Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

Τρίκαλα: Οι μαθητές ρωτούν, οι ταξιτζήδες απαντούν..!

Σε μια ακόμη δράση προχώρησε η ομάδα Ecomobility του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων. Αυτή τη φορά, μέλη της συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του
σωματείου ραδιοταξί Τρικάλων και του έθεσαν ερωτήματα συνολικότερα για τη μετακίνηση και ειδικότερα γιατο κυκλοφοριακό και τα ταξί στα Τρίκαλα. Η ενδιαφέρουσα συνέντευξη, με το σχετικό κείμενο, είναι τα ακόλουθα:
Στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιούμε για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη μας, καθώς και των συνθηκών και συνηθειών μετακίνησης των συμπολιτών μας με στόχο να διατυπώσουμε προτάσεις- λύσεις που θα βοηθήσουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής μας, αποφασίσαμε να συνομιλήσουμε με μια ομάδα επαγγελματιών που ζουν καθημερινά στους δρόμους και αφουγκράζονται τα προβλήματα της μετακίνησης.
Στις 23 Δεκεμβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη της μάδας Ecomobility του σχολείου μας  στα γραφεία του σωματείου ράδιο-ταξί με τη συνοδεία της υπεύθυνης του προγράμματος κ. Μαγαλιού.
Ο πρόεδρος του σωματείου κ. Τσιμοράγκας Αθανάσιος μαζί με τον ταμία κ. Αλεξίου Παναγιώτη και δυο εργαζόμενες του τηλεφωνικού κέντρου, μας υποδέχθηκαν πρόθυμα και μας έκαναν να αισθανθούμε άνετα και οικεία με τη ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα που δημιούργησαν.
TAXI 1Ο κ. Τσιμοράγκας μας ενημέρωσε αρχικά για τη δύναμη του σωματείου τους που αποτελείται από 120 ιδιοκτήτες 91 αυτοκινήτων ράδιο-ταξί που αποτελούν το 90-95% των αυτοκινήτων ταξί της πόλης μας. Εκτός από την ασφαλή και ταχύτατη εξυπηρέτηση των πελατών τους οι οδηγοί των ράδιο- ταξί επιτελούν και κοινωνικό έργο. Ενημέρωσαν αρκετές φορές την πυροσβεστική για την κατάσβεση εστιών πυρκαγιών του περιαστικού δάσους της πόλης μας, όπως επίσης κάλεσαν την αστυνομία για τη σύλληψη επίδοξων κλεφτών. Επιπλέον τόνισε ότι οι έμπειροι οδηγοί των ραδιο-ταξί οδηγούν πολύ προσεχτικά οπότε σπάνια εμπλέκονται σε ατυχήματα. Εξυπηρετούν όλους τους πολίτες ακόμη και αυτούς με ειδικές ανάγκες και τους πηγαίνουν στο προορισμό τους με πλήρη ασφάλεια. Όσο για αντικείμενα (κινητά τηλέφωνα, τσάντες κπλ) που ξεχνούν οι πελάτες στα αυτοκίνητα τους, υπάρχει η δυνατότητα με ένα έγκυρο τηλεφώνημα να τους επιστραφούν διότι τηρείται ηλεκτρονικό αρχείο με όλα τα στοιχεία του οδηγού και της διαδρομής στην οποία ξεχάστηκε το αντικείμενο.
Στο τέλος της συνέντευξης πληροφορηθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου και δώσαμε τις ευχές μας μέσω μικροφώνου σ’ όλους τους οδηγούς για Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά.
Απαντήσεις στις ερωτήσεις
1) Πόσοι περίπου είναι οι πελάτες που χρησιμοποιούν ταξί καθημερινά;
-Το τηλεφωνικό κέντρο καθημερινά δέχεται περίπου 400-500 κλήσεις. Τα ταξί γενικά βρίσκονται στις πιάτσες και εξυπηρετούν τους περαστικούς. Συνολικός αριθμός των ανθρώπων που δεν καλούν το ταξί αλλά το βρίσκουν στο δρόμο είναι περίπου 1000 άτομα. Άρα συνολικά 1500 άτομα περίπου χρησιμοποιούν καθημερινά ταξί.
2) Πόσοι από τους πελάτες σας χρησιμοποιούν μόνιμα το ταξί για τις μετακινήσεις τους;
- Περίπου 200-250 άτομα
3) Ταξί χρησιμοποιούν μόνο οι ηλικιωμένοι που τους είναι δύσκολο να μετακινηθούν ή όλες οι ηλικίες;
Γενικά όλες οι ηλικίες. Είναι αλήθεια όμως ότι τον τελευταίο καιρό πολλοί άνθρωποι λόγω της οικονομικής κρίσης χρησιμοποιούν πιο πολύ το ποδήλατο τους ή πηγαίνουν με τα πόδια σε κοντινές αποστάσεις.
