Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

Με τον... αραμπά οι μεταρρυθμίσεις για φορτηγά Δ.Χ. – ταξί..!

Αλεξανδρα Κασσιμη.


Ρυθμούς χελώνας παρουσιάζει το υπουργείο Υποδομών στην προώθηση μεταρρυθμίσεων που αφορούν την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών δημόσιας χρήσης και των ταξί. Στην περίπτωση των ταξί, στελέχη του υπουργείου αποδίδουν τις καθυστερήσεις στην τρόικα, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει απαντήσει ακόμη με τις σχετικές παρατηρήσεις επί των προβλέψεών του. Οσον αφορά τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση έχει ψηφιστεί, η κοινή υπουργική απόφαση που ορίζει το ύψος του διοικητικού κόστους που θα καταβάλλει κανείς για την έκδοση άδειας ΦΔΧ έχει εκδοθεί (1.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και τα 500 ευρώ για κάθε επόμενο όχημα), εκκρεμεί όμως ακόμη μία υπουργική απόφαση. Το προσεχές διάστημα θα πρέπει να οριστεί ο τρόπος απόδειξης οικονομικής επιφάνειας όσων επιθυμούν να εκδώσουν νέα άδεια ΦΔΧ. Πρόκειται για ένα σημείο στο οποίο διαφωνούν οι εκπρόσωποι του κλάδου, που διεκδικούν να οριστεί χρηματική εγγύηση χαμηλότερη από αυτήν που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα (9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε επόμενο όχημα). Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας, κατά τη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη τον περασμένο Δεκέμβριο, εξεδήλωσε αντιδράσεις στην πρόβλεψη αυτή, με αποτέλεσμα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να επεξεργάζεται και άλλους τρόπους απόδειξης οικονομικής βιωσιμότητας της δραστηριότητας του νέου μεταφορέα, που δεν θα προσκρούουν στις επιταγές της τρόικας.

Δημόσια διαβούλευση

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών προωθεί την εντύπωση ότι το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περιλαμβάνονται στο σχέδιο πληθυσμιακά κριτήρια που θα χαρακτηριστούν συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά. Ο αριθμός των κυκλοφορούντων ταξί θα αποτελεί συνάρτηση του πληθυσμού μιας περιοχής και των γεωγραφικών της χαρακτηριστικών και εξετάζεται για την Αθήνα η λειτουργία 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Καθώς σήμερα κυκλοφορούν 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα, εκτιμάται ότι σε Αττική και Θεσσαλονίκη δεν θα εκδοθούν νέες άδειες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...