Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΙΠΕΡΙΔΗ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΤΑΞΙ; Ε, ΟΧΙ ΡΕ ΝΙΚΟ..!

Σκεφτόμουν πολύ καιρό να γράψω αυτό το άρθρο αλλά κάτι οι δουλειές του σωματείου, κάτι η προσπάθεια για διάλογο που έπρεπε να προηγηθεί, αν και δε βρήκε ανταπόκριση,
δε το έκανα.

Όσες φορές προσπάθησα να ανοίξω διάλογο είτε στο διαδίκτυο είτε στην πιάτσα, όχι για να επιβάλω την άποψη μου αλλά για να ακούσω λογικά επιχειρήματα υπέρ της αντίθετης άποψης, οι μόνες απαντήσεις που άκουσα ξεκινούσαν από τις φράσεις ΠΙΣΤΕΥΩ ή ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ και η συνεχεία της πρότασης ήταν απογοητευτική. Επιχειρήματα η τουλάχιστον σοβαρά επιχειρήματα μηδέν.

Πριν ξεκινήσω ας αναφέρω εν συντομία κάποια πράγματα που στο μυαλό ενός πρωτοετή σπουδαστή λογιστικής των ΤΕΙ θεωρούνται αυτονόητα αλλά στο μυαλό παγκοσμίου φήμης οικονομολόγων της πιάτσας της Ομόνοιας, της πλατείας Αριστοτέλους και της κεντρικής πλατείας της Λάρισας φαντάζουν εξωπραγματικά. Μέχρι όμως να γράψουν και να εκδώσουν τη διατριβή τους αυτός που είναι μπροστά μου αυτή τη στιγμή στην κεντρική πλατεία και αυτός που είναι πρώτος αυτή τη στιγμή στην πιάτσα της πλατείας Αριστοτέλους θα μου επιτρέψετε να θεωρώ σωστά αυτά τα λίγα που ξερώ, αυτά που θεωρεί δεδομένα ο πρωτοετής σε κάθε ΤΕΙ λογιστικής. Εν αναμονή λοιπόν του πρώτου βιβλίου μακροοικονομίας από ταξιτζήδες, βιβλίο που θα ανατρέψει όλο αυτό το κείμενο μου και ακριβώς πριν την πρόταση μου ας αναφέρουμε τα βασικά που ισχύουν σήμερα.

1) Σε όλο τον εμπορικό κόσμο η μεταβολή της τιμής (αύξηση ή μείωση) γίνεται όχι για να κάνεις κοινωνική πολιτική αλλά γιατί προσδοκάς μεγαλύτερο καθαρό κέρδος.

2) Από τη στιγμή που τα 2/3 των εξόδων σου είναι πάγια έξοδα, ακόμα και 10% να αυξήσεις το πελατολόγιο σου (11 πελάτες αντί για 10) δεν χάνεις τίποτα έστω και αν αυξηθούν τα έξοδα κίνησης (χλμ) ακόμα και κατά 20%.
3) Η τιμή πάντα παίζει το μεγαλύτερο ρολό, όχι για όλους, αλλά για το σύνολο σίγουρα.
4) Θεωρίες του τύπου "πως θα πληρώσω την ΕΕΤΤ χωρίς να παίρνω επικόμιστρο, είναι τουλάχιστον τραγικές. Πρώτον γιατί άλλο έσοδα και άλλο έξοδα και δεύτερον γιατί τα έσοδα και έξοδα δυο διαφορετικών επιχειρήσεων έχουν σχέση μεταξύ τους όσο εγώ με τον Λυμπερόπουλο. ¶λλο έξοδα ραδιοδικτύου και άλλο έσοδα ατομικής επιχείρησης ταξί.
5) Η λογική του τύπου δεν μπορώ να μεταβάλω την τιμή γιατί έχω πολλά έξοδα είναι απαράδεκτη. Πρώτον γιατί η μεταβολή της τιμής γίνεται με την προσδοκία να μειωθούν τα έξοδα σε ποσοστό επί του τζίρου και δεύτερον όταν έχεις πρόβλημα με τα έξοδα κάνεις κάτι για να μειώσεις τα έξοδα. (Προτάσεις για μείωση των εξόδων έχω κάνει. Η συζήτηση για τα έξοδα σε αυτό το άρθρο σταματάει εδώ).
6) Το κέρδος από μια κίνηση είναι μια σχετική έννοια. Κέρδος δεν είναι μονό η αύξηση του τζίρου η των καθαρών κερδών αλλά και η ελαχιστοποίηση του ποσοστού πτώσης του τζίρου ή ακόμα και η ελαχιστοποίηση της πτώσης του τζίρου.
7) Σε κάθε επιχειρηματική κίνηση υπάρχουν δύο παράγοντες που παίζουν ρολό. Ο ένας είναι τι ρισκάρεις και ο άλλος τι προσδοκάς να κερδίσεις. Αν παράδειγμα τα μέλη ενός ραδιοδικτύου παίρνουν 10 κλήσεις σε μια βάρδια θα τους έλεγα να μη διαβάσουν παρακάτω. Και εγώ δε θα ρίσκαρα 17 ¤ συν ΦΠΑ την ημέρα με την ελπίδα να κάνω τη δουλειά μου καλύτερη η έστω το τζίρο μου μεγαλύτερο. 

