Του Γιώργου Νταγκουνάκη,
Περιφερειακού συμβούλου και υποψήφιου βουλευτή Χανίων του ΚΚΕ
Αρχή στην υλοποίηση του νόμου
4070/2012, που απελευθερώνει το επάγγελμα και θα ξεκληρίσει τους αυταπασχολούμενους ταξιτζήδες.
4070/2012, που απελευθερώνει το επάγγελμα και θα ξεκληρίσει τους αυταπασχολούμενους ταξιτζήδες.
Στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που έγινε στο Μάλεμε, ένα βασικό θέμα που ήλθε για συζήτηση ήταν ο καθορισμός των εδρών των ΤΑΞΙ, με βάση το ν.4070/2012. Δηλαδή συγκλήθηκε το Π.Σ. για να πρωτοστατήσει στην υλοποίηση ενός ακόμα αντιλαϊκού νόμου της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ υπό τον κ.Παπαδήμο.
Το πρώτο που πρέπει να σημειώσουμε είναι το εξής: Για μια ακόμα φορά το ΚΚΕ επιβεβαιώθηκε στην εκτίμησή του ότι με τον Καλλικράτη δημιουργήθηκε μια περιφερειακή κρατική διοίκηση με μια βασική αποστολή: Την υλοποίηση σε περιφερειακό επίπεδο πιο εύκολα της αντιλαϊκής πολιτικής, που η κεντρική εξουσία και η ΕΕ αποφασίζουν.
Το ΚΚΕ στήριξε και στηρίζει τα αιτήματα των αυταπασχολούμενων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ. Στήριξε τον πολυήμερο αγώνα τους, όταν οι «όψιμοι φίλοι» τους, που πλειοψηφούν στο Π.Σ., τους λοιδορούσαν και τους κατακεραύνωναν ότι καταστρέφουν τη χώρα. Στήριξε ενεργά τους αγώνες όλων των αυταπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, ενάντια στην πολιτική που τους καταστρέφει, ενάντια στην πολιτική που τους στερεί τη δυνατότητα να ζήσουν ανθρωπινά οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.
Το ΚΚΕ χωρίς περιστροφές στάθηκε αντίθετο σε κάθε σκέψη φανερή ή συγκαλυμμένη για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ΤΑΞΙ και στην συγκέντρωσή του σε μια χούφτα επιχειρηματιών. Το ΚΚΕ είχε καταδικάσει και το νομοσχέδιο Ραγκούση, αλλά καταψήφισε και τον ν.4070/2012 των Βορίδη-Παπαδήμου, που επέβαλε η ΕΕ και η τρόικα, γιατί και τα δύο προωθούσαν τον ίδιο στρατηγικό στόχο: Την απελευθέρωση του επαγγέλματος, που σημαίνει την συγκέντρωση των ΤΑΞΙ σε λίγους λεφτάδες. Στόχος δηλαδή του ν.4070/2012 είναι το πέταγμα χιλιάδων μικροϊδιοκτητών ΤΑΞΙ στο δρόμο. «Το τυρί» σε αυτή τη φάκα ήταν οι νέες έδρες, οι νέες άδειες και ορισμένα άλλα μικροζητήματα. Αυτά ενσωματώθηκαν στο νόμο, αγαπητοί φίλοι ταξιτζήδες, για να «χρυσώσουν το χάπι» και να κρύψουν την καταστροφή που σύντομα σας ετοιμάζουν. Τα όποια προσωρινά οικονομικά οφέλη που μπορεί να έχουν κάποιοι από εσάς με τις νέες έδρες δεν πρέπει να σας αποπροσανατολίσουν.
Όπως πράξαμε και στο Π.Σ., έτσι και με το σημερινό κείμενο θα ήθελα να θυμίσω ορισμένα άρθρα του συγκεκριμένου νόμου που επιβεβαιώνουν περίτρανα την άποψή μας.
Στο άρθρο 85, παρ.6, δίνεται η δυνατότητα κατοχής περισσότερων των δύο αδειών σε φυσικά πρόσωπα, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά και σε εταιρείες, με στόχο να προχωρήσει η συγκέντρωση των αδειών σε λίγα χέρια. Οι περιορισμοί που προβλέπονται είναι άνευ σημασίας, γιατί επιτρέπεται η κατοχή εκατοντάδων αδειών από ένα φυσικό πρόσωπο, την εταιρεία.
