Σε μία μή λύση οδηγήθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο όσον αφορά τον καθορισμό των ζωνών των ταξί και του ορισμού των εδρών τους στην Κέρκυρα, μετά από πρόταση του
Περιφερειάρχη Σπύρου Σπύρου. Είχε προηγηθεί η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ταξιτζήδων της πόλης και της υπαίθρου. Οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στηλίτευσαν την απουσία γραπτής εισήγησης από πλευράς της ηγεσίας της Περιφέρειας αλλά και την αιφνιδιαστική παρουσίαση εγκυκλίου του υπουργείου Υποδομών που είχε έρθει από την Παρασκευή, σύμφωνα με την οποία η προθεσμία για τον καθορισμό των ζωνών δεν είναι αποκλειστική, άρα, η αναβολή της απόφασης δεν θα οδηγήσει σε αυτόματο καθορισμό ζωνών και δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί.
Και στο βάθος, οι μεγάλες εταιρίες...
Στη συνεδρίαση μόνο στα χέρια δεν αρπάχθηκαν οι αυτοκινητιστές ταξί των δύο σωματείων, της πόλης και της υπαίθρου. Οι μεν κατηγορούσαν τους δε για τη στάση που κράτησαν στην μεταξύ τους διαπραγμάτευση και, όλοι, συμφώνησαν στο ότι είναι αδύνατο να συμφωνήσουν. Οι της πόλης διαφωνούν με την δυνατότητα να δραστηριοποιούνται ελεύθερα και στην πόλη τα ταξί της υπαίθρου την ώρα που απέκτησαν την άδεια τους δωρεάν και όχι με κόστος πολλών χιλιάδων ευρώ όπως οι ίδιοι, ενώ οι της περιφέρειας υπογραμμίζουν πως δεν είναι δυνατό να στραγγαλίζονται όσον αφορά την χωροθέτηση της δραστηριότητάς τους και να απειλούνται με οικονομικό αφανισμό. Και, μέσα σε όλα αυτά, ο κίνδυνος αναλόγως της τελικής απόφασης, να ανοίξει ο δρόμος για τη χορήγηση δεκάδων νέων αδειών στο νησί, οι οποίες θα αποτελέσουν φιλέτο για μεγάλες εταιρίες που θα έρθουν να αλώσουν έναν επαγγελματικό χώρο ήδη εξαιρετικά κορεσμένο ακόμα και το καλοκαίρι...
Τέσσερις προτάσεις
Στη συνεδρίαση κατατέθηκαν τέσσερις διαφορετικές προτάσεις λήψης απόφασης για το θέμα των ζωνών ταξί, με μικρές ή μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Πάντως, κατά πλειοψηφία πέρασε η πρόταση του Περιφερειάρχη, ο οποίος δέχθηκε κριτική και από συμβούλους της παράταξής του για την πρόταση αυτή.
Γουλής: Πόντιοι Πιλάτοι...
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεόδωρος Γουλής υποστήριξε ότι το έγγραφο που μοίρασε ο περιφερειάρχης αποτελεί προσπάθεια υπεκφυγής για να πάει η απόφαση για μετά τις εκλογές: «Για καθαρά προεκλογικές σκοπιμότητες, παίζουν τα κόμματα που έχουν την πλειοψηφία στο Περιφερειακό Συμβούλιο τον Πόντιο Πιλάτο, δεν μπαίνουν επί της ουσίας και προσπαθούν να κλέψουν ψήφους με ψεύτικες ελπίδες και να συγκαλύψουν την βαθιά αντιεπαγγελματική θέση του νόμου αυτού που απελευθερώνει τα ταξί».