Όταν όμως τα περισσότερα ραδιοδίκτυα δίνουν δυο κλήσεις σε κάθε αυτοκίνητο κατά μέσο όρο σε κάθε βάρδια αυτό που ρισκάρεις είναι στην ουσία 3,40!!! (Όποιον ρώτησα αν θα ρίσκαρε 3,40 μου είπε ναι, όποιον ρώτησα αν θα έπρεπε να μην εισπράττουμε το επικόμιστρο της κλήσης μου είπε όχι! Ποια η διαφορά άραγε;).
Όταν βλέπεις την καταστροφή να έρχεται κάνεις κάτι. Η κλείνεις το μαγαζί και φεύγεις όσο προλαβαίνεις ή παλεύεις να το σώσεις.

Σε τρεις μήνες ίσως από σήμερα, μπορεί και λίγο παραπάνω, οι δυο κλήσεις θα γίνουν 1,5. Το 25% του επικομίστρου δηλαδή θα έχει χαθεί. Ο τζίρος σου θα είναι τουλάχιστον 3,40 κάτω από ότι είναι σήμερα. Και τότε θα σε ρωτήσω: Τι έκανες για να μη φτάσουμε εδώ; Δε θα περιμένω απάντηση, ας απαντήσει ο καθένας στον εαυτό του. Ξεκινάμε λοιπόν...

ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ; ΝΑΙ Η ΟΧΙ;
Επειδή ποιο πάνω μίλησα αξιώτικα για τις φράσεις πιστεύω ή δεν πιστεύω και επειδή αν γράψω δέκα σελίδες δε θα τις διαβάσει κανένας θα ασχοληθώ με το θέμα των ημερών, το επικόμιστρο της κλήσης. Πέρα από το ότι είναι το θέμα των ημερών υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους θα επικεντρωθώ σε αυτό.

1) Η ομοσπονδία στην εισήγηση της στα περιφερειακά συμβούλια έκανε λόγω για την ελεύθερη διαμόρφωση του. Το ότι στην πορεία άλλαξε γνώμη είναι άλλο θέμα (sould i say... kolotoumba?)

2) Είναι το ποιο εύκολο να αλλάξει από το σύνολο του τιμολογίου. ¶λλο να αλλάξεις αυτό και άλλο να μπεις σε μια διαδικασία να αλλάξεις όλη τη δομή του τιμολογίου, έστω και αν οι προτάσεις για την αλλαγή του μπορεί να είναι σωστές. (¶λλωστε έκανα και εγώ μια τέτοια πρόταση στο περιφερειακό της Λάρισας).
3) Με τα μέχρι τώρα στοιχειά μπορείς με απλό και γρήγορο τρόπο να δεις τι πραγματικά συμφέρει να κανείς. Η συζήτηση για άλλες αλλαγές γίνεται σε τελείως θεωρητική βάση.