4) Για πόση απόσταση χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τα ταξί;
- Το 60-70% των κλήσεων είναι για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, ενώ το υπόλοιπο 30% είναι για μετακινήσεις έξω από την πόλη, στα χωριά του νομού, αλλά και σε άλλους νομούς. Ο μεγαλύτερος αριθμός δηλαδή αφορά τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
5) Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν τα ταξί στην κυκλοφορία;
- Τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι τα γνωστά και δυστυχώς ίδια για τα τελευταία χρόνια. Έλλειψη χώρων στάθμευσης, ποδηλατόδρομοι για τους ποδηλάτες, σεβασμός στους κανόνες. Δεν αλλάζουν και δεν βελτιώνονται, παρότι τώρα τελευταία έχει μειωθεί η κυκλοφορία λόγω της οικονομικής κρίσης.
Το κυρίαρχο για να μάθουμε να κυκλοφορούμε σωστά είναι να ξεκινήσουμε από το σχολειό. Είναι σημαντικό να γίνεται το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής από τις μικρές αλλά και μέχρι τις μεγαλύτερες τάξεις . Για παράδειγμα τα ποδήλατα πολλές φορές μπαίνουν ανάποδα στο δρόμο και μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα. Είναι σημαντικό να ακολουθούν και οι οδηγοί ποδηλάτων τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
6) Θεωρείται ότι υπάρχουν διαβάσεις αναπήρων στα Τρίκαλα;
- Υπάρχουν διαβάσεις, αλλά δεν τις σέβεται κανείς. Πολλές φορές βλέπουμε παρκαρισμένα αυτοκίνητα που εμποδίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες να χρησιμοποιήσουν τις αντίστοιχες διαβάσεις.
7) Εσείς εντοπίζετε κάποια προβλήματα στη γενικότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων, σχετικά με τις κατευθύνσεις κυκλοφορίας, τους δρόμους και το γενικότερο κυκλοφορικό πλαίσιο;
- Βεβαίως έχουμε προβλήματα και πρώτα απ’ όλα είναι η κατάληψη των θέσεων στάθμευσης των ταξί (πιάτσες) από πολίτες που τις χρησιμοποιούν παράνομα ειδικότερα τελευταίως που δεν υπάρχει ο φόβος της Δημοτικής αστυνομίας. Κάθε μέρα έχουμε φασαρίες με ανθρώπους που παρκάρουν παράνομα και εμείς αναγκαζόμαστε να κάνουμε κύκλους. Επίσης πολλοί άνθρωποι καθημερινά βιάζονται και παραβαίνουν πολλά από τα σήματα πράγμα που είναι πολύ επικίνδυνο να προκαλέσει ατύχημα. Επιπλέον πολλοί από τους οδηγούς μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο αποσπώντας τους την προσοχή. Βέβαια είναι σημαντικό να αναφέρω ότι τα τελευταία χρόνια έχει περιοριστεί αισθητά η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, (περίπου 50% τα δυο τελευταία χρόνια), πράγμα που κατά τη γνώμη μου οφείλεται στην αστυνόμευση και τους συνεχείς ελέγχους από την τροχαία. Επίσης έχει βελτιωθεί το οδικό δίκτυο της πόλης οπότε η μεταφορά των πελατών είναι πιο άνετη και ασφαλής. Επιπλέον η ονοματοδοσία όλων των δρόμων μας διευκολύνει στην ακριβή και γρήγορη προσέγγιση του πελάτη.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA8) Θα θέλατε κάτι να διορθωθεί στο τρόπο μετακίνησης των αυτοκίνητων ή στο τρόπο κατασκευής των δρόμων;
- Έχουμε κάνει κατά καιρούς αρκετές προτάσεις στις αρχές, επειδή όπως πολύ σωστά είπες στην αρχή εμείς είμαστε άνθρωποι που κινούμαστε όλοι μέρα και βλέπουμε όλες αυτές τις ατέλειες. Ωστόσο το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι η νοοτροπία μας. Όσα μέτρα και να πάρει η τροχαία, όσα μέτρα και να πάρει ο Δήμος, εάν δεν υιοθετήσουμε εμείς οι πολίτες κάποια νοοτροπία σεβασμού των κανόνων, εάν εμείς δεν έχουμε την ευαισθησία να αφήσουμε κενό χώρο για τον συμπολίτη μας με ειδικές ανάγκες, εάν δεν σεβαστούμε τον ποδηλάτη και δεν ακολουθούμε τον κ.ο.κ. τα προβλήματα θα διογκώνονται.