Γαλιατσάτος κατά Σπύρου: Σκόπιμη απόκρυψη
Έντονο διάλογος διεμήφθη μεταξύ του κ. Σπύρου με τον επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΣΑ, Θεόδωρο Γαλιατσάτο, ο οποίος τον κατηγόρησε ότι απέκρυψε την εγκύκλιο σκόπιμα προκειμένου να επιχειρήσει με αυτό τον τρόπο να εκθέσει την αντιπολίτευση ζητώντας την να πάρει θέση την ώρα που ο ίδιος σκόπευε να μην προτείνει τίποτα συγκεκριμένο και να μεταθέσει για τις ελληνικές καλένδες την απόφαση: «Δεν αποκρύψατε μόνο αυτά κ. Σπύρου, έχετε αποκρύψει και άλλα. Δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε την αλήθεια κατάματα, αρχίζετε τις συνδικαλιστικές πρακτικές και τα χτυπήματα κάτω από τη μέση», είπε στον κ. Σπύρου ο περιφερειακός σύμβουλος.
Δαγκλή: Όχι μόνο τα ΤΑΞΙ αλλά και το κοινωνικό σύνολο
«Δυστυχώς σήμερα, μετά από την προφορική εισήγηση του κ. Περιφερειάρχη κατάλαβα ότι δεν υπήρχε θέση επί της ουσίας αλλά μία θέση για αναβολή εκ νέυ του θέματος. Τη θέση του κ. Περιφερειάρχη, τι πρέπει να γίνει σε αυτό το θέμα, δεν την ακούσαμε ποτέ», υπογράμμισε από την πλευρά της η περιφερειακή σύμβουλος του Ιονίου Αρχιπελάγους, Ανδρομάχη Δαγλή, η οποία υπογράμμισε πως είναι σημαντικό να ληφθεί μία απόφαση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές των αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ, ωστόσο, το σώμα δεν μπορεί να το απασχολεί μόνο η επαγγελματική ομάδα των ΤΑΞΙτζήδων αλλά και οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου.
Καλούδης: Παραβιάσεις από τον ίδιο το νόμο
Ο επικεφαλής της παράταξης «Επτανησιακή Αναγέννηση» υποστήριξε ότι το νομοθέτημα για τα ΤΑΞΙ παραβιάζει την αρχή την ισότητας, αφού άλλα προβλέπει για την Αθήνα και άλλα για την περιφέρεια. Επίσης, παραβιάζει την αρχή της διάκρισης των εξουσιών αφού άλλος είναι ο νομοθέτης για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και άλλος είναι ο «νομοθέτης», οι Περιφέρειες, στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η τελική απόφαση
Το Περιφερειακό Συμβούλιο έλαβε απόφαση για αναβολή και το θέμα θα ξανασυζητηθεί μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου. Επίσης, θα οριστούν τις αμέσως προσεχείς ημέρες κοινές «πιάτσες» λειτουργίας των ΤΑΧΙ, καθώς και η περιμετρική ζώνη, ενώ για τους Παξούς ορίστηκε μια έδρα.
Στα υπόλοιπα νησιά, ισχύει η απόφαση που ελήφθη στην προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συνεδρίου:
Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου: Κατόπιν διαλογικής συζήτησης, το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - και ορίζει μία ενιαία διοικητική έδρα για τη λειτουργία των ΤΑΞΙ.
Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας – Ιθάκης: Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε – κατά πλειοψηφία - και ορίζει: 1) Οι πρώην Καποδιστριακοί Δήμοι: Αργοστολίου - Λειβαθούς - Κοινότητα Ομαλών να αποτελούν μία διοικητική έδρα. 2) Στους υπόλοιπους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους, από μία έδρα έκαστος: Ελειού - Πρόννων, Ερίσου, Πυλαρέων και Σάμης, 3) Ο Δήμος Ιθάκης αποτελεί μία ενιαία διοικητική έδρα. Επιπλέον, μετά από ψηφοφορία αποφασίστηκε και ο πρώην Καποδιστριακός Δήμος Παλλικής να αποτελεί μια ενιαία διοικητική έδρα.
Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας: Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - και ορίζει από μία έδρα ανά των κάτωθι πρώην Καποδιστριακών Δήμων: Απολλωνίων, Ελλομένου, Καρυάς, Λευκάδας, Σφακιωτών.