Τι μπορούμε να δούμε όμως για να βγάλουμε συμπέρασμα για το τι μας συμφέρει;

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΡΑΔΙΟΔΙΚΤΥΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αυτή τη στιγμή στη χωρά υπάρχουν παραπάνω από 50 ραδιοδίκτυα τα οποία κρατάνε τα δικά τους στατιστικά στοιχειά για την πορεία του αριθμού των κλήσεων. Δε χρειάζονται πολλές λεπτομέρειες για να πνιγούμε στους αριθμούς. Το μόνο που χρειάζεται είναι το σύνολο του κάθε μήνα για καθε ραδιοδίκτυο από το 2010 και μετά. Το κάθε ΡΔ έχει ακολουθήσει τη δική του πολιτική λόγω της κρίσεις και όχι μόνο. ¶λλα έκαναν μειώσεις, αλλά όχι. ¶λλα έχουν καταργήσει τελείως το επικόμιστρο και άλλα είχαν σταθερά μειωμένη τιμή ακόμα και πριν την κρίση. Το μόνο που έχει να κάνει η ομοσπονδία για να δει το αποτέλεσμα των μειώσεων είναι να συγκεντρώσει τα στοιχεία αυτά. Είναι μια μέρα δουλειά! Τόσο απλά! Το μόνο που έχει να κάνει είναι να τα ομαδοποιήσει και να τα συγκρίνει! Ας δούμε τις τέσσερις πιθανές περιπτώσεις:

1) ΡΔ που παίρνουν το επικόμιστρο κανονικά (π.χ. Λάρισα, Πάτρα)
2) ΡΔ που το έχουν μειώσει με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. Χαλκίδα)
3) ΡΔ που το έχουν καταργήσει ( π.χ. Καβάλα, Βέροια)
4) ΡΔ που το εισέπρατταν μειωμένο ή καθόλου ακόμα και προ κρίσης (π.χ. Πτολεμαΐδα, Φλώρινα)

Αν θα συγκρίνει κανείς αυτά τα στοιχεία, που θα το κάνει βέβαια σε ποσοστό επί τις εκατό από τη στιγμή που υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις πόλεις, θα μπορεί να δει τα πραγματικά αποτελέσματα της αλλαγής τιμολογιακής πολιτικής.
Π.χ. αν η Καβάλα έπαιρνε πριν σταματήσει να εισπράττει το επικόμιστρο 100 κλήσεις και τώρα παίρνει 90 είναι χαμένη; Με την πρώτη ματιά ναι. Αν όμως στο ίδιο διάστημα στη Λάρισα οι 100 κλήσεις έγιναν 30; Κάποιος μπορεί να πει ότι η αύξηση στις κλήσεις δε σημαίνει απαραίτητα και αύξηση της δουλειάς στο ίδιο ποσοστό. Συμφωνώ απόλυτα! Αλλά μη μου πει κανένας ότι αυτό το, υποθετικό προς το παρόν, 60% που μπορεί να έχει διαφορά η Λάρισα από την Καβάλα είναι όλο πλασματικό και η Καβάλα δεν έχει κερδίσει πελάτες!

ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΩΤΗ
Οι τέσσερις ομάδες δεν έχουν ουσιαστική διαφορά μεταξύ τους. Σε αυτή την περίπτωση κακώς γράφω αυτό το άρθρο! Η κάθε μείωση θα είναι λάθος για να μην πω να ζητήσουμε αύξηση! Όλα μένουν ως έχουν. Και σταματάμε να συζητάμε για μειώσεις. Υπάρχει όμως περίπτωση να ισχύει αυτό; Όχι!

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
Την μικρότερη μείωση των κλήσεων και με διαφορά (ή ακόμα και αύξηση) έχουν τα ΡΔ που έχουν καταργήσει το επικόμιστρο (π.χ. Καβάλα, Βέροια) μαζί με τα ΡΔ που ήταν "φθηνά" και προ κρίσης ( π.χ. Πτολεμαΐδα, Φλώρινα). Ακολουθεί η Χαλκίδα που έχει κάνει μείωση αλλά ακόμα εισπράττει επικόμιστρο και τελευταίοι και καταϊδρωμένοι οι υπόλοιποι. Σε αυτή την περίπτωση νομίζω ότι πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά τις μειώσεις. Η φτήνια τρώγει τον παρά!!!