Το άρθρο 91 δίνει τη δυνατότητα για δημιουργία ταξί ειδικής μίσθωσης (τα εννιαθέσια ταξί) χωρίς ταξίμετρο. Είναι ρύθμιση που έγινε κυρίως με την απαίτηση των μεγάλων τουριστικών, ξενοδοχειακών και αεροπορικών εταιρειών που θέλουν να ελέγξουν το κομμάτι της μεταφοράς που σχετίζεται με τον τουρισμό και τη διακίνηση επιβατών από και προς αεροδρόμια, τα λιμάνια, τους σταθμούς και τα ξενοδοχεία.
Η εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης θα έχει σαν αποτέλεσμα να σας αφαιρεθεί ένα μεγάλο κομμάτι δουλειάς.
Με την τροπολογία που έγινε στην παρ.3 του άρθρου 111 που χορηγεί εκατοντάδες νέες άδειες ταξί ειδικής μίσθωσης σε μεγάλες τουριστικές έδρες, ικανοποιείται η απαίτηση των ξενοδοχείων και άλλων επιχειρήσεων που θέλουν να εισβάλουν στον κλάδο χωρίς κόστος.
Με το άρθρο 87 διευκολύνεται η σύσταση εταιρειών που θα δραστηριοποιηθούν στον κλάδο με τη μορφή της εκμετάλλευσης επιβατικών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων.
Με τις ρυθμίσεις και την τροπολογία που έγινε του άρθρου 83 που διευρύνει τις περιμετρικές ζώνες σε Αττική και Θεσσαλονίκη και σε αρκετές τουριστικές περιοχές και συγκοινωνιακούς κόμβους, επιδιώκεται η διευκόλυνση των εταιρειών να πάρουν το μεταφορικό έργο σε βάρος των αυταπασχολούμενων.
Το άρθρο 85, που προβλέπει τα πληθυσμιακά κριτήρια ήταν ελιγμός της κυβέρνησης κάτω από την πίεση του αγώνα σας, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί το βασικό θέμα της απελευθέρωσης. Ο μαθηματικός τύπος από τον οποίο θα προκύπτει ο αριθμός των αδειών σε κάθε έδρα, δίνει τη δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών σε αρκετές περιοχές στην περιφέρεια που είναι ήδη κορεσμένες. Η δυνατότητα μείωσης ή προσαύξησης του συντελεστή από τον περιφερειάρχη με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται, δίνει τη δυνατότητα για εξυπηρέτηση διαφόρων σκοπιμοτήτων. Και η νέα τροπολογία κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Το ίδιο ισχύει και με τις ρυθμίσεις περί της μεταβίβασης των αδειών που προβλέπει το άρθρο 102.
Το Π.Σ. λοιπόν αυτό που έκανε ήταν αυτό που η κυβέρνηση του ανέθεσε. Να ξεκινήσει την υλοποίηση του νόμου που θα σας αφήσει χωρίς μεροκάματο και θα σας οδηγήσει στην ανεργία. Θα ανοίξει το δρόμο για τη δράση των μεγάλων εταιρειών στο ΤΑΞΙ. Όπως ήταν αναμενόμενο, η υλοποίηση του νόμου ξεκίνησε από τα εύκολα για τους κρατούντες.
Για όλους αυτούς τους λόγους, οι τρεις περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης καταψήφισαν τις προτάσεις των αντιπεριφερειαρχών στο σύνολό τους, καθώς το ζητούμενο ήταν ναι ή όχι στην εφαρμογή ενός νόμου που θα καταστρέψει έναν ολόκληρο κλάδο. Ταυτόχρονα καταθέσαμε την μοναδική πρόταση που πραγματικά προστατεύει τον κλάδο.
Να αποφασίσει το Π.Σ. να ζητήσει την κατάργηση του νόμου 4070/2012.
Όμως οι όψιμοι φίλοι των ταξιτζήδων που πλειοψηφούν στο Π.Σ., δηλαδή οι εκπρόσωποι της ΝΔ, της κας Μπακογιάννη και του ΠΑΣΟΚ με την συνδρομή και της εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε καν συζήτησαν την πρότασή μας. Αυτή είναι η αλήθεια για να σταματήσει όποια σπέκουλα γίνεται και από όποιον γίνεται για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...