Ο Δήμος Μεγανησίου αποτελεί μία ενιαία διοικητική έδρα.
http://www.incorfu.gr
Περιφερειάρχη Σπύρου Σπύρου. Είχε προηγηθεί η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ταξιτζήδων της πόλης και της υπαίθρου. Οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στηλίτευσαν την απουσία γραπτής εισήγησης από πλευράς της ηγεσίας της Περιφέρειας αλλά και την αιφνιδιαστική παρουσίαση εγκυκλίου του υπουργείου Υποδομών που είχε έρθει από την Παρασκευή, σύμφωνα με την οποία η προθεσμία για τον καθορισμό των ζωνών δεν είναι αποκλειστική, άρα, η αναβολή της απόφασης δεν θα οδηγήσει σε αυτόματο καθορισμό ζωνών και δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί.
Και στο βάθος, οι μεγάλες εταιρίες...
Στη συνεδρίαση μόνο στα χέρια δεν αρπάχθηκαν οι αυτοκινητιστές ταξί των δύο σωματείων, της πόλης και της υπαίθρου. Οι μεν κατηγορούσαν τους δε για τη στάση που κράτησαν στην μεταξύ τους διαπραγμάτευση και, όλοι, συμφώνησαν στο ότι είναι αδύνατο να συμφωνήσουν. Οι της πόλης διαφωνούν με την δυνατότητα να δραστηριοποιούνται ελεύθερα και στην πόλη τα ταξί της υπαίθρου την ώρα που απέκτησαν την άδεια τους δωρεάν και όχι με κόστος πολλών χιλιάδων ευρώ όπως οι ίδιοι, ενώ οι της περιφέρειας υπογραμμίζουν πως δεν είναι δυνατό να στραγγαλίζονται όσον αφορά την χωροθέτηση της δραστηριότητάς τους και να απειλούνται με οικονομικό αφανισμό. Και, μέσα σε όλα αυτά, ο κίνδυνος αναλόγως της τελικής απόφασης, να ανοίξει ο δρόμος για τη χορήγηση δεκάδων νέων αδειών στο νησί, οι οποίες θα αποτελέσουν φιλέτο για μεγάλες εταιρίες που θα έρθουν να αλώσουν έναν επαγγελματικό χώρο ήδη εξαιρετικά κορεσμένο ακόμα και το καλοκαίρι...
Τέσσερις προτάσεις
Στη συνεδρίαση κατατέθηκαν τέσσερις διαφορετικές προτάσεις λήψης απόφασης για το θέμα των ζωνών ταξί, με μικρές ή μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Πάντως, κατά πλειοψηφία πέρασε η πρόταση του Περιφερειάρχη, ο οποίος δέχθηκε κριτική και από συμβούλους της παράταξής του για την πρόταση αυτή.
Γουλής: Πόντιοι Πιλάτοι...
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεόδωρος Γουλής υποστήριξε ότι το έγγραφο που μοίρασε ο περιφερειάρχης αποτελεί προσπάθεια υπεκφυγής για να πάει η απόφαση για μετά τις εκλογές: «Για καθαρά προεκλογικές σκοπιμότητες, παίζουν τα κόμματα που έχουν την πλειοψηφία στο Περιφερειακό Συμβούλιο τον Πόντιο Πιλάτο, δεν μπαίνουν επί της ουσίας και προσπαθούν να κλέψουν ψήφους με ψεύτικες ελπίδες και να συγκαλύψουν την βαθιά αντιεπαγγελματική θέση του νόμου αυτού που απελευθερώνει τα ταξί».