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΙΤΗ
Όσοι έχουν κάνει μειώσεις έχουν μια προσωρινή εκτίναξη και αρχίζουν να έχουν πτώση αντίστοιχη με αυτούς που δεν έχουν κάνει μειώσεις. Σε αυτή την περίπτωση ισχύει ότι ισχύει και στην περίπτωση πέντε.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
Οι πόλεις που ήταν φτηνές και προ κρίσης έχουν μείωση αντίστοιχη με αυτούς που δεν έχουν κάνει μειώσεις. Την μικρότερη μείωση έχουν τα ΡΔ που έχουν κάνει όψιμες μειώσεις. Σε αυτή την περίπτωση ισχύει ότι ισχύει και στην περίπτωση πέντε.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΕΜΠΤΗ
Τα ΡΔ που έχουν όψιμες μειώσεις προηγούνται με διαφορά, ακολουθούν τα ΡΔ που ήταν φθηνά προ κρίσης και τελευταία και με διαφορά τα ΡΔ που δεν έχουν κάνει μειώσεις. Σε αυτή την περίπτωση ισχύει ότι η τιμή είναι σημαντική για τη διαμόρφωση του αποτελέσματος αλλά ισχύει και κάτι άλλο το οποίο είναι κοινό συμπέρασμα και για τις περιπτώσεις 3 και 4.
Πέρα από τη σημασία της τιμής που είναι το συμπέρασμα της περίπτωσης πέντε υπάρχει και κάτι άλλο που παίζει τεράστιο ρολό στη ψυχολογία του πελάτη και στη διαμόρφωση της επιλογής του.

Η πολιτική του κράχτη ή της προσφοράς.

Όλες οι έρευνες που έχουν γίνει από μεγάλες αλυσίδες της αγοράς έχουν δείξει ότι ναι μεν η πελατεία αυξάνετε με τις μειώσεις τιμών, αλλά αυξάνετε περισσότερο όταν ο πελάτης νιώσει ότι αυτό που αγοράζει είναι προσφορά, ευκαιρία, ξαφνικά και ανέλπιστα φτηνό. Μπορεί να είναι ακριβό, αλλά έχει μεγάλη έκπτωση. Η ακόμα αν ο πελάτης νιώσει ότι η εταιρία ανταμείβει τον πελάτη και τον τιμά, τον αναγνωρίζει. (π.χ. εκπτωτική κάρτα μέλους ή έκπτωση σε συγκεκριμένες ομάδες (π.χ. ΡΔ Ξάνθης)
Αν ισχύουν δηλαδή οι περιπτώσεις 3,4,5, το πρώτο ζητούμενο είναι η παροχή προσφοράς στον πελάτη. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να μπορεί να διαμορφώνεται ελευθέρα το επικόμιστρο. Ότι δηλαδή θα πρέπει να ισχύει και για τη δεύτερη περίπτωση.

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Ας κάνουμε έναν κόπο να τους ακούσουμε. Αφού το κάνουμε αυτό στο χέρι του κάθε ΡΔ είναι να καταλάβει αυτό που έχουν να πουν οι αριθμοί και να κάνει αυτό που είναι καλύτερο για τα μέλη του.
Θα μπορούσα να γράψω αρκετές υποπεριπτώσεις ακόμα και να κάνω μια σελίδα ανάλυση για την κάθε μια. Έχω όμως γράψει ήδη αρκετά και ξερώ ότι λίγοι έχετε διαβάσει μέχρι εδώ. Σημασία δεν έχει να το αναλύσω περισσότερο γιατί σκοπός μου δεν είναι να σας πείσω να αλλάξετε κάτι. Σκοπός μου είναι να σας πείσω να το ψάξετε. Είπαμε, οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Κάντε τον κόπο. Ας κρατήσει ο καθένας τα πιστεύω και τα δεν πιστεύω για τον εαυτο του. Δείτε, διαβάστε, αναλύστε. Συγκρίνετε και ελατέ αύριο να μου πείτε ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ή ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ. Αφού θα έχετε εικόνα και όχι θεωρίες χωρίς επιχειρήματα ας μας δοθεί η δυνατότητα να αποφασίσει ο καθένας για τον τόπο του. Ότι αποφασίσετε βάση της εικόνας που θα έχετε σεβαστό. Καλή τύχη σε όλους μας... αλλά συν Αθηνά και χείρα κίνει.

ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ Γ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΜΕΛΟΣ ΣΥΝ.Π.Ε. Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

EUROTAXI LARISSAS A-258


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...