανε λόγο για πρόχειρες αποφάσεις και γνωμοδοτήσεις της παράταξης της πλειοψηφίας, η οποία υποστήριξε ότι συνεχίζει να μην επιδεικνύει την πρέπουσα σημασία σε σοβαρά θέματα. Τέλος, καταψήφισε και ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νικόλας Καΐλης, προτάσσοντας τα θέματα νομιμότητας που εγείρονται αλλά κι αναφέροντας παράλληλα, πως, η δημοτική παράταξή του, τάσσεται εν γένει υπέρ της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των δημοτών μέσω της δωρεάν χρήσης των μικρών λεωφορείων, στα οποία πρόκειται προσεχώς να καθοριστεί αντίτιμο.

Εντός Οκτωβρίου δύο νέα mini bus

Με απόφαση της Δημοτικής Αρχής και πρόσφατη θετική έγκριση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έρχονται εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος δύο νέα mini bus στο νησί, τα οποία κόστισαν περισσότερα από 470.000 ευρώ, ποσόν που καλύφθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια. Σύμφωνα με τη συνεργασία που υφίστανται ανάμεσα σε ΚΤΕΛ Α.Ε. και Δήμο Σύρου – Ερμούπολης για την κάλυψη του μεταφορικού έργου, η ανωτέρω εταιρεία οφείλει να μεριμνήσει για τη συντήρηση και την επισκευή των μικρών λεωφορείων που εκτελούν σήμερα τα προγραμματισμένα δρομολόγια, τη θέση των οποίων θα πάρουν τα νέα σύγχρονα mini bus ώστε να μετακινούνται απρόσκοπτα οι πολίτες. 

“Λογικά αναμένουμε τα δύο mini bus κατά το τέλος Οκτωβρίου” τόνισε στην τηλεφωνική επικοινωνία με την εφημερίδα ο κ. Γουσγουνέλης, εκτιμώντας ότι, αυτά θα αξιοποιηθούν όταν παραληφθούν από τον Δήμο. “Αυτά που είναι ήδη σε χρήση θα πρέπει να επισκευασθούν, να συντηρηθούν και να αποφασίσει το ΚΤΕΛ τί θα κάνει, το οποίο έχει υποχρέωση να τα συντηρήσει και όταν χρειαστεί να έχουμε περισσότερα στις γραμμές μας, τότε να τα έχουμε στη διάθεσή μας”. 

Η μελλοντική αξιοποίησή τους, αναμφισβήτητα μετά και τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων, θα έρθει να ενισχύσει και να αυξήσει τις δυνατότητες σε επίπεδο μετακίνησης των πολιτών, αφού δεδομένης και της εφαρμογής της πεζοδρόμησης, ήδη με τις υπάρχουσες δυνατότητες, έχουν εκφρασθεί παράπονα για τη μη τακτική δρομολόγηση mini bus. Αξίζει να υπογραμμισθεί, πως ο κ. Γουσγουνέλης πραγματοποίησε ιδιαίτερη μνεία στη σκέψη της Δημοτικής Αρχής να οριστεί αντίτιμο μελλοντικά για τους χρήστες των mini bus.

ΠΗΓΗ: http://www.koinignomi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...