Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

ΤΑΞΙ - ΑΓΟΡΑΙΑ σημειώσατε 1. Ένταση στη χθεσινή συνέλευση για τις έδρες (Βίντεο)..!

Το ζήτημα των εδρών κυριάρχησε στη χθεσινή γενική συνέλευση των μελών του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων, ενώ δεν έλειψε η
 ένταση αφού οι μεν αγοραίοι επιμένουν να υπάρξει μια έδρα για όλο το νησί και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ταξί (που αποτελούν και τη μεγάλη πλειοψηφία του Σωματείου τους, 86 έναντι 18) προέκριναν την πρόταση για τρεις έδρες, οριοθετώντας τις στο Βόρειο, Νότιο και Κεντρικό Τμήμα της Χίου.
Το σημείο «κλειδί» αφορά φυσικά τη μονή ταρίφα, αφού σε κάθε έδρα εφαρμόζεται τέτοια, οπότε αν όλο το νησί γίνει μια, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, δεν θα υπάρχει πλέον διπλή εκτός ορίων – επομένως οι καταναλωτές θα πληρώνουν φτηνότερα την κούρσα- όμως – όπως εκτιμά ο Πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών ταξί, Δ. Βελής- οι επαγγελματίες «θα μπαίνουν μέσα».  
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν χθες προς ψηφοφορία ήταν
τέσσερις: Η πρώτη να μείνουν ως έχουν οι έδρες, με κίνδυνο έκδοσης 56 νέων αδειών, η δεύτερη να υπάρξει μια έδρα σε όλο το νησί και καμία νέα άδεια, η τρίτη να γίνουν τρεις, η μια στο βόρειο τμήμα (Καρδάμυλα Αμανή), η δεύτερη που θα καλύπτει την πόλη, το Βροντάδο και τους πρώην δήμους Αγ. Μηνά, και Καμποχώρων και η τρίτη την υπόλοιπη νότια Χίο, με έκδοση 4 νέων αδειών ( πρόταση η οποία – όπως προαναφέρθηκε- υπερψηφίστηκε) και η τέταρτη να γίνουν δύο έδρες μια στη βόρεια Χίο και μια στην υπόλοιπη Χίο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η απόφασή τους, έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα, θα κοινοποιηθεί αρχικά στο τμήμα συγκοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας, ενώ αρμόδιο όργανο για τη λήψη της απόφασης είναι το περιφερειακό συμβούλιο.

Με επιστολή τους στον Περιφερειάρχη, το Δήμαρχο, το Δ/ντή του Τμ. Συγκοινωνιών και τα ΜΜΕ, 8 ιδιοκτήτες Αγοραίων ζητούν να ενοποιηθούν οι έδρες των ταξί σημειώνοντας τα εξής:
«Εμείς λόγω της οικονομικής κρίσης, της αυξημένης τιμής στη διπλή ταρίφα και της δυνατότητας του νόμου για τη δημιουργία Καλλικρατικών εδρών έτσι ώστε τα ταξί να γίνουν μία έδρα και η πληρωμή τους σε όλο το Νομό να γίνεται με μονή ταρίφα, σας εκφράζουμε την ομόφωνη απόφαση ιδιοκτητών αγοραίων και επιθυμία ως α) τοπικοί άρχοντες και β) ο προϊστάμενος του τμήματος συγκοινωνιών, με γνώμονα τη φτηνή μεταφορά του επιβατηγού κοινού και όχι τα ατομικά συμφέροντα των 100 συνολικά τοπικών εδρών ταξί να λάβετε απόφαση εσείς για το μέλλον και την ενοποίηση των εδρών των ταξί.
Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι η ενοποίηση όλων των εδρών θα επιφέρειμείωση της τιμής κόστους μεταφοράς επιβατικής κίνησης στο ήμισυ(μονή ταρίφα), ενώ ακόμα και η έκδοση νέων αδειών θα έχει ως αποτέλεσμα την παραμονή διπλής ταρίφας σε όλες τις μετακινήσεις εκτός πόλης Χίου».
Εκτός από το θέμα των εδρών, θυμίζουμε ότι με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο – βάση των εδρών που ισχύουν σήμερα- τίθεται και ζήτημααύξησης των αδειών ταξί. Μάλιστα ο νόμος δίνει τη δυνατότητα για 4 νέες άδειες στον Αγ. Μηνά, 12 στην Αμανή, 9 στον πρώην δήμο Ιωνίας, 7 στα Καμπόχωρα, 4 στα Καρδάμυλα, 5 στα Μαστιχοχώρια και 13 στην Ομηρούπολη, σύνολο δηλαδή 54.
Οσο για τον πρώην Δήμο Χίου υπάρχουν 87 άδειες, ενώ κανονικά, βάσει του νέου νόμου, θα ‘πρεπε να υπάρχουν 39 ταξί.

Τα επιχειρήματά τους κατέθεσαν σήμερα σεραδιοφωνική τους συνέντευξη στην ΑΛΗΘΕΙΑ oΠρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Σωματείου τους, κ.κ. Δημήτρης Βελλής και Μιχάλης Πιτσάκης, αλλά και τρεις ιδιοκτήτες αγοραίων, οι κύριοι Δημήτρης Μαυρογιάννης, Στέλιος Σιταρένιος και Δημήτρης Κόκκινος, με τους τελευταίους να επισημαίνουν ότι έτσι όπως χωροταξικά κατανομούνται οι έδρες από το Σωματείο μικραίνει η πίτα τους και επιβαρύνονται με την έκδοση τεσσάρων νέων αδειών στην περιοχή τους.
Από τη συζήτηση δεν έλειψαν οι βολές εκατέρωθεν και οι καταγγελίες για«κόκκινα» ταξί που υπερχρεώνουν πελάτες, αγοραία που «ψαρεύουν» πελάτες στην πόλη, ενώ σημείο τριβής ήταν και το κόστος της άδειας, αφού οι της πόλης την έχουν πληρώσει τουλάχιστον100.000 ευρώ, οι της περιφέρειας 30.000 ευρώ και μπαίνοντας οι τελευταίοι στο «παιχνίδι» της πόλης, θα εξομοιωθεί η αξία της άδειάς τους, σύμφωνα με τον κ. Βελλή.
Βέβαια η πραγματικότητα σήμερα είναι ότι τα ποσά αυτά έχουν πέσει σημαντικά, ενώ νόμιμα η έκδοση νέας άδειας κοστίζει 5.000 ευρώ!
Η ουσία είναι ότι και στην περίπτωση των ταξιτζήδων επιβεβαιώνεται  η λαϊκή παροιμία «όπου φτώχια και γκρίνια», με δεδομένο ότι έχει μειωθεί το επιβατικό κοινό που χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του, λόγω κόστους.
Σύμφωνα πάντως με τον Αντιπρόεδρο του Σωματείου, υπάρχουν σκέψεις για 8θεσια ταξί και συγκρότηση εταιρειών, στα πλαίσια της προσπάθειας για επιβίωσή τους.
Χρ.Ψ.
http://www.alithia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...