Αυτή ήταν και η αρχική επιδίωξη της Ομοσπονδίας, η βελτίωση των Ν.4070 και 4093 και θεωρώ ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό το πετύχαμε. Ακόμη κι αν υπάρχουν ενστάσεις
από κάποιους συναδέλφους για ορισμένα άρθρα του νομοσχεδίου αυτές δεν αλλοιώνουν το τελικό αποτέλεσμα, ότι δηλαδή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα βοηθήσει ουσιαστικά τον κλάδο μας.
Οι διατάξεις για το ταξί που υπάρχουν στο νέο νόμο του υπουργείου Μεταφορών που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες είναι προϊόν πολύμηνων διαπραγματεύσεων και συνεργασίας με τα στελέχη του ΥΜΕ. Στο σύνολό τους προστατεύουν το μεταφορικό μας έργο και βάζουν κανόνες σε μια δύσκολη και πολύπλοκη αγορά.
Αυτή ήταν και η αρχική επιδίωξη της Ομοσπονδίας, η βελτίωση των Ν.4070 και 4093 και θεωρώ ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό το πετύχαμε. Ακόμη κι αν υπάρχουν ενστάσεις από κάποιους συναδέλφους για ορισμένα άρθρα του νομοσχεδίου αυτές δεν αλλοιώνουν το τελικό αποτέλεσμα, ότι δηλαδή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα βοηθήσει ουσιαστικά τον κλάδο μας. Αυτός ο νόμος πολεμήθηκε από μια μικρή μειοψηφία συναδέλφων που αγνοώντας ακόμη και τους βασικούς κανόνες της ιεραρχίας, παρέκαμψαν την Ομοσπονδία και την επιθυμία της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων και λειτούργησαν με γνώμονα το δικό τους όφελος. Θεωρώ ότι προσέφεραν χέρι βοηθείας σε εταιρίες που δεν ανήκουν σε ταξιτζήδες και ελπίζω ότι αυτό έγινε από λάθος σκεπτικό και όχι σκόπιμα.
Βελτιώσεις στο Ν 4070
Όταν ψηφίστηκε ο Ν.4070 είπα ότι κανένας νόμος δεν είναι τέλειος. Μπορεί όμως να βελτιώνεται συνεχώς. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Μέσα από τις τελευταίες διατάξεις που ψηφίστηκαν ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις για την 12ωρη μίσθωση και προσδιορίζονται τα προσόντα και οι ικανότητες των οδηγών που θα εργασθούν στον τομέα των μεταφορών ειδικής μίσθωσης. Η εξαρτημένη σχέση εργασίας (υποχρεωτική ασφάλιση στο Ι.Κ.Α.) το απολυτήριο Λυκείου, η υποχρεωτική ξένη γλώσσα είναι κάποιες από τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπορεί κάποιος να εργασθεί ως οδηγός. Δημιουργείται λοιπόν ένα αυξημένο κόστος λειτουργίας που σε συνδυασμό με την ύπαρξη ελεγκτικών μηχανισμών, δεν λέω ότι θα λειτουργήσει εντελώς αποτρεπτικά, βάζει όμως όρια και κανόνες σε μία άναρχη αγορά ειδικής μεταφοράς.
Όταν ψηφίστηκε ο Ν.4070 είπα ότι κανένας νόμος δεν είναι τέλειος. Μπορεί όμως να βελτιώνεται συνεχώς. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Μέσα από τις τελευταίες διατάξεις που ψηφίστηκαν ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις για την 12ωρη μίσθωση και προσδιορίζονται τα προσόντα και οι ικανότητες των οδηγών που θα εργασθούν στον τομέα των μεταφορών ειδικής μίσθωσης. Η εξαρτημένη σχέση εργασίας (υποχρεωτική ασφάλιση στο Ι.Κ.Α.) το απολυτήριο Λυκείου, η υποχρεωτική ξένη γλώσσα είναι κάποιες από τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπορεί κάποιος να εργασθεί ως οδηγός. Δημιουργείται λοιπόν ένα αυξημένο κόστος λειτουργίας που σε συνδυασμό με την ύπαρξη ελεγκτικών μηχανισμών, δεν λέω ότι θα λειτουργήσει εντελώς αποτρεπτικά, βάζει όμως όρια και κανόνες σε μία άναρχη αγορά ειδικής μεταφοράς.