Γαλιατσάτος κατά Σπύρου: Σκόπιμη απόκρυψη
Έντονο διάλογος διεμήφθη μεταξύ του κ. Σπύρου με τον επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΣΑ, Θεόδωρο Γαλιατσάτο, ο οποίος τον κατηγόρησε ότι απέκρυψε την εγκύκλιο σκόπιμα προκειμένου να επιχειρήσει με αυτό τον τρόπο να εκθέσει την αντιπολίτευση ζητώντας την να πάρει θέση την ώρα που ο ίδιος σκόπευε να μην προτείνει τίποτα συγκεκριμένο και να μεταθέσει για τις ελληνικές καλένδες την απόφαση: «Δεν αποκρύψατε μόνο αυτά κ. Σπύρου, έχετε αποκρύψει και άλλα. Δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε την αλήθεια κατάματα, αρχίζετε τις συνδικαλιστικές πρακτικές και τα χτυπήματα κάτω από τη μέση», είπε στον κ. Σπύρου ο περιφερειακός σύμβουλος.
Δαγκλή: Όχι μόνο τα ΤΑΞΙ αλλά και το κοινωνικό σύνολο
«Δυστυχώς σήμερα, μετά από την προφορική εισήγηση του κ. Περιφερειάρχη κατάλαβα ότι δεν υπήρχε θέση επί της ουσίας αλλά μία θέση για αναβολή εκ νέυ του θέματος. Τη θέση του κ. Περιφερειάρχη, τι πρέπει να γίνει σε αυτό το θέμα, δεν την ακούσαμε ποτέ», υπογράμμισε από την πλευρά της η περιφερειακή σύμβουλος του Ιονίου Αρχιπελάγους, Ανδρομάχη Δαγλή, η οποία υπογράμμισε πως είναι σημαντικό να ληφθεί μία απόφαση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές των αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ, ωστόσο, το σώμα δεν μπορεί να το απασχολεί μόνο η επαγγελματική ομάδα των ΤΑΞΙτζήδων αλλά και οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου.
Καλούδης: Παραβιάσεις από τον ίδιο το νόμο
Ο επικεφαλής της παράταξης «Επτανησιακή Αναγέννηση» υποστήριξε ότι το νομοθέτημα για τα ΤΑΞΙ παραβιάζει την αρχή την ισότητας, αφού άλλα προβλέπει για την Αθήνα και άλλα για την περιφέρεια. Επίσης, παραβιάζει την αρχή της διάκρισης των εξουσιών αφού άλλος είναι ο νομοθέτης για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και άλλος είναι ο «νομοθέτης», οι Περιφέρειες, στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η τελική απόφαση
Το Περιφερειακό Συμβούλιο έλαβε απόφαση για αναβολή και το θέμα θα ξανασυζητηθεί μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου. Επίσης, θα οριστούν τις αμέσως προσεχείς ημέρες κοινές «πιάτσες» λειτουργίας των ΤΑΧΙ, καθώς και η περιμετρική ζώνη, ενώ για τους Παξούς ορίστηκε μια έδρα.
Στα υπόλοιπα νησιά, ισχύει η απόφαση που ελήφθη στην προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συνεδρίου:
Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου: Κατόπιν διαλογικής συζήτησης, το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - και ορίζει μία ενιαία διοικητική έδρα για τη λειτουργία των ΤΑΞΙ.
Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας – Ιθάκης: Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε – κατά πλειοψηφία - και ορίζει: 1) Οι πρώην Καποδιστριακοί Δήμοι: Αργοστολίου - Λειβαθούς - Κοινότητα Ομαλών να αποτελούν μία διοικητική έδρα. 2) Στους υπόλοιπους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους, από μία έδρα έκαστος: Ελειού - Πρόννων, Ερίσου, Πυλαρέων και Σάμης, 3) Ο Δήμος Ιθάκης αποτελεί μία ενιαία διοικητική έδρα. Επιπλέον, μετά από ψηφοφορία αποφασίστηκε και ο πρώην Καποδιστριακός Δήμος Παλλικής να αποτελεί μια ενιαία διοικητική έδρα.
Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας: Το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - και ορίζει από μία έδρα ανά των κάτωθι πρώην Καποδιστριακών Δήμων: Απολλωνίων, Ελλομένου, Καρυάς, Λευκάδας, Σφακιωτών.
Ο Δήμος Μεγανησίου αποτελεί μία ενιαία διοικητική έδρα.
http://www.incorfu.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...