Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης έκανε σήμερα την ακόλουθη
δήλωση για τα θέματα λειτουργίας των ταξί:
Κ. Χατζηδάκης: «Η κυβέρνηση παρουσιάζει μια σειρά από ρυθμίσεις που επιχειρούν να βάλουν τάξη στο χώρο των ταξί. Πιστεύω ότι και η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί θα είναι σύμφωνη με αυτές τις ρυθμίσεις γιατί επιχειρούν να αντιμετωπίσουν από τη μια πλευρά προβλήματα του κλάδου και από την άλλη πλευρά προβλήματα που δημιουργούνται στους επιβάτες και ζημιώνουν την εικόνα της χώρας στους τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα θέλω να σταθώ σε δυο από αυτές τις ρυθμίσεις:
Η πρώτη αφορά στις χρεώσεις για τις ξεναγήσεις τουριστών στα αστικά κέντρα. Εκεί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν περιορισμοί και είχε διαπιστωθεί αισχροκέρδεια. Είχαμε χρεώσεις απίστευτες και εξωφρενικές. Αυτό το οποίο προβλέπει η νέα ρύθμιση, η νέα απόφαση, είναι ότι για τα πρώτα είκοσι λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο και από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις ξεναγήσεις, για κάθε ώρα θα μπορούν να χρεώνονται το πολύ 25 ευρώ. Ο,τιδήποτε άλλο θα είναι παράβαση.
Η δεύτερη ρύθμιση αφορά στα αλλοιωμένα ταξίμετρα. Δυστυχώς, από τις έρευνες που έχει κάνει επανειλημμένα η Αστυνομία έχει βρεθεί σχεδόν ότι το 50% των ταξιμέτρων που ελέγχθηκε ήταν αλλοιωμένα. Φυσικά, απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, η πολιτεία δεν μπορεί να μείνει απαθής και χαιρόμαστε που η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί είναι υπέρ της λήψεως αυστηρότερων μέτρων για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Έτσι για την αλλοίωση ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή καταδολίευση μετρητών επιβάλλεται με αγορανομική διάταξη που προωθείται στους εκμεταλλευτές οχημάτων, δηλαδή αυτούς που πράγματι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000).
Επίσης. προβλέπεται αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000) για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους αλλοιωμένα ταξίμετρα.
Σε αυτά τα θέματα θέλουμε να μην κάνουμε κανένα συμβιβασμό. Έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του επιβάτη, έχουν να κάνουν με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές.
Παράλληλα με μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις, οι οποίες θα κατατεθούν σύντομα στο νομοσχέδιο για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, προβλέπονται μέτρα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσλειτουργίες σε σχέση με το επάγγελμα των ταξί.
Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα, για παράδειγμα, σε σχέση με τα ταξί που βρίσκονται για κάποιο χρονικό διάστημα σε ακινησία, διότι τώρα εάν μένουν ακίνητα τα ταξί για τρεις (3) μήνες μπορεί ο ιδιοκτήτης να χάνει την άδεια. Λόγω της κρίσεως το φαινόμενο αυτό πληθαίνει ολοένα και περισσότερο και γι’ αυτό παρατείνουμε το χρονικό διάστημα μέχρι και τον ένα χρόνο.
Αντιμετωπίζονται και άλλα ζητήματα: Αποσαφηνίζεται ότι για τα ταξί ειδικής μίσθωσης, αυτά μπορεί να διαθέτουν και τρεις πόρτες, συμπεριλαμβανομένης της πίσω πόρτας σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές. Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί. Και ελαχιστοποιείται στους έξι μήνες από 24 μήνες, το διάστημα που ένας οδηγός ταξί θα πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.
Καταλαβαίνετε ότι μένουμε στις ρυθμίσεις του νόμου 4070 και δεν εισάγεται κανένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί. Επιχειρείται αφενός να αντιμετωπιστούν ορισμένες δυσλειτουργίες που έχουν υπάρξει βλέποντας την ίδια την εφαρμογή των νόμων και τις επιπτώσεις της κρίσης. Κυρίως όμως πάμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα παραβατικότητας. Δεν μπορεί οι τουρίστες να χρεώνονται με υπέρογκα ποσά και στη συνέχεια το θύμα να είναι η ίδια η χώρα. Ούτε μπορεί να γίνει ανεκτό, σχεδόν τα μισά ταξίμετρα να είναι αλλοιωμένα.
Όλοι μαζί λοιπόν και η πολιτεία και οι ιδιοκτήτες των ταξί, θα κάνουμε ότι περισσότερο μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Πάντως το δικό μας υπουργείο, στο συγκεκριμένο ζήτημα της παραβατικότητας, είναι αποφασισμένο να μην κάνει κανένα συμβιβασμό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...