Με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου για όσα ταξί δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, μέσω της απα
γόρευσης ασφάλισής τους και της αύξησης των προστίμων από την Τροχαία, θα συνδεθεί πιθανόν, η παράταση έως το 2020 του μέτρου της μη αντικατάστασης των ταξί ανεξαρτήτως παλαιότητας, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, Νίκο Μαυραγάνη, ενώ οι ποινές θα ισχύσουν και για τους κατόχους ΙΧ.
Σημειώνεται ότι με το κυβερνητικό μέτρο ο στόλος των ελληνικών ταξί θα είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Μαυραγάνης από τη Βουλή, η ρύθμιση της παράτασης έως το 2020, θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, που θα κατατεθεί το προσεχές διάστημα στη Βουλή, με το σκεπτικό ότι θα ήταν «πολύ σκληρό» εν μέσω κρίσης να ζητηθεί η μαζική αντικατάσταση των ταξί από ένα όριο ηλικίας και πάνω.
Δεδομένου, ωστόσο, ότι τα ταξί και ΙΧ μεγάλης ηλικίας επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο επεξεργάζεται το ενδεχόμενο της ταυτόχρονης αυστηροποίηση του πλαισίου για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπου ελέγχεται τόσο η καθαρότητα του κινητήρα όσο και το όριο εκπομπών, διασφαλίζοντας ότι το εκάστοτε αυτοκίνητο μετά τον έλεγχο δεν αφήνει αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
«Επειδή πράγματι συχνά είτε ταξί είτε ΙΧ αποφεύγουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ πρέπει να αυστηροποιήσουμε το πλαίσιο. Για παράδειγμα μια σκέψη είναι να μην μπορεί να ασφαλιστεί αν δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή η αύξηση του προστίμου από την Τροχαία. Θα ήταν σκληρό όμως αν πηγαίναμε εντός της κρίσης και λέγαμε σωρευτικά “αλλάξτε οχήματα αν έχουν περάσει την ηλικία”. Άρα μέχρι το 2020 πρέπει να είμαστε ανεκτικοί σε αυτό, αλλά να δώσουμε έμφαση στον έλεγχο ΚΤΕΟ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης από τη Βουλή.
Να αναλάβει σύντομα τις απαραίτητες πρωτοβουλίες κάλεσε τον υφυπουργό και την κυβέρνηση ο Σπύρος Λυκούδης από το Ποτάμι, που είχε καταθέσει τη σχετική ερώτηση, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα «ηλικιωμένα» ταξί με ελαφρότητα επειδή η κυβέρνηση έχει τώρα πολλά στην «καμπούρα» της.
Πηγή: http://www.skai.gr/
γόρευσης ασφάλισής τους και της αύξησης των προστίμων από την Τροχαία, θα συνδεθεί πιθανόν, η παράταση έως το 2020 του μέτρου της μη αντικατάστασης των ταξί ανεξαρτήτως παλαιότητας, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, Νίκο Μαυραγάνη, ενώ οι ποινές θα ισχύσουν και για τους κατόχους ΙΧ.
Σημειώνεται ότι με το κυβερνητικό μέτρο ο στόλος των ελληνικών ταξί θα είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη.
Δεδομένου, ωστόσο, ότι τα ταξί και ΙΧ μεγάλης ηλικίας επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο επεξεργάζεται το ενδεχόμενο της ταυτόχρονης αυστηροποίηση του πλαισίου για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπου ελέγχεται τόσο η καθαρότητα του κινητήρα όσο και το όριο εκπομπών, διασφαλίζοντας ότι το εκάστοτε αυτοκίνητο μετά τον έλεγχο δεν αφήνει αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
«Επειδή πράγματι συχνά είτε ταξί είτε ΙΧ αποφεύγουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ πρέπει να αυστηροποιήσουμε το πλαίσιο. Για παράδειγμα μια σκέψη είναι να μην μπορεί να ασφαλιστεί αν δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή η αύξηση του προστίμου από την Τροχαία. Θα ήταν σκληρό όμως αν πηγαίναμε εντός της κρίσης και λέγαμε σωρευτικά “αλλάξτε οχήματα αν έχουν περάσει την ηλικία”. Άρα μέχρι το 2020 πρέπει να είμαστε ανεκτικοί σε αυτό, αλλά να δώσουμε έμφαση στον έλεγχο ΚΤΕΟ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης από τη Βουλή.
Να αναλάβει σύντομα τις απαραίτητες πρωτοβουλίες κάλεσε τον υφυπουργό και την κυβέρνηση ο Σπύρος Λυκούδης από το Ποτάμι, που είχε καταθέσει τη σχετική ερώτηση, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα «ηλικιωμένα» ταξί με ελαφρότητα επειδή η κυβέρνηση έχει τώρα πολλά στην «καμπούρα» της.
Πηγή: http://www.skai.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...