Υπουργική απόφαση για τα τουριστικά λεωφορεία πόλης
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού ετοιμάζεται υπουργική απόφαση η οποία θα καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών λεωφορείων (ξεσκέπαστα) που κάνουν μεταφορές σε ιστορικά και αρχαιολογικά σημεία της πόλης. Σε αυτή την απόφαση θα απαγορεύεται η άγρα πελατών (σήμερα προσωπικό αυτών των εταιριών αναζητά πελάτες ακόμη και σε σημεία που δεν αποτελούν στάσεις του δρομολογίου), θα υπάρχει συγκεκριμένη τιμολόγηση, συγκεκριμένη διαδρομή και οριοθετημένες στάσεις. Δεν θα μπορεί για παράδειγμα να σταματά σε σημεία που δεν παρουσιάζουν ιστορικό ή αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού ετοιμάζεται υπουργική απόφαση η οποία θα καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών λεωφορείων (ξεσκέπαστα) που κάνουν μεταφορές σε ιστορικά και αρχαιολογικά σημεία της πόλης. Σε αυτή την απόφαση θα απαγορεύεται η άγρα πελατών (σήμερα προσωπικό αυτών των εταιριών αναζητά πελάτες ακόμη και σε σημεία που δεν αποτελούν στάσεις του δρομολογίου), θα υπάρχει συγκεκριμένη τιμολόγηση, συγκεκριμένη διαδρομή και οριοθετημένες στάσεις. Δεν θα μπορεί για παράδειγμα να σταματά σε σημεία που δεν παρουσιάζουν ιστορικό ή αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Το μέλλον των ραδιοταξί
Έχω ξαναπεί ότι ο σωστός δρόμος για την επιβίωση των ραδιοταξί είναι οι συνεργασίες και οι συγχωνεύσεις. Είναι μονόδρομος η δημιουργία μεγάλων δικτύων με σωστή οργάνωση και λειτουργία για να φτάσουμε σε καλύτερες, ποιοτικότερες και περισσότερες διαδρομές. Οι εποχές έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και δείχνει ότι προσπερνά τον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας και μεταφοράς.
Έχω ξαναπεί ότι ο σωστός δρόμος για την επιβίωση των ραδιοταξί είναι οι συνεργασίες και οι συγχωνεύσεις. Είναι μονόδρομος η δημιουργία μεγάλων δικτύων με σωστή οργάνωση και λειτουργία για να φτάσουμε σε καλύτερες, ποιοτικότερες και περισσότερες διαδρομές. Οι εποχές έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και δείχνει ότι προσπερνά τον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας και μεταφοράς.
Τα ραδιοταξί θα πρέπει να ενσωματώσουν την τεχνολογία άμεσα στην λειτουργία τους διαφορετικά θα υστερούν στον ανταγωνισμό. Κατανοώ την οικονομική ανεπάρκεια ή δυσκολία των περισσότερων δικτύων και γι αυτό επιμένω στη λύση των συγχωνεύσεων, οι οποίες θα διευκολύνουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους και θα δημιουργήσουν καλύτερες οικονομικές συνθήκες και δυνατότητες για μικρές στην αρχή αλλά μεγαλύτερες στην συνέχεια τεχνολογικές επενδύσεις.
Ο κλάδος μας δυσφημείται από την Χρυσή Αυγή
Σε ημερίδα που έγινε στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ εμφανίστηκε στην αίθουσα μια ομάδα τραμπούκων που είχε ως στόχο μόνο να δημιουργήσει επεισόδιο και να καταστρέψει την εκδήλωση.
Σε ημερίδα που έγινε στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ εμφανίστηκε στην αίθουσα μια ομάδα τραμπούκων που είχε ως στόχο μόνο να δημιουργήσει επεισόδιο και να καταστρέψει την εκδήλωση.
Με λεκτικές επιθέσεις και κακόβουλα σχόλια τόσο προς τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Παπαδόπουλο όσο και προς εμένα προσπάθησαν να μετατρέψουν μια κλαδική ενημερωτική εκδήλωση σε αρένα.
Δυστυχώς γι αυτούς απομονώθηκαν εύκολα και γρήγορα ,αφού οι συνάδελφοι ξέρουν πλέον τις προθέσεις τους και τις τακτικές τους. Πρόκειται για την ομάδα του ΛΑ.ΣΙ.ΤΑ. Θεσσαλονίκης , ομάδας που πρόσκειται στην Χρυσή Αυγή.
Θεωρώ ότι τέτοιες ενέργειες δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στον κλάδο μας, αντιθέτως τον υπονομεύουν και τον δυσφημούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...