Το δεύτερο που πρέπει να διορθωθεί είναι οι υποδομές. Πρέπει να κατασκευαστούν πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα περιμετρικά του κέντρου, επίσης συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης των ποδηλάτων και να οριοθετηθούν συγκεκριμένα σημεία όπου πρέπει να κυκλοφορούν οι πεζοί, διαβάσεις πεζών, διαπλάτυνση πεζοδρομίων. Με δυο λόγια μπορούν να γίνουν πράγματα σε ό,τι αφορά τις κατασκευές και τις υποδομές αλλά αν δεν αλλάξουμε και λίγο την νοοτροπία μας δεν θα έχουμε σημαντικές αλλαγές.
9) Βλέπετε διαφορά τώρα που δεν υπάρχει η δημοτική αστυνομία;
- Ναι, υπάρχει μεγάλη διάφορα επειδή ο κάθε πολίτης πλέον παρκάρει όπου θέλει, αφήνει το όχημα του σε πεζόδρομους ή σε πιάτσες ταξί χωρίς δισταγμό γιατί δεν θα έχει κάποιον να τον γράψει.
10) Θεωρείτε ότι η πόλη μας έχει πρόβλημα ρύπανσης της ατμόσφαιρας;
- Όχι, αλλά τώρα τελευταία λόγω οικονομικής κρίσης υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα που δεν συντηρούνται σωστά, οπότε 1-2 φορές την ημέρα μπορεί να σου τύχει αυτοκίνητο να εκλύει περισσότερους ρύπου, όχι όμως κάθε μέρα.
11Τα ταξί ακολουθούν κάποιους κανόνες για την προστασία του περιβάλλοντος, για παράδειγμα να έχουν καταλύτες να μην ρυπαίνουν;
- Βεβαιότατα. Τα καινούργια ταξί που είναι αγορασμένα μετά το 2003 έχουν υποχρεωτικά καταλύτη ο οποίος ελέγχεται κάθε χρόνο. Τα ταξί κάθε χρόνο περνούν ΚΤΕΟ και εκεί ελέγχονται τα πάντα. Τα παλαιότερα ταξί δεν έχουν καταλύτες αλλά εμείς ως επαγγελματίες είμαστε υποχρεωμένοι κάθε 5 χρόνια να αλλάζουμε τα αυτοκίνητα, ανάλογα βέβαια και με την περιοχή που κυκλοφορεί το ταξί.
12) Υπάρχει περιορισμός ανάλογα με την πόλη στην οποία κινήστε πόσα ταξί θα πάρουν άδεια κυκλοφορίας;
- Υπάρχει νομοθεσία η οποία εφαρμόζεται από τις αρχές του 2012 που λέει ότι ο αριθμός των ταξί θα καθορίζεται σε κάθε πόλη και σε κάθε νομό ανάλογα με τον πληθυσμό. Όμως υπάρχει και ένας άλλος συντελεστής που παίζει ρόλο, η τουριστική κίνηση της πόλης. Στα Τρίκαλα τα ταξί είναι  λίγα παραπάνω από όσα χρειάζεται η πόλη ανάλογα με τον πληθυσμό, είναι δηλαδή στα όρια. Έπρεπε να είναι 96 και είναι 102.
13) Έχετε σκεφτεί να μειώσετε την τιμή έτσι ώστε όλο και περισσότεροι πολίτες να μετακινούνται με ταξί;
-Το έχουμε κάνει ήδη. Καταρχήν εδώ και 4-5 χρονιά δεν εισπράττουμε δώρο, δεύτερον έχουμε καταργήσει να εισπράττουμε κάποιο ποσό για την τηλεφωνική κλήση. Άρα έχουμε κάνει ήδη μειώσεις, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε άλλες γιατί είμαστε οριακά.
14) Έχετε παρατηρήσει διάφορα από τότε που μειώσατε την τιμή;
- Δεν έχουμε παρατηρήσει γιατί και η μείωση της τιμής συνέπεσε και με την κρίση.

Η ομάδα δράσης
Χατζή Ζωή -Χατζηγάκη Κατερίνα – Τσαρουχά Ματίνα-
Τσαγκαδοπούλου Ζωή – Ψύχου Δέσποινα – Φυσικοπούλου Ιωάννα-

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Μαγαλιού Καλλιόπη (ΠΕ19